Prof. nadzw. dr hab. Maciej Mackiewicz

Menedżer na kierunkach filologia angielska i handel międzynarodowy

Doktor habilitowany nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (lingwistyka stosowana), autor dwóch monografii naukowych i kilkudziesięciu artykułów publikowanych w Polsce i za granicą, redaktor dwóch monografii zbiorowych. Zainteresowania naukowe i badawcze: metodyka nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem podejścia międzykulturowego, motywacja osób uczących się języka obcego, komunikacja międzykulturowa w biznesie. Prowadzi wykłady i ćwiczenia z komunikacji międzykulturowej w biznesie, seminaria licencjackie i magisterskie, a także kursy języka niemieckiego. Od kilku lat współpracuje z Uniwersytetem w Jenie (Niemcy) i wdraża do dydaktyki języków obcych i dydaktyki międzykulturowej gry symulacyjne online, w których uczestniczą, obok polskich studentów, studenci z różnych krajów Europy, a także np. z Egiptu, Kamerunu i Brazylii.
Wykładowca gościnny na uczelniach i w instytucjach edukacyjnych w Polsce oraz w Niemczech i USA. Autor i prowadzący warsztatów i seminariów dla nauczycieli języków obcych w Polsce (Goethe-Institut w Warszawie i Krakowie) i w USA (Goethe Institut New York). 
 

dr Renata Krzykała-Schaefer

Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu / kierunek Handel Zagraniczny i od 1998 roku pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu oraz pełni funkcję dyrektora akademickiego programu Executive MBA realizowanego na Uniwersytecie WSB Merito w kooperacji z Aalto University School of Business and Economics w Helsinkach / Finlandia.

Kontakty z zagranicą zaczęły się prawie 30 lat temu, kiedy rozpoczęła studia w Niemczech. Osobiście przeżyła, co to znaczy „ szok kulturowy”. To skłoniło do tego, żeby zainteresować się problematyką wielokulturowości a 3 letni pobyt w USA, i wielokrotne wyjazdy w ramach programu Erasmus do Szwecji, Irlandii , Niemiec i Słowacji umocniły jej w przekonaniu, że była to słuszna decyzja. Dzisiaj ogromną przyjemność sprawia jej dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z zakresu różnic kulturowych i biznesu międzynarodowego ze studentami i przedstawicielami praktyki gospodarczej. Zapraszając Państwa do wyboru Kierunku „ Handel Międzynarodowy” chciałabym wyrazić nadzieję, że w efekcie końcowym zdobędziecie Państwo wiedzę i umiejętności, które pozwolą Wam skutecznie i swobodnie myśleć, poruszać się i działać na rynkach międzynarodowych.
Nie ulega wątpliwości, że w świetle obecnych powiązań Polski z resztą świata wiedza z zakresu zarządzania i handlu międzynarodowego nabiera pierwszoplanowego znaczenia i podnosi atrakcyjność na rynku pracy.
Jestem wielu publikacji z zakresu zarządzania i biznesu międzynarodowego, różnic kulturowych oraz kompetencji współczesnych menedżerów.

dr hab Witold Nowiński

Opublikował kilkanaście publikacji z obszaru biznesu międzynarodowego i przedsiębiorczości w polskich i międzynarodowych wydawnictwach, w tym m.in:

  • Nowiński, W., Rialp, A. (2015) The Impact of Social Networks on Perceptions of International Opportunities,  Journal of Small Business Management, w druku
  • Nowiński, W. (2014) Shareholder Value Effects of Cross-Border Acquisitions Conducted by Poland’s Asseco Group,  W: Kiendl -Wendner, D.  & Wach, K. (red.), International Competitiveness in Visegrad Countries: Macro and Micro Perspectives. Graz: Fachhochschule Joanneum, 2014, pp. 159-170.
  • Nowiński, W., Rialp, A. (2013) Drivers and strategies of international new ventures from a Central European transition economy, Journal for East European Management Studies, 18 (2), str. 191-231
  • Nowiński, W. , Bakinowska, E. (2012) A logistic model study of endogenous and exogenous  factors affecting Polish SMEs’ internationalization speed, Argumenta Oeconomica, 28 (1), str.155-179
  • Nowiński, W. (2011) Formy wejścia polskich MSP na rynki zagraniczne. Wybór między eksportem bezpośrednim i pośrednim, Organizacja i Kierowanie, 4, pp.51-62
  • Nowiński, W., Nowara, W. (2011) Stopień i uwarunkowania internacjonalizacji polskich małych i średnich przedsiębiorstw , Gospodarka Narodowa,  3, pp.29-45

Ukończył studia na Wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu w 1994 roku. Adiunkt w Instytucie Ekonomii, Zakładzie Zarządzania. Doktorat uzyskał w roku 2005 na Europejskim Uniwersytecie we Frankfurcie nad Odrą w Niemczech. W latach 1994-2000 związany zawodowo z sektorem usług, m.in Bankiem Millenium (wówczas  Bankiem Inicjatyw Gospodarczych BIG S.A.) oraz TeleSoft sp. z o.o. w których zajmował, odpowiednio, stanowiska starszego analityka i konsultanta.

Barbara Rudzka
Barbara Rudzka

Absolwentka kierunku Ekonomika handlu zagranicznego oraz studiów podyplomowych z zakresu logistyki na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

Praktyk biznesu- wielokrotne doświadczenie w prowadzeniu biznesu międzynarodowego w firmach krajowych i  zagranicznych. Negocjator, lider biznesu, trener młodej kadry przedsiębiorców.