Cel projektu
Celem projektu jest rozwój kompetencji w zakresie nauczania na odległość z wykorzystaniem narzędzi online, kadry pracującej w obszarze edukacji formalnej i pozaformalnej, w szczególności kadry dydaktycznej uczelni wyższych oraz nauczycieli szkół średnich.
Czas trwania projektu: 1 marzec 2023 – 30 kwiecień 2024 – 14 miesięcy
Kwota dofinansowania: ok. 147 000 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Grupa docelowa
Odbiorcami kursów online będą nauczyciele szkół średnich, wykładowcy akademiccy uczelni oraz trenerzy i kadra pracująca w edukacji nieformalnej, znający język polski, islandzki lub angielski.
W ramach projektu powstanie 12 kursów online (w języku: polskim, angielskim lub islandzkim) z następujących obszarów:
- Wykorzystanie platform interaktywnych „collaborative whiteboards” do prowadzenia zajęć interaktywnych w formie zdalnej
- Wykorzystanie interaktywnych narzędzi quizowych do aktywizacji studentów podczas zajęć zdalnych
- Debata oksfordzka jako metoda prowadzenia zajęć w trybie zdalnym
- Jak prowadzić zajęcia i angażować uczniów i studentów poprzez zadawanie właściwych pytań?
- Gamifikacja procesu uczenia – Jak przekształcić zajęcia online w proces gry?
- Ewaluacja postępów uczniów i studentów w nauczaniu zdalnym
- Narzędzia wspierające nauczycieli i wykładowców w pracy z konfliktem w warunkach kształcenia zdalnego
Ostateczny zakres kursów będzie przygotowany w oparciu o wnioski z analizy „Mocnych i słabych stron edukacji zdalnej prowadzonej w instytucjach partnerskich i ich otoczeniu”.
Projekt jest realizowany w ramach PROGRAM „EDUKACJA” Komponent IV.
Instytucją zarządzającą programem jest FRSE – Fundacja rozwoju Systemu Edukacji.
Więcej informacji o projekcie znajdziesz na oficjalnej stronie projektu TEDIS