Master of Business Administration

Sposób realizacji:
Sposób realizacji

Tradycyjne - Zajęcia na studiach tradycyjnych realizujesz spotykając się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami grupy w salach wykładowych lub sporadycznie online.

Tradycyjne
Cechy:
Od października
Polski
Miasto:
Wrocław
Czas trwania:
4 semestry
To kierunek dla osób, które:
  • chcą zdobyć wykształcenie kierunkowe, niezbędne do rozwoju kariery menedżerskiej i awansu na wyższe stanowiska w strukturach organizacji,
  • pełnią funkcje zarządcze, ale nie posiadają formalnego wykształcenia menedżerskiego i chcą uzupełnić swoją wiedzę oraz kompetencje w tym zakresie,
  • potrzebują nabyć lub udoskonalić umiejętności menedżerskie przydatne w typowych sytuacjach biznesowych – takich jak kierowanie zespołem, podejmowanie decyzji, czy rozwiązywanie problemów.
Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Ewa Sroka MBA Wrocław
Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław 2025
Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: uczestnik MBA Wrocław
Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Ewa Sroka MBA Wrocław
Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław 2025
Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: uczestnik MBA Wrocław

Czego się nauczysz?

Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Wroclaw uczestniczki MBA
  • Poznasz skuteczne strategie zarządzania, które pomogą Ci budować silne zespoły, zwiększać efektywność organizacji i osiągać przewagę konkurencyjną.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności przywódcze, które pozwolą Ci podejmować trafne decyzje biznesowe i skutecznie zarządzać zmianą w dynamicznym środowisku.

  • Nauczysz się analizować dane biznesowe i wykorzystywać je do podejmowania strategicznych decyzji, zwiększając rentowność i stabilność firmy na rynku.

  • Opanujesz nowoczesne narzędzia marketingowe, które pomogą Ci skutecznie docierać do klientów, budować silną markę i zwiększać sprzedaż w firmie.

  • Dowiesz się, jak zarządzać finansami przedsiębiorstwa, optymalizować koszty i zwiększać zyski, korzystając z narzędzi controllingowych i analizy finansowej.

  • Zdobędziesz umiejętności negocjacyjne i komunikacyjne, które pozwolą Ci efektywnie współpracować z zespołem, partnerami biznesowymi i klientami.

Dodatkowe korzyści

Liga Mistrzów Negocjacji MBA

  • To wyjątkowa okazja, aby pozyskać biegłość i skuteczność w obszarze negocjacji i budowania relacji z partnerami biznesowymi na podstawie symulacji Wschód Dzikiego Zachodu©.
  • Została uhonorowana  I miejscem oraz nagrodą publiczności w konkursie Innowacja
    Edukacyjna Roku 2023. Posiada niezwykły potencjał szkoleniowy oraz integracyjny.

Klub Absolwenta MBA

  • Jest to wyjątkowe miejsce, które łączy profesjonalistów z różnych branż, stwarzając przestrzeń do inspirujących rozmów, wartościowych spotkań i owocnego networkingu.
  • Nasza społeczność opiera się na solidnych fundamentach akademickich, łączy doświadczenie i wiedzę
    zdobyte w trakcie studiów MBA z codzienną praktyką zawodową.
     
28

edycja studiów. 

Modułowy system nauczania

Szybka, efektywna nauka pozwalająca poznać dane zagadnienie i spojrzeć na nie z wielu różnych perspektyw.

1

Partner merytoryczny -  Franklin University, USA (Columbus, Ohio).

Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Franklin Logotyp czarno-biały

Networking

Możliwość budowania wartościowej sieci kontaktów i wymiany doświadczeń z menedżerami reprezentującymi różne branże i sektory.

Kadra złożona z praktyków biznesu 

Zajęcia prowadzą eksperci i pasjonaci swojej dziedziny, którzy mają realne doświadczenie.

Dyplom sygnowany przez amerykańskiego partnera

Absolwenci otrzymają dyplom podpisany przez Franklin University – uczelnię rozpoznawalną na całym świecie.

Jedne z najlepszych studiów MBA w Polsce

Program został zakwalifikowany do klasy profesjonalnej plus w ratingu programów MBA SEM Forum 2020.

Opracowane materiały dydaktyczne

Uczestnicy otrzymują gotowe materiały, które są dostępne 24/7 na platformie internetowej Moodle.

Program studiów

4

Liczba semestrów

360

Liczba godzin zajęć
Moduł
Szczegóły moduły

Zjazd otwierający program MBA ma charakter informacyjno-integracyjny i stanowi kluczowy etap przygotowujący uczestników do rozpoczęcia studiów. Jego głównym celem jest:
- Wprowadzenie uczestników w proces kształcenia – zapoznanie z programem studiów, strukturą zajęć, metodami dydaktycznymi oraz organizacją roku akademickiego.

- Integracja grupy – poprzez warsztaty i ćwiczenia zespołowe uczestnicy mają okazję lepiej się poznać, co sprzyja budowaniu relacji i efektywnej współpracy w trakcie całego programu.

- Mentalne przygotowanie do wyzwań akademickich – zajęcia mają na celu ułatwienie adaptacji do intensywnego trybu nauki oraz rozwinięcie postawy otwartości i zaangażowania.

- Budowanie fundamentów networkingu – integracja i wspólne doświadczenia sprzyjają tworzeniu trwałych relacji biznesowych, które stanowią jedną z kluczowych wartości programu MBA.

Szczegóły moduły

Psychomanipulacje w biznesie (16 godz.)
 

W ramach modułu uczestnicy zanurzą się w głębię technik manipulacyjnych ucząc się ich rozpoznawania, zrozumienia, a przede wszystkim - skutecznego przeciwdziałania. Zajęcia łączą solidne podstawy teoretyczne z intensywnym treningiem praktycznym, wykorzystując gry symulacyjne, analizy przypadków oraz interaktywne warsztaty. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do obrony przed manipulacją w różnych kontekstach życiowych i zawodowych. 

 

Moduł ma na celu:

  • opracowanie umiejętności rozpoznawania manipulacji, co oznacza, że uczestnicy nauczą się identyfikować subtelne i mniej subtelne techniki manipulacyjne, oparte na elementach mowy ciała,
  • zrozumienie własnych reakcji. Praca nad zrozumieniem, jakie mechanizmy w nas samych mogą czynić nas bardziej podatnymi na manipulację. Nauka praktycznych metod obrony przed manipulacją, w tym asertywności i umiejętności komunikacyjnych,
  • zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy będą mieli okazję do zastosowania zdobytej wiedzy w kontrolowanych scenariuszach symulacyjnych, co pozwoli na lepsze przygotowanie do rzeczywistych sytuacji.

 

Wystąpienia publiczne/ Hybrydowa komunikacja lidera - moduł online (16 godz.)
 

Skuteczny lider to skuteczny mówca. Hybrydowa Komunikacja Lidera to sprawdzone techniki przygotowania i dostarczenia skutecznego przekazu – w wirtualnym i realnym świecie – który trafia do mózgu odbiorcy i wpływa na jego decyzje. Hybrydowe i wirtualne środowisko pracy to niesamowite pole do wyróżnienia i zwiększonej efektywności. Każde spotkanie to szansa, by idea została zauważona, zapamiętana i wzbudziła zaangażowanie. Po zakończeniu modułu uczestnik będzie potrafił:

  • efektywnie przygotować się do publicznej wypowiedzi,
  • wzbudzać i utrzymać zainteresowanie i motywację odbiorców – przez 45 minut i przez 4 godziny,
  • wyróżnić swój temat i spotkanie z tłumu innych,
  • korzystać z pomocy wizualnych,
  • przekonać do swoich racji i zainspirować publiczność.

 

Negocjacje w biznesie (16 godz.)

Negocjacje w biznesie to szeroki obszar zagadnień, który można analizować z punktu widzenia teorii interakcji, czy modelu procesu komunikowania. W każdym z tych podejść pojawiają się standardowe zagadnienia, czyli wybór stylów negocjowania, proces i fazy prowadzenia rozmów, manipulacje i chwyty stosowane w trakcie rozmów, ogólne strategie postępowania w negocjacjach, zdolności i umiejętności negocjacyjne. W trakcie zajęć wszystkie te zagadnienia omawiane są nie tylko na poziomie wiedzy teoretycznej, ale nacisk położony jest na zdobywanie umiejętności praktycznych poprzez uczestnictwo w licznych grach i ćwiczeniach negocjacyjnych. Aktywny udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:

  • opracowania silnych i słabych stron procesu negocjacji biznesowych,
  • zrozumienia procesu percepcji partnera, siebie i sytuacji negocjacyjnej,
  • tworzenie strategii negocjowania,
  • planowania zadań negocjacyjnych,
  • wdrażania podstawowych praw negocjacji,
  • zaznajomienia się z technikami negocjacji,
  • opanowania umiejętności redukowania napięcia w trakcie rozmów i przełamania impasu,
  • diagnozowania swoich osobistych umiejętności i predyspozycji do prowadzenia negocjacji,
  • radzenia sobie w sytuacjach kryzysów negocjacyjnych,
  • poszerzenia wiedzy o aspekty psychologii negocjacji.
Szczegóły moduły

Otoczenie prawne (16 godz.)

 

Zajęcia umożliwiają uczestnikom rozumienie głównych zasad i prawidłowości funkcjonowania biznesu w otoczeniu prawnych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej. Uczestnicy poznają zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zawierania i wykonywania umów w obrocie gospodarczym. W wyniku aktywnego udziału w zajęciach, uczestnicy będą potrafili:

  • krytycznie oceniać otoczenie prawno-biznesowe, w którym funkcjonuje firma
  • dokonać analizy praw i obowiązków wynikających z umowy cywilnoprawnej
  • dokonać prawidłowego względem potrzeb i kosztów wyboru zabezpieczenia umowy
  • wskazać zagrożenia kolizji działań organizacji z regulacjami obowiązującymi w poszczególnych gałęziach prawa
  • zidentyfikować prawne ryzyka wewnętrzne
  • przygotować opis i zgromadzić dokumentację zaistniałej sytuacji faktycznej lub prawnej w celu dokonania oceny ryzyka oraz uwarunkowań prawnych
  • podjąć profesjonalny dialog z wewnętrznym działem prawnym oraz zewnętrzną kancelarią.

     

Otoczenie ekonomiczne (16 godz.)

Skuteczne prowadzenie firmy jest uzależnione od prawidłowego zrozumienia czynników mikro- i makroekonomicznych. Zajęcia mają na celu kształtowanie u uczestników orientacji w zakresie podstawowych współczesnych ekonomicznych problemów globalnych i ich korelacji z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także umiejętności formułowania samodzielnych opinii na ten temat. Po jego zakończeniu uczestnicy będą potrafili:

  • przeprowadzać analizy biznesowe z perspektywy mikroekonomicznej i makroekonomicznej,
  • zrozumieć współczesne problemy ekonomiczne i ich wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej,
  • analizować i szacować popyt rynku na towary i usługi.

     

 

Szczegóły moduły

Budowanie zespołu pracowniczego i przywództwo (16 godz.)

 

Budowanie silnego i zgranego zespołu oraz rozwijanie efektywnego przywództwa są kluczowymi elementami w osiąganiu sukcesu organizacji. W ramach tego modułu uczestnicy będą zgłębiać różnorodne aspekty budowania zespołu, rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów oraz rozwijania umiejętności przywódczych. Poprzez zrozumienie etapów rozwoju zespołu, analizę różnorodności, maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego oraz poznanie różnych stylów przywództwa, uczestnicy będą wyposażeni w narzędzia niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi. Po ukończeniu kursu będą potrafili:

  • rozumieć etapy budowania i rozwoju zespołu oraz zależności zachowań lidera zespołu na poszczególnych jego etapach,
  • rozpoznać dysfunkcję i negatywne zjawiska w zespole oraz przeciwdziałać im,
  • rozumieć i wiedzieć, jak wykorzystać oraz rozpoznać różnorodność w budowaniu zespołu,
  • maksymalizować i rozumieć potencjał kapitału ludzkiego w zespole,
  • poznać i zrozumieć rolę współczesnego lidera i znaczenie przewodzenia jako "koła napędowego" całej organizacji i jej biznesu,
  • rozpoznać w sobie i dokonać autoanalizy współczesnego lidera,
  • rozpoznawać różne style kierowania ludźmi, oraz będą wiedzieć jak wykorzystać je efektywnie w rozwoju zespołu,
  • poznać wyzwania przywództwa w kontekście świata BANI.

 

Budowanie kultury komunikacji, zaangażowania oraz wyjątkowych wyników (16 godz.)
 

Najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji są ludzie, którzy swoim osobistym i zbiorowym wysiłkiem przyczyniają się do osiągnięcia wszystkich założonych przez przedsiębiorstwo celów. Od dobrze funkcjonującego zespołu pracowników zależy powodzenie organizacji, dla której pracują. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • kontrolować główne wskaźniki efektywności organizacji,
  • budować kulturę osiągania wyjątkowych wyników w miejscu pracy,
  • budować kulturę komunikacji opartej o skuteczne, transparentne narzędzia,
  • udzielać skutecznej informacji zwrotnej, zorientowanej na osiągnięcie wyniku,
  • umiejętnie ustawiać cele w organizacji,
  • rozumieć mechanizmy wpływające na proces zarządzania zmianą w organizacji,
  • wskazywać metody umocnienia kapitału ludzkiego oraz motywacji pracowników w celu zapewnienia sukcesu firmy,
  • analizować zasadnicze funkcje Human Resources oraz ich współdziałanie w ramach organizacji,
  • opracowywać plany zmaksymalizowania potencjału kapitału ludzkiego w organizacji.
Szczegóły moduły

Rachunkowość zarządcza (16 godz.)

Rachunkowość zarządcza jest podstawowym systemem informacyjnym. Jej celem jest dostarczanie informacji, które powinny sprzyjać sprawniejszemu zarządzaniu jednostką gospodarczą. Podczas zajęć omówione zostaną funkcjonalne aspekty rachunkowości zarządczej, w tym planowanie, podejmowanie decyzji, a także ocena wyników przedsiębiorstwa. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • wykorzystywać informacje pochodzące z ksiąg rachunkowych do podejmowania decyzji zarządczych,
  • rozróżniać koszty prowadzonej działalności i metody ich analizy,
  • dokonywać, przy podejmowaniu decyzji z zakresu budżetowania kapitałowego, odpowiednich szacunków dotyczących przepływów pieniężnych, a także stóp procentowych.
Szczegóły moduły

Rozumienie i kontrola myślenia twórczego w marketingu (16 godz.)

 

Innowacyjne podejście do problemu kreatywności.
Czym naprawdę jest kreatywność? Jak ją oswoić i aktywować?
Jakie są jej rzeczywiste zastosowania w praktyce? Jaki jest związek między kreatywnością a zyskiem? Kreatywnością a pozycją zawodową? Jak zarządzać kreatywnością w procesie marketingowym?
Jakie problemy może powodować jej nadmiar lub jej brak? Jak uczynić z niej precyzyjne narzędzie, a nie obiekt zachwytów?

  • dlaczego i jak należy kontrolować kreatywność w marketingu,
  • kreatywne rozwiązanie jako obiektywna miara tego, ile to za dużo,
  • metoda oceny pomysłów,
  • umiejętność bycia kreatywnym na żądanie,
  • zrozumienie procesu i jego przebiegu.

 

Marketing zarządczy - strategie i trendy (16 godz.)

 

Strategia marketingowa wyznacza cele, pozwala przyjąć pozycję na rynku, jest kompasem w drodze do rozwoju marki. Firmy orientując się klientocentrycznie skutecznie budują przewagę rynkową, także na konkurencyjnych rynkach.
Mamy na to dowody, gdyż raport McKinsey wykazał w 2019 roku, że przedsiębiorstwa inwestujące w marketing przynoszą nawet 25% większe zwroty dla akcjonariuszy. Światowe badania pokazują także, że 81% szefów firm postrzega marketing jako kluczowy czynnik wzrostu rozwoju organizacji. Jednocześnie 70% z nich nie wierzy, że zajmuje on w firmie właściwe miejsce i odgrywa w niej odpowiednią rolę.

Podczas zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia, które pozwolą zrozumieć strategiczną rolę marketingu:

  • klientocentryzm jako orientacja rynkowa XXI wieku,
  • cele marketingu strategicznego - od wzrostu wartości firmy po employer branding,
  • marketing wartośći - tworzenie propozycji wartości źródłem przewagi rynkowej,
  • budowanie ścieżki klienta w oparciu o lejek marketingowy (zasada AIDA),
  • zasada 60/40 w marketingu - działania wizerunkowe vs sprzedażowe, zarządzanie budżetem,
  • wskaźniki marketingowe - jak monitorować skuteczność działań marketingowych w oparciu o dane
  • przegląd 3 najważniejszych współczesnych trendów marketingowych: content marketing, AI sztuczna inteligencja w marketingu, neuromarketing.

Po zakończeniu modułu uczestnicy nabędą:

  • rozwinięte zrozumienie roli marketingu strategicznego,
  • umiejętność stosowania klientocentrycznego podejścia,
  • kompetencje w zakresie tworzenia strategii marketingowej,
  • zdolność do monitorowania skuteczności działań marketingowych,
  • wiedzę na temat współczesnych tredów marketingowych,
  • praktyczne doświadczenie poprzez studia przypadków i ćwiczenia.
Szczegóły moduły

Zarządzanie biznesem międzynarodowym (16 godz.)

Istotą prowadzonego przedmiotu jest pokazanie skomplikowanego otoczenia międzynarodowego polskiego biznesu z uwzględnieniem aspektów „twardych”, takich jak np. relacje handlowe i inwestycyjne pomiędzy gospodarką Polski, branżami, pojedynczymi firmami oraz „miękkich”, koncentrujących się na uwarunkowaniach kultury biznesu międzynarodowego, niezwykle ważnych z punktu widzenia skutecznego funkcjonowania polskiej firmy w otoczeniu firm i klientów zagranicznych. Dzięki warsztatom z doświadczonym byłym polskim dyplomatą gospodarczym uczestnicy będą mieli szansę poznania licznych przykładów z prawdziwej praktyki biznesu międzynarodowego oraz możliwość analizy własnych, firmowych doświadczeń biznesowych. Po ukończeniu modułu uczestnicy:

  • będą identyfikować kompleks zewnętrznych uwarunkowań biznesowych dla swojej firmy/instytucji,
  • dowiedzą się, jak skutecznie i asertywnie nawiązywać kontakty biznesowe z partnerami zagranicznymi,
  • dowiedzą się, gdzie szukać pomocy państwa przy pojawieniu się ewentualnych kłopotów,
  • poznają wartościowe źródła informacyjne przydatne do przygotowania ekspansji zagranicznej swojej firmy.

 

Zarządzanie projektami z perspektywy kaskadowej, zwinnej, optymalizacyjnej i eksploracyjnej (32 godz.)
 

Zarządzanie projektami stało się dominującą metodą tworzenia i wdrażania innowacji. Dzisiaj możemy wyróżnić klasyczne zarządzanie kaskadowe, modne ostatnio zwinne, optymalizacyjne, które umieściło się w swojej niszy i eksploracyjne (discovery), które staje się dopiero trendem. 
Zajęcia przybliżą, wskażą różnicę oraz silne i słabe strony. Porozmawiamy o tym, w jakich sytuacjach i w jaki sposób je stosować, aby przyczynić się do sukcesu organizacji. Zajmiemy się również tym, w jaki sposób projekty poprawiają strategiczną kondycję organizacji. Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • dobrać właściwe podejście zarządzania projektami do sytuacji i problemu,
  • na poziomie portfela inicjować i nadzorować projekty,
  • wspierać kierowników i zespoły projektowe.

 

Zarządzanie zmianą (16 godz.)

 

Zmiana to stała część życia każdej organizacji. Często postrzegana jednak - zarówno przez pracowników, jak i liderów - jako niebezpieczeństwo lub wręcz zagrożenie. Nie musi jednak tak być. Warto zmianę zaplanować, przygotować się do niej i nabyć umiejętności, które pozwolą sprawnie ją przeprowadzić, tak by stała się szansą na lepsze funkcjonowanie całej organizacji w zmieniającym się coraz szybciej otoczeniu. Zajęcia w obszarze zarządzania zmianą pozwolą lepiej zrozumieć reguły rządzące wprowadzaniem zmian w organizacji oraz wyeliminować potencjalne zagrożenia związanej z jej wdrażaniem. Udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:

  • poznania i zrozumienia procesu zmiany
  • określenia postaw pracowników w procesie zmiany i przeprowadzenia ich przez niego,
  • nauki tworzenia efektywnych komunikatów w procesie wprowadzania zmian w organizacji,
  • zrozumienia przyczyn oporu wobec zmiany i poznania sposobów na jego przełamywanie,
  • znalezienia sposobów motywacji pracowników do wprowadzania zmian,
  • poznanie swoich zasobów w zmianie i osobistego jej postrzegania.

 

ESG - zrównoważony rozwój w biznesie (16h)

 

Moduł zrównoważony rozwój i ESG na studiach MBA koncentruje się na kształtowaniu świadomości i umiejętności związanych z integrowaniem aspektów ekologicznych, społecznych i zarządczych w strategie biznesowe. Uczestnicy będą zgłębiać idee zrównoważonego rozwoju oraz zagadnienia związane z ESG, aby zrozumieć ich znaczenie dla biznesu i społeczeństwa. Po ukończeniu modułu uczestnicy będą:

  • rozumieć znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz kluczowe kwestie związane z ESG (Environmental, Social, Governance),
  • rozpoznawać obszary wpływu działań biznesowych na środowisko naturalne, społeczeństwo i struktury zarządcze i odwrotnie,
  • rozumieć strategie zrównoważonego rozwoju dla organizacji i integrować aspekty ESG w procesy decyzyjne organizacji,
  • rozumieć efektywnie komunikowanie się z interesariuszami w zakresie zrównoważonego rozwoju i działań zgodnych z zasadami ESG.
Szczegóły moduły

Źródła finansowania (16 godz.)

Celem bloku jest omówienie technik i sposobów pozyskiwania kapitału na działalność gospodarczą. W ramach poruszanych zagadnień szczególną rolę odgrywa przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności związanych z mechanizmami ekonomicznymi i organizacyjnymi pozyskiwania źródeł finansowania z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań prawnych. Efektem modułu jest podniesienie kompetencji w zakresie:

  • specyfiki źródeł finansowania działalności gospodarczej,
  • analizy i oceny kosztów pozyskiwania kapitału,
  • doboru odpowiednich źródeł do realizacji projektów biznesowych.

 

Analiza wiarygodności finansowej (16 godz.)

Moduł poświęcony jest przekazaniu wiedzy dotyczącej narzędzi umożliwiających ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. W ramach zajęć szczególnie istotną kwestią jest rozwój umiejętności wykorzystania poznanych narzędzi poprzez studia przypadków i analizę rzeczywistych przedsięwzięć biznesowych. W związku z tym celem zajęć jest przede wszystkim uzyskanie następujących efektów:

  • pozyskania informacji finansowych z otoczenia biznesowego,
  • wykorzystania narzędzi do oceny wiarygodności finansowej przedsiębiorstwa,
  • opanowania praktycznego sposobu czytania informacji finansowych,
  • nabycia umiejętności podejmowania decyzji przekładających się na wyniki finansowe.

 

Ocena efektywności inwestycji (16 godz.)

Decyzje finansowe w zakresie inwestycji podejmowane w organizacjach biznesowych przez liderów na kierowniczych stanowiskach w istotny sposób przekładają się na działanie całego przedsiębiorstwa. Celem modułu jest zatem przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności przydatnych w analizie i ocenie planowanych oraz realizowanych projektów inwestycyjnych,. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • oceniać stopę zwrotu i analizować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorstwa i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych,
  • określić wpływ podejmowanych decyzji na wartość firmy.
Szczegóły moduły

Zarządzanie strategiczne (16 godz.)

Podczas dwudniowego spotkania, uczestnicy dokonują przeglądu wiodących rozwiązań oraz trendów rynkowych w zakresie strategii przedsiębiorstw. Dodatkowo, zostaną omówione wymogi stawiane przed nowoczesnym menadżerem. Zarówno w zakresie tworzenia odważnych i adekwatnych do możliwości strategii rozwoju jak i ich wdrożenia. Jednak najważniejsza jest wspólna wymiana doświadczeń i inspiracji. Dzięki temu można wypracować zastosowanie poznanych sposobów i metod we własnych organizacjach, wpasowując je do przyszłych strategii. Zajęcia mają charakter interaktywny, z elementami wykładu.

 

Symulacja biznesowa Marketplace (16 godz.)

 

W ramach modułu zarządzanie strategiczne uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej Marketplace, w której ćwiczą podejmowanie decyzji strategicznych i taktycznych podobnych do tych, jakie muszą zostać podjęte przez zarząd każdej nowo utworzonej firmy. Największym wyzwaniem w symulacji – tak jak i w świecie rzeczywistym – jest konieczność ciągłego dokonywania wielu decyzji strategicznych i taktycznych równocześnie. Nie można odkładać decyzji o kampanii reklamowej czy rozwoju rynku w czasie podejmowania decyzji o wysokości ceny produktu. Uczestnik staje przed problemem współzależności różnych wariantów decyzyjnych związanych z daną tematyką, ale również zależności pomiędzy różnymi obszarami decyzyjnymi. Procesowi decyzyjnemu zawsze towarzyszy niepewność. Uczestnicy przekonają się jednak, że można zredukować tę niepewność, opierając swoje decyzje na wynikach decyzji z przeszłości. Mogą potem dokonywać korekt, tak więc można sobie radzić nawet z wątpliwymi decyzjami (sądy dotyczące przeszłości są o wiele trafniejsze niż przewidywania). Materiały szkoleniowe dostępne w trakcie zajęć będą zawierały poglądowe omówienie decyzji, które uczestnik musi podjąć. Pomogą one zapoznać się z każdym etapem procesu decyzyjnego.

Szczegóły moduły

Decyzję podejmują uczestnicy danej edycji. W programie studiów znajdą się te dwa moduły, które zostaną wybrane większością głosów w grupie. Do wyboru są następujące zajęcia:

  • Tech-Trends - transformacja cyfrowa,
  • Jak zbudować mentalny mistrzowski zespół i być nieformalnym liderem,
  • Data Storytelling,
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw.

Wykładowcy

    Prawo medyczne i farmaceutyczne | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: dr Tomasz Kopyściański
    dr Tomasz Kopyściański
    • Zastępca Kanclerza ds. Finansowo-Kadrowych Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu.
    • Specjalista analizy finansowej przedsiębiorstw; współautor opracowań z audytu, biznesplanów, strategii i pozyskiwania finansowania.
    • Autor projektów z instytucjami finansowymi, firmami i sektorem publicznym; prowadzi audyty i tworzy strategie rozwoju.
    • Przewodniczący Rady Nadzorczej Logintrade SA. Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu; współpracownik kancelarii BSKK.
    Psychologia w zarządzaniu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: dr Katarzyna Kulig-Moskwa
    dr Katarzyna Kulig-Moskwa
    • Specjalizuje się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, zrównoważonym rozwoju, DEI (różnorodność, równość, włączenie), wellbeingu oraz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

    • Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania. Pełnomocniczka rektora ds. zrównoważonego rozwoju na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Kierowniczka zespołu dydaktycznego ZDZL.

    • Autorka książek: "Wellbeing w organizacji", "Dylematy HRowców. Redaktorka publikacji naukowych z zakresu HR, Zrównoważonego rozwoju, CSR, DEI i wellbeingu.

    • Ponad 20 lat doświadczenia jako wykładowczyni i promotorka na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA. Trenerka biznesu specjalizująca się w szkoleniach dla kadry kierowniczej i HR.

    Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Maciej Stoiński
    Maciej Stoiński
    • Trener biznesu, przedsiębiorca i praktyk zarządzania z wieloletnim doświadczeniem w handlu, zarówno po stronie producentów, jak i sieci handlowych.
    • W latach 2009–2018 był członkiem zarządu sieci Piotr i Paweł, odpowiadał za handel, marketing i logistykę.
    • Wcześniej pełnił funkcje: dyrektora handlowego Lewiatan 94 Holding SA oraz dyrektora sprzedaży grupy Pamapol.
    • W pracy trenerskiej i doradczej tworzy autorskie programy. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów handlowych, KAM-ów, kupców w sieciach i u dystrybutorów; oceniane bardzo wysoko.
    Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Marcin Roczniak
    Marcin Roczniak
    • Doświadczony specjalista komunikacji interpersonalnej, psychologii biznesu i autoprezentacji; od lat prowadzi szkolenia, warsztaty i coaching dla menedżerów, liderów i zespołów wielu branż.
    • Jego edukacja opiera się na praktyce rozwijania kompetencji komunikacyjnych, zwłaszcza w technikach psychomanipulacji, asertywności i zarządzaniu emocjami w pracy.
    • Dzięki szerokiemu doświadczeniu dopasowuje metody do potrzeb firm i liderów. Prowadzi kursy z zaawansowanych technik komunikacji, kontroli emocji i skutecznej autoprezentacji.
    Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: dr Marcin Żmigrodzki
    dr Marcin Żmigrodzki
    • Autor książek o zarządzaniu projektami: „Zwinni Zbrodnia i Scrum”, „Instrukcja obsługi projektu”, „Zarządzanie projektami dla początkujących”.
    • W przeszłości właściciel firmy IT, wieloletni kierownik projektów, dyrektor ds. projektów i procesów w banku, wiceprezes firmy produkcyjnej, dyrektor portfela startupów.
    • Zdobywca nagród: Inicjatywa .NET 2003; PMI Award 2007, 2009, 2010, 2013, 2014, 2016; PMI Poland Chapter Product Award 2010; ISAGA 2014 Award; finalista Polish Project Excellence Award 2010.
    • Prywatnie tworzy system zarządzania projektami Wroolo.com.
    Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Wojciech Mendyka
    Wojciech Mendyka
    • Meaning Maker i międzynarodowy trener. Pomaga globalnym organizacjom wykorzystywać wiedzę o mózgu, by wyróżniać się komunikacją, wpływać na decyzje i skuteczniej realizować cele.
    • Prowadził szkolenia w 25+ krajach. Uczy autentycznej i skutecznej komunikacji metodą Meaning Making, czyli nadawania sensu.
    • Certyfikowany trener organizacji szkoleniowych: Corporate Visions, Red Bear, BTS i Speakfirst.
    • Pracował m.in. z Mastercard, Amazon, ING, NN, ExxonMobil, BT, Veolią, BD, Electrolux, Philips, UPS, Continental, Salesforce, Pfizer i innymi.
    Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Paweł Muzyczyszyn
    Paweł Muzyczyszyn
    • Praktyk z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim w finansach i IT. Partner zarządzający w GROW. Certyfikowany trener i facylitator, coach ICF.
    • Zajmuje się negocjacjami w sektorze komercyjnym i publicznym. Pracuje w nurtach Analizy Transakcyjnej, NVC i TSR oraz metodologii Facet5®.
    • Współpracuje z prasą: „Personel i Zarządzanie”, „Gazeta Finansowa”, „Nowa Sprzedaż”, „Szef Sprzedaży”, „As Sprzedaży”, „Marketer Plus”.
    • Autor bestsellera Onepress 2022–2023 „Sprzedażowe Nawyki” oraz podcastu „Cel_na sprzedaż”.
    Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Krzysztof koj
    dr Krzysztof Koj
    • Trener biznesu specjalizujący się w negocjacjach, moderator i facylitator. Doradza w zakresie taktyk komunikacji, prowadzenia debat politycznych oraz wystąpień publicznych.

    • Ekspert i doradca w obszarze ekonomicznego otoczenia biznesu. Wykładowca ekonomii oraz międzynarodowych stosunków gospodarczych, łączący wiedzę teoretyczną z praktyką.

    • Instruktor w programach MBA w Polsce i za granicą, adiunkt we Franklin University w Columbus (USA) oraz profesor wizytujący w Modern College of Business and Science w Maskacie (Oman).

    • Zawodowo oddany współpracy międzynarodowej. Prywatnie pasjonuje się rodzinnymi podróżami, a hobbystycznie trenuje kickboxing w Tomica Team MMAtadores Katowice.

    Harmonogram zajęć w roku akademickim 2025/2026

    11.10.25
    18.10.25 - 19.10.25
    22.11.25 - 23.11.25
    20.12.25 - 21.12.25
    10.01.26 - 11.01.26
    31.01.26 - 01.02.26
    07.03.26 - 08.03.26
    21.03.26 - 22.03.26
    11.04.26 - 12.04.26
    09.05.26 - 10.05.26
    23.05.26 - 24.05.26
    13.06.26 - 14.06.26

    Warunki przyjęcia

    Aby zostać uczestnikiem studiów MBA na Uniwersytecie WSB Merito, należy:

    • mieć ukończone studia licencjackie, inżynierskie lub magisterskie,
    • spełniać warunki przyjęcia na studia (mogą się różnić pomiędzy rodzajem programów),
    • złożyć komplet dokumentów i spełnić wymogi rekrutacyjne – o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

    Możliwości dofinansowania

    • Oferujemy specjalne, większe zniżki dla naszych absolwentów.
    • Pracodawca może dofinansować studia, otrzymując dodatkową zniżkę w ramach Programu Firma.
    • Warto sprawdzić możliwości dofinansowania z KFS. 

    Partner programu

    Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Franklin Logotyp
    • Merytorycznym partnerem programu MBA Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu jest amerykańska uczelnia, Franklin University.  
    • Wysoka jakość kształcenia Franklin University została potwierdzona akredytacjami: The Higher Learning Commission (HLC) oraz niezwykle pożądaną wśród programów MBA, akredytacją International Assembly for Collegiate Business Education (IACBE). 
    • www: https://www.franklin.edu/about-us

    Master of Business Administration | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Konrad Stankiewiz miniatura film MBA Wrocław

    Konrad Stankiewicz, IT Project Manager z 10-letnim doświadczeniem w branży finansowej, opowiada, jak studia MBA pomagają mu rozwijać kluczowe kompetencje. Umiejętności komunikacji, analizy finansowej i prawa to fundament strategicznych decyzji w biznesie. Sprawdź, jak studia MBA mogą wesprzeć Twój rozwój zawodowy!

    Konrad Stankiewicz uczestnik studiów MBA Wrocław

    Partnerzy

      Facebook
      Partner merytoryczny

      Skontaktuj się z nami

      Master of Business Administration | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Kampus WSB Merito budynek G
      W dniach 24.12.2025-01.01.2026 biuro MBA będzie nieczynne. W dniach 02.01. oraz 05.01.2026 pracujemy zdalnie.
      Fabryczna 29–31, budynek B, pokój 016, 53-609, Wrocław

      Formularz kontaktowy

      Podaj numer albumu jeśli jesteś naszym studentem lub absolwentem. Przyśpieszy to realizację Twojego zgłoszenia

      KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
      Administratorem Twoich danych osobowych jest Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu przy ul. Fabrycznej 29-31.
      Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: [email protected].

      W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
      Cele marketingowe
      W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
      Realizacja usług edukacyjnych i archiwizacja danych po zrealizowaniu usługi
      W celach realizacji usług edukacyjnych oraz archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie zawartej umowy oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
      Twoje dane będą przechowywane przez:
      - 50 lat zgodnie z par. 15 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku w sprawie studiów,
      - 25 lat, jeśli dokumentacja dotyczy studiów podyplomowych oraz MBA,
      - okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa w przypadku innych usług edukacyjnych (np. szkoleń),
      - 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji, jeśli nie podejmiesz u nas studiów.

      KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
      Jako uczelnia na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. Twoje dane osobowe mogą zostać im przekazane do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych) lub podwykonawcą (np. agencją marketingową). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
      Twoje dane mogą być też przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

      JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
      Masz prawo:
      • dostępu do treści Twoich danych,
      • do sprostowania Twoich danych,
      • do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
      - wycofasz Twoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
      - Twoje dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
      - wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
      - wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu dostosowania naszych usług do Twoich preferencji,
      - Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
      • do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
      • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
      • do przenoszenia danych,
      • do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.
      Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
      Podanie danych osobowych w celach marketingowych i w celu badania losów absolwentów jest dobrowolne.
      Podanie danych w celach realizacji usług edukacyjnych i archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi jest wymagane ustawowo lub jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli odmówisz podania swoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi.

      W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?
      Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez uniwersytet w celu przetwarzania informacji handlowych dotyczących usług, promocji i wydarzeń związanych z uniwersytetem. Zgoda obejmuje przesłanie informacji za pośrednictwem:
      Pobierz stronę do PDF Pobierz stronę do PDF

      Masz wątpliwości?

      Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

      Już wiesz, co chcesz studiować?

      Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji