Program studiów
Program studiów na kierunku Akademia zarządzania zmianą i strategią:
Moduł 1. Zarządzanie strategiczne
(8 godz.)
- Megatrendy ekonomiczne i trendy rynku pracy
- Budowanie skutecznych modeli biznesowych i strategii rozwoju przedsiębiorstwa
- Analizy otoczenia konkurencyjnego i analizy portfelowe (SWOT, 5 sił konkurencji, PESTEL, Okno produktu, BCG, GE, Marakon Associates)
- Fuzje i przejęcia oraz strategie marketingowe
Moduł 2. Zarządzanie talentami i kapitałem ludzkim
(8 godz.)
- Megatrendy HR.
- Procesy zarządzania kapitałem ludzkim.
- Umiejętności menedżerskie i interpersonalne w zarządzaniu zespołami.
- Jak znaleźć i oszlifować diament – czyli talenty organizacji
Moduł 3. Zarządzanie zespołami rozproszonymi
(16 godz.)
- Teoria dotycząca zarządzania zespołami zdalnymi - historia i jej wpływ na współczesność.
- Zespoły stacjonarne kontra Zespoły rozproszone jako naturalny element biznesowej rzeczywistości.
- Świat twoim biurem i zestaw praktyk do wykorzystania w funkcjach zarządczych.
- Narzędzia zarządzania zespołami rozproszonymi i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu operacyjnych, taktycznym i strategicznym.
- Zarządzanie zespołami rozproszonymi elementem przewagi konkurencyjnej.
Moduł 4. Zarządzanie zwinne
(8 godz.)
- Zwinność jako antidotum na świat VUCA.
- Każdy musi być Agile.
- Narzędzia zwinnego zarządzania.
- Agile jako wsparcie w zmianie.
Moduł 5. Zarządzanie zmianą
(16 godz.)
- Czym jest zarządzanie zmianą?
- Zwrot z inwestycji w zarządzanie zmianą.
- Modele zarządzania zmianą:
- model Kurta Lewina,
- model 7s McKinsey,
- model Johna Kottera,
- ADKAR® – Prosci.
- Diversity and Inclusion – zarządzanie zespołem międzykulturowym.
- Zarządzanie różnorodnością.
Moduł 6. Zarządzanie turkusowe
(8 godz.)
- Czym jest zarządzanie turkusowe? – wprowadzenie.
- Zmieniające się paradygmaty: minione i obecne modele organizacyjne wg. Federica Laloux.
- Organizacje turkusowe w praktyce.
Moduł 7. Zrównoważony rozwój i ESG
(16 godz.)
- Zrównoważony rozwój i jego wpływ na rozwój organizacji.
- Czynniki ESG oraz praktyki CSR.
- Zrównoważone finansowanie.
- Rezyliencja sposobem przezwyciężania kryzysów i zarządzanie ryzykiem niefinansowym.
Moduł 8. Zarządzanie ryzykiem
(8 godz.)
- Ryzyko – definicja, charakterystyka i podział ryzyk w działalności przedsiębiorstwa
- Kompensacja ryzyka i transfer ryzyka
- Zarządzanie organizacjami w sytuacjach kryzysowych (Typologia kryzysów oraz ich przebieg i dynamika)
- Ryzyko w relacjach międzyorganizacyjnych (asymetria informacji, wywiad gospodarczy, źródła danych o wiarygodności finansowej i ekonomicznej oraz ratingach podmiotów gospodarczych)
- Przedsięwzięcia zwiększonego ryzyka i rachunek opłacalności (m.in. Venture Capital)
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
- Ryzyko w globalnej gospodarce
Moduł 9. Design Thinking
(8 godz.)
- Wprowadzenie do Design Thinking: czym jest, kiedy stosować, jak połączyć z innymi procesami w firmie?
- Empatia: czym jest empatia, empatia w procesie Design Thinking, narzędzia służące zrozumieniu użytkowników (wywiady, ankiety, obserwacje, User stories, mapa potrzeb)
- Generowanie pomysłów: etapy procesu generowania pomysłów (Metoda 6-3-5, Analiza zebranych pomysłów: Matryca Now-How-Wow)
- Prototypowanie: wprowadzenie, rodzaje prototypów, sens prototypowania i testowania (stworzenie pierwszego prototypu wybranego rozwiązania)
- Testowanie: Prezentacje prototypów i zbieranie feedbacku, wprowadzenie do testowania i zbierania informacji zwrotnej, metody zbierania informacji zwrotnej, rodzaje testów i testerów, jak można to zrobić w swojej praktyce zawodowej?)
- Planowanie procesu DT dla wybranego zagadnienia w oparciu o model DT
Moduł 10. Negocjacje i komunikacja XXI wieku
(16 godz.)
- Niezbędne techniki negocjacyjne w świecie biznesu
- Mediator – człowiek środka w konflikcie
- Najnowsze formy komunikacji oraz Great Conversation, czyli feedback wszystkich ze wszystkimi tu i teraz
- Techniki mediacyjne w prewencji i rozwiązywaniu konfliktów w codziennym życiu managera
Moduł 11. Marka osobista lidera
(16 godz.)
- Marka osobista lidera - odpowiedź na możliwości i oczekiwania biznesu w szybko zmieniającym się świecie
- Etapy budowania marki osobistej
- Dlaczego Why ma znaczenie?
- Personal code vs dress code, czyli o odwadze i pewności siebie w wyrażaniu swojej osobowości
- Kanały ekspozycji marki osobistej - budowanie widoczności i wpływu
Moduł 12. Przywództwo i mentoring
(16 godz.)
- Kluczowe aspekty i umiejętności przywódcze wyróżniające liderów w dobie zarządzania 4.0
- Empowerment w zespole
- Świadomość własnego stylu zarządzania a wartości i kultura organizacji
- Mentoring jako wzmocnienie autorytetu i zaufania do lidera
Moduł 13. Prawo gospodarcze i odpowiedzialność menedżerska
(8 godz.)
- Odpowiedzialność członków zarządów oraz członków organów nadzorczych spółek, możliwości jej zabezpieczenia i ubezpieczenia
- Odpowiedzialność menedżerska w relacjach między współpracującymi podmiotami gospodarczymi
- Zabezpieczenie interesu własnego i dobra prowadzonego biznesu
- Ścieżka sądowa na wypadek sporu oraz zasady działania sądów arbitrażowych
Seminarium
(8 godz.)
- Seminarium
Forma zaliczenia
projekt grupowy i jego obrona