Executive MBA Project Management

Sposób realizacji:
Sposób realizacji

Tradycyjne - Zajęcia na studiach tradycyjnych realizujesz spotykając się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami grupy w salach wykładowych lub sporadycznie online.

Tradycyjne
Cechy:
Od października
Polski
Miasto:
Wrocław
Czas trwania:
3 semestry
To kierunek dla osób, które:
  • pełnią funkcję kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla mających doświadczenie w pracy z projektami,
  • są project menedżerami,
  • mają stanowiska liderów zespołów projektowych.
Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Iwona Klepacka EMBA PM 2025
Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław 2025
Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: RafaŁ Rękosiewicz EMBA PM 2024
Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Iwona Klepacka EMBA PM 2025
Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław 2025
Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: RafaŁ Rękosiewicz EMBA PM 2024

Czego się nauczysz?

Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: grupowe MBA Wrocław  2024
  • Praktycznych umiejętności przywódczych, które pozwolą podejmować trafne
    decyzje biznesowe i skutecznie zarządzać w dynamicznym środowisku.
  • Uczestnicy studiów zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego planowania, realizacji oraz nadzorowania projektów w dynamicznym środowisku biznesowym.
     
  • Zarządzania projektami od etapu koncepcji aż po ich zakończenie, z uwzględnieniem aspektów strategicznych, finansowych, organizacyjnych i ludzkich.
  • Nowoczesnych metodyk zarządzania projektami, planowania harmonogramowania, budżetowania oraz minimalizowania ryzyka projektowego.
  • Każdy uczestnik rozwinie również kompetencje w zakresie zarządzania zespołem projektowym.

Dodatkowe certyfikaty

Uczestnicy zdobywają tytuł Certyfikowanego Project Managera EY Academy of Business.

3

semestr poświęcony jest w całości zagadnieniom z zakresu Project Management.

Wysoka ocena programu 

Zakwalifikowaliśmy się do klasy profesjonalnej w ratingu programów MBA SEM Forum 2020.

8

edycja studiów.

Interaktywna forma zajęć

Zajęcia obejmują: analizy ciekawych przypadków, pracę indywidulaną i grupową nad wybranymi case studies oraz dyskusje.

Networking

Możliwość budowania wartościowej sieci kontaktów i wymiany doświadczeń z menedżerami reprezentującymi różne branże i sektory.

2

obszary nauki:

  • General Management,
  • Project Management.

Kadra złożona z praktyków biznesu 

Zajęcia prowadzą eksperci i pasjonaci w swojej dziedzinie, którzy posiadają bogate doświadczenie biznesowe.

Program studiów

3

Liczba semestrów

14

Liczba modułów

Zjazd otwierający program Executive MBA PM ma charakter informacyjno-integracyjny i stanowi kluczowy etap przygotowujący uczestników do rozpoczęcia studiów. Jego głównym celem jest:
- Wprowadzenie uczestników w proces kształcenia – zapoznanie z programem studiów, strukturą zajęć, metodami dydaktycznymi oraz organizacją roku akademickiego.

- Integracja grupy – poprzez warsztaty i ćwiczenia zespołowe uczestnicy mają okazję lepiej się poznać, co sprzyja budowaniu relacji i efektywnej współpracy w trakcie całego programu.

- Mentalne przygotowanie do wyzwań akademickich – zajęcia mają na celu ułatwienie adaptacji do intensywnego trybu nauki oraz rozwinięcie postawy otwartości i zaangażowania.

- Budowanie fundamentów networkingu – integracja i wspólne doświadczenia sprzyjają tworzeniu trwałych relacji biznesowych, które stanowią jedną z kluczowych wartości programu EMBA.

Psychomanipulacje w biznesie (16 godz.)

 

W ramach modułu uczestnicy zanurzą się w głębię technik manipulacyjnych ucząc się ich rozpoznawania, zrozumienia, a przede wszystkim - skutecznego przeciwdziałania. Zajęcia łączą solidne podstawy teoretyczne z intensywnym treningiem praktycznym, wykorzystując gry symulacyjne, analizy przypadków oraz interaktywne warsztaty. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do obrony przed manipulacją w różnych kontekstach życiowych i zawodowych. Moduł ma na celu:

  • opracowanie umiejętności rozpoznawania manipulacji, co oznacza, że uczestnicy nauczą się identyfikować subtelne i mniej subtelne techniki manipulacyjne, oparte na elementach mowy ciała,
  • zrozumienie własnych reakcji. Praca nad zrozumieniem, jakie mechanizmy w nas samych mogą czynić nas bardziej podatnymi na manipulację. Nauka praktycznych metod obrony przed manipulacją, w tym asertywności i umiejętności komunikacyjnych,
  • zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy będą mieli okazję do zastosowania zdobytej wiedzy w kontrolowanych scenariuszach symulacyjnych, co pozwoli na lepsze przygotowanie do rzeczywistych sytuacji.

 

Wystąpienia publiczne / Hybrydowa komunikacja lidera (moduł online) (16 godz.)

 

Skuteczny lider to skuteczny mówca. Hybrydowa Komunikacja Lidera to sprawdzone techniki przygotowania i dostarczenia skutecznego przekazu – w wirtualnym i realnym świecie – który trafia do mózgu odbiorcy i wpływa na jego decyzje. Hybrydowe i wirtualne środowisko pracy to niesamowite pole do wyróżnienia i zwiększonej efektywności. Każde spotkanie to szansa, by idea została zauważona, zapamiętana i wzbudziła zaangażowanie. Po zakończeniu modułu uczestnik będzie potrafił:

  • efektywnie przygotować się do publicznej wypowiedzi,
  • wzbudzać i utrzymać zainteresowanie i motywację odbiorców – przez 45 minut i przez 4 godziny,
  • wyróżnić swój temat i spotkanie z tłumu innych,
  • korzystać z pomocy wizualnych,
  • przekonać do swoich racji i zainspirować publiczność.
     

Negocjacje w biznesie (16 godz.)

 

Negocjacje w biznesie to szeroki obszar zagadnień, który można analizować z punktu widzenia teorii interakcji, czy modelu procesu komunikowania. W każdym z tych podejść pojawiają się standardowe zagadnienia, czyli wybór stylów negocjowania, proces i fazy prowadzenia rozmów, manipulacje i chwyty stosowane w trakcie rozmów, ogólne strategie postępowania w negocjacjach, zdolności i umiejętności negocjacyjne. W trakcie zajęć wszystkie te zagadnienia omawiane są nie tylko na poziomie wiedzy teoretycznej, ale nacisk położony jest na zdobywanie umiejętności praktycznych poprzez uczestnictwo w licznych grach i ćwiczeniach negocjacyjnych. Aktywny udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:

  • opracowania silnych i słabych stron procesu negocjacji biznesowych,
  • zrozumienia procesu percepcji partnera, siebie i sytuacji negocjacyjnej,
  • tworzenia strategii negocjowania,
  • planowania zadań negocjacyjnych,
  • wdrażania podstawowych praw negocjacji,
  • zaznajomienia się z technikami negocjacji,
  • opanowania umiejętności redukowania napięcia w trakcie rozmów i przełamania impasu,
  • diagnozowania swoich osobistych umiejętności i predyspozycji do prowadzenia negocjacji,
  • radzenia sobie w sytuacjach kryzysów negocjacyjnych,
  • poszerzenia wiedzy o aspekty psychologii negocjacji.
     

Otoczenie prawne (16 godz.)

 

Zajęcia umożliwiają uczestnikom rozumienie głównych zasad i prawidłowości funkcjonowania biznesu w otoczeniu prawnych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej. Uczestnicy poznają zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zawierania i wykonywania umów w obrocie gospodarczym. W wyniku aktywnego udziału w zajęciach, uczestnicy będą potrafili:

  • krytycznie oceniać otoczenie prawno-biznesowe, w którym funkcjonuje firma,
  • dokonać analizy praw i obowiązków wynikających z umowy cywilnoprawnej,
  • dokonać prawidłowego względem potrzeb i kosztów wyboru zabezpieczenia umowy,
  • wskazać zagrożenia kolizji działań organizacji z regulacjami obowiązującymi w poszczególnych gałęziach prawa,
  • zidentyfikować prawne ryzyka wewnętrzne,
  • przygotować opis i zgromadzić dokumentację zaistniałej sytuacji faktycznej lub prawnej w celu dokonania oceny ryzyka oraz uwarunkowań prawnych,
  • podjąć profesjonalny dialog z wewnętrznym działem prawnym oraz zewnętrzną kancelarią.

     

Otoczenie ekonomiczne (16 godz.)

 

Skuteczne prowadzenie firmy jest uzależnione od prawidłowego zrozumienia czynników mikro- i makroekonomicznych. Zajęcia kształtują u uczestników orientację w zakresie podstawowych współczesnych ekonomicznych problemów globalnych i ich korelacji z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także umiejętności formułowania samodzielnych opinii na ten temat. Po jego zakończeniu uczestnicy będą potrafili:

  • przeprowadzać analizy biznesowe z perspektywy mikroekonomicznej i makroekonomicznej,
  • analizować współczesne problemy ekonomiczne i ich wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej,
  • analizować i szacować popyt rynku na towary i usługi.

Budowanie zespołu pracowniczego i przywództwo (16 godz.)

 

Budowanie silnego i zgranego zespołu oraz rozwijanie efektywnego przywództwa są kluczowymi elementami w osiąganiu sukcesu organizacji. W ramach tego modułu uczestnicy będą zgłębiać różnorodne aspekty budowania zespołu, rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów oraz rozwijania umiejętności przywódczych. Poprzez zrozumienie etapów rozwoju zespołu, analizę różnorodności, maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego oraz poznanie różnych stylów przywództwa, uczestnicy będą wyposażeni w narzędzia niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi. Po ukończeniu kursu będą potrafili:

  • rozumieć etapy budowania i rozwoju zespołu oraz zależności zachowań lidera zespołu na poszczególnych jego etapach,
  • rozpoznać dysfunkcję i negatywne zjawiska w zespole oraz przeciwdziałać im,
  • rozumieć i wiedzieć, jak wykorzystać oraz rozpoznać różnorodność w budowaniu zespołu
  • maksymalizować i rozumieć potencjał kapitału ludzkiego w zespole,
  • poznać i zrozumieć rolę współczesnego lidera i znaczenie przewodzenia jako "koła napędowego" całej organizacji i jej biznesu,
  • rozpoznać w sobie i dokonać autoanalizy współczesnego lidera,
  • rozpoznawać różne style kierowania ludźmi, oraz będą wiedzieć jak wykorzystać je efektywnie w rozwoju zespołu,
  • poznać wyzwania przywództwa w kontekście świata BANI.

     

Budowanie kultury komunikacji, zaangażowania oraz wyjątkowych wyników (16 godz.)


Najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji są ludzie, którzy swoim osobistym i zbiorowym wysiłkiem przyczyniają się do osiągnięcia wszystkich założonych przez przedsiębiorstwo celów. Od dobrze funkcjonującego zespołu pracowników zależy powodzenie organizacji, dla której pracują. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:
 

  • kontrolować główne wskaźniki efektywności organizacji,
  • budować kulturę osiągania wyjątkowych wyników w miejscu pracy,
  • budować kulturę komunikacji opartej o skuteczne, transparentne narzędzia,
  • udzielać skutecznej informacji zwrotnej, zorientowanej na osiągnięcie wyniku,
  • umiejętnie ustawiać cele w organizacji,
  • rozumieć mechanizmy wpływające na proces zarządzania zmianą w organizacji,
  • wskazywać metody umocnienia kapitału ludzkiego oraz motywacji pracowników w celu zapewnienia sukcesu firmy,
  • analizować zasadnicze funkcje Human Resources oraz ich współdziałanie w ramach organizacji,
  • opracowywać plany zmaksymalizowania potencjału kapitału ludzkiego w organizacji.
     

Źródła finansowania (16 godz.)

Celem bloku jest omówienie technik i sposobów pozyskiwania kapitału na działalność gospodarczą. W ramach poruszanych zagadnień szczególną rolę odgrywa przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności związanych
z mechanizmami ekonomicznymi i organizacyjnymi pozyskiwania źródeł finansowania z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań prawnych. Efektem modułu jest podnoszenie kompetencji w zakresie:

  • specyfiki źródeł finansowania działalności gospodarczej,
  • analizy i oceny kosztów pozyskiwania kapitału,
  • doboru odpowiednich źródeł do realizacji projektów biznesowych.

 

Analiza wiarygodności finansowej (8 godz.)

 

W czasie zajęć uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu narzędzi umożliwiających ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Szczególnie istotną kwestią jest rozwój umiejętności wykorzystania poznanych narzędzi poprzez studia przypadków i analizę rzeczywistych przedsięwzięć biznesowych. Po zakończeniu uczestnicy będą potrafili:

  • pozyskiwać informacje finansowe z otoczenia biznesowego,
  • wykorzystywać narzędzia do oceny wiarygodności finansowej przedsiębiorstwa,
  • czytać informacje finansowe,
  • podejmować decyzje przekładające się na wyniki finansowe.

 

Ocena efektywności inwestycji (8 godz.)

 

Decyzje finansowe w zakresie inwestycji podejmowane w organizacjach biznesowych przez liderów na kierowniczych stanowiskach w istotny sposób przekładają się na działanie całego przedsiębiorstwa. W trakcie zajęć uczestnicy zdobywają doświadczenie przydatne w analizie i ocenie planowanych jak i realizowanych projektów inwestycyjnych,. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • oceniać stopę zwrotu i analizować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorstwa i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych,
  • określić wpływ podejmowanych decyzji na wartość firmy.

Zarządzanie strategiczne (16 godz.)

Podczas dwudniowego spotkania, uczestnicy dokonują przeglądu wiodących rozwiązań i trendów rynkowych w zakresie strategii przedsiębiorstw. Dodatkowo zostają omówione, wymogi stawiane przed nowoczesnym menadżerem. Zarówno w zakresie tworzenia odważnych i adekwatnych do możliwości strategii rozwoju jak i ich wdrożenia. Jednak najważniejsza jest wspólna wymiana doświadczeń i inspiracji. Dzięki temu można wypracować zastosowanie poznanych sposobów i metod we własnych organizacjach, wpasowując je do przyszłych strategii Zajęcia mają charakter interaktywny, z elementami wykładu.

 

Symulacja biznesowa Marketplace (16 godz.)

 

W ramach modułu Zarządzanie strategiczne uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej Marketplace, w której ćwiczą podejmowanie decyzji strategicznych i taktycznych podobnych do tych, jakie muszą zostać podjęte przez zarząd każdej nowo utworzonej firmy. Największym wyzwaniem w symulacji - tak jak i w świecie rzeczywistym - jest konieczność ciągłego dokonywania wielu decyzji strategicznych i taktycznych równocześnie. Nie można odkładać decyzji o kampanii reklamowej czy rozwoju rynku w czasie podejmowania decyzji o wysokości ceny produktu. Uczestnik staje przed problemem współzależności różnych opcji decyzyjnych związanych z daną tematyką, ale również zależności pomiędzy różnymi obszarami decyzyjnymi.

Procesowi decyzyjnemu zawsze towarzyszy niepewność. Uczestnicy przekonają się jednak, że można zredukować tę niepewność, opierając swoje decyzje o wyniki decyzji z przeszłości. Mogą potem dokonywać korekt, tak więc można sobie radzić nawet z wątpliwymi decyzjami (sądy dotyczące przeszłości są o wiele trafniejsze niż przewidywania dotyczące przyszłości).

Materiały szkoleniowe dostępne w trakcie zajęć zawierają poglądowe omówienie decyzji, które uczestnik musi podjąć. Pomogą one zapoznać się z każdym etapem procesu decyzyjnego.

Uczestnicy mogą wybrać dwa tematy z poniższych. W programie studiów znajdą się te moduły, które zostaną wybrane większością głosów w grupie:

  • Data Storytelling,
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw,
  • Zarządzanie zmianą,
  • Rozumienie i kontrola myślenia twórczego w marketingu.

MODUŁ 1
Diagnostyka organizacyjna w projekcie – narzędzia myślowe (thinking tools) (16 godz.)

Zagadnienia:

  • Co to są „narzędzia myślowe”? Ile ich jest? W jakim celu zostały stworzone? Kiedy je wykorzystywać?
  • Dlaczego większość „dobrych pomysłów” na projekty związane z usprawnieniem działania firmy ma charakter „leczenia objawowego”?
  • Dlaczego bardzo często naprawdę świetny pomysł jest odrzucany przez decydentów?
  • Czy ludzie zawsze boją się zmian? Co to oznacza, że ludzie boją się zmian? Jakie pytania należy sobie zadać, planując jakąkolwiek zmianę? Jakie są poziomy oporu przed zmianą? W jaki sposób sobie z nimi radzić?
  • W jaki sposób ustalić, że decydenci odpowiedzialni za wdrożenie jakiejś koncepcji są już gotowi do dyskusji na jej temat? Jak nie „spalić” dobrego pomysłu?
  • Jak opracować diagram stanu obecnego (CRT – Current Reality Tree)?
  • Jak wykorzystać diagram stanu obecnego do zbudowania porozumienia co do rzeczywistych przyczyn obserwowanych zjawisk i uzgodnienia tzw. kierunkowego rozwiązania?
  • Dlaczego praktycznie każdy problem i związaną z nim decyzję można przedstawić jako konflikt?
  • Dlaczego na co dzień usiłujemy rozwiązywać konflikty metodą szukania kompromisu?
  • Dlaczego dla każdego problemu/decyzji istnieje potencjalnie przełomowe rozwiązanie (breakthrough solution)?
  • Jak przygotować diagram konfliktu (ang. Cloud Diagram) i jak go użyć do odnalezienia przełomowego rozwiązania?
  • Jak odnaleźć kluczowy konflikt każdej firmy (tzw. Master Cloud)?
  • Jak wykorzystać „narzędzia myślowe” do poprowadzenia w organizacji dyskusji o źródłach problemów, jakie na co dzień obserwowane są przez wszystkich pracowników w różnych obszarach?
  • Jak zidentyfikować ograniczenia w organizacji?
  • Co zrobić w sytuacji, gdy znajomość przyczyn źródłowych nie przybliża nas do rozwiązania?
  • Czym różni się problem od „sytuacji problemowej”?
  • Co oznacza innowacyjne spojrzenie na sytuację problemową? Jak tego dokonać?
  • Co to jest „rozwiązanie eleganckie”?
  • Na czym polega technika „zmiany jakościowej”?
  • Na czym polega technika „bezpośredniego otoczenia”
  • Jak zorganizować pracę nad rozwiązywaniem sytuacji problemowej w sposób systematyczny?
  • Jak przełożyć wyniki zastosowania narzędzi myślowych na portfel projektów, którego wdrożenie skutecznie usunie wszystkie ograniczenia?

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • samodzielnie poprowadzić prace nad diagnozą sytuacji w firmie przy zastosowaniu narzędzi myślowych
  • wybrać odpowiednie do danej sytuacji narzędzie myślowe
  • wykorzystać narzędzia myślowe do przeprowadzenia procesu podejmowania decyzji o wprowadzeniu zmian w firmie
  • wykorzystać narzędzia myślowe do identyfikacji ograniczeń w firmie oraz selekcji projektów, których wdrożenie skutecznie usunie te ograniczenia.

     

MODUŁ 2
Skuteczne sposoby wdrażania procesu zarządzania projektami (8h)

Cele modułu:

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego wykonania analizy trudnych sytuacji w realizowanych projektach z wykorzystaniem Narzędzi Myślowych Thinking Tools
  • wymiana wniosków i spostrzeżeń dotyczących prowadzenia projektów pomiędzy uczestnikami
  • przygotowanie uczestników do skutecznego wdrażania metod, technik i narzędzi zarządzania projektami w organizacjach.

Korzyści z uczestnictwa w module:
Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • identyfikować i prezentować przyczyny źródłowe niepożądanych sytuacji w realizowanych projektach
  • formułować konkretne oraz wdrażalne wnioski
  • dobrać sposób wdrażania wybranych metod, technik i narzędzi zarządzania projektami do sytuacji.

Zawartość merytoryczna modułu:

  • opór ludzi przed zmianami - przyczyny i konsekwencje
  • warsztat: podsumowanie wyników analizy przyczyn źródłowych trudnych sytuacji w projektach, wymiana wniosków i spostrzeżeń oraz pomysłów na rozwiązania kierunkowe
  • sposoby na pokonywanie oporu przed wprowadzonymi ulepszeniami w sposobie prowadzenia projektów
  • metody i narzędzia użyteczne w procesie wdrażania zmian w sposobie zarządzania projektami. 

     

MODUŁ 3
Planowanie i harmonogramowanie projektów według klasycznego podejścia (16 godz.)

Cele modułu:

  • przygotowanie uczestników do samodzielnego definiowania założeń planowanych projektów
  • przygoptowanie uczestników do profesjonalnego przygotowania planów projektów, które będą użyteczne oraz w pełni wykorzystane w procesie zarządzania projektami

Korzyści z uczestnictwa w module:
Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • zdefiniować cele oraz produkty projektu
  • stworzyć kartę zgłoszenia projektu
  • zidentyfikować zadania do wykonania w projekcie
  • zbudować sieć projektu
  • zdefiniować kamienie milowe w projekcie
  • stworzyć harmonogram projektu wg. ścieżki krytycznej, zrozumieć jego ograniczenia.

Zawartość merytoryczna modułu:

  • uporządkowanie pojęć oraz ich definicji
  • definiowanie celów projektu. Definicja celu głównego, celów szczegółowych, celów dodatkowych. Opis i parametryzacja celów. Piramida celów - poszukiwanie i eliminacja sprzeczności oraz asynchroniczności w procesie definiowania celów
  • analiza produktów projektu - definicja wymiernych rezultatów realizacji projektu. Definiowanie kryterium odbioru produktów projektu. Weryfikacja poprawności przyjętych założeń z zastosowaniem matrycy cel/produkt
  • tworzenie karty (rejestru) zgłoszenia projektu
  • definiowanie zadań w projekcie z wykorzystaniem narzędzia WBS (ang. Work Breakdown Structure). Definicja poziomów i kryteriów poprawności WBS. Definicja właściwego poziomu szczegółowości opisu zadań w WBS
  • definiowanie sieci projektu. Omówienie typów relacji pomiędzy zadaniami (zakończ-rozpocznij, zakończ- zakończ, rozpocznij-rozpocznij, rozpocznij-zakończ). Ocena zasadności stosowania wybranych relacji pomiędzy zadaniami. Uwarunkowania skutecznego wykorzystywania zadań zbiorczych w planowaniu projektu
  • kalkulacja czasochłonności zadań w projekcie. Różnica pomiędzy czasochłonnością a pracochłonnością. Różnica pomiędzy czasochłonnością ambitną a bezpieczną. Uwarunkowania skutecznej wyceny czasochłonności w projekcie
  • definiowanie etapów w projekcie. Rola etapowania w zarządzaniu projektami. Uwarunkowania skutecznego wykorzystywania etapów w zarządzaniu projektami i raportingu zarządczym
  • definiowanie kamieni milowych w projekcie. Rola kamieni milowych w zarządzaniu projektem. Uwrunkowania skutecznego wykorzystywania kamieni milowych w projekcie. Wady i zalety zastosowania kamieni milowych w zarządzaniu projektami
  • definiowanie zadań z ograniczeniem w projekcie. Rola zadań z ograniczeniem w projekcie. Typy ograniczeń w definiowaniu zadań w projekcie. Uwarunkowania skutecznego wykorzystywania zadań z ograniczeniem w projekcie. Uwarunkowania skutecznego przeplanowania projektu z uwzględnieniem wpływu zadań z ograniczeniem
  • definiowanie ścieżki krytycznej w projekcie. Rola i znaczenie ścieżki krytycznej w zarządzaniu projektem. Metoda tworzenia kolejnych wersji planu w przypadku, gdy ścieżka krytyczna nie spełnia warunków terminu ostetecznego projektu

 


MODUŁ 4
Zwinne metody w prowadzeniu projektów: KANBAN I SCRUM (24 godz.)

Cele modułu:

  • wyjaśnienie pojęć i kluczowe koncepcje
  • ułatwienie rozpoczęcia wdrażania zwinnego podejścia (ang. Agile) w organizacji
  • ułatwienie wykorzystania metody KANBAN w zarządzaniu projaktami i zadaniami
  • ułatwienie wykorzystania metody SCRUM w projektach.

Korzyści z uczestnictwa w module
Po ukończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:

  • rozpoznawać projekty, w których warto zastosować zwinne podejście (ang. Agile)
  • zastosować zwinne podejście w swoich przedsięwzięciach
  • zdecydować w którym projekcie wykorzystać metodę KANBAN, a w którym metodę SCRUM
  • budować zwinny zespół i aktywnie w nim uczestniczyć w trakcie realizacji projektów
  • definiować wymagania biznesowe w sposób ułatwiający ich zmianę w trakcie realizacji projektu

Zawartość merytoryczna modułu:

  • Czym jest Agile i czym jest skupienie na dostarczaniu wartości?
  • Agile to metoda, metodyka, a może coś innego?
  • Początki zwinnego podejścia (ang. Agile)
  • Fundamenty zwinnego podejścia
  • Realizować projekty zwinnie czy klasycznie?
  • Kluczowe koncepcje w metodzie KANBAN
  • Czym są serwisy w metodzie KANBAN?
  • Jakie są korzyści z zastosowania metody KANBAN?
  • W jakich obszarach warto zastosować metodę KANBAN?
  • Jak zwizualizować przepływy pracy na różnych poziomach organizacji?
  • Czym jest i jak stosować ograniczenie ilości pracy w toku?
  • Jak aktywnie zarządzać przepływem pracy oraz usuwać blokady?
  • Czym jest osobisty KANBAN i jak stworzyć swój?
  • Pułapki metody KANBAN
  • Wskazówki wdrożeniowe
  • Kluczowe koncepcje w metodzie SCRUM
  • Jakie są korzyści z zastosowania metody SCRUM?
  • W jakich obszarach warto zastosować metodę SCRUM?
  • Budowa zespołu SCRUM-owego - role i odpowiedzialności
  • Zarządzanie wymaganiami a zadaniami w metodzie SCRUM
  • Definiowanie wymagań - czym są persony i cechy produktu?
  • Wydarzenia w metodzie SCRUM
  • Retrospekcja - co zrobić, by taka praktyka spełniała swoją rolę?
  • Czym jest definicja gotowości?
  • Czym jest definicja ukończenia?
  • Pułapki metody SCRUM
  • Korzystanie z obu metod jednocześnie - czy i kiedy to ma sens?
  • Różnice pomiędzy metodą SCRUM a metodą KANBAN
  • Wskazówki wdrożeniowe.

     

MODUŁ 5
Zarządzanie ryzykiem w projektach (8 godz.)

Zagadnienia:

  • Definicja ryzyka. Co jest, a co nie jest ryzykiem projektu. Założenia projektowe a ryzyka.
  • Ryzyka pozytywne i negatywne.
  • Proces analizy ryzyka. Kiedy należy wykonać analizę ryzyka i dlaczego.
  • Rodzaje ryzyk: operacyjne/biznesowe, czyli przed czym powinniśmy zabezpieczyć projekt.
  • Ryzyka systemowe i projektowe. Jak je odróżnić. Konsekwencje pomyłki.
  • Macierz ryzyk – metoda na wybranie najbardziej istotnych zagrożeń dla projektu.
  • Miary ryzyka: wpływ i prawdopodobieństwo.
  • Metoda ilościowa i jakościowa pomiaru ryzyk – kiedy którą wybrać.
  • Strategie zarządzania ryzykiem – kiedy którą zastosować.
  • Rejestr ryzyk, czyli przekształcenie analizy w ciągły proces zarządzania ryzykiem w projekcie.

Uczestnicy przeprowadzą analizę ryzyka przykładowego projektu i zmodyfikują wcześniej przygotowany harmonogram o wyniki swojej pracy.

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • przeanalizować projekt pod kątem możliwych do wystąpienia ryzyk,
  • wybrać ryzyka najbardziej istotne z punktu widzenia realizowanego celu projektu,
  • wybrać właściwą strategię dla ryzyka,
  • zaktualizować projekt o działania zabezpieczające i minimalizujące wpływ ryzyk na efekt projektu,
  • przygotowywać i aktualizować rejestr ryzyk.

     

MODUŁ 6
Budowanie i zarządzanie zespołem projektowym (8 godz.)

Zagadnienia:

  • Struktura zespołu projektowego
  1. zarządzanie jako skuteczna forma realizacji zadań powierzonych zespołowi projektowemu
  2. zakresy kompetencji osób pełniących określone funkcje w zespole, przygotowanie merytoryczne, preferowane umiejętności, wzorce charakterologiczne
  3. różnice między kierowaniem a przywództwem, cechy dobrych kierowników zespołów, kluczowe aktywności kierowników zespołów
  4. relacje przełożony-podwładny, sposoby komunikowania, motywowanie, klaryfikacja celów, współpraca i monitoring działania
  5. rola członków zespołu w realizacji wspólnego celu, świadomość znaczenia powierzonych zadań dla powodzenia całego przedsięwzięcia, budowanie umiejętności całościowego spojrzenia na projekt
  • Budowanie i rozwój zespołu projektowego.

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • oceniać wartość kapitału ludzkiego w kontekście skuteczności realizacji projektu
  • podnosić efektywność działań indywidualnych i zespołowych
  • wykorzystywać założenia zarządzania przez cele z wykorzystaniem potencjału indywidualnego i zespołowego
  • wykorzystywać wiedzę na temat faz budowania i rozwoju zespołów projektowych
  • rozumieć zależności zachodzących podczas procesu grupowego w zespole
  • wzmacniać efekt synergii jako podstawową wartość pracy zespołowej
  • korzystać ze schematów postępowania i zasad komunikowania w sytuacji kryzysowej
  • wybierać optymalny styl zarządzania zespołem projektowym w zależności od przyjętej metodyki zarządzania projektem
  • wykorzystywać różnorodne techniki motywowania członków zespołów projektowych.

     

MODUŁ 7
Metoda łańcucha krytycznego (CCPM) w nadzorowaniu realizacji projektów (8 godz.)

W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane narzędzia informatyczne wspierające zarządzanie projektami metodą łańcucha krytycznego.

Zagadnienia:

  • Ewolucja metod zarządzania projektami: Wykres Gantta, PERT, ścieżka krytyczna, łańcuch krytyczny. Podobieństwa i różnice.
  • ToC a CCPM. 5 kroków POOGI w zarządzaniu projektami.
  • Psychologiczne przyczyny opóźnień projektów: syndrom studenta, syndrom Parkinsona, kotwiczenie.
  • Techniczne przyczyny opóźnień projektów: duża wielozadaniowość, punkty integracji, współdzielenie zasobów.
  • Planowanie zadań ASAP i ALAP. Zalety i wady - którą metodę kiedy zastosować.
  • Wykorzystanie statystyki do skrócenia planowanego czasu trwania zadania. Czas brutto a czas netto. Bufor zadania a bufor projektu.
  • Przygotowanie harmonogramu do zarządzania metodą łańcucha krytycznego.
  • Bufor projektu. Metody wyliczenia długości buforów. Sposób wstawiania buforów do harmonogramu. Bufory zasilające.
  • Bufor zasobów. Wyznaczenie zasobu ograniczającego. Przygotowanie harmonogramu zasobu.
  • Harmonogram zewnętrzny podwykonawcy a łańcuch krytyczny.

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • zdecydować, który projekt powinien być zarządzany metodą łańcucha krytycznego (CCPM),
  • przygotować, a następnie nadzorować projekt metodą CCPM,
  • dostosować harmonogram projektu do specyfiki tej metody nadzoru,
  • zarządzać niepewnością w projekcie,
  • zarządzać głównymi przyczynami opóźnień projektów,
  • skutecznie prowadzić spotkania statusowe,
  • zadawać właściwe pytania na etapie nadzoru projektu,
  • wybrać właściwe narzędzie do zarządzania projektami metodą łańcucha krytycznego.

     

MODUŁ 8
Zarządzanie portfelem projektów (8 godz.)

Zagadnienia:

  • Rodzaje portfeli projektów.
  • Różnice pomiędzy zarządzaniem projektem a zarządzaniem portfelem projektów - czy istnieją projekty całkowicie niezależne?
  • Wybór parametru służącego do priorytetyzacji projektów.
  • Efekt synergii wynikający z zarządzania portfelem projektów.
  • Planowanie realizacji portfela projektów.
  • Dostosowanie harmonogramu projektu do warunków środowiska wieloprojektowego.
  • Wprowadzanie modyfikacji projektu bez zaburzania planu prac w pozostałych projektach.
  • Nadzór nad realizacją projektów w środowisku wieloprojektowym.
  • Narzędzia do zarządzania portfelem projektów.
  • Biuro Projektów – na czym polega praca i czy zawsze jest potrzebne?
  • Tworzenie efektywnego Biura Projektów.

Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:

  • zarządzać złożonym portfelem projektów,
  • stworzyć portfel projektów,
  • wyznaczyć i nadzorować międzyprojektową ścieżkę krytyczną,
  • zarządzać niepewnością w środowisku wieloprojektowym,
  • skutecznie koordynować prace wielu projektów,
  • zbudować Biuro Projektów.

W trakcie zajęć uczestnicy poznają kilka programów informatycznych wspierających zarządzanie portfelem projektów.

Wykładowcy

    Prawo e-biznesu i AI | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: dr Tomasz Kopyściański
    dr Tomasz Kopyściański
    • Zastępca Kanclerza ds. Finansowo-Kadrowych Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu.
    • Specjalista analizy finansowej przedsiębiorstw; współautor opracowań z audytu, biznesplanów, strategii i pozyskiwania finansowania.
    • Autor projektów z instytucjami finansowymi, firmami i sektorem publicznym; prowadzi audyty i tworzy strategie rozwoju.
    • Przewodniczący Rady Nadzorczej Logintrade SA. Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu; współpracownik kancelarii BSKK.
    Marketing i social media | Studia I stopnia we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: dr Katarzyna Kulig-Moskwa
    dr Katarzyna Kulig-Moskwa
    • Specjalizuje się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, zrównoważonym rozwoju, DEI (różnorodność, równość, włączenie), wellbeingu oraz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

    • Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania. Pełnomocniczka rektora ds. zrównoważonego rozwoju na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Kierowniczka zespołu dydaktycznego ZDZL.

    • Autorka książek: "Wellbeing w organizacji", "Dylematy HRowców. Redaktorka publikacji naukowych z zakresu HR, Zrównoważonego rozwoju, CSR, DEI i wellbeingu.

    • Ponad 20 lat doświadczenia jako wykładowczyni i promotorka na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych i MBA. Trenerka biznesu specjalizująca się w szkoleniach dla kadry kierowniczej i HR.

    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Maciej Stoiński
    Maciej Stoiński
    • Trener biznesu, przedsiębiorca i praktyk zarządzania z wieloletnim doświadczeniem w handlu, zarówno po stronie producentów, jak i sieci handlowych.
    • W latach 2009–2018 był członkiem zarządu sieci Piotr i Paweł, odpowiadał za handel, marketing i logistykę.
    • Wcześniej pełnił funkcje: dyrektora handlowego Lewiatan 94 Holding SA oraz dyrektora sprzedaży grupy Pamapol.
    • W pracy trenerskiej i doradczej tworzy autorskie programy. Prowadzi szkolenia dla dyrektorów handlowych, KAM-ów, kupców w sieciach i u dystrybutorów; oceniane bardzo wysoko.
    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Marcin Roczniak
    Marcin Roczniak
    • Doświadczony specjalista komunikacji interpersonalnej, psychologii biznesu i autoprezentacji; od lat prowadzi szkolenia, warsztaty i coaching dla menedżerów, liderów i zespołów wielu branż.
    • Jego edukacja opiera się na praktyce rozwijania kompetencji komunikacyjnych, zwłaszcza w technikach psychomanipulacji, asertywności i zarządzaniu emocjami w pracy.
    • Dzięki szerokiemu doświadczeniu dopasowuje metody do potrzeb firm i liderów. Prowadzi kursy z zaawansowanych technik komunikacji, kontroli emocji i skutecznej autoprezentacji.
    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Wojciech Mendyka
    Wojciech Mendyka
    • Meaning Maker i międzynarodowy trener. Pomaga globalnym organizacjom wykorzystywać wiedzę o mózgu, by wyróżniać się komunikacją, wpływać na decyzje i skuteczniej realizować cele.
    • Prowadził szkolenia w 25+ krajach. Uczy autentycznej i skutecznej komunikacji metodą Meaning Making, czyli nadawania sensu.
    • Certyfikowany trener organizacji szkoleniowych: Corporate Visions, Red Bear, BTS i Speakfirst.
    • Pracował m.in. z Mastercard, Amazon, ING, NN, ExxonMobil, BT, Veolią, BD, Electrolux, Philips, UPS, Continental, Salesforce, Pfizer i innymi.
    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Michał Kisza
    Michał Kisza
    • Specjalizuje się w ratowaniu zagrożonych projektów i wprowadzaniu zmian w organizacji pracy. Działa tam, gdzie plan modyfikuje się w trakcie, a zespół uczy się i adaptuje wraz z postępem.
    • Doświadczenie zdobywa od 15 lat w rolach związanych z prowadzeniem projektów, głównie w IT i firmach technologicznych.
    • Łączy filozofię Agile, teorię ograniczeń w projektach, metody zmian organizacyjnych i rozwój przywództwa, budując unikatowe kompetencje.
    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Paweł Muzyczyszyn
    Paweł Muzyczyszyn
    • Praktyk z wieloletnim doświadczeniem menedżerskim w finansach i IT. Partner zarządzający w GROW. Certyfikowany trener i facylitator, coach ICF.
    • Zajmuje się negocjacjami w sektorze komercyjnym i publicznym. Pracuje w nurtach Analizy Transakcyjnej, NVC i TSR oraz metodologii Facet5®.
    • Współpracuje z prasą: „Personel i Zarządzanie”, „Gazeta Finansowa”, „Nowa Sprzedaż”, „Szef Sprzedaży”, „As Sprzedaży”, „Marketer Plus”.
    • Autor bestsellera Onepress 2022–2023 „Sprzedażowe Nawyki” oraz podcastu „Cel_na sprzedaż”.
    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Bartosz Stawski
    Bartosz Stawski
    • Trener EY Academy of Business z kilkunastoletnim doświadczeniem.
    • Szkolił się w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Czechach i Izraelu. Specjalizuje się w Thinking Tools dla projektów i innowacji oraz w Teorii Ograniczeń (ToC). Partner Goldratt CZ; przedstawiciel SIT.
    • Konsultant metody Kepner-Tregoe w zarządzaniu projektami, rozwiązywaniu problemów i decyzjach. Wyszkolony w Rummler-Brache oraz analizie konkurencyjnej i benchmarkingu.
    • Ekspert zastosowań ToC: zarządzanie projektami (Critical Chain) oraz strategia i marketing (Mafia Offer).
    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Krzysztof koj
    dr Krzysztof Koj
    • Trener biznesu specjalizujący się w negocjacjach, moderator i facylitator. Doradza w zakresie taktyk komunikacji, prowadzenia debat politycznych oraz wystąpień publicznych.

    • Ekspert i doradca w obszarze ekonomicznego otoczenia biznesu. Wykładowca ekonomii oraz międzynarodowych stosunków gospodarczych, łączący wiedzę teoretyczną z praktyką.

    • Instruktor w programach MBA w Polsce i za granicą, adiunkt we Franklin University w Columbus (USA) oraz profesor wizytujący w Modern College of Business and Science w Maskacie (Oman).

    • Zawodowo oddany współpracy międzynarodowej. Prywatnie pasjonuje się rodzinnymi podróżami, a hobbystycznie trenuje kickboxing w Tomica Team MMAtadores Katowice.

    Harmonogram zajęć w roku akademickim 2025/2026

    11.10.25
    25.10.25 - 26.10.25
    22.11.26 - 23.11.26
    06.06.26 - 07.06.26
    13.12.26 - 14.12.26
    10.01.26 - 11.01.26
    24.01.26 - 25.01.26
    21.02.26 - 22.02.26
    14.03.26 - 15.03.26
    28.03.26 - 29.03.26
    18.04.26 - 19.04.26
    09.05.26 - 10.05.26
    23.05.26 - 24.05.26
    20.06.26 - 21.06.26

    Warunki przyjęcia

    Aby zostać uczestnikiem studiów MBA na Uniwersytecie WSB Merito, należy:

    • mieć ukończone studia licencjackie, inżynierskie lub magisterskie,
    • spełniać warunki przyjęcia na studia (mogą się różnić pomiędzy rodzajem programów),
    • złożyć komplet dokumentów i spełnić wymogi rekrutacyjne – o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

    Możliwości dofinansowania

    • Oferujemy specjalne, większe zniżki dla naszych absolwentów.
    • Pracodawca może dofinansować studia, otrzymując dodatkową zniżkę w ramach Programu Firma.
    • Warto sprawdzić możliwości dofinansowania z KFS. 

    Partner programu

    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: EY
    • Studia realizowane są we współpracy z EY Academy of Business – partnerem merytorycznym z wieloletnim doświadczeniem edukacyjnym.
    • Wspólnie prowadzimy ten program od ośmiu lat, stale rozwijając jego zakres i jakość.
    • EY Academy of Business istnieje na polskim rynku szkoleniowym od 1994 roku, oferując szeroki zakres specjalistycznych szkoleń, zróżnicowanych pod względem tematyki i metodyki ich prowadzenia.
    • www https://www.academyofbusiness.pl/o-nas/

    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Rafał Rękosiewicz EMBA PM 2024

    Decydując się na studia MBA na Uniwersytecie Merito we Wrocławiu, liczyłem na wysoką jakość zajęć – zarówno teoretycznych, jak i praktycznych. Chciałem poszerzyć umiejętności zarządzania, zdobyć wiedzę strategiczną i budować sieć kontaktów. Już po pierwszym zjeździe byłem pod wrażeniem doświadczeń studentów i praktycznego podejścia prowadzących zajęcia.

    uczestnik studiów EMBA PM na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu

    Skontaktuj się z nami

    Executive MBA Project Management | Studia MBA we Wrocławiu | Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu: Kampus WSB Merito budynek G
    Biuro nieczynne 24.12.2025-6.01.2026.
    Fabryczna 29–31, budynek B, pokój 016, 53-609, Wrocław

    Formularz kontaktowy

    Podaj numer albumu jeśli jesteś naszym studentem lub absolwentem. Przyśpieszy to realizację Twojego zgłoszenia

    KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
    Administratorem Twoich danych osobowych jest Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu przy ul. Fabrycznej 29-31.
    Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: [email protected].

    W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
    Cele marketingowe
    W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
    Realizacja usług edukacyjnych i archiwizacja danych po zrealizowaniu usługi
    W celach realizacji usług edukacyjnych oraz archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie zawartej umowy oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
    Twoje dane będą przechowywane przez:
    - 50 lat zgodnie z par. 15 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku w sprawie studiów,
    - 25 lat, jeśli dokumentacja dotyczy studiów podyplomowych oraz MBA,
    - okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa w przypadku innych usług edukacyjnych (np. szkoleń),
    - 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji, jeśli nie podejmiesz u nas studiów.

    KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
    Jako uczelnia na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. Twoje dane osobowe mogą zostać im przekazane do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych) lub podwykonawcą (np. agencją marketingową). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
    Twoje dane mogą być też przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

    JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
    Masz prawo:
    • dostępu do treści Twoich danych,
    • do sprostowania Twoich danych,
    • do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
    - wycofasz Twoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
    - Twoje dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
    - wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
    - wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu dostosowania naszych usług do Twoich preferencji,
    - Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
    • do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
    • do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
    • do przenoszenia danych,
    • do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.
    Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
    Podanie danych osobowych w celach marketingowych i w celu badania losów absolwentów jest dobrowolne.
    Podanie danych w celach realizacji usług edukacyjnych i archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi jest wymagane ustawowo lub jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli odmówisz podania swoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi.

    W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?
    Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez uniwersytet w celu przetwarzania informacji handlowych dotyczących usług, promocji i wydarzeń związanych z uniwersytetem. Zgoda obejmuje przesłanie informacji za pośrednictwem:
    Pobierz stronę do PDF Pobierz stronę do PDF

    Masz wątpliwości?

    Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

    Już wiesz, co chcesz studiować?

    Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji