Żylicz
dr hab. Piotr Olaf Żylicz

Urodzony w Kopenhadze uznany psycholog, łączący z powodzeniem od wielu lat funkcje menedżera nauki i naukowca. Kierował m.in. Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej i Międzynarodowym Centrum Badań nad Przywództwem Uniwersytetu SWPS. Akredytowany trener, coach w biznesie, mentor i egzaminator Noble Manhattan Coaching na wszystkich kursach NMC. Pomysłodawca i edytor serii wydawniczej ‘Management in Digital Times” w wydawnictwie Peter Lang. Koordynator międzynarodowych projektów badawczych, autor prac naukowych oraz wielu publikacji specjalistycznych z zakresu psychologii, wykładowca w Polsce i za granicą (Węgry, Ukraina, Izrael, Indie, USA, RPA, Białoruś).  

Absolwent psychologii na Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie, gdzie w 1995 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych. W 2012 r. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie otrzymał stopień doktora habilitowanego nauk społecznych w zakresie psychologii. Absolwent International Faculty Program (IFP) w IESE Business School oraz MBA Essentails w London School of Economics. W tracie realizacji Executive Certificate in Public Leadership w Harvard Kennedy School.  

Od 2010 r. zaangażowany w zarządzanie podmiotami edukacyjnymi. W latach 2010-2013 pełnił funkcję Kierownika Fundacji Badań nad Zarządzaniem przy Instytucie Rozwoju Biznesu, gdzie współtworzył i adaptował programy edukacyjne z zakresu przywództwa i coachingu. W latach 2011-2014 członek Komitetu Ewaluacji Jednostek Naukowych - organu opiniodawczo-doradczego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od 2012 r., przez 4 lata, współzarządzał a następnie zarządzał Szkołą Biznesu Politechniki Warszawskiej. Stworzył na Uniwersytecie SWPS program licencjacki i magisterski pod nazwą Zarządzanie i Przywództwo a także powołał do życia i zarządzał Międzynarodowym Centrum Badań nad Przywództwem. Od 2020 r. związany z czeską firmą konsultingowo-badawczą Assessment Systems, gdzie odpowiada m.in. za zarządzanie wiedzą oraz strategię polskiego oddziału.

dr Agnieszka Nieznańska-Cwynar
dr Agnieszka Nieznańska-Cwynar

Menedżerka i dydaktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy akademickiej i w biznesie. Kierowała interdyscyplinarnymi zespołami i złożonymi projektami rozwojowymi, dotyczącymi oferty programowej, jakości uczenia, rozwiązań HR m.in. z zakresu rozwoju pracowników, budowania zaangażowania, zmian w kulturze organizacyjnej. Kreowała politykę rozwoju, współtworzyła strategię edukacji i zarządzała innowacjami programowymi oraz organizacyjnymi.
Od 2021 roku związana z Uczelnią WSB Merito w Warszawie, gdzie pełniła funkcję Pełnomocnika dziekana ds. rozwoju oferty programowej i akredytacji, a 1 marca 2022 została powołana na stanowisko dziekan Wydziału Przedsiębiorczości i Innowacji.

Wcześniej, przez 13 lat związana była z Uniwersytetem SWPS jako dyrektor ds. rozwoju oferty programowej a także wykładowca. Przedmioty związane z zarządzaniem i psychologią wykładała m.in. w Akademii Leona Koźmińskiego i Uniwersytecie SWPS. Ma też 13 letnie doświadczenie w koordynowaniu pracami HR w firmie teleinformatycznej. Przez kilka lat jako partner zarządzający współtworzyła firmę szkoleniową.  

 

Wykształcenie, stopnie i tytuły naukowe

•    Doktor psychologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 2003
•    Absolwentka Podyplomowego Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Organizacji, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2001  
•    Magister psychologii (psychologia pracy), Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 1997
 
Wybrane publikacje naukowe i specjalistyczne

•    Nieznańska-Cwynar A., Łużniak-Piecha M., Golińska A., Żukowska K., Brdulak J., Rogiński M., Studenci jako współtwórcy procesu edukacji – ocena wpływu wybranych czynników na kształtowanie kultury dzielenia się wiedzą na uczelniach wyższych, „ E-mentor”,  Wydawnictwo SGH w Warszawie, Numer 1 (98) 2023, str. 64
•    Nieznańska-Cwynar A., Z życia firmy-twórczy zespół, Personel i Zarządzanie, Wydawnictwo Infor, Warszawa 2012
•    Nieznańska A., Hys A., Aktorzy teatralni, w: Terelak J. (red.). Stres zawodowy, Wydawnictwo UKSW, 2007
•    Nieznańska-Cwynar A., Terelak Jan. F., Samowiedza a cele życiowe związane z aktywnością zawodową człowieka, Czasopismo Psychologiczne 2006

 

 

Dominik Sieradzki
dr Dominik Sieradzki

Doktor w dyscyplinie ekonomia i finanse, menedżer kierunku finanse i rachunkowość, adiunkt w WSB Merito w Warszawie.

Absolwent informatyki i ekonometrii na Wydziale Zastosowań Informatyki i Matematyki Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studiów licencjackich na kierunku matematyka na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Stopień doktora z ekonomii i finansów nadany w Instytucie Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w 2021 roku. Prowadził zajęcia w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, a od 2021 roku prowadzi zajęcia w WSB Merio w Warszawie.
Autor i współautor 10 publikacji naukowych. Brał aktywny udział w ponad 20 konferencjach naukowych-krajowych, międzynarodowych, zagranicznych oraz seminariach naukowych.

Oprócz działalności badawczo-dydaktycznej od 2012 roku pracuje w sektorze bankowym, od 2017 roku w obszarze modeli ryzyka.

 

Mazurek-Kucharska
dr Beata Mazurek-Kucharska

Doktor psychologii, Pełnomocnik Dziekana ds. rozwoju kadry dydaktycznej,
menedżer kierunku Psychologia w biznesie, ekspert medialny, wykładowca i promotor prac dyplomowych w WSB Merito w Warszawie.

Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Psychologia w Uniwersytecie im. Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie – specjalność: neuropsychologia. Doktorat z zakresu psychologii eksperymentalnej uzyskała w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.

Wieloletni wykładowca na tych Uczelniach, a także w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie i uczelniach prywatnych.

Wykładowca i koordynator modułu Manageriala Skills na studiach MBA (Universty of Central Lancashire, Lubelska Szkoła Biznesu) oraz na kilku studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Ma doświadczenie menedżerskie i eksperckie w licznych międzynarodowych i polskich projektach badawczych, biznesowych i społecznych, realizowanych m.in. na zlecenie Komisji Europejskiej, administracji państwowej, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

W ciągu ostatnich dwóch lat pracowała jako Expert on career guidance methodology and tools – for sharing best Polish practices – w międzynarodowym projekcie EU4Skills z ramienia Solidarity Fund PL, realizując wsparcie dla Ministerstwa Edukacji i Nauki Ukrainy w zakresie opracowania i wdrażania strategii rozwoju szkolnictwa i doradztwa zawodowego na Ukrainie.

Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie trenerskie; prowadzi m.in. szkolenia i treningi in-company dla kilku sektorów gospodarki, instytucji finansowych, przedsiębiorstw innowacyjnych i innych.

Autorka ponad 70 publikacji naukowych.

 

Zainteresowania naukowe:

  • psychologia
  • metodologia badań jakościowych i ilościowych
  • zarządzanie projektami
  • diagnostyka psychologiczna
  • konsultacje biznesowe
Dorota Nawrat-Wyraz
dr Dorota Nawrat-Wyraz

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, magister zarządzania, doradca zawodowy, ekspert merytoryczny
w Instytucie Badań Edukacyjnych ds. ZSK i Krajowych Ram Kwalifikacji, andragog, metodyk, praktyk zarządzania
zasobami ludzkimi, trener i superwizor, prowadzi badania dotyczące edukacji i rynku pracy oraz projekty z zakresu
współpracy edukacji z biznesem, doświadczenie w zakresie kierowania zespołami, pracy projektowej.

R Sterna
Rafał Sterna

Psycholog, absolwent SWPS na kierunku Zarządzanie i Marketing, trener biznesu, licencjonowany coach, konsultant HR. Od siedmiu lat właściciel firmy szkoleniowo-doradczej STERNA, która wspiera biznes w zakresie optymalizacji procesów zarządzania zespołami oraz rozwijania kompetencji zawodowych pracowników.
Na Uczelni WSB Merito w Warszawie uczy wykorzystania psychologii w życiu i biznesie.
Interesuje się: psychologicznymi aspektami skutecznego komunikowania się, psychologią przywództwa, psychologią pozytywną, psychologią społeczną.