E-commerce Academy

Sposób realizacji:
Sposób realizacji

Online - Zajęcia realizujesz w 100% online poprzez spotkania online z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami na platformie Teams (nauczanie synchroniczne) oraz w oparciu o materiały zamieszczane na platformie Moodle (nauczanie asynchroniczne).

Online
Cechy:
Od października
Polski
Certyfikat
Dofinansowane
Miasto:
Obszar:
Innowacje i nowoczesne technologie
Marketing i sprzedaż
To kierunek dla osób, które:
  • chcą zdobyć praktyczne kompetencje i zacząć karierę w nowoczesnej sprzedaży online,
  • rozwijają biznes w internecie i szukają sprawdzonych narzędzi do zwiększenia sprzedaży,
  • pracują w sprzedaży tradycyjnej i chcą pewnie wejść w świat e-commerce,
  • działają w marketingu, logistyce lub komunikacji i chcą poszerzyć swoje kompetencje,
  • świadomie budują swoją ścieżkę zawodową i chcą wzmocnić obszary własnej efektywności sprzedażowej.
Inżynieria oprogramowania dla SAP S/4HANA  i programowanie w języku ABAP | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: grupa osób pracująca nad projektem
E-commerce Academy | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: kobieta trzymająca telefon w ręce
International Payroll and HR | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: Chłopak z dziewczyną rozmawiają przy stole po zajęciach
Inżynieria oprogramowania dla SAP S/4HANA  i programowanie w języku ABAP | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: grupa osób pracująca nad projektem
E-commerce Academy | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: kobieta trzymająca telefon w ręce
International Payroll and HR | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: Chłopak z dziewczyną rozmawiają przy stole po zajęciach

Czego się nauczysz?

E-commerce Academy | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: uśmiechnięta kobieta przy biurku
  • Zbudujesz i zoptymalizujesz sklep internetowy, korzystając z popularnych platform e-commerce.
  • Opracujesz skuteczną strategię marketingową, wykorzystując narzędzia SEO, SEM i content marketing.
  • Poznasz techniki automatyzacji sprzedaży i obsługi klienta z użyciem systemów CRM i marketing automation.
  • Zrozumiesz procesy logistyczne i płatności w e-commerce, co pozwoli na efektywne zarządzanie operacjami.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie analizy danych i optymalizacji konwersji (CRO).
  • Przygotujesz się do uzyskania certyfikatów Google Ads, SalesManago i Landingi.com, zwiększając swoją konkurencyjność na rynku.
5

bezpłatnych szkoleń

Praktyczny charakter studiów:

 

  • na zajęciach dominują warsztaty, ćwiczenia i case studies,
  • prace projektowe przygotowywane są zespołowo.
92%

uczestników poleca studia podyplomowe

Źródło: „Badanie satysfakcji ze studiów 2025”.

Gwarancja jakości

 

Gwarantujemy pełną zgodność z przepisami prawa i najwyższe standardy edukacyjne.

91%

pracodawców ocenia bardzo dobrze lub dobrze współpracę z naszymi uniwersytetami

Źródło: "Badanie opinii pracodawców, 2024".

Kadra złożona z praktyków 

 

Zajęcia prowadzą eksperci i pasjonaci swojej dziedziny, którzy mają realne doświadczenie.

Networking i rozwój kompetencji

 

Studia rozwijają kompetencje niezależnie od doświadczenia. Dzięki interaktywnym zajęciom i wymianie doświadczeń z innymi zyskasz wiedzę, umiejętności i cenne kontakty.

Program zajęć

9

Liczba miesięcy nauki

188

Liczba godzin zajęć

14

Liczba zjazdów

2

Liczba semestrów
  • Integracja z grupą; wejście w interakcje z pozostałymi słuchaczami
  • Autoprezentacja słuchaczy
  • Team building – warsztaty I
  • Team building – warsztaty II
  • Przegląd kluczowych trendów we współczesnej sprzedaży
  • Trendy przyszłości w e-commerce
  • Kontrowersje i szanse
  • Strategia e-biznesu (misja firmy, cele strategiczne, USP, modele pozycjonowania, propozycja wartości)
  • Modele e-biznesu (wykaz modeli wg różnych metodologii, wybór odpowiedniego modelu, sprzedaż wielokanałowa, analiza kosztowa)
  • Analiza otoczenia biznesowego (analiza rynku i konkurencji, analiza grupy docelowej, segmentacja konsumentów)
  • Strategie sprzedaży (strategie cenowe, programy lojalnościowe, personalizacja oferty, cross- i up-selling, rabaty progowe i kumulacyjne, marketing automation)
  • Warsztaty – e-biznesplan (opracowanie strategii dla e-biznesu na podstawie szablonu modelu biznesowego)
  • Aktualne i antycypowane trendy e-marketingu
  • Zrozumienie roli i działania strategii marketingowej w e-commerce
  • Budowanie strategii marketingowej opartej o lejki sprzedażowe
  • Elementy składowe strategii e-marketingowej oraz ich wpływ na konwersje
  • Narzędzia marketingu internetowego wspierające strategie sprzedaży
  • Metody i narzędzia prowadzenia analiz konkurencji
  • Mapowanie ścieżki klientów w budowaniu strategii marketingowej
  • Środowisko technologiczne w obszarze e-commerce
  • Podstawy projektowania serwisów e-commerce w podejściu Customer Centered Design
  • User Experience, Customer Experience, Holistic Customer Experience – wzajemne powiązania i zależności
  • Podstawy zarządzania marką e-commerce w środowisku omnichannelowym
  • Proces projektowania oraz wytwarzania oprogramowania w modelu Agile Project Management
  • Narzędzia wspomagające projektowanie serwisów internetowych
  • Poznanie i zrozumienie działania najbardziej popularnych platform sklepowych (silników e-commerce)
  • Zależności pomiędzy technologią a możliwościami skalowania biznesu z wykorzystaniem platformy e-commerce
  • Poznanie i zrozumienie działania rozwiązań technologicznych wspierających sprzedaż w internecie (systemy ERP / MES, systemy marketing automation, marketplace, serwisy dedykowane)
  • Zależności pomiędzy technologią, CX oraz marketingiem w e-commerce
  • Kluczowe KPI w e-commerce
  • Podstawowe metody pozyskiwania oraz obróbki danych analitycznych na potrzeby działań e-commerce
  • Istota Conversion Rate Optimization (CRO)
  • Proces warsztatowy w zakresie projektowania serwisów e-commerce (Discovery Workshop)
  • Metody zbierania i analizy danych na potrzeby optymalizacji konwersji w e-commerce
  • Psychologia działań użytkownika w ramach platformy e-commerce
  • Metody i systemy umożliwiające prowadzenie działań analitycznych w ramach e-commerce
  • Istota Design Systemu i jego wpływ na optymalizację konwersji w e-commerce
  • Holistic Customer Experience w e-commerce. Podsumowanie
  • Rodzaje zachowań użytkowników w sieci
  • Znaczenie lojalności i powracalności klienta w budowie oraz projektowaniu strategii e-commerce
  • Profilowanie i targetowanie na podstawie danych. Metody i podejścia do profilowania odbiorców
  • Budowa Customer Journey Map. Narzędzia
  • Marketing Automation – scenariusze wpływające na budowanie lojalności klienta
  • Pojęcie persony. Skuteczne narzędzia do tworzenia person
  • Budowanie historii
  • Rola emocji w storytellingu
  • Historie, które sprzedają
  • Znaczenie współczesnego content marketingu w działaniach e-marketingowych
  • Narzędzia wykorzystywane w content marketingu. Zasady działania i możliwości praktycznego wykorzystania
  • Specyfika percepcji treści znajdujących się w sieci i jej wpływ na działania content marketingowe
  • Proces budowania wizerunku na drodze content marketingu
  • Warsztat budowy contentu (przygotowanie contentu i jego dystrybucji oraz zaznajomienie z narzędziami pozwalającymi zdefiniować potrzeby i zainteresowania odbiorców treści oraz optymalizującymi proces tworzenia treści)
  • Metody ewaluacji i KPI pozwalające mierzyć efektywność działań prowadzonych za pomocą content marketingu
  • Podmiotowość internauty i znaczenie personalizacji treści
  • LinkedIn Marketing
  • Social Selling – koncepcja i narzędzia
  • Marka osobista i firmowa na Linkedin
  • Efektywna sieć kontaktów na Linkedin
  • Aktywność na Linkedin
  • Co to jest SEO?
  • Co to jest SEM?
  • Usługi SEO i SEM – podstawowe różnice i kryteria wyboru
  • Marketing SEO – istota słów kluczowych
  • Content marketing w usługach SEO i SEM
  • Link building w marketingu SEO
  • Audyt SEO/SEM
  • Wprowadzenie do Google Ads
  • Reklama w sieci wyszukiwania
  • Reklama w sieci reklamowej
  • Reklama produktowa
  • Reklama wideo
  • Kampania Performance Max
  • Pozostałe kampanie Google Ads
  • SEO – Promocja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania
  • Dodatkowe narzędzia

 

  • Pojęcie landing page
  • Różnice między klasyczną stroną internetową a landing page’em
  • Elementy struktury landing page
  • Aktualne trendy w tworzeniu segmentacji klientów – personalizacja czy segmentacja?
  • Kto jest/będzie omnikanałowym klientem danego przedsiębiorstwa?
  • Kanały komunikacji i kryteria podejmowania decyzji jak dana firma będzie się komunikować
  • Dotarcie do informacji z jakich kanałów sprzedaży korzystają klienci omnikanałowi
  • Charakterystyka rynku sprzedaży transgranicznej (Cross-border)
  • Przesłanki decydujące o uruchomieniu internetowego kanału sprzedaży za granicą
  • Kryteria wyboru rynku e-eksportowego
  • Grupa docelowa i potencjalni klienci Cross-border
  • Dotarcie do klientów na różnych rynkach z uwzględnieniem znajomości zachowań w internecie, przykłady: Niemcy, Francja, Węgry, Rumunia, Czechy, Ukraina, Włochy, Holandia oraz Hiszpania
  • Budowanie strategii rozwoju e-eksportu
  • Amazon – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych?
  • Formalne wymogi wejścia na Amazon
  • Obsługa serwisu

 

  • Allegro – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych?
  • Formalne wymogi wejścia na Allegro
  • Obsługa serwisu
  • Content marketing, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na Allegro
  • Pozycjonowanie na Allegro
  • Funkcjonowanie e-commerce w Polsce i za granicą w oparciu o doświadczenia użytkowników i ekonomię behawioralną (na przykładzie Allegro)
  • Składowe kosztu wdrożenia sklepu internetowego
  • Przygotowanie briefu
  • Wady i zalety SaaS / open source / systemów dedykowanych
  • Sposoby integracji pomiędzy systemami
  • Najczęstsze schematy połączeń i procesów w e-commerce
  • Pojęcie marketing automation
  • Rola automatyzacji i sztucznej inteligencji we wsparciu sprzedaży
  • Marketing automation, a mechanizmy sprzedażowe
  • Marketing automation, a wartość z punktu widzenia klienta
  • „Wyróżniki sukcesu” – co stanowi przewagę w rozwiązaniach user oriented, usabillity, customer experience
  • Trendy we współczesnych kampaniach marketing automation
  • Analiza kampanii marketing automation prowadzonych za pośrednictwem narzędzia SALESmanago. Case studies
  • Proces logistyczny: przepływ towarów, pracy, danych, wartości
  • Nowoczesne podejście do Supply Chain Management
  • Podmioty procesu logistycznego
  • Technologie i oprogramowanie
  • Najczęstsze błędy
  • Rodzaje płatności w e-commerce
  • Systemy płatności w e-commerce – porównanie
  • Bramki płatności
  • Własność intelektualna w internecie
  • Dyrektywa Omnibus
  • Formy prezentowania i oferowania usług w internecie
  • Regulaminy świadczenia usług drogą elektroniczną (w tym sklepów internetowych), polityk prywatności, polityk bezpieczeństwa, informacji o cookies
  • Wzory zgód i klauzul dotyczących ochrony danych osobowych
  • Wzory formularzy reklamacji i odstąpienia od umowy zawartej na odległość
  • Wzory pouczeń o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość
  • Formułowanie checkboxów
  • Integralne funkcjonalności CRM
  • Wyszukiwanie potencjalnych Klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI)
  • Ocena potencjału rynku za pomocą BizSpace
  • BizSpace – generowanie leadów sprzedażowych
  • Generowanie baz z potencjalnymi klientami na podstawie sales suggestions
  • Netflix, Spotify, The New York Times – chwilowy zachwyt czy najlepszy model biznesowy?
  • Sprzedaż subskrypcyjna jako model biznesowy
  • Charakterystyka sprzedaży subskrypcyjnej
  • Dlaczego klienci wybierają subskrypcje?
  • Sprzedaż subskrypcyjna czy model lojalnościowy?
  • Sprzedaż subskrypcyjna w Polsce i na świecie
  • Trendy w sprzedaży subskrypcyjnej
  • Nowoczesne technologie w sprzedaży abonamentowej
  • Sprzedaż subskrypcyjna w usługach cyfrowych (platformy streamingowe i prenumeraty)
  • Case studies – Netflix, Spotify, The New York Times, GW
  • Props

E-commerce w biznesie

Konsultacje projektowe.

  • Testy wiedzy po I semestrze
  • Praca dyplomowa w formie projektu grupowego
  • Egzamin końcowy w formie obrony projektu grupowego

Możliwość uzyskania certyfikatów

E-commerce Academy | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: uśmiechnięty mężczyzna siedzący przed laptopem

 

  • Google Ads (podczas studiów uczestnik bierze udział w workshop przygotowującym do certyfikacji, każdy uczestnik będzie mógł przystąpić do zaliczenia w dowolnym dla siebie czasie)
  • SalesManago (test po zajęciach, po zaliczeniu testu uczestnik otrzymuje certyfikat)
  • Landingi.com (po zajęciach uczestnik może zapisać się na kurs na odpowiedniej stronie, zaliczyć ten kurs, po zaliczeniu otrzymuje certyfikat)

Bezpłatne szkolenia biznesowe

E-commerce Academy | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: kobieta siedząca przy laptopie

 

 

Uczestnikom naszych studiów podyplomowych i naszym absolwentom dajemy możliwość uzyskania dodatkowej wiedzy przez uczestnictwo w 5 bezpłatnych szkoleniach biznesowych z obszarów: biznes, marketing, nowe technologia i psychologia (tematyka szkoleń podawana jest w II semestrze).

Udział w szkoleniach potwierdzany jest certyfikatami, które wydawane są wraz ze świadectwem ukończenia studiów podyplomowych.
 

Dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych

E-commerce Academy | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: Skorzystaj z dofinansowania

 

 

Chcesz skorzystać z dofinansowania w ramach Bazy Usług Rozwojowych?

Sprawdź nasze usługi w BUR: Baza Usług Rozwojowych – PARP

 

Nie możesz znaleźć interesującej Cię usługi? Skontaktuj się z nami – dodamy ją specjalnie dla Ciebie!

Napisz do nas: [email protected]

 

Wymiana know-how

E-commerce Academy | Studia podyplomowe w Warszawie | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: Uniwersytety WSB Merito_logo

 

 

 

Uniwersytety WSB Merito w Warszawie, Chorzowie, Poznaniu i Szczecinie połączyły siły, aby rozwijać nowoczesne narzędzia i standardy kształcenia. Efektem tej współpracy jest kierunek, który Cię interesuje. Dzięki wymianie know-how powstały innowacyjne rozwiązania, które wzbogacają proces nauczania. 

Na zajęciach online spotkasz uczestników i wykładowców z całej Polski, co pozwoli Ci czerpać z ich wiedzy i doświadczenia, jednocześnie rozwijając swoje kompetencje.

Zapisy na studia: online, szybko i wygodnie

 

 

  • Proces rekrutacji przejdziesz online.

  • Dołączysz dokumenty, podpiszesz umowę z dowolnego miejsca za pośrednictwem Internetu.

  • W każdej chwili sprawdzisz status rekrutacji oraz historię zapisów.

  • W dowolnym momencie możesz dokończyć przerwany proces uzupełniania formularza rekrutacyjnego.

Warunki przyjęcia na studia

Aby zostać uczestnikiem studiów podyplomowych na Uniwersytecie WSB Merito, należy: 
 

  • mieć ukończone studia licencjackie, inżynierskie lub magisterskie,
  • złożyć komplet dokumentów i spełnić wymogi rekrutacyjne
  • o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Czas do końca promocji

27 dni 17 h 22 min

Koniec promocji 01.01.2026 o godz. 23:59

Możliwości dofinansowania

  • Oferujemy specjalne, większe zniżki dla naszych absolwentów.
  • Możesz skorzystać z dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych.
  • Pracodawca może dofinansować Ci studia, otrzymując dodatkową zniżkę w ramach Programu Firma.
  • Warto sprawdzić możliwości dofinansowania z KFS. 
Podobne kierunki i szkolenia

Polecane kierunki i specjalności

Studia podyplomowe

Social media i influencer marketing

645zł
561zł / mies.
Najniższa cena z ostatnich 30dni: 645zł
Więcej o tym kierunku

Polecane kierunki i specjalności

Studia podyplomowe

Digital Marketing Masterclass

630zł
546zł / mies.
Najniższa cena z ostatnich 30dni: 630zł
Więcej o tym kierunku

Polecane kierunki i specjalności

Studia podyplomowe

Marketing kultury

475zł
391zł / mies.
Najniższa cena z ostatnich 30dni: 475zł
Więcej o tym kierunku
Polecane kierunki i szkolenia
Inni oglądali również

Polecane kierunki i specjalności

Studia podyplomowe

Zielone Technologie i Sztuczna inteligencja: Informatyka dla zrównoważonego rozwoju

560zł
476zł / mies.
Najniższa cena z ostatnich 30dni: 560zł
Więcej o tym kierunku

Polecane kierunki i specjalności

Studia podyplomowe

Doradztwo zawodowe i coaching kariery

480zł
396zł / mies.
Najniższa cena z ostatnich 30dni: 480zł
Więcej o tym kierunku

Polecane kierunki i specjalności

Studia podyplomowe

Employer Branding

560zł
476zł / mies.
Najniższa cena z ostatnich 30dni: 560zł
Więcej o tym kierunku
Pobierz stronę do PDF Pobierz stronę do PDF

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

Już wiesz, co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji