Federacja w liczbach
Badania i projekty
Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym
Programy edukacyjne SOFT-CLIL
Oparte na zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym, programy, opracowane na podstawie badań dr Barbary Muszyńskiej. Zawierają scenariusze zajęć, koncentrują się na wspieraniu rozwoju kompetencji językowych dzieci i młodzieży.
Zestawy dydaktyczne Mindtoyness
Projekt koncentruje się na badaniu możliwości rozwojowych osób z niepełnosprawnościami, poprzez wykorzystanie specjalistycznych zabawek i materiałów edukacyjnych, analizując takie aspekty, jak: uwaga, spostrzegawczość i wrażliwość przestrzenna. Stosowane w pracy z dziećmi oraz dorosłymi.
Innowacyjne gry kooperacyjne GameIT
Projekt realizowany na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu we współpracy z uczelniami z Rumunii, Norwegii i Słowenii w latach 2017-2020. Miał na celu poprawę metod dydaktycznych poprzez tworzenie gier kooperacyjnych, rozwijających umiejętności językowe. Opracowano w jego ramach dwie gry: Planet Hexagon i Polonia Misteriosa, oraz e-book z materiałami szkoleniowymi. Współpraca z firmą Board and Dice umożliwiła zastosowanie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych.
Lifelong learning
Promocja uczenia się przez całe życie oraz uznawanie efektów nauki poza edukacją formalną to kluczowe elementy polityki edukacyjnej w Polsce. Tylko 4,39% dorosłych uczestniczy w formalnym kształceniu, co wskazuje na potrzebę większego zaangażowania w naukę. Badania Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW wspierają rozwój polityki lifelong learning, tworząc modelowe podejście do potwierdzania efektów uczenia się pozaformalnego.
Słowniki potocznych wyrażeń angielskich
Słowniki autorstwa prof. Macieja Widawskiego i dr Małgorzaty Kowalczyk to pierwsze w Polsce publikacje poświęcone codziennym wyrażeniom w angielskim brytyjskim i amerykańskim. Zawierają 500 haseł oraz 1700 przykładów z informacjami gramatycznymi i polskimi odpowiednikami. Słowniki wspierają edukację, tłumaczenia i praktykę zawodową, poprawiając znajomość żywego języka.
Narzędzia bezpieczeństwa danych
Badania dr Klaudii Skelnik dotyczące bezpieczeństwa informacji w instytucjach publicznych i prywatnych, wskazujące na niską jakość audytów i analiz ryzyka (48% placówek nie przeprowadza audytów).
Wyniki: Ponad połowa firm nie wdrożyła mechanizmów ochrony danych.
Zalecenia: Wdrożenie polityk bezpieczeństwa, audytów i klasyfikacji informacji.
Przekaz: Promowanie wyników na konferencjach i warsztatach jako praktycznych rozwiązań.
Konferencje i seminaria
- Regularne organizowanie konferencji naukowych, które sprzyjają wymianie doświadczeń.
- Seminaria tematyczne, umożliwiające dyskusję na aktualne tematy badawcze.
- Udział ekspertów z różnych dziedzin, co wzbogaca program wydarzeń i przyciąga zainteresowanie.