Projektowanie wirtualnych przestrzeni – warsztaty dla studentów multimedia i grafika komputerowa
Studenci kierunku multimedia i grafika komputerowa mieli okazję w praktyce zgłębić tajniki projektowania wirtualnych przestrzeni podczas specjalistycznych warsztatów VR.
Warsztaty rozpoczęły się od omówienia działania gogli VR oraz wyzwań, z jakimi spotykają się użytkownicy wirtualnej rzeczywistości. Szczególną uwagę poświęcono problemom takim jak motion sickness oraz wpływowi decyzji projektowych na komfort odbioru przestrzeni VR.
W części praktycznej studenci pracowali w programach Unreal Engine 5 i Blender. Tworzyli modele 3D, przygotowywali je do pracy w silniku i nadawali im właściwości umożliwiające interakcję. Każdy uczestnik miał szansę przetestować swoje projekty w goglach VR, co pozwoliło na bieżąco obserwować efekty własnej pracy i wprowadzać poprawki.
Na zakończenie wspólnie zbudowano prototyp przestrzeni VR, w której można było poruszać się w pełni swobodnie. Warsztaty przebiegały w inspirującej atmosferze i pozwoliły studentom zdobyć praktyczne umiejętności, które będą mogli wykorzystać zarówno w projektach akademickich, jak i w przyszłej pracy zawodowej.