Executive MBA - Digital Transformation & AI

Sposób realizacji:
Sposób realizacji

Hybrydowe - Zajęcia na studiach hybrydowych realizujesz spotykając się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami zarówno online, jak i w salach wykładowych.

Hybrydowe
Cechy:
Od października
Polski
Miasto:
Wrocław
Czas trwania:
3 semestry
To kierunek dla osób, które:
  • pełnią funkcje menedżerskie i chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania sztucznej inteligencji,
  • należą do kadry menedżerskiej, dla której zdobycie wykształcenia kierunkowego jest niezbędne do dalszego rozwoju kariery,
  • chcą zdobyć lub usystematyzować wiedzę z zakresu transformacji cyfrowej (Digital Transformation) oraz sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence),
  • zajmują stanowiska zarządcze i pragną uzupełnić swoje kompetencje.
Executive MBA - Digital Transformation & AI | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Agnieszka Skulska MBA DT&AI Wrocław
Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Małgorzata Michałek MBA DT&AI
Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław 2025
Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Agnieszka Skulska MBA DT&AI Wrocław
Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Małgorzata Michałek MBA DT&AI
Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław 2025

Czego się nauczysz?

Executive MBA - Digital Transformation & AI | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław 2025
  • Praktycznych umiejętności przywódczych, które pozwolą podejmować trafne
    decyzje biznesowe i skutecznie zarządzać w dynamicznym środowisku.
  • Nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem, jak i specjalistycznego zakresu obejmującego kluczowe aspekty transformacji cyfrowej, tj. sztuczna inteligencja, analiza danych i automatyzacja procesów.
     
  • Wszyscy uczestnicy studiów zdobędą wiedzę z zakresu nowoczesnych rozwiązań technologicznych w obszarze transformacji cyfrowej, aby świadomie i skutecznie podejmować strategiczne decyzje rozwojowe w tym zakresie w swoich przedsiębiorstwach.

Dodatkowe korzyści

Executive MBA - Digital Transformation & AI | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław 2025

Liga Mistrzów Negocjacji MBA

  • To wyjątkowa okazja, aby pozyskać biegłość i skuteczność w obszarze negocjacji i budowania relacji z partnerami biznesowymi na podstawie symulacji Wschód Dzikiego Zachodu©.
  • Została uhonorowana I miejscem oraz nagrodą publiczności w konkursie Innowacja
    Edukacyjna Roku 2023. Posiada niezwykły potencjał szkoleniowy oraz integracyjny.

Klub Absolwenta MBA

  • Jest to wyjątkowe miejsce, które łączy profesjonalistów z różnych branż, stwarzając przestrzeń do inspirujących rozmów, wartościowych spotkań i owocnego networkingu.
  • Nasza społeczność opiera się na solidnych fundamentach akademickich, łączy doświadczenie i wiedzę
    zdobyte w trakcie studiów MBA z codzienną praktyką zawodową.
2

Obszary wiedzy i kompetencji: 

  • General Management,
  • Digital Transformation & AI.

Kadra złożona z praktyków biznesu  

Zajęcia prowadzą eksperci i pasjonaci w swojej dziedzinie, którzy posiadają bogate doświadczenie biznesowe.

Wizyta studyjna
Połączona z praktycznym zastosowaniem sztucznej inteligencji w odwiedzanej firmie. Obejmuje zajęcia prowadzone przez ekspertów-praktyków oraz kompleksowe poznanie aspektów technologii.

2

edycja studiów.

Partnerskie podejście do uczestników 

Wykładowcy zachęcają do aktywnego uczestnictwa w zajęciach  i dzieleniem się swoim know-how.

Angażująca forma zajęć 

Warsztaty, studia przypadków, treningi, prace projektowe, symulacje biznesowe.

Networking

Możliwość budowania wartościowej sieci kontaktów i wymiany doświadczeń z menedżerami reprezentującymi różne branże i sektory.

Partnerstwo biznesowe 

z firmą DSR. SA i wizyta u partnera w trzecim semestrze studiów. 

Program studiów

3

Liczba semestrów

328

Liczba godzin zajęć

Zjazd otwierający program Executive MBA ma charakter informacyjno-integracyjny i stanowi kluczowy etap przygotowujący uczestników do rozpoczęcia studiów. Jego głównym celem jest:


- Wprowadzenie uczestników w proces kształcenia – zapoznanie z programem studiów, strukturą zajęć, metodami dydaktycznymi oraz organizacją roku akademickiego.

 

- Integracja grupy – poprzez warsztaty i ćwiczenia zespołowe uczestnicy mają okazję lepiej się poznać, co sprzyja budowaniu relacji i efektywnej współpracy w trakcie całego programu.

 

- Mentalne przygotowanie do wyzwań akademickich – zajęcia mają na celu ułatwienie adaptacji do intensywnego trybu nauki oraz rozwinięcie postawy otwartości i zaangażowania.

 

- Budowanie fundamentów networkingu – integracja i wspólne doświadczenia sprzyjają tworzeniu trwałych relacji biznesowych, które stanowią jedną z kluczowych wartości programu EMBA.

Psychomanipulalucje w biznesie (16 godz.)

 

W ramach modułu uczestnicy zanurzą się w głębię technik manipulacyjnych ucząc się ich rozpoznawania, zrozumienia, a przede wszystkim - skutecznego przeciwdziałania. Zajęcia łączą solidne podstawy teoretyczne z intensywnym treningiem praktycznym, wykorzystując gry symulacyjne, analizy przypadków oraz interaktywne warsztaty. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do obrony przed manipulacją w różnych kontekstach życiowych i zawodowych. Moduł ma na celu:

  • opracowanie umiejętności rozpoznawania manipulacji, co oznacza, że uczestnicy nauczą się identyfikować subtelne i mniej subtelne techniki manipulacyjne, oparte na elementach mowy ciała,
  • zrozumienie własnych reakcji. Praca nad zrozumieniem, jakie mechanizmy w nas samych mogą czynić nas bardziej podatnymi na manipulację. Nauka praktycznych metod obrony przed manipulacją, w tym asertywności i umiejętności komunikacyjnych,
  • zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy będą mieli okazję do zastosowania zdobytej wiedzy w kontrolowanych scenariuszach symulacyjnych, co pozwoli na lepsze przygotowanie do rzeczywistych sytuacji.

     

Wystąpienia publiczne/Hybrydowa komunikacja lidera (moduł online) (16 godz.)

Skuteczny lider to skuteczny mówca. Hybrydowa Komunikacja Lidera to sprawdzone techniki przygotowania i dostarczenia skutecznego przekazu – w wirtualnym i realnym świecie – który trafia do mózgu odbiorcy i wpływa na jego decyzje. Hybrydowe i wirtualne środowisko pracy to niesamowite pole do wyróżnienia i zwiększonej efektywności. Każde spotkanie to szansa, by idea została zauważona, zapamiętana i wzbudziła zaangażowanie. Po zakończeniu modułu uczestnik będzie potrafił:

  • efektywnie przygotować się do publicznej wypowiedzi,
  • wzbudzać i utrzymać zainteresowanie i motywację odbiorców – przez 45 minut i przez 4 godziny,
  • korzystać z pomocy wizualnych,
  • przekonać do swoich racji i zainspirować publiczność.

     

Negocjacje w biznesie (16 godz.)

Negocjacje w biznesie to szeroki obszar zagadnień, który można analizować z punktu widzenia teorii interakcji, czy modelu procesu komunikowania. W każdym z tych podejść pojawiają się standardowe zagadnienia, czyli wybór stylów negocjowania, proces i fazy prowadzenia rozmów, manipulacje i chwyty stosowane w trakcie rozmów, ogólne strategie postępowania w negocjacjach, zdolności i umiejętności negocjacyjne. W trakcie zajęć wszystkie te zagadnienia omawiane są nie tylko na poziomie wiedzy teoretycznej, ale nacisk położony jest na zdobywanie umiejętności praktycznych poprzez uczestnictwo w licznych grach i ćwiczeniach negocjacyjnych. Aktywny udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:

  • opracowania silnych i słabych stron procesu negocjacji biznesowych,
  • zrozumienia procesu percepcji partnera, siebie i sytuacji negocjacyjnej,
  • tworzenia strategii negocjowania,
  • planowania zadań negocjacyjnych,
  • wdrażania podstawowych praw negocjacji,
  • zaznajomienia się z technikami negocjacji,
  • opanowania umiejętności redukowania napięcia w trakcie rozmów i przełamania impasu,
  • diagnozowania swoich osobistych umiejętności i predyspozycji do prowadzenia negocjacji,
  • radzenia sobie w sytuacjach kryzysów negocjacyjnych,
  • poszerzenia wiedzy o aspekty psychologii negocjacji.
     

Otoczenie prawne (16 godz)

 

Zajęcia umożliwiają uczestnikom zrozumienie głównych zasad i prawidłowości funkcjonowania biznesu w otoczeniu prawnych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej. Uczestnicy poznają zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zawierania i wykonywania umów w obrocie gospodarczym. W wyniku aktywnego udziału w zajęciach, uczestnicy będą potrafili:

  • krytycznie oceniać otoczenie prawno-biznesowe, w którym funkcjonuje firma,
  • dokonać analizy praw i obowiązków wynikających z umowy cywilnoprawnej,
  • dokonać prawidłowego względem potrzeb i kosztów wyboru zabezpieczenia umowy,
  • wskazać zagrożenia kolizji działań organizacji z regulacjami obowiązującymi w poszczególnych gałęziach prawa,
  • zidentyfikować prawne ryzyka wewnętrzne,
  • przygotować opis i zgromadzić dokumentację zaistniałej sytuacji faktycznej lub prawnej w celu dokonania oceny ryzyka oraz uwarunkowań prawnych,
  • podjąć profesjonalny dialog z wewnętrznym działem prawnym oraz zewnętrzną kancelarią.

     

Otoczenie ekonomiczne (16 godz.)

 

Skuteczne prowadzenie firmy jest uzależnione od prawidłowego zrozumienia czynników mikro- i makroekonomicznych. Zajęcia kształtują u uczestników orientację w zakresie podstawowych współczesnych ekonomicznych problemów globalnych i ich korelacji z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także umiejętności formułowania samodzielnych opinii na ten temat. Po jego zakończeniu uczestnicy będą potrafili:

  • przeprowadzać analizy biznesowe z perspektywy mikroekonomicznej i makroekonomicznej,
  • analizować współczesne problemy ekonomiczne i ich wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej,
  • analizować i szacować popyt rynku na towary i usługi.
     

Budowanie zespołu pracowniczego i przywództwo (16 godz).

 

Budowanie silnego i zgranego zespołu oraz rozwijanie efektywnego przywództwa są kluczowymi elementami w osiąganiu sukcesu organizacji. W ramach tego modułu uczestnicy będą zgłębiać różnorodne aspekty budowania zespołu, rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów oraz rozwijania umiejętności przywódczych. Poprzez zrozumienie etapów rozwoju zespołu, analizę różnorodności, maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego oraz poznanie różnych stylów przywództwa, uczestnicy będą wyposażeni w narzędzia niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi. Po ukończeniu kursu będą potrafili:

  • rozumieć etapy budowania i rozwoju zespołu oraz zależności zachowań lidera zespołu na poszczególnych jego etapach,
  • rozpoznać dysfunkcję i negatywne zjawiska w zespole oraz przeciwdziałać im,
  • rozumieć i wiedzieć, jak wykorzystać oraz rozpoznać różnorodność w budowaniu zespołu,
  • maksymalizować i rozumieć potencjał kapitału ludzkiego w zespole,
  • poznać i zrozumieć rolę współczesnego lidera i znaczenie przewodzenia jako "koła napędowego" całej organizacji i jej biznesu,
  • rozpoznać w sobie i dokonać autoanalizy współczesnego lidera,
  • rozpoznawać różne style kierowania ludźmi, oraz będą wiedzieć jak wykorzystać je efektywnie w rozwoju zespołu,
  • poznać wyzwania przywództwa w kontekście świata BANI.

     

Budowanie kultury komunikacji, zaangażowania oraz wyjątkowych wyników (16 godz).

 

Najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji są ludzie, którzy swoim osobistym i zbiorowym wysiłkiem przyczyniają się do osiągnięcia wszystkich założonych przez przedsiębiorstwo celów. Od dobrze funkcjonującego zespołu pracowników zależy powodzenie organizacji, dla której pracują. Po zakończeniu modułu będą potrafili:

  • kontrolować główne wskaźniki efektywności organizacji,
  • budować kulturę osiągania wyjątkowych wyników w miejscu pracy,
  • budować kulturę komunikacji opartej o skuteczne, transparentne narzędzia,
  • udzielać skutecznej informacji zwrotnej, zorientowanej na osiągnięcie wyniku
  • umiejętnie ustawiać cele w organizacji,
  • rozumieć mechanizmy wpływające na proces zarządzania zmianą w organizacji,
  • wskazywać metody umocnienia kapitału ludzkiego oraz motywacji pracowników w celu zapewnienia sukcesu firmy,
  • analizować zasadnicze funkcje Human Resources oraz ich współdziałanie w ramach organizacji,
  • opracowywać plany zmaksymalizowania potencjału kapitału ludzkiego w organizacji.
     

Źródła finansowania (16 godz).

 

Celem bloku jest omówienie technik i sposobów pozyskiwania kapitału na działalność gospodarczą. W ramach poruszanych zagadnień szczególną rolę odgrywa przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności związanych z mechanizmami ekonomicznymi i organizacyjnymi pozyskiwania źródeł finansowania z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań prawnych. Efektem modułu jest podnoszenie kompetencji w zakresie:

  • specyfiki źródeł finansowania działalności gospodarczej,
  • analizy i oceny kosztów pozyskiwania kapitału,
  • doboru odpowiednich źródeł do realizacji projektów biznesowych.

     

Analiza wiarygodności finansowej  (8 godz.)

 

W czasie zajęć uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu narzędzi umożliwiających ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Szczególnie istotną kwestią jest rozwój umiejętności wykorzystania poznanych narzędzi poprzez studia przypadków i analizę rzeczywistych przedsięwzięć biznesowych. Po zakończeniu uczestnicy będą potrafili:

  • pozyskiwać informacje finansowe z otoczenia biznesowego,
  • wykorzystywać narzędzia do oceny wiarygodności finansowej przedsiębiorstwa,
  • czytać informacje finansowe,
  • podejmować decyzje przekładające się na wyniki finansowe.

     

Ocena efektywności inwestycji (8 godz.)

 

Decyzje finansowe w zakresie inwestycji podejmowane w organizacjach biznesowych przez liderów na kierowniczych stanowiskach w istotny sposób przekładają się na działanie całego przedsiębiorstwa. W trakcie zajęć uczestnicy zdobywają doświadczenie przydatne w analizie i ocenie planowanych jak i realizowanych projektów inwestycyjnych,. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • oceniać stopę zwrotu i analizować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorstwa i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych,
  • określić wpływ podejmowanych decyzji na wartość firmy.
     

Zarządzanie strategiczne (16 godz.)

 

Podczas dwudniowego spotkania, uczestnicy dokonują przeglądu wiodących rozwiązań i trendów rynkowych w zakresie strategii przedsiębiorstw. Dodatkowo zostają omówione, wymogi stawiane przed nowoczesnym menadżerem. Zarówno w zakresie tworzenia odważnych i adekwatnych do możliwości strategii rozwoju jak i ich wdrożenia. Jednak najważniejsza jest wspólna wymiana doświadczeń i inspiracji. Dzięki temu można wypracować zastosowanie poznanych sposobów i metod we własnych organizacjach, wpasowując je do przyszłych strategii. Zajęcia mają charakter interaktywny, z elementami wykładu.

 

Symulacja biznesowa Marketplace (16 godz.)

 

W ramach modułu Zarządzanie strategiczne uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej Marketplace, w której ćwiczą podejmowanie decyzji strategicznych i taktycznych podobnych do tych, jakie muszą zostać podjęte przez zarząd każdej nowo utworzonej firmy. Największym wyzwaniem w symulacji - tak jak i w świecie rzeczywistym - jest konieczność ciągłego dokonywania wielu decyzji strategicznych i taktycznych równocześnie. Nie można odkładać decyzji o kampanii reklamowej czy rozwoju rynku w czasie podejmowania decyzji o wysokości ceny produktu. Uczestnik staje przed problemem współzależności różnych opcji decyzyjnych związanych z daną tematyką, ale również zależności pomiędzy różnymi obszarami decyzyjnymi.

Procesowi decyzyjnemu zawsze towarzyszy niepewność. Uczestnicy przekonają się jednak, że można zredukować tę niepewność, opierając swoje decyzje o wyniki decyzji z przeszłości. Mogą potem dokonywać korekt, tak więc można sobie radzić nawet z wątpliwymi decyzjami (sądy dotyczące przeszłości są o wiele trafniejsze niż przewidywania dotyczące przyszłości).

Materiały szkoleniowe dostępne w trakcie zajęć zawierają poglądowe omówienie decyzji, które uczestnik musi podjąć. Pomogą one zapoznać się z każdym etapem procesu decyzyjnego. 
 

Uczestnicy mogą wybrać dwa tematy z poniższych. W programie studiów znajdą się te moduły, które zostaną wybrane większością głosów w grupie:

  • Data Storytelling,
  • Zarzadzanie zmianą,
  • Rozumienie i kontrola myślenia twórczego w marketingu,
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw.

Transformacja cyfrowa w organizacji (16 godz.)

 

Wraz z dynamicznym postępem technologicznym, organizacje muszą szybko adaptować się do zmieniającego się krajobazu biznesowego. Moduł "Transformacja cyfrowa w organizacji" stanowi niezbędne wprowadzenie dla każdego profesjonalisty pragnącego zrozumieć i wprowadzić innowacje cyfrowe w swojej firmie. Przez 16 intensywnych godzin uczestnicy odkryją kluczowe aspekty transformacji cyfrowej, w tym strategie zarządzania zmianą, wyzwania technologiczne i kulturowe oraz najlepsze praktyki wdrażania nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych i automatyzacja procesów. Dzięki praktycznym studiom przypadków i interaktywnym sesjom dyskusyjnym, uczestnicy będą gotowi na skuteczną implementację innowacyjnych rozwiązań w swoich organizacjach.

 

Przemysł 4.0 (16 godz.)

 

Moduł "Przemysł 4.0" łączy teorię z praktyką, umożliwiając uczestnikom zgłębienie tajników rewolucji przemysłowej. Kurs nie tylko dostarczy zaawansowanej wiedzy na temat technologii Przemysłu 4.0, takich jak Internet Rzeczy, sztuczna inteligencja czy robotyka, ale także umożliwi praktyczne zaobserwowanie tych koncepcji poprzez wizytę w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

Podczas wizyty uczestnicy studiów będą mieli okazję przyjrzeć się naocznie, jak zaawansowane technologie są wdrażane w rzeczywistych warunkach produkcyjnych. Spotkają się z ekspertami z branży, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i perspektywami dotyczącymi implementacji technologii Przemysłu 4.0.

Po zakończeniu modułu uczestnicy będą wyposażeni zarówno w teoretyczną wiedzę, jak i praktyczne umiejętnośći niezbędne do skutecznego zarządzania w środowisku Przemysłu 4.o

Partner studiów - firma DSR SA aktywnie uczestniczy w module w roli eksperta.

 

Data Science (16 godz.)
 

Wprowadzenie:

  • wprowadzenie do Data science – definicja, znaczenie w biznesie, procesy,
  • przegląd popularnych narzędzi i technologii Data Science,
  • przykłady zastosowania Data science w praktyce.

Analiza danych:

  • Zbieranie danych - źródła danych, metody zbierania danych, jakość danych,
  • Eksploracyjna analiza danych, podstawowe statystyki opisowe, pogłębiona analiza danych i elementy statystyki, wizualizacja danych,
  • Przetwarzanie danych, czyszczenie danych, transformacja danych,
  • Przykładowe zbiory danych i zagadnienia których dotyczą (przykłady praktyczne).

Budowa modeli:

  • Wybór odpowiedniego modelu (regresja, klasyfikacja, grupowanie, wykrywanie anomalii, inne), selekcja i konstrukcja cech, modelowanie predykcyjne,
  • Ocena modeli, w tym metryki oceny modeli, błędy uczenia, testowe, generalizacji, walidacja krzyżowa,
  • Optymalizacja modeli: selekcja cech, dobór hiperparametrów, redukcja wymiarowości, unikanie przeuczenia, korekty modeli.

Techniki uczenia maszynowego:

  • Uczenie nadzorowane vs. nienadzorowane, uczenie przez wzmacnianie, uczenie wsadowe i przyrostowe,
  • Główne techniki uczenia maszynowego (drzewa decyzyjne, las losowy (Random Forest), metoda wektorów nośnych (SVM), metoda k-średnich (KMeans), itp.)

Wdrożenie modeli:

  • Wybór właściwej metody wdrażania,
  • Przygotowanie danych do wdrożenia,
  • Implementacja modeli w praktyce: narzędzia do wdrożenia modeli, integracja z systemami biznesowymi, monitorowanie wydajności, środki zabezpieczeń,
  • Wdrożenie planu aktualizacji modelu (w tym ponowne testowanie i weryfikacja modelu),

Interpretacja wyników:

  • Interpretacja modeli (istotność zmiennych, ocena wpływu zmiennych, wytłumaczalność modeli),
  • Komunikacja i prezentacja wyników dla interesariuszy biznesowych,
  • Wady modeli uczenia maszynowego.

Etyka danych:

  • Podstawowe zasady etyki danych,
  • Ryzyka związane z wykorzystaniem danych w Data Science,

Bezpieczeństwo danych:

  • Ochrona danych osobowych (GDPR) i inne regulacje,
  • Bezpieczeństwo danych - zapobieganie naruszeniom, szyfrowanie danych.

Przyszłość uczenia maszynowego - trendy i prognozy

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • zrozumieć potencjał danych, ich rolę w biznesie oraz możliwości, jakie niesie za sobą data science dla osiągania celów strategicznych organizacji,
  • identyfikować obszary, w których analiza danych może przynieść największą wartość dla organizacji i wspierać podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych,
  • identyfikować główne narzędzia data science oraz podstawowe techniki uczenia maszynowego,
  • zrozumieć ogólny proces wdrażania modeli data science w kontekście organizacyjnym oraz rozpoznawać kluczowe etapy tego procesu,
  • nawiązywać efektywną współpracę z zespołem IT/data science, aby lepiej zrozumieć ich działania, wyzwania, możliwości i potencjalne ograniczenia,
  • interpretować wyniki analiz danych i modeli w kontekście biznesowym, aby podejmować lepsze decyzje oraz optymalizować procesy w organizacji,
  • opracowywać i wdrażać strategię data science, która będzie wspierać cele organizacyjne oraz zapewniać przewagę konkurencyjną,
  • promować kulturę opartą na danych oraz innowacyjne podejście do rozwiązywania problemów biznesowych, wykorzystując potencjał data science i machine learning,
  • wdrażać podstawowe zasady etyki danych, identyfikować ryzyka związane z wykorzystaniem danych oraz dbać o bezpieczeństwo danych osobowych.

     

Machine Learning (16godz.)

 

Machine Learning (ML) stanowi fundament obecnej transformacji, umożliwiając m.in. przewidywanie trendów, optymalizację procesów i podejmowanie bardziej świadomych decyzji biznesowych. Uczestnicy modułu zdobędą umiejętności niezbędne do identyfikacji obszarów, w których ML może przynieść największą wartość, rozpoznają potencjał "low hanging fruits" oraz nauczą się unikać potencjalnych ślepych zaułków w procesie wdrażania technologii. Moduł da uczestnikom szansę na wyjaśnienie wątpliwości i wymianę doświadczeń. Po jego ukończeniu uczestnicy będą wyposażeni w umiejętności krytyczne dla efektywnego zarządzania i wykorzystania technologii ML w swoich organizacjach. Będą potrafili:

  • określać obszary zastosowania ML dla swojej branży,
  • identyfikować technologie z bezpośrednim potencjałem wykorzystania oraz te wymagające dalszej analizy i większych zasobów,
  • rozumieć kluczowe kierunki rozwoju technologii związanych z ML,
  • określać obszary z największym potencjałem zdobycia przewagi strategicznej,
  • rozumieć strukturę zarządzania danymi w organizacji oraz pojęcia, które się z tym zagadnieniem wiążą (m.in. data management, data architecture, data engineering),
  • rozpoznawać łatwe do wdrożenia rozwiązania, przynoszące szybkie korzyści,
  • rozumieć ekosystem ML - poznać modele, frameworki, biblioteki.

     

Bezpieczeństwo informacji i Compliance (16 godz.)

 

Informacja stanowi znaczący kapitał każdej firmy, a zapewnienie jej bezpieczeństwa jest niezbędne dla zachowania nie tylko ciągłości biznesowej, ale również reputacji, konkurencyjności, oraz jest wprost wymogiem wielu przepisów prawa, zarówno krajowego, jak i europejskiego.

W pierwszej części kursu uczestnicy zostaną wprowadzeni w świat cyberbezpieczeństwa, poznając kluczowe zagrożenia dla danych oraz metody ich ochrony. Celem zajęć jest budowa umiejętności stworzenia strategii bezpieczeństwa informacji, w tym polityk, pocedur, procesów zarządzania ryzykiem, procesów odpowiedzi na incydenty bezpieczeństwa, jak również procesów zachowania ciągłości działania.

W drugiej części skupimy się na aspekcie compliancu danych, czyli zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi organów nadzorczych, jak i międzynarodowymi normami. Uczestnicy zdobędą umiejętności potrzebne do analizy i oceny zgodności systemów przetwarzania informacji z wymogami prawnymi, a także do identyfikacji potencjalnych ryzyk. Analizowane będą również implikacje wysokich kar za nieprzestrzeganie przepisów, co podkreśla wagę compliance w działalności każdej organizacji. Kurs przeanalizuje również nowe wymagania ESG (środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego), oczekiwania klientów oraz standardy organizacji nadzorczych, przygotowując uczestników do skutecznego zarządzania ryzykiem i budowania zaufania do procesów przetwarznia informacji.

 

Trendy w technologii (16 godz.)

Moduł Trendy w technologii składa się z 4 bloków tematycznych po 4 h szkoleniowe. W ramach tych spotkań uczestnicy dowiedzą się kluczowych informacji na następujące tematy:

  • Blockchain,
  • Cloud Computing (FinOps),
  • Supply Chain Digitalization,
  • Technologie mobilne w biznesie.

     

Moduł zaliczeniowy

Moduł zaliczeniowy stanowi weryfikację rozumienia zagadnień poruszanych na zajęciach wraz z uzasadnieniem konieczności zastosowania poznanych rozwiązań technologicznych w określonych uwarunkowaniach biznesowych. Zadaniem uczestników studiów MBA będzie zespołowe wypracowynie strategii transformacji cyfrowej dla zasymulowanego przez sztuczną inteligencję przedsiębiorstwa. Prezentacja wyników opracowanej strategii będzie podstawą ewaluacji.

Wykładowcy

    Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: dr Tomasz Kopyściański
    dr Tomasz Kopyściański
    • Zastępca Kanclerza ds. Finansowo-Kadrowych Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu.
    • Specjalista analizy finansowej przedsiębiorstw; współautor opracowań z audytu, biznesplanów, strategii i pozyskiwania finansowania.
    • Autor projektów z instytucjami finansowymi, firmami i sektorem publicznym; prowadzi audyty i tworzy strategie rozwoju.
    • Przewodniczący Rady Nadzorczej Logintrade SA. Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu; współpracownik kancelarii BSKK.
    Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Kamil Dzięgielewski
    Kamil Dzięgielewski
    • Przedsiębiorca, lider i trener.
    • Ma ponad 15 lat doświadczenia w doradztwie strategicznym i technologicznym, zarządzaniu projektami oraz usługach IT dla biznesu.
    • Zarządza DataRiseLab Sp. z o.o., firmą specjalizującą się w zarządzaniu danymi, raportowaniu, Data Science, Machine Learning i AI.
    • Doświadczenie zdobywał na styku biznesu i technologii; zwiększa efektywność organizacji, wdraża procesy i struktury dla optymalnego użycia nowych technologii.
    Artificial intelligence. Machine learning | Studia podyplomowe we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Kamil Musiał
    dr inż. Kamil Musiał
    • Doktor inżynierii mechanicznej Politechniki Wrocławskiej; nauczyciel akademicki, trener i specjalista ds. integracji oprogramowania.

    • Posiada 7-letnie doświadczenie w badaniach nad przemysłem 4.0/5.0 oraz zastosowaniem sztucznej inteligencji w problemach optymalizacyjnych i produkcyjnych.

    • W integracji oprogramowania łączy teorię z praktyką, wdrażając rozwiązania oparte na AI w projektach IT.

    Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: dr Katarzyna Kulig-Moskwa
    dr Katarzyna Kulig-Moskwa
    • Specjalizuje się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, zrównoważonym rozwoju, DEI (różnorodność, równość, włączenie), wellbeingu oraz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

    • Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania. Pełnomocniczka rektora ds. zrównoważonego rozwoju na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Kierowniczka zespołu dydaktycznego ZDZL.

    • Autorka książek: "Wellbeing w organizacji", "Dylematy HRowców. Redaktorka publikacji naukowych z zakresu HR, Zrównoważonego rozwoju, CSR, DEI i wellbeingu.

    • Ponad 20 lat doświadczenia jako wykładowczyni i promotorka na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA. Trenerka biznesu specjalizująca się w szkoleniach dla kadry kierowniczej i HR.

    Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Łukasz Wrona
    Łukasz Wrona
    • Absolwent Politechniki Wrocławskiej (systemy i sieci) oraz kierunku Sztuczna Inteligencja – Technologia i Prawo na ALK. Z wyróżnieniem ukończył studia MBA na Franklin University w Ohio.
    • Specjalizuje się w data compliance, uczeniu maszynowym i technologiach opartych na sztucznej inteligencji.
    • Prowadzi szkolenia z praktycznego wykorzystania generatywnej SI, pomagając organizacjom efektywnie wdrażać te rozwiązania w procesy.
    Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Maciej Stoiński
    Maciej Stoiński
    • Trener biznesu, przedsiębiorca i praktyk zarządzania z wieloletnim doświadczeniem w handlu, zarówno po stronie producentów, jak i sieci handlowych.
    • W latach 2009–2018 był członkiem zarządu sieci Piotr i Paweł, odpowiadał za handel, marketing i logistykę.
    • Wcześniej pełnił funkcje: dyrektora handlowego Lewiatan 94 Holding SA oraz dyrektora sprzedaży grupy Pamapol.
    • W pracy trenerskiej i doradczej tworzy autorskie programy. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów handlowych, KAM-ów, kupców w sieciach i u dystrybutorów; oceniane bardzo wysoko.
    Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Marcin Rutecki
    Marcin Rutecki
    • Ekspert data science i machine learning; Kaggle Grandmaster, w światowej czołówce (top 100) społeczności Kaggle związanej z rynkiem AI.
    • Łączy zaawansowane umiejętności marketingu cyfrowego z zarządzaniem strategicznym i operacyjnym, rozumiejąc zarówno biznes, jak i technologię.
    • Aktualnie realizuje projekty ML/AI dla norweskiej firmy z obszaru energii odnawialnej; doświadczenie obejmuje rynki B2B i B2C, krajowe i międzynarodowe.
    Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Wojciech Mendyka
    Wojciech Mendyka
    • Meaning Maker i międzynarodowy trener. Pomaga globalnym organizacjom wykorzystywać wiedzę o mózgu, by wyróżniać się komunikacją, wpływać na decyzje i skuteczniej realizować cele.
    • Prowadził szkolenia w 25+ krajach. Uczy autentycznej i skutecznej komunikacji metodą Meaning Making, czyli nadawania sensu.
    • Certyfikowany trener organizacji szkoleniowych: Corporate Visions, Red Bear, BTS i Speakfirst.
    • Pracował m.in. z Mastercard, Amazon, ING, NN, ExxonMobil, BT, Veolią, BD, Electrolux, Philips, UPS, Continental, Salesforce, Pfizer i innymi.
    Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Paweł Muzyczyszyn
    Paweł Muzyczyszyn
    • Praktyk z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim w finansach i IT. Partner zarządzający w GROW. Certyfikowany trener i facylitator, coach ICF.
    • Zajmuje się negocjacjami w sektorze komercyjnym i publicznym. Pracuje w nurtach Analizy Transakcyjnej, NVC i TSR oraz metodologii Facet5®.
    • Współpracuje z prasą: „Personel i Zarządzanie”, „Gazeta Finansowa”, „Nowa Sprzedaż”, „Szef Sprzedaży”, „As Sprzedaży”, „Marketer Plus”.
    • Autor bestsellera Onepress 2022–2023 „Sprzedażowe Nawyki” oraz podcastu „Cel_na sprzedaż”.

    Harmonogram zajęć w roku akademickim 2025/2026

    11.10.25
    25.10.25 - 26.10.25
    22.11.25 - 23.11.25
    13.12.25 - 14.12.25
    10.01.26 - 11.01.26
    24.01.26 - 25.01.26
    21.02.26 - 22.02.26
    14.03.26 - 15.03.26
    28.03.26 - 29.03.26
    18.04.26 - 19.04.26
    09.05.26 - 10.05.26
    23.05.26
    20.06.26 - 21.06.26
    23.06.25

    Warunki przyjęcia

    Aby zostać uczestnikiem studiów MBA na Uniwersytecie WSB Merito, należy:

     

    • mieć ukończone studia licencjackie, inżynierskie lub magisterskie,
    • spełniać warunki przyjęcia na studia (mogą się różnić pomiędzy rodzajem programów),
    • złożyć komplet dokumentów i spełnić wymogi rekrutacyjne – o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

    Możliwości dofinansowania

    • Oferujemy specjalne, większe zniżki dla naszych absolwentów.
    • Pracodawca może dofinansować studia, otrzymując dodatkową zniżkę w ramach Programu Firma.
    • Warto sprawdzić możliwości dofinansowania z KFS. 

    Partner programu

    Executive MBA - Digital Transformation & AI | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: DSR
    • Program realizujemy w partnerstwie biznesowym z firmą DSR SA.
    • Zespół DSR tworzy jedno z największych centrów kompetencyjnych oferujących rozwiązania IT dla przemysłu w Polsce.
    • Obecnie spółka zapewnia obsługę wszystkich obszarów informatycznego wsparcia dla biznesu, w tym rozwiązania z pakietu DSR 4FACTORY.
    • https://www.dsr.com.pl/

    Executive MBA - Digital Transformation & AI | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Agnieszka Skulska MBA DT&AI Wrocław

    Po pierwszym zjeździe na studiach Executive MBA DT& AI byłam bardzo zadowolona. Zajęcia były świetnie zorganizowane, a poziom merytoryczny wykładów wysoki. Pozytywnie zaskoczyła mnie dynamiczna atmosfera i duża interaktywność zajęć — nie było to typowe wykładowe podejście, ale bardziej warsztaty, praca w grupach, dyskusje i rozwiązywanie rzeczywistych problemów biznesowych. 

    Agnieszka Skulska
    uczestniczka studiów Executive MBA DT&AI

    Skontaktuj się z nami

    Executive MBA - Digital Transformation & AI | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Kampus WSB Merito budynek G
    W dniach 24.12.2025-01.01.2026 biuro MBA będzie nieczynne. W dniach 02.01. oraz 05.01.2026 pracujemy zdalnie.
    Fabryczna 29–31, budynek B, pokój 016, 53-609, Wrocław

    Formularz kontaktowy

    Podaj numer albumu jeśli jesteś naszym studentem lub absolwentem. Przyśpieszy to realizację Twojego zgłoszenia

    KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
    Administratorem Twoich danych osobowych jest Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu przy ul. Fabrycznej 29-31.
    Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: [email protected].

    W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
    Cele marketingowe
    W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
    Realizacja usług edukacyjnych i archiwizacja danych po zrealizowaniu usługi
    W celach realizacji usług edukacyjnych oraz archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie zawartej umowy oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
    Twoje dane będą przechowywane przez:
    - 50 lat zgodnie z par. 15 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku w sprawie studiów,
    - 25 lat, jeśli dokumentacja dotyczy studiów podyplomowych oraz MBA,
    - okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa w przypadku innych usług edukacyjnych (np. szkoleń),
    - 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji, jeśli nie podejmiesz u nas studiów.

    KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
    Jako uczelnia na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. Twoje dane osobowe mogą zostać im przekazane do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych) lub podwykonawcą (np. agencją marketingową). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
    Twoje dane mogą być też przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

    JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
    Masz prawo:
    • dostępu do treści Twoich danych,
    • do sprostowania Twoich danych,
    • do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
    - wycofasz Twoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
    - Twoje dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
    - wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
    - wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu dostosowania naszych usług do Twoich preferencji,
    - Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
    • do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
    • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
    • do przenoszenia danych,
    • do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.
    Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
    Podanie danych osobowych w celach marketingowych i w celu badania losów absolwentów jest dobrowolne.
    Podanie danych w celach realizacji usług edukacyjnych i archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi jest wymagane ustawowo lub jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli odmówisz podania swoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi.

    W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?
    Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez uniwersytet w celu przetwarzania informacji handlowych dotyczących usług, promocji i wydarzeń związanych z uniwersytetem. Zgoda obejmuje przesłanie informacji za pośrednictwem:
    Pobierz stronę do PDF Pobierz stronę do PDF

    Masz wątpliwości?

    Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

    Już wiesz, co chcesz studiować?

    Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji