Co zyskujesz, studiując media i komunikację w biznesie na Uniwersytecie WSB Merito Opole?

forma studiów

Studia na tym kierunku możesz realizować w formie niestacjonarnej.

Twój plan zajęć będzie zorganizowany w weekendowe zjazdy, średnio raz na dwa tygodnie.

sposób realizacji studiów

Studia na tym kierunku zrealizujesz w sposób hybrydowy. 

Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz zarówno na zajęciach odbywających się online, jak i tych w murach uczelni. Jak wygląda taki hybrydowy układ zajęć? Przykładowo, w sobotę uczysz się online z domu, a na uczelnię przyjeżdżasz w niedzielę.

Dziewczyna robiąca zdjęcia aparatem fotograficznym.

Na tym unikatowym kierunku poznasz fascynujący świat sztucznej inteligencji i jej praktyczne zastosowania w dziedzinie komunikacji i biznesu. Będziesz zgłębiać teoretyczne podstawy oraz odkryjesz, jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing i strategie komunikacyjne. Zapoznasz się z zaawansowanymi narzędziami i aplikacjami wyposażonymi w sztuczną inteligencję, do perfekcji opanujesz ChatGPT. Dzięki praktycznym ćwiczeniom z ich wykorzystaniem, opanujesz sztukę tworzenia skutecznych komunikatów, automatyzacji procesów oraz personalizacji przekazu, co zapewni ci przewagę na przyszłym rynku pracy.  

 

 

 

Dziewczyny oglądające wystawę.

W tej przyszłościowej podróży po mediach społecznościowych, poznasz wyjątkowe narzędzia i aplikacje, które staną się Twoim tajnym orężem sukcesu. Przy użyciu wizjonerskich platform opanujesz sztukę zarządzania treściami i planowania postów, zapewniając regularny i spójny przekaz dla Twoich obserwatorów. Za pośrednictwem narzędzi do analizy danych odkryjesz kulisy działań w mediach społecznościowych, nauczysz się dostosowywać strategie i identyfikować najbardziej angażujące treści. Wykorzystując te narzędzia, stworzysz emocjonujący i interaktywny świat marki, który pozostawi ślad w sercach i umysłach Twojej widowni, zapewniając zauważalny wzrost zaangażowania i spektakularne rezultaty. 

 

Logo SKN OnPoint

Masz możliwość dołączyć do koła naukowego SKN OnPoint Merito Opole, którego celem jest rozwijanie różnych form aktywności naukowej w obszarze szeroko pojętego marketingu i komunikacji. Dzięki pracy w kole zdobędziesz doświadczenie w organizowaniu wydarzeń tematycznych, warsztatów, konferencji czy webinariów. W planach koła ujęte jest prowadzenie badań z zakresu marketingu, komunikacji i public relations i publikowanie własnych zespołowych prac naukowo-badawczych oraz nawiązywanie współpracy zarówno z kołami naukowymi uczelni krajowych, jak i zagranicznych.  

Uśmiechnięta dziewczyna.

Bierzesz udział w interesujących zajęciach, które w 90% prowadzą praktycy, osoby zarządzające mediami, pracownicy działu PR, dziennikarze z wieloletnim doświadczeniem. Partnerami kierunku są m.in. firmy, fundacje, agencje interaktywne oraz media np.  Radio Opole, Brand 24. 

Monitor
partnerami kierunku są m.in. agencje komunikacyjne, fundacje oraz lokalne media
Uścisk dłoni
praktyczny charakter studiów
Tryby
dostęp do technologii multimedialnych i specjalistycznych narzędzi np. Brand 24
Projekt
aktywizujące metody kształcenia, warsztatowy charakter zajęć

Nie czekaj, załóż Konto Kandydata i zapisz się online na studia. 

do 29 lutego
czesne już od
292 zł
258 zł
miesięcznie

Zapisując się do 29 lutego, zyskujesz:

  • 400 zł dzięki zniżce w czesnym, która rozliczana jest na pierwszym roku studiów,
  • dodatkowo jesteś zwolniony(-na) z opłaty wpisowej w wysokości 85 zł.

 

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 225 zł.

Jeśli jesteś naszym absolwentem(-tką), zyskasz jeszcze więcej.

Twoja zniżka w czesnym wyniesie 900 zł i będzie również rozliczana na pierwszym roku studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego.

 

Promocja dotyczy oferty dostępnej w rekrutacji zimowej.

Opinia wykładowcy

na zdjęciu kobieta w średnim wieku, uśmiecha się do obiektywu. Na nosie ma okulary, jej szyję zdobi różowy szal. Dr Anna Karwacka, meneger kierunku

Media i Komunikacja w Biznesie to niezrównany kierunek przyszłości, precyzyjnie dostosowany do wymagań dynamicznie rozwijającego się rynku. Program studiów obejmuje atrakcyjne treści ze świata zarządzania mediami, marketingu cyfrowego, przełomowych strategii komunikacyjnych oraz rewolucyjnej analizy danych i sztucznej inteligencji.

Zajęcia są prowadzone przez wybitnych praktyków - ekspertów analizy mediów, wizjonerów planowania kampanii reklamowych i niezrównanych mistrzów projektowania strategii komunikacyjnych. To nie tylko zasila studentów w cenne teoretyczne fundamenty, ale przede wszystkim wyposaża ich w niezbędne praktyczne umiejętności, które są nieocenione w dzisiejszym rynku pracy.

dr Anna Karwacka

menedżer kierunku

Czego nauczysz się w trakcie studiów?

Dziewczyna tworząca notatki.
Opanujesz sztukę niezwykłego przekazu prasowego. Wyruszysz w fascynującą podróż przez stylistykę dziennikarską i kreatywny copywriting. Zapomnij o nudnych prezentacjach! Poznasz sekrety neurokomunikacji, które ujawnią tajemnice skutecznego przekazu i zdobędą serca publiczności. Dasz się porwać prądowi storytellingu i nauczysz się przekształcać zwykłe słowa w magnetyczne historie
Dziewczyna trzymająca tablet.
Wejdziesz na ścieżkę rozwoju kariery i zdobędziesz innowacyjne umiejętności w analizie i wykorzystaniu Big Data. Poznasz zaawansowane techniki zbierania i interpretacji ogromnych zbiorów danych, które są kluczowe do podejmowania trafnych decyzji biznesowych. Zanurzysz się w tematyce OSINT. Jako specjalista w tej dziedzinie, staniesz się niezastąpionym graczem w dynamicznie rozwijającym się świecie mediów i biznesu
Odkryjesz potęgę chatu GPT i inteligentnej komunikacji w biznesie. Zgłębisz fascynujący świat AI, ucząc się, jak wykorzystać chatboty i kompatybilne wtyczki do automatyzacji procesów. Nauczysz się integrować wtyczki do GPT-4, co umożliwi ci nie tylko zrozumienie, ale także pełne wykorzystanie potencjału tej technologii
Dziewczyna korzystająca z telefonu.
Poznasz aspekty komunikacji wizerunkowej, zintegrowanej z nowoczesnymi technologiami. Opanujesz sztukę budowania silnych marek. Zdobędziesz wiedzę na temat Place Brandingu i opanujesz sztukę Employer Brandingu, Personal Brandingu, dzięki czemu staniesz się rozpoznawalnym i autentycznym liderem w dynamicznie zmieniającym się świecie!
Dwie rozmawiające dziewczyny.
Mężczyzna grający na gitarze.
Poczujesz magię światła reflektorów, uczestnicząc w warsztatach z mikrofonem i kamerą, które otworzą przed Tobą drzwi do świata mediów. Podczas wizyt studyjnych w radiu i telewizji zgłębisz tajniki pracy z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i aplikacji
Dziewczyna słuchająca muzyki.
Nauczysz się tworzyć event marketingowe arcydzieła – wydarzenia, które rozpalą emocje i przyciągną tłumy. Korzystając z aplikacji na bazie sztucznej inteligencji i innowacyjnych checklist, skutecznie zapewnisz płynność procesów, tworząc zgrane widowisko, które będzie warte każdej poświęconej godziny. Jesteś gotów na wciągającą karierę w świecie kreacji, emocji i strategicznego przekazu?

Zobacz specjalności na tym kierunku

Specjalności:
Rzecznictwo prasowe i public relations
Niestacjonarne Stacjonarne Tradycyjne Hybrydowe Rekrutacja zakończona
od 327 zł
Komunikacja wizerunkowa
Niestacjonarne Hybrydowe Od marca
od 293 zł 327 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 260 zł
Marketing Communication Mix
Niestacjonarne Hybrydowe Angielski Rekrutacja zakończona
od 315 zł
Social media w biznesie
Niestacjonarne Hybrydowe Od marca
od 293 zł 327 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 260 zł

Program studiów

Program kształcenia na kierunku media i komunikacja w biznesie został skonstruowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i rozporządzeniami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, posiada charakter interdyscyplinarny, czyli odnosi się do kilku dyscyplin naukowych: nauk o komunikacji społecznej i mediów, nauk prawnych oraz nauk o zarządzaniu i jakości. Program kształcenia został opracowany w oparciu o międzynarodowe doświadczenia, wyniki badań oraz szereg warsztatów, w których uczestniczyli wykładowcy kierunku.

 

Program nauczania składa się z trzech typów przedmiotów kształcenia: ogólnych (np. Elementy psychologii społecznej, Podstawy ekonomii, Socjologia, Etyka biznesu i mediów), kierunkowych i podstawowych (np. Instrumentarium reklamy i PR, Copywriting, Procesy komunikacji medialnej, Kształtowanie wizerunku organizacji w mediach, Nowe media i e-PR) oraz specjalnościowych (przedmioty specjalnościowe są szczegółowo opisane w zakładkach dotyczących poszczególnych specjalności.).

 

Proponowany w ramach kierunku media i komunikacja w biznesie program nauczania pozwala na osiągnięcie następujących korzyści:

  • wyposażenie studenta w wiedzę ogólną, kierunkową i specjalistyczną;
  • umożliwienie indywidualnego kształtowania programu studiów przez studenta dzięki możliwości wyboru z szerokiej listy przedmiotów do wyboru, co zwiększa elastyczność studiowania i umożliwia dostosowanie programu do konkretnych potrzeb studenta i aktualnych wymogów rynku pracy;
  • umożliwienie korzystania z programów wymian i staży za granicą tj. Erasmus;
  • udział studentów w wybranych przedmiotach prowadzonych w języku angielskim.
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Na zdjęciu profesor Tworzydło
zdjecie
dr Dagmara Kawoń-Noga
Na zdjęciu dr Szuba - mężczyzna w średnim wieku z okularami na nosie.
dr Agnieszka Gawor
Na zdjęciu Adam Ustrzycki
dr Barbara Pawełko-Czajka
na zdjęciu Adam Ramczykowski - mężczyzna w średnim wieku, ubrany w marynarkę. na nosie ma okulary. w tle widać ściankę.
dr inż. Paula Pypłacz
Dr hab. Dariusz Tworzydło, prof.UW

Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Uniwersytet Warszawski. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations. Prezes Zarządu EXACTO sp. z o.o., były Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations,...

dr Anna Karwacka

Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach, absolwentka filologii romańskiej i filologii angielskiej.
Adiunkt w Uniwersytecie WSB Merito Opole. Ekspert ds. mediów, marketingu i komunikacji z 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu działami PR, marketingu i...

dr Dagmara Kawoń-Noga

Pedagog, wykładowca akademicki, nauczyciel bibliotekarz. Pracuje w obszarach informacji, komunikacji i edukacji. Badacz kultury pedagogicznej i czytelniczej. W latach 2012-2016 dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu. Pracownik Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji w...

Dr Przemysław Szuba

 

Ekspert Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, kierownik działu badań i analiz strategicznych agencji Exacto (Rzeszów), konsultant SAPR.

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (Uniwersytet Warszawski, 2022). Ukończył studia...

dr Agnieszka Gawor

Psycholog, trener biznesu, coach, wykładowca akademicki. Specjalistka w zakresie diagnozy psychologicznej, psychologii klinicznej dziecka, obszaru pomocy psychologicznej i psychologii rozwoju człowieka. Od ponad 20 wielu lat dzieli się z nauczycielami, psychologami, pedagogami, logopedami i...

dr Adam Ustrzycki

Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o socjologii (Wydział Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, 2006). Ukończył studia w zakresie nauk o polityce (Wydział Historyczno-Pedagogiczny Uniwersytetu Opolskiego, 2000). Stypendysta Europejskiego Kolegium Polskich i...

dr Barbara Pawełko-Czajka

Doświadczona wykładowczyni akademicka, ekspertka, konsultantka i trenerka.

 

Właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej Barbara Pawełko-Czajka Positivity Consulting.

 

Doktor nauk prawnych. Wykładowczyni Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Dolnośląskiego...

Adam Ramczykowski

Ekonomista. Ekspert rynku mediów i sektora farmaceutycznego. Praktyk z dziedziny marketingu, sprzedaży i ekonomiki mediów. Dyrektor marketingu Radia Opole. Doświadczony menedżer kultury, producent i wydawca. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito Opole.

dr inż. Paula Pypłacz

Menedżer kierunku inżynieria zarządzania w Uniwersytecie WSB Merito Opole. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu.  Konsultant, a także certyfikowany wykładowca w zakresie zarządzania procesami biznesowymi - Business Process Management with ADONIS Practitioner.  Posiada...

Poznaj innych wykładowców

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.
o-media IK
Radio Opole
Press Service
logo firmy Brand 24 - sam napis nazwy firmy
logo firmy SAPR - po lewej stronie ikona symbolizująca rozmowę, po prawej napis SAPR, pod spodem rozwinięcie pełnej nazwy firmy

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Mediach

Współczesne media intrygują, dziwią, oburzają, często jednak powodem takiego stanu rzeczy jest brak rzetelnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, historii i ewolucji, strukturze i mechanizmach działania. Uniwersytet Warszawski pragnie wyjść naprzeciw temu zjawisku i zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych do zainteresowania się tym jednym z elementów otaczającej nas rzeczywistości.

Efektem tego jest inicjatywa zorganizowania Olimpiady Wiedzy o Mediach, której celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej. Do tej inicjatywy dołączył Uniwersytet WSB Merito Opole.

W kolejnej, X już edycji Olimpiady zorganizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wraz z 16 innymi uczelniami na terenie całego kraju uczestnicy - uczniowie szkół ponadpodstawowych - walczyć będą o indeksy na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach oraz cenne nagrody rzeczowe, ufundowane przez sponsorów. Patronat nad Olimpiadą objął Minister Edukacji i Nauki. 

Przystąp do olimpiady: napisz esej, stwórz film, fotoreportaż lub fotocast na jeden z tematów, a następnie sprawdź swe umiejętności i wiedzę podczas testu na etapie okręgowych i na etapie centralnym. 

 

Więcej informacji dot. Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Mediach 

 

na zdjęciu grupa 3 student rozmawiających ze sobą. W tle widać kolorowe neony.
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji

Godziny otwarcia:
  • pn-pt: 09:00 - 17:00
Pobierz stronę do PDF