Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku e-commerce academy

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 188
Liczba zjazdów: 14
Liczba semestrów: 2
Sesja integracyjna
(8 godz.)
  • Integracja z grupą; wejście w interakcje z pozostałymi słuchaczami 
  • Autoprezentacja słuchaczy 

  • Team building – warsztaty I 

  • Team building – warsztaty II 

Trendy e-commerce
(4 godz.)
  • Przegląd kluczowych trendów we współczesnej sprzedaży 

  • Trendy przyszłości w e-commerce 

  • Kontrowersje i szanse  

Digital Business. Strategie i modele
(8 godz.)
  • Strategia e-biznesu (misja firmy, cele strategiczne, USP, modele pozycjonowania, propozycja wartości) 

  • Modele e-biznesu (wykaz modeli wg różnych metodologii, wybór odpowiedniego modelu, sprzedaż wielokanałowa, analiza kosztowa) 

  • Analiza otoczenia biznesowego (analiza rynku i konkurencji, analiza grupy docelowej, segmentacja konsumentów) 

  • Strategie sprzedaży (strategie cenowe, programy lojalnościowe, personalizacja oferty, cross- i up-selling, rabaty progowe i kumulacyjne, marketing automation) 

  • Warsztaty – e-biznes plan (opracowanie strategii dla e-biznesu na podstawie szablonu modelu biznesowego) 

Digital Marketing. Strategie i modele
(8 godz.)
  • Aktualne i antycypowane trendy e-marketingu 

  • Zrozumienie roli i działania strategii marketingowej w e-commerce 

  • Budowanie strategii marketingowej opartej o lejki sprzedażowe  

  • Elementy składowe strategii e-marketingowej oraz ich wpływ na konwersje  

  • Narzędzia marketingu internetowego wspierające strategie sprzedaży 

  • Metody i narzędzia prowadzenia analiz konkurencji  

  • Mapowanie ścieżki klientów w budowaniu strategii marketingowej 

 

Systemy CMS. Budowa sklepu i strony internetowej
(8 godz.)
  • Środowisko technologiczne w obszarze e-commerce 

  • Podstawy projektowania serwisów e-commerce w podejściu Customer Centered Design 

  • User Experience, Customer Experience, Holistic Customer Experience – wzajemne powiązania i zależności 

  • Podstawy zarządzania marką e-commerce w środowisku omnichannelowym 

  • Proces projektowania oraz wytwarzania oprogramowania w modelu Agile Project Management 

  • Narzędzia wspomagające projektowanie serwisów internetowych 

  • Poznanie i zrozumienie działania najbardziej popularnych platform sklepowych (silników e-commerce) 

  • Zależności pomiędzy technologią a możliwościami skalowania biznesu z wykorzystaniem platformy e-commerce 

  • Poznanie i zrozumienie działania rozwiązań technologicznych wspierających sprzedaż w internecie (systemy ERP / MES, systemy marketing automation, marketplace, serwisy dedykowane) 

  • Zależności pomiędzy technologią, CX oraz marketingiem w e-commerce 

  • Kluczowe KPI w e-commerce 

  • Podstawowe metody pozyskiwania oraz obróbki danych analitycznych na potrzeby działań e-commerce 

Conversion Rate Optimization (CRO)
(8 godz.)
  • Istota Conversion Rate Optimization (CRO) 

  • Proces warsztatowy w zakresie projektowania serwisów e-commerce (Discovery Workshop) 

  • Metody zbierania i analizy danych na potrzeby optymalizacji konwersji w e-commerce 

  • Psychologia działań użytkownika w ramach platformy e-commerce 

  • Metody i systemy umożliwiające prowadzenie działań analitycznych w ramach e-commerce 

  • Istota Design Systemu i jego wpływ na optymalizację konwersji w e-commerce 

  • Holistic Customer Experience w e-commerce. Podsumowanie 

User Experience (UX) w e-commerce
(8 godz.)
  • Rodzaje zachowań użytkowników w sieci 

  • Znaczenie lojalności i powracalności klienta w budowie oraz projektowaniu strategii e-commerce 

  • Profilowanie i targetowanie na podstawie danych. Metody i podejścia do profilowania odbiorców 

  • Budowa Customer Journey Map. Narzędzia 

  • Marketing Automation – scenariusze wpływające na budowanie lojalności klienta 

  • Pojęcie persony. Skuteczne narzędzia do tworzenia person 

Storytelling w e-commerce
(8 godz.)
  • Budowanie historii 

  • Rola emocji w storytellingu 

  • Historie, które sprzedają 

 

Content Marketing w e-commerce
(8 godz.)
  • Znaczenie współczesnego content marketingu w działaniach e-marketingowych 

  • Narzędzia wykorzystywane w content marketingu. Zasady działania i możliwości praktycznego wykorzystania 

  • Specyfika percepcji treści znajdujących się w sieci i jej wpływ na działania content marketingowe 

  • Proces budowania wizerunku na drodze content marketingu 

  • Warsztat budowy contentu (przygotowanie contentu i jego dystrybucji oraz zaznajomienie z narzędziami pozwalającymi zdefiniować potrzeby i zainteresowania odbiorców treści oraz optymalizującymi proces tworzenia treści) 

  • Metody ewaluacji i KPI pozwalające mierzyć efektywność działań prowadzonych za pomocą content marketingu 

  • Podmiotowość internauty i znaczenie personalizacji treści 

LinkedIn Marketing & Social Selling
(8 godz.)
  • LinkedIn Marketing  

  • Social Selling – koncepcja i narzędzia 

  • Marka osobista i firmowa na Linkedin 

  • Efektywna sieć kontaktów na Linkedin 

  • Aktywność na Linkedin 

SEO i SEM. Organiczne i płatne działania promocyjne
(8 godz.)
  • Co to jest SEO? 

  • Co to jest SEM? 

  • Usługi SEO i SEM – podstawowe różnice i kryteria wyboru 

  • Marketing SEO – istota słów kluczowych 

  • Content marketing w usługach SEO i SEM 

  • Link building w marketingu SEO 

  • Audyt SEO/SEM 

Warsztat Google Ads (przygotowanie do certyfikacji)
(8 godz.)
  • Wprowadzenie do Google Ads 

  • Reklama w sieci wyszukiwania 

  • Reklama w sieci reklamowej 

  • Reklama produktowa 

  • Reklama wideo 

  • Kampania Performance Max 

  • Pozostałe kampanie Google Ads 

  • SEO – Promocja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania 

  • Dodatkowe narzędzia  

Inbound Marketing w e-commerce
(8 godz.)
  • Pojęcie landing page 

  • Różnice między klasyczną stroną internetową a landing page’em 

  • Elementy struktury landing page 

  • Użycie różnych typów stron docelowych. Case studies 

  • Testy A/B/x  

  • Mikrokonwersja 

  • Strona docelowa w procesie sprzedaży 

  • Metody analizy danych oraz analizy rentowności działań promocyjnych prowadzonych w oparciu o strony docelowe 

Omnichannel & Cross-border
(8 godz.)
  • Aktualne trendy w tworzeniu segmentacji klientów – personalizacja czy segmentacja? 

  • Kto jest/będzie omnikanałowym klientem danego przedsiębiorstwa? 

  • Kanały komunikacji i kryteria podejmowania decyzji jak dana firma będzie się komunikować  

  • Dotarcie do informacji z jakich kanałów sprzedaży korzystają klienci omnikanałowi  

  • Charakterystyka rynku sprzedaży transgranicznej (Cross-border) 

  • Przesłanki decydujące o uruchomieniu internetowego kanału sprzedaży za granicą 

  • Kryteria wyboru rynku e-eksportowego 

  • Grupa docelowa i potencjalni klienci Cross-border 

  • Dotarcie do klientów na różnych rynkach z uwzględnieniem znajomości zachowań w Internecie, przykłady: Niemcy, Francja, Węgry, Rumunia, Czechy, Ukraina, Włochy, Holandia oraz Hiszpania 

  • Budowanie strategii rozwoju e-eksportu 

Sprzedaż na market place. Warsztaty Amazon
(8 godz.)
  • Amazon – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych? 

  • Formalne wymogi wejścia na Amazon  

  • Obsługa serwisu 

  • Content marketing, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na Amazon 

  • Pozycjonowanie na Amazon  

Sprzedaż na market place. Warsztaty Allegro
(8 godz.)
  • Allegro – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych? 

  • Formalne wymogi wejścia na Allegro   

  • Obsługa serwisu 

  • Content marketing, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na Allegro   

  • Pozycjonowanie na Allegro   

  • Funkcjonowanie e-commerce w Polsce i za granicą w oparciu o doświadczenia użytkowników i ekonomię behawioralną (na przykładzie Allegro) 

Wdrożenie i integracja e-commerce
(8 godz.)
  • Składowe kosztu wdrożenia sklepu internetowego 

  • Przygotowanie briefu 

  • Wady i zalety SaaS / open source / systemów dedykowanych 

  • Sposoby integracji pomiędzy systemami 

  • Najczęstsze schematy połączeń i procesów w e-commerce 

Warsztaty automatyzacji marketingu i obsługi klienta SALESmanago
(8 godz.)
  • Pojęcie marketing automation  

  • Rola automatyzacji i sztucznej inteligencji we wsparciu sprzedaży  

  • Marketing automation, a mechanizmy sprzedażowe  

  • Marketing automation, a wartość z punktu widzenia klienta 

  • „Wyróżniki sukcesu” – co stanowi przewagę w rozwiązaniach user oriented, usabillity, customer experience 

  • Trendy we współczesnych kampaniach marketing automation 

  • Analiza kampanii marketing automation prowadzonych za pośrednictwem narzędzia SALESmanago. Case studies 

Supply Chain Management (SCM) w e-commerce
(8 godz.)
  • Proces logistyczny: przepływ towarów, pracy, danych, wartości 

  • Nowoczesne podejście do Supply Chain Management  

  • Podmioty procesu logistycznego 

  • Technologie i oprogramowanie 

  • Najczęstsze błędy 

Płatności w e-commerce
(8 godz.)
  • Rodzaje płatności w e-commerce 

  • Systemy płatności w e-commerce – porównanie 

  • Bramki płatności 

  • Warsztat PayU 

Prawo e-commerce
(8 godz.)
  • Własność intelektualna w internecie 

  • Dyrektywa Omnibus 

  • Formy prezentowania i oferowania usług w internecie 

  • Regulaminy świadczenia usług drogą elektroniczną (w tym sklepów internetowych), polityk prywatności, polityk bezpieczeństwa, informacji o cookies 

  • Wzory zgód i klauzul dotyczących ochrony danych osobowych  

  • Wzory formularzy reklamacji i odstąpienia od umowy zawartej na odległość 

  • Wzory pouczeń o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość 

  • Formułowanie checkboxów 

Warsztaty sprzedażowe BizSpace
(4 godz.)
  • Integralne funkcjonalności CRM 

  • Wyszukiwanie potencjalnych Klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) 

  • Ocena potencjału rynku za pomocą BizSpace 

  • BizSpace – generowanie leadów sprzedażowych 

  • Generowanie baz z potencjalnymi klientami na podsatwie sales suggestions 

Model subskrypcji cyfrowych w e-commerce
(8 godz.)
  • Netflix, Spotify, The New York Times - chwilowy zachwyt czy najlepszy model biznesowy?  

  • Sprzedaż subskrypcyjna jako model biznesowy 

  • Charakterystyka sprzedaży subskrypcyjnej 

  • Dlaczego klienci wybierają subskrypcje? 

  • Sprzedaż subskrypcyjna czy model lojalnościowy? 

  • Sprzedaż subskrypcyjna w Polsce i na świecie 

  • Trendy w sprzedaży subskrypcyjnej  

  • Nowoczesne technologie w sprzedaży abonamentowej 

  • Sprzedaż subskrypcyjna w usługach cyfrowych (platformy streamingowe i prenumeraty) 

  • Case studies – Netflix, Spotify, The New York Times, GW 

Dobre praktyki e-commerce
(8 godz.)
  • Kubota
  • MODIVO
  • Melissa
  • Future Mind
E-Commerce w biznesie
(2 godz.)

Certyfikat PARP

Seminarium dyplomowe
(2 godz.)

Seminarium dyplomowe

Forma zaliczenia
Projekt
Testy wiedzy po I semestrze
Organizacja
Praca dyplomowa w formie projektu grupowego
Dyplom
Egzamin końcowy w formie obrony projektu grupowego