Co zyskujesz, studiując media i komunikację w biznesie na Uniwersytecie WSB Merito Opole?

Dziewczyna robiąca zdjęcia aparatem fotograficznym.

Poznasz najbardziej innowacyjne narzędzia otoczenia mediowego i Public Relations. Zgłębisz tajniki efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Zdobędziesz niezbędne umiejętności w zakresie marketingu cyfrowego i nauczysz się wykorzystywać potencjał internetu. Rozwiniesz kompetencje językowe, warsztat copywritera i rzecznika prasowego, sprawdzisz się przed kamerą. Wyszkolisz się w obsłudze nowoczesnych narzędzi niezbędnych do tworzenia kampanii promocyjnych, takich jak narzędzia graficzne czy systemy zarządzania treścią. Odkryjesz możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu.

 

 

Dziewczyny oglądające wystawę.

Na ćwiczeniach i wykładach spotkasz się z ekspertami od kreowania wizerunku, komunikacji wizualnej czy contentu, rzecznikami prasowymi, dziennikarzami i całym wachlarzem ludzi ze środowiska mediów. Wizyty studyjne, praktyki i staże w redakcjach pozwolą Ci poznać zarówno system funkcjonowania mediów jak i warsztat dziennikarski od kuchni. Nauczysz się nagrywania podcastów i filmów promocyjnych, tworzenia webinariów, prowadzenia blogów i zarządzania kampaniami w social mediach.

Mężczyzna korzystający z laptopa.

Masz możliwość dołączyć do Studenckiego Koła Naukowego OnPoint Media&Communication. Dzięki pracy w kole zdobędziesz doświadczenie w organizowaniu wydarzeń tematycznych, warsztatów, konferencji czy webinarów. 

Uśmiechnięta dziewczyna.

Bierzesz udział w interesujących zajęciach, które w 90% prowadzą praktycy, osoby zarządzające mediami, pracownicy działu PR, dziennikarze z wieloletnim doświadczeniem. Partnerami kierunku są m.in. firmy, fundacje, agencje interaktywne oraz media np.  Radio Opole, Brand 24. 

Monitor
partnerami kierunku są m.in. agencje komunikacyjne, fundacje oraz lokalne media
Uścisk dłoni
praktyczny charakter studiów
Tryby
dostęp do technologii multimedialnych i specjalistycznych narzędzi np. Brand 24
Projekt
aktywizujące metody kształcenia, warsztatowy charakter zajęć

Nie czekaj, załóż Konto Kandydata i zapisz się online na studia. 

do 31 maja
czesne już od
292 zł
225 zł
miesięcznie

Zapisując się do 31 maja, zyskujesz:

 

  • 800 zł dzięki zniżce w czesnym, która jest rozliczana na pierwszym roku studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego.
  • Dodatkowo jesteś zwolniony(-na) z opłaty wpisowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 225zł

Jeśli jesteś naszym absolwentem(-tką), zyskasz jeszcze więcej. Twoja zniżka w czesnym wyniesie 1200 zł i będzie również rozliczana na pierwszym roku studiów, obniżając proporcjonalnie każdą kolejną opłatę czesnego.

 

Dodatkowo jesteś zwolniony(-na) z opłaty wpisowej.

na zdjęciu kobieta w średnim wieku, uśmiecha się do obiektywu. Na nosie ma okulary, jej szyję zdobi różowy szal. Dr Anna Karwacka, meneger kierunku

Kierunek media i komunikacja w biznesie w Wyższej Szkole Bankowej (obecnie Uniwersytecie WSB Merito Opole) ma charakter interdyscyplinarny. Zapewnia doskonałą znajomość nowoczesnych narzędzi PR oraz otoczenia mediowego, gwarantuje rozwinięcie kompetencji językowych oraz umożliwia zapoznanie się z innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie e-rzecznictwa i neurokomunikacji. Atrakcyjny program studiów ułatwia zgłębić się w najnowsze trendy w budowaniu strategii medialnych.

Treści programowe kierunku prezentują nowy wymiar komunikacji i umożliwiają studentom sięgnąć po kompetencje przyszłości. 

dr Anna Karwacka

menadżer kierunku

Czego nauczysz się w trakcie studiów?

Dziewczyna tworząca notatki.
Zgłębisz tajniki zasad skutecznej komunikacji w biznesie, a także poznasz świat mediów tradycyjnych oraz cyfrowych
Dziewczyna trzymająca tablet.
Zrozumiesz na czym polega sztuka błyskotliwych, wciągających odbiorcę wystąpień publicznych
Zdobędziesz praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania wizerunkiem osobistym, instytucji publicznej lub firmy
Dziewczyna korzystająca z telefonu.
Jak skutecznie prowadzić firmowe profile w social mediach, strony WWW oraz blog
Dwie rozmawiające dziewczyny.
Mężczyzna grający na gitarze.
Poznasz “od kuchni” zasady organizacji różnych typów wydarzeń medialnych
Dziewczyna słuchająca muzyki.
Nawiązywać i budować długofalowe relacje z mediami.

Zobacz specjalności na tym kierunku

Specjalności:
Komunikacja wizerunkowa
Niestacjonarne Stacjonarne Tradycyjne Hybrydowe
od 260 zł 327 zł
Marketing Communication Mix
Niestacjonarne Hybrydowe Angielski
od 248 zł 315 zł
Social media w biznesie
Niestacjonarne Stacjonarne Tradycyjne Hybrydowe
od 260 zł 327 zł
Rzecznictwo prasowe i public relations
Niestacjonarne Stacjonarne Tradycyjne Hybrydowe
od 260 zł 327 zł

Program studiów

Program kształcenia na kierunku media i komunikacja w biznesie został skonstruowany zgodnie z obowiązującymi przepisami i rozporządzeniami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, posiada charakter interdyscyplinarny, czyli odnosi się do kilku dyscyplin naukowych: nauk o komunikacji społecznej i mediów, nauk prawnych oraz nauk o zarządzaniu i jakości. Program kształcenia został opracowany w oparciu o międzynarodowe doświadczenia, wyniki badań oraz szereg warsztatów, w których uczestniczyli wykładowcy kierunku.

 

Program nauczania składa się z trzech typów przedmiotów kształcenia: ogólnych (np. Elementy psychologii społecznej, Podstawy ekonomii, Socjologia, Etyka biznesu i mediów), kierunkowych i podstawowych (np. Instrumentarium reklamy i PR, Copywriting, Procesy komunikacji medialnej, Kształtowanie wizerunku organizacji w mediach, Nowe media i e-PR) oraz specjalnościowych (przedmioty specjalnościowe są szczegółowo opisane w zakładkach dotyczących poszczególnych specjalności.).

 

Proponowany w ramach kierunku media i komunikacja w biznesie program nauczania pozwala na osiągnięcie następujących korzyści:

  • wyposażenie studenta w wiedzę ogólną, kierunkową i specjalistyczną;
  • umożliwienie indywidualnego kształtowania programu studiów przez studenta dzięki możliwości wyboru z szerokiej listy przedmiotów do wyboru, co zwiększa elastyczność studiowania i umożliwia dostosowanie programu do konkretnych potrzeb studenta i aktualnych wymogów rynku pracy;
  • umożliwienie korzystania z programów wymian i staży za granicą tj. Erasmus;
  • udział studentów w wybranych przedmiotach prowadzonych w języku angielskim.
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Na zdjęciu profesor Tworzydło
Zdjęcie mężczyzny w okularach - wykładowcy dr hab. S. Gawrońskiego
zdjecie
dr Dagmara Kawoń-Noga
Na zdjęciu dr Szuba - mężczyzna w średnim wieku z okularami na nosie.
dr Agnieszka Gawor
Na zdjęciu Adam Ustrzycki
dr Barbara Pawełko-Czajka
Zdjęcie kobiety stojącej przodem do obiektywu. Ma założone ręce. Uśmiecha się. dr Iwona Herbuś
na zdjęciu Adam Ramczykowski - mężczyzna w średnim wieku, ubrany w marynarkę. na nosie ma okulary. w tle widać ściankę.
dr inż. Paula Pypłacz
Dr hab. Dariusz Tworzydło, prof.UW

Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Uniwersytet Warszawski. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations. Prezes Zarządu EXACTO sp. z o.o., były Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations,...

dr hab. Sławomir Gawroński

Dziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej oraz profesor w Katedrze Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. 


Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o polityce (Wydział Dziennikarstwa i Nauk...

dr Anna Karwacka

Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach, absolwentka filologii romańskiej i filologii angielskiej.
Adiunkt w Uniwersytecie WSB Merito Opole. Ekspert ds. mediów, marketingu i komunikacji z 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu działami PR, marketingu i...

dr Dagmara Kawoń-Noga

Pedagog, wykładowca akademicki, nauczyciel bibliotekarz. Pracuje w obszarach informacji, komunikacji i edukacji. Badacz kultury pedagogicznej i czytelniczej. W latach 2012-2016 dyrektor Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu. Pracownik Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji w...

Dr Przemysław Szuba

 

Ekspert Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, kierownik działu badań i analiz strategicznych agencji Exacto (Rzeszów), konsultant SAPR.

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach (Uniwersytet Warszawski, 2022). Ukończył studia...

dr Agnieszka Gawor

Psycholog, trener biznesu, coach, wykładowca akademicki. Specjalistka w zakresie diagnozy psychologicznej, psychologii klinicznej dziecka, obszaru pomocy psychologicznej i psychologii rozwoju człowieka. Od ponad 20 wielu lat dzieli się z nauczycielami, psychologami, pedagogami, logopedami i...

dr Adam Ustrzycki

Doktor nauk społecznych w zakresie nauk o socjologii (Wydział Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie, 2006). Ukończył studia w zakresie nauk o polityce (Wydział Historyczno-Pedagogiczny Uniwersytetu Opolskiego, 2000). Stypendysta Europejskiego Kolegium Polskich i...

dr Barbara Pawełko-Czajka

Doświadczona wykładowczyni akademicka, ekspertka, konsultantka i trenerka.

 

Właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej Barbara Pawełko-Czajka Positivity Consulting.

 

Doktor nauk prawnych. Wykładowczyni Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu oraz Uniwersytetu Dolnośląskiego...

dr Iwona Herbuś

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Ekspertka z obszaru zarządzania, umiejętności psychospołecznych, komunikacji i zrównoważonego rozwoju. Autorka i współautorka wielu artykułów o interdyscyplinarnej tematyce. W tym publikacje naukowe i eksperckie,...

Adam Ramczykowski

Ekonomista. Ekspert rynku mediów i sektora farmaceutycznego. Praktyk z dziedziny marketingu, sprzedaży i ekonomiki mediów. Dyrektor marketingu Radia Opole. Doświadczony menedżer kultury, producent i wydawca. Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito Opole.

dr inż. Paula Pypłacz

Menedżer kierunku inżynieria zarządzania w Uniwersytecie WSB Merito Opole. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu.  Konsultant, a także certyfikowany wykładowca w zakresie zarządzania procesami biznesowymi - Business Process Management with ADONIS Practitioner.  Posiada...

Poznaj innych wykładowców

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.
o-media IK
Radio Opole
Press Service
logo firmy Brand 24 - sam napis nazwy firmy
logo firmy SAPR - po lewej stronie ikona symbolizująca rozmowę, po prawej napis SAPR, pod spodem rozwinięcie pełnej nazwy firmy
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji

ul. Augustyna Kośnego 72
45-372 Opole

E-mail: opole@wsb.wroclaw.pl
Tel.: 77 401 94 44 77 401 94 01/02/03 539 670 648 539 670 650 698 932 970

Godziny otwarcia:
  • pn-śr: 09:00-17:00
  • cz: 09:00-18:00
  • pt: 09:00-17:00
  • so: 10:00-14:00
Pobierz stronę do PDF