D.Al-Khamisy
dr Danuta Al-Khamisy

Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Pedagogiki Specjalnej, obecnie WSB Merito. Autorka 5 monografii, 13 książek pod redakcją, ponad 150 artykułów w rozdziałach współautorskich, w czasopismach polskich i zagranicznych, organizator bardzo wielu konferencji, uczestnik ponad 100 konferencji w Polsce i zagranicą. Kierownik studiów podyplomowych w zakresie wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży, terapii pedagogicznej, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Organizator i uczestnik wielu projektów naukowych w Polsce i zagranicą. Zainicjowała i redagowała czasopismo Edukacja w Przedszkolu, współredagowała czasopismo Szkoła Specjalna. Priorytetem poszukiwań badawczych jest zmiana kultury szkoły polskiej a wraz z tym modyfikacje w systemie kształcenia nauczycieli, którym należy wyraźnie eksponować problem sensu zmiany w edukacji i fenomenologię zmiany. W tym celu promuje autorski model dialogu w edukacji włączającej, edukacji zróżnicowanej podkreślający znaczenie Inności jako szansy dla rozwoju. Stoi na stanowisku, że w kształceniu nauczycieli nie sposób pominąć takich kompetencji jak diagnozowanie, projektowanie pedagogiczne, tutoring, ocenianie włączające, praca w grupach, czemu daje wyraz w swoich wykładach, publikacjach i licznych warsztatach dla nauczycieli. Swoje rozważania na gruncie filozofii, psychologii i pedagogiki, w roli visiting profesor, promowała podczas wyjazdów studyjnych: w Wielkiej Brytanii, na Litwie, Ukrainie, Białorusi, Słowacji, Czech, Rosji, Kazachstanie i Stanach Zjednoczonych Ameryki. Współpracuje z ORE (Organizają Rozwoju Edukacji) przy MEiN promując wdrażanie edukacji zróżnicowanej. Ma wypromowanych ponad 400 licencjatów i ponad 300 magistrów, jest bowiem pasjonatką swojej pracy naukowej i dydaktycznej.

dr Mariusz Kuskowski
dr Mariusz Kuskowski

Pedagog, terapeuta zajęciowy. Autor publikacji naukowych w czasopismach krajowych i zagranicznych z zakresu pedagogiki, terapii zajęciowej. Organizator międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał, pracując w placówce opiekuńczo-wychowawczej typu socjalizacyjnego, warsztacie terapii zajęciowej czy domu pomocy społecznej. Kierownik licznych projektów społecznych skierowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną, seniorów i osób z uzależnieniem.
Przewodnie autorskie motto, jakie towarzyszy mu podczas pracy dydaktycznej brzmi: "Trzeba być najpierw człowiekiem, a potem dydaktykiem".