Co zyskujesz, studiując media i komunikację w biznesie na Uniwersytecie WSB Merito Opole?

forma studiów

Rekrutacja zakończona! Jeżeli interesuje Cię ten kierunek, zapisz się na listę rezerwową.

 

Studia na tym kierunku możesz realizować w jednej z dwóch form: niestacjonarnej lub stacjonarnej.

  • Jeśli wybierzesz studia niestacjonarne, Twój plan zajęć będzie zorganizowany w weekendowe zjazdy, średnio raz na dwa tygodnie.
  • Na studiach stacjonarnych będziesz miał zajęcia w dni powszednie. Staramy się tak ułożyć plany zajęć, abyś mógł wszystkie obowiązkowe zajęcia odbyć w 3 dni w tygodniu.
sposób realizacji studiów

Studia na tym kierunku możesz realizować w sposób:

  • tradycyjny - zajęcia na studiach tradycyjnych zrealizujesz spotykając się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami z grupy w salach wykładowych,
  • hybrydowy - studia realizowane w formie niestacjonarnej. Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz zarówno na zajęciach odbywających się online, jak i tych w murach uczelni. Jak wygląda taki hybrydowy układ zajęć? Przykładowo, w sobotę uczysz się online z domu, a na uczelnię przyjeżdżasz w niedzielę.
Dziewczyna robiąca zdjęcia aparatem fotograficznym.

Na tym interdyscyplinarnym kierunku poznasz świat sztucznej inteligencji i jej praktyczne zastosowania. Do perfekcji opanujesz ChatGPT i sztukę tworzenia skutecznych promptów, automatyzacji procesów oraz personalizacji przekazu, co zapewni ci przewagę na przyszłym rynku pracy. 

Dziewczyny oglądające wystawę.

Nauczysz się, jak wykorzystywać chatboty i tworzyć różne warianty GPTs-ów dostosowanych do konkretnych dziedzin i specjalizacji. Opanujesz sztukę niezwykłego przekazu medialnego. Poznasz stylistykę dziennikarską, kreatywny copywriting oraz sekrety neurokomunikacji. Odkryjesz wszystkie aspekty komunikacji wizerunkowej, zintegrowanej z AI.

 

Logo SKN OnPoint

Masz możliwość dołączyć do koła naukowego SKN OnPoint Merito Opole, którego celem jest rozwijanie różnych form aktywności naukowej w obszarze szeroko pojętego marketingu i komunikacji. Dzięki pracy w kole zdobędziesz doświadczenie w organizowaniu wydarzeń tematycznych, warsztatów, konferencji czy webinariów.

Uśmiechnięta dziewczyna.

W tej podróży po cyfrowym świecie poznasz zaawansowane narzędzia i aplikacje zintegrowane z AI, które staną się Twoim orężem sukcesu. Przy użyciu wizjonerskich narzędzi opanujesz sztukę zarządzania treściami i planowania postów w mediach społecznościowych, zapewniając regularny i spójny przekaz dla Twoich obserwatorów. 

Monitor
praktyczne zajęcia prowadzone przez osoby z bogatym doświadczeniem biznesowym
Laptop
dostęp do platformy monitoringu mediów Brand24
Tryby
specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie (eyetracking, VR)
Dyplom
potwierdzenie zdobytej wiedzy i umiejętności poprzez uzyskanie certyfikatów

Opinia wykładowcy

na zdjęciu kobieta w średnim wieku, uśmiecha się do obiektywu. Na nosie ma okulary, jej szyję zdobi różowy szal. Dr Anna Karwacka, meneger kierunku

Media i Komunikacja w Biznesie to niezrównany kierunek przyszłości, precyzyjnie dostosowany do wymagań dynamicznie rozwijającego się rynku. Program studiów obejmuje atrakcyjne treści ze świata zarządzania mediami, marketingu cyfrowego, przełomowych strategii komunikacyjnych oraz rewolucyjnej analizy danych i sztucznej inteligencji.

Zajęcia są prowadzone przez wybitnych praktyków - ekspertów analizy mediów, wizjonerów planowania kampanii reklamowych i niezrównanych mistrzów projektowania strategii komunikacyjnych. To nie tylko zasila studentów w cenne teoretyczne fundamenty, ale przede wszystkim wyposaża ich w niezbędne praktyczne umiejętności, które są nieocenione w dzisiejszym rynku pracy.

dr Anna Karwacka

menedżer kierunku

Czego nauczysz się w trakcie studiów?

Dziewczyna tworząca notatki.
Poznasz najbardziej innowacyjne narzędzia otoczenia mediowego i Public Relations.
Dziewczyna trzymająca tablet.
Zgłębisz tajniki efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie.
Zdobędziesz niezbędne umiejętności w zakresie marketingu cyfrowego i nauczysz się wykorzystywać potencjał Internetu.
Dziewczyna korzystająca z telefonu.
Rozwiniesz kompetencje językowe, warsztat copywritera i rzecznika prasowego, sprawdzisz się przed kamerą.
Dwie rozmawiające dziewczyny.
Mężczyzna grający na gitarze.
Wyszkolisz się w obsłudze nowoczesnych narzędzi niezbędnych do tworzenia kampanii promocyjnych, takich jak narzędzia graficzne czy systemy zarządzania treścią.
Dziewczyna słuchająca muzyki.
Odkryjesz możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu.

Zobacz specjalności na tym kierunku

Specjalności:
Trendwatching i analiza danych
Niestacjonarne Tradycyjne Hybrydowe Rekrutacja zakończona
od 353 zł
E-Public Relations i creative writing
Niestacjonarne Tradycyjne Hybrydowe Rekrutacja zakończona
od 353 zł
Komunikacja wizerunkowa
Niestacjonarne Tradycyjne Hybrydowe Rekrutacja zakończona
od 353 zł
Social media i technologie cyfrowe
Niestacjonarne Tradycyjne Hybrydowe Rekrutacja zakończona
od 353 zł

Program studiów

Program kształcenia na kierunku media i komunikacja w biznesie został skonstruowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i rozporządzeniami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, posiada charakter interdyscyplinarny, czyli odnosi się do kilku dyscyplin naukowych: nauk o komunikacji społecznej i mediów, nauk prawnych oraz nauk o zarządzaniu i jakości. Program kształcenia został opracowany w oparciu o międzynarodowe doświadczenia, wyniki badań oraz szereg warsztatów, w których uczestniczyli wykładowcy kierunku.

Zobacz program studiów

Wykładowcy

Na zdjęciu profesor Tworzydło
Sławomir Gawroński
dr Anna Karwacka
Na zdjęciu dr Szuba - mężczyzna w średnim wieku z okularami na nosie.
na zdjęciu wykładowczyni
ppłk rez. dr inż. Piotr Pietrakowski
Dr Katarzyna Giereło-Klimaszewska
Adrianna Paroń
Małgorzata Lis-Skupińska
na zdjęciu Adam Ramczykowski - mężczyzna w średnim wieku, ubrany w marynarkę. na nosie ma okulary. w tle widać ściankę.
Kornelia Bezkorowajna
dr inż. Paula Pypłacz
dr Dagmara Kawoń-Noga
Na zdjęciu Adam Ustrzycki
dr Barbara Pawełko-Czajka
prof. dr hab. Dariusz Tworzydło

Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Uniwersytet Warszawski. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations. Prezes Zarządu EXACTO sp. z o.o., były Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations,...

dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ

Profesor w Katedrze Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o polityce (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, 2015). Doktor nauk...

dr Anna Karwacka

Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach, absolwentka filologii romańskiej i filologii angielskiej.
Adiunkt i Menedżer kierunku Media i Komunikacja w Biznesie na Uniwersytecie WSB Merito Opole. Ekspert ds. mediów, marketingu i komunikacji z 20-letnim...

dr Przemysław Szuba

 

Ekspert Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, kierownik działu badań i analiz strategicznych agencji Exacto (Rzeszów), konsultant SAPR.

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (Uniwersytet Warszawski, 2022). Ukończył studia...

dr Sandra Murzicz

Doktor nauk o polityce – międzynarodowe stosunki kulturalne, prezeska Fundacji Opolskie Dziouchy i szefowa firmy. Przez wiele lat pracowała w Samorządzie Województwa Opolskiego, najpierw jako specjalista ds. kontaktów międzynarodowych, a następnie w Biurze Sejmiku Województwa...

ppłk rez. dr inż. Piotr Pietrakowski

ppłk (rez.) dr Piotr Pietrakowski, doktor nauk społecznych w zakresie nauk o polityce na Uniwersytecie Wrocławskim. Weteran, dwukrotny uczestnik międzynarodowej operacji w Afganistanie, odznaczony medalami za zasługi, w tym przez Prezydenta RP oraz Dowódcę Sił Zbrojnych USA. Członek...

dr Katarzyna Giereło-Klimaszewska

Politolog, medioznawca, wykładowca, dziennikarz. Była współwłaścicielka pierwszej w Polsce firmy skupiającej dziennikarzy freelacerów Dedlajn (Warszawa).  W czasie kariery dziennikarskiej pracowała m.in. w „Super Expressie”, Wprost”, „Życiu”, a wcześniej odbyła staż w...

dr Adrianna Paroń

Specjalista ds. komunikacji i zarządzania jakością w usługach i produkcji z ponad 20-letnim doświadczeniem. Ekspert w dziedzinie komunikacji, public relations oraz zarządzania kryzysowego.

Badacz społeczny i marketingowy z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu wykładów, szkoleń oraz...

Małgorzata Lis-Skupińska

rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego (dawnej Wojewódzkiego Centrum Medycznego), wykładowca akademicki, specjalizujący się w prowadzeniu warsztatów dziennikarskich oraz zajęć z tworzenia treści reklamowych i PR-owych oraz rzecznictwa prasowego. Była dziennikarka TVP3...

Adam Ramczykowski

Ekonomista. Ekspert rynku mediów i sektora farmaceutycznego. Praktyk z dziedziny marketingu, sprzedaży i ekonomiki mediów. Dyrektor marketingu Radia Opole. Doświadczony menedżer kultury, producent i wydawca. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito Opole.

Kornelia Bezkorowajna

Trenerka umiejętności społecznych, coach, nauczycielka. W pracy coachingowej towarzyszy klientowi w procesie zmiany, zwracając uwagę na aktualne zasoby i budowanie drogi do celu w oparciu o indywidualność klienta, co ją nieustannie fascynuje i mobilizuje do dalszej pracy własnej....

dr hab. inż. Paula Pypłacz

Menedżer kierunku inżynieria zarządzania w Uniwersytecie WSB Merito Opole. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu.  Konsultant, a także certyfikowany wykładowca w zakresie zarządzania procesami biznesowymi - Business Process Management with ADONIS Practitioner.  Posiada...

dr Dagmara Kawoń-Noga

Pedagog, wykładowca akademicki, nauczyciel bibliotekarz. Pracuje w obszarach informacji, komunikacji i edukacji. Badacz kultury pedagogicznej i czytelniczej. W latach 2012-2016 dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu. Pracownik Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji w...

dr Adam Ustrzycki

Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o socjologii (Wydział Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, 2006). Ukończył studia w zakresie nauk o polityce (Wydział Historyczno-Pedagogiczny Uniwersytetu Opolskiego, 2000). Stypendysta Europejskiego Kolegium Polskich i...

dr Barbara Pawełko-Czajka

Doświadczona wykładowczyni akademicka, ekspertka, konsultantka i trenerka.

Właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej Barbara Pawełko-Czajka Positivity Consulting.

Doktor nauk prawnych. Wykładowczyni Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW. Stale...

Poznaj innych wykładowców

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.
Radio Opole
logo firmy Brand 24 - sam napis nazwy firmy
logo firmy SAPR - po lewej stronie ikona symbolizująca rozmowę, po prawej napis SAPR, pod spodem rozwinięcie pełnej nazwy firmy

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Mediach

Współczesne media intrygują, dziwią, oburzają, często jednak powodem takiego stanu rzeczy jest brak rzetelnej wiedzy o ich funkcjonowaniu, historii i ewolucji, strukturze i mechanizmach działania. Uniwersytet Warszawski pragnie wyjść naprzeciw temu zjawisku i zachęcić społeczeństwo, a zwłaszcza ludzi młodych do zainteresowania się tym jednym z elementów otaczającej nas rzeczywistości.


Efektem tego jest inicjatywa zorganizowania Olimpiady Wiedzy o Mediach, której celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu nauki o mediach oraz promocja edukacji medialnej. Kolejny rok partnerem wydarzenia jest Uniwersytet WSB Merito w Opolu.


W kolejnej, XI już edycji Olimpiady zorganizowanej przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wraz z 16 innymi uczelniami na terenie całego kraju uczestnicy - uczniowie szkół ponadpodstawowych - walczyć będą o indeksy na studia dziennikarskie w renomowanych wyższych uczelniach oraz cenne nagrody rzeczowe, ufundowane przez sponsorów. Od ubiegłego roku olimpiada wpisana jest na listę olimpiad uwzględnianych w rankingu szkół organizowanym przez „Perspektywy”.

 

Przystąp do olimpiady: napisz esej, stwórz film, fotoreportaż lub fotocast na jeden z tematów, a następnie sprawdź swe umiejętności i wiedzę podczas testu na etapie okręgowych i na etapie centralnym. 

 

Więcej informacji dot. Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Mediach 

 

na zdjęciu grupa 3 student rozmawiających ze sobą. W tle widać kolorowe neony.

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji

ul. Augustyna Kośnego 72
45-372 Opole

Infolinia: 77 401 94 03 od poniedziałku do piątku, w godzinach od 16:00 do 18:00
Godziny otwarcia:
  • pn-pt: 09:00 - 17:00
  • so: 10:00 - 14:00
Pobierz stronę do PDF