Prof. nadzw. dr hab. Maciej Mackiewicz

Menedżer na kierunkach filologia angielska i handel międzynarodowy

Doktor habilitowany nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (lingwistyka stosowana), autor dwóch monografii naukowych i kilkudziesięciu artykułów publikowanych w Polsce i za granicą, redaktor dwóch monografii zbiorowych. Zainteresowania naukowe i badawcze: metodyka nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem podejścia międzykulturowego, motywacja osób uczących się języka obcego, komunikacja międzykulturowa w biznesie. Prowadzi wykłady i ćwiczenia z komunikacji międzykulturowej w biznesie, seminaria licencjackie i magisterskie, a także kursy języka niemieckiego. Od kilku lat współpracuje z Uniwersytetem w Jenie (Niemcy) i wdraża do dydaktyki języków obcych i dydaktyki międzykulturowej gry symulacyjne online, w których uczestniczą, obok polskich studentów, studenci z różnych krajów Europy, a także np. z Egiptu, Kamerunu i Brazylii.
Wykładowca gościnny na uczelniach i w instytucjach edukacyjnych w Polsce oraz w Niemczech i USA. Autor i prowadzący warsztatów i seminariów dla nauczycieli języków obcych w Polsce (Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie) i w USA (Goethe Institut New York). 
 

Karolina Sołtowska
Karolina Sołtowska

- Uczy języka polskiego jako obcego od 2004 roku.

- Od 2006 roku jest wykładowczynią języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.

- Ma doświadczenie w pracy na wszystkich poziomach zaawansowania języka polskiego ogólnego jak i języków specjalistycznych (język polski medyczny, dentystyczny oraz dla fizjoterapeutów i farmaceutów).

- Od 2011 roku współprowadzi najstarszą poznańską szkołę języka polskiego jako obcego Polish For You. Odpowiada tu przede wszystkim za ścieżkę metodyczną, planowanie i koordynowanie kursów, testowanie, rekrutację lektorek, zarządzanie oraz prowadzenie kanałów w social mediach.

- Autorka i współautorka podręczników oraz materiałów dydaktycznych do nauki języka polskiego jako obcego: "Język polski w pigułce", "Będę dentystą", "Będę lekarzem" oraz "Będę fizjoterapeutą".
Materiały dostępne online: A dlaczego, Rozumieć polski. Workbook gramatyczny oraz Gotowe lekcje

- Swoim doświadczeniem i wiedzą dzieli się zarówno z uczącymi się, jaki i z uczącymi języka polskiego jako obcego (blog, kanał YouTube, FB, IG szkoły Polish For You).

- Jest propagatorką uczenia polskiego od początku po polsku, bez języka pośrednika. Edukuje i szkoli w tym zakresie.

- Od 2019 roku, w ramach działań szkoły Polish For You, organizuje Polish Cafe – miejsce spotkań dla przybyszów z całego świata uczących się polskiego oraz Polek i Polaków, którzy chcą zostać przewodnikami i przewodniczkami po języku polskim, polskiej kulturze i nas samych.
Projekt objęty jest honorowym patronatem Prezydenta Miasta Poznania, a także otrzymał wyróżnienia w konkursie na Najlepszą Poznańska Inicjatywę Pozarządową (za lata 2020 oraz 2021).

Agnieszka Barwicka
Agnieszka Barwicka

Pedagog, terapeuta, trener.

Twórca i realizator kreatywnych pomysłów. Od 2012 roku pracuje jako nauczyciel akademicki na kierunku Pedagogika (WSB, UAM). Absolwentka studiów magisterskich z edukacji medialnej i technologii informacyjnych, edukacji elementarnej i terapii pedagogicznej, a także studiów podyplomowych związanych z zarządzaniem oświatą, coachingiem i tutoringiem w edukacji, oligofrenopedagogiką, wspomaganiem dzieci ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera.
 

Interesuje się innowacyjnymi strategiami nauczania-uczenia się, rozwiązywaniem sytuacji problemowych oraz relacjami międzyludzkimi. Na co dzień wychowawca, terapeuta i informatyk w Szkole Podstawowej nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi i Specjalnymi (www.zs2poznan.com), a także współwłaściciel firmy szkoleniowej M&A Group PL Sp. z o.o. (www.magroup.pl). Prelegent i autor publikacji ogólnopolskich i międzynarodowych z zakresu edukacji. W 2010 uhonorowana tytułem Wolontariusza Roku w Polsce przyznawanym przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności. Laureatka projektu „Własność=Jasność”, dzięki któremu odbyła staż na Wydziale Projektów Edukacyjnych w Warszawie. Wielokrotnie otrzymywała nagrody m.in. Nagrodę Prezydenta, Nagrodę Dyrektora oraz liczne Dyplomy Uznania np. „Wizjoner edukacji”, 'Mistrze Mediów”, „Nauczyciel Roku”, „Nauczyciel Akademicki Roku”. Posiada bogate rekomendacje ze współprac (m.in. ZHP, Centrum Rozwoju Pasji „Inspirator&quot”, TKOPD w Poznaniu). Najważniejsze autorskie projekty ogólnopolskie i międzynarodowe to: Akademia Nauki i Wyobraźni, Laboratorium Przyszłości, I i II Festiwal Pedagoga, „Digitally Improving Social and Emotional Skills of Primary School” w ramach Erasmus+ (Włochy, Turcja, Hiszpania, Chorwacja). Pasjonatka relacji, sportu i mediów.

Jakub Przybył

Ukończył studia z filologii angielskiej (seminarium z zakresu różnic indywidualnych) w Instytucie Filologii Angielskiej UAM (dziś: Wydział Anglistyki). W ramach studiów doktoranckich na UAM prowadzi badania z dziedziny powiązań między strategiami uczenia się języka angielskiego a osobowością uczącego się. W zawodzie lektora pracuje 18 lat i jest prawdziwym entuzjastą. Pasjonuje go językoznawstwo stosowane, bo dzięki prowadzonym badaniom może w lepszy sposób zrozumieć potrzeby swoich studentów i skutecznie wspomagać rozwój ich kompetencji językowych. Szczególnie ważna jest dla niego indywidualizacja w procesie dydaktycznym.