Program studiów

Program studiów na kierunku Akademia zarządzania zmianą i strategią:

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 152
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Moduł 1. Zarządzanie strategiczne
(8 godz.)
  • Megatrendy ekonomiczne i trendy rynku pracy
  • Budowanie skutecznych modeli biznesowych i strategii rozwoju przedsiębiorstwa
  • Analizy otoczenia konkurencyjnego i analizy portfelowe (SWOT, 5 sił konkurencji, PESTEL, Okno produktu, BCG, GE, Marakon Associates)
  • Fuzje i przejęcia oraz strategie marketingowe

 

Moduł 2. Zarządzanie talentami i kapitałem ludzkim
(8 godz.)
  • Megatrendy HR.
  • Procesy zarządzania kapitałem ludzkim.
  • Umiejętności menedżerskie i interpersonalne w zarządzaniu zespołami.
  • Jak znaleźć i oszlifować diament – czyli talenty organizacji
Moduł 3. Zarządzanie zespołami rozproszonymi
(16 godz.)
  • Teoria dotycząca zarządzania zespołami zdalnymi - historia i jej wpływ na współczesność.
  • Zespoły stacjonarne kontra Zespoły rozproszone jako naturalny element biznesowej rzeczywistości.
  • Świat twoim biurem i zestaw praktyk do wykorzystania w funkcjach zarządczych.
  • Narzędzia zarządzania zespołami rozproszonymi i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu operacyjnych, taktycznym i strategicznym.
  • Zarządzanie zespołami rozproszonymi elementem przewagi konkurencyjnej.
Moduł 4. Zarządzanie zwinne
(8 godz.)
  • Zwinność jako antidotum na świat VUCA.
  • Każdy musi być Agile.
  • Narzędzia zwinnego zarządzania.
  • Agile jako wsparcie w zmianie.
Moduł 5. Zarządzanie zmianą
(16 godz.)
  • Czym jest zarządzanie zmianą?
  • Zwrot z inwestycji w zarządzanie zmianą.
  • Modele zarządzania zmianą:
    •  model Kurta Lewina,
    • model 7s McKinsey,
    • model Johna Kottera,
    • ADKAR® – Prosci.
  • Diversity and Inclusion – zarządzanie zespołem międzykulturowym.
  • Zarządzanie różnorodnością.
Moduł 6. Zarządzanie turkusowe
(8 godz.)
  • Czym jest zarządzanie turkusowe? – wprowadzenie.
  •  Zmieniające się paradygmaty: minione i obecne modele organizacyjne wg. Federica Laloux.
  •  Organizacje turkusowe w praktyce.
Moduł 7. Zrównoważony rozwój i ESG
(16 godz.)
  • Zrównoważony rozwój i jego wpływ na rozwój organizacji.
  • Czynniki ESG oraz praktyki CSR.
  • Zrównoważone finansowanie.
  • Rezyliencja sposobem przezwyciężania kryzysów i zarządzanie ryzykiem niefinansowym.
Moduł 8. Zarządzanie ryzykiem
(8 godz.)
  • Ryzyko – definicja, charakterystyka i podział ryzyk w działalności przedsiębiorstwa
  • Kompensacja ryzyka i transfer ryzyka
  • Zarządzanie organizacjami w sytuacjach kryzysowych (Typologia kryzysów oraz ich przebieg i dynamika)
  • Ryzyko w relacjach międzyorganizacyjnych (asymetria informacji, wywiad gospodarczy, źródła danych o wiarygodności finansowej i ekonomicznej oraz ratingach podmiotów gospodarczych)
  • Przedsięwzięcia zwiększonego ryzyka i rachunek opłacalności (m.in. Venture Capital)
  • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • Ryzyko w globalnej gospodarce

 

Moduł 9. Design Thinking
(8 godz.)
  • Wprowadzenie do Design Thinking: czym jest, kiedy stosować, jak połączyć z innymi procesami w firmie?
  • Empatia: czym jest empatia, empatia w procesie Design Thinking, narzędzia służące zrozumieniu użytkowników (wywiady, ankiety, obserwacje, User stories, mapa potrzeb)
  • Generowanie pomysłów: etapy procesu generowania pomysłów (Metoda 6-3-5, Analiza zebranych pomysłów: Matryca Now-How-Wow)
  • Prototypowanie: wprowadzenie, rodzaje prototypów, sens prototypowania i testowania (stworzenie pierwszego prototypu wybranego rozwiązania)
  • Testowanie: Prezentacje prototypów i zbieranie feedbacku, wprowadzenie do testowania i zbierania informacji zwrotnej, metody zbierania informacji zwrotnej, rodzaje testów i testerów, jak można to zrobić w swojej praktyce zawodowej?)
  • Planowanie procesu DT dla wybranego zagadnienia w oparciu o model DT
Moduł 10. Negocjacje i komunikacja XXI wieku
(16 godz.)
  • Niezbędne techniki negocjacyjne w świecie biznesu
  • Mediator – człowiek środka w konflikcie
  • Najnowsze formy komunikacji oraz Great Conversation, czyli feedback wszystkich ze wszystkimi tu i teraz
  • Techniki mediacyjne w prewencji i rozwiązywaniu konfliktów w codziennym życiu managera
Moduł 11. Marka osobista lidera
(16 godz.)
  • Marka osobista lidera - odpowiedź na możliwości i oczekiwania biznesu w szybko zmieniającym się świecie
  • Etapy budowania marki osobistej
  • Dlaczego Why ma znaczenie?
  • Personal code vs dress code, czyli o odwadze i pewności siebie w wyrażaniu swojej osobowości
  • Kanały ekspozycji marki osobistej - budowanie widoczności i wpływu
Moduł 12. Przywództwo i mentoring
(16 godz.)
  • Kluczowe aspekty i umiejętności przywódcze wyróżniające liderów w dobie zarządzania 4.0
  • Empowerment w zespole
  • Świadomość własnego stylu zarządzania a wartości i kultura organizacji
  • Mentoring jako wzmocnienie autorytetu i zaufania do lidera
Moduł 13. Prawo gospodarcze i odpowiedzialność menedżerska
(8 godz.)
  • Odpowiedzialność członków zarządów oraz członków organów nadzorczych spółek, możliwości jej zabezpieczenia i ubezpieczenia
  • Odpowiedzialność menedżerska w relacjach między współpracującymi podmiotami gospodarczymi
  • Zabezpieczenie interesu własnego i dobra prowadzonego biznesu
  • Ścieżka sądowa na wypadek sporu oraz zasady działania sądów arbitrażowych
Seminarium
(8 godz.)
  • Seminarium
Forma zaliczenia
projekt grupowy i jego obrona