Program studiów
Program studiów podyplomowych dla kierunku Angular: komercyjne podejście do programowania
WPROWADZENIE DO WEB DEVELOPMENTU W KONTEKŚCIE
(32 godz.)
- Type Script: Składnia, zmienne, typy danych, funkcje, interfejsy, klasy, enumy itd.
- JSON: Struktura danych i przetwarzanie w formacie JSON.
- Ecma Script: Najnowsze standardy.
- Preprocessory SCSS: Tworzenie i zarządzanie stylami w aplikacjach webowych.
- Responsive Web Design (RWD): Projektowanie responsywnych stron internetowych.
- Debugowanie i korzystanie z konsoli developerskiej
WPROWADZENIE DO ANGULARA
(32 godz.)
- Moduły Angulara: Tworzenie i zarządzanie modułami aplikacji (do wersji 14 od 14 komponenty standalone)
- Komponenty: Projektowanie i implementacja komponentów.
- Serwisy: czym są serwisy oraz przypadki użycia.
- Dyrektywy: Wykorzystywanie wbudowanych i tworzenie własnych dyrektyw.
- Pipe’y: Wykorzystanie wbudowanych i tworzenie własnych pipeów.
- Szablony HTML i interpolacja: Tworzenie interfejsu użytkownika.
- Bindowanie danych: Przekazywanie i wyświetlanie danych w komponentach.
- Wstrzykiwanie zależności (Dependency Injection)
ZAAWANSOWANE KONSTRUKCJE ANGULARA
(40 godz.)
- Serwisy http: Implementacja i wykorzystanie usług w Angularze.
- Routing i guardy: Konfiguracja routingu i nawigacji w aplikacji.
- Formularze: Tworzenie formularzy i obsługa danych wejściowych.
- Observable i RxJs: wprowadzenie do reaktywnego programowania.
- Mockowanie danych: przygotowanie aplikacji do pracy bez backendu.
TESTOWANIE W ANGULARZE
(8 godz.)
- Jednostkowe testy: Testowanie komponentów i usług.
- Narzędzia do testowania: Wybór i konfiguracja narzędzi do testowania. JEST
WPROWADZENIE DO KOMERCYJNEGO PROGRAMOWANIA
(24 godz.)
- Praca w zespole: Efektywna współpraca w grupie programistycznej.
- Narzędzia śledzenia pracy: Wykorzystanie narzędzi takich jak Jira do zarządzania projektami.
- Procesy w rozwoju oprogramowania: Zrozumienie czym jest Story, Task, Bug, Refinement, wycena.
- Kryteria akceptacji: Jak określić, kiedy zadanie jest uznane za ukończone.
CODE REVIEW I DOBRE PRAKTYKI
(8 godz.)
- Code Review: Proces przeglądu kodu i analiza zmian.
- GitHub: Tworzenie repozytoriów, zarządzanie zmianami i pull requestami.
- Gitflow: Praktyki pracy z gałęziami w repozytorium.
- Standardy kodu: Przyjęte standardy i dobre praktyki programistyczne.
PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE ANGULARA
(32 godz.)
- Tworzenie rzeczywistych projektów: Implementacja aplikacji przy wykorzystaniu Angulara w ramach pracy zaliczeniowej z możliwością konsultacji i przeglądu kodu.
Forma zaliczenia
praktyczny projekt końcowy pisany indywidualnie lub grupowo pod opieką prowadzą