Opis kierunku

Studia w formule online (synchronicznie).

 

Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.

 

Kierunek, który Cię interesuje jest efektem współpracy Uczelni WSB Merito z całej Polski. Dzięki temu na zajęciach online spotkasz się z uczestnikami i wykładowcami z innych miast.

 

 
studia online

Faktem jest, że rośnie waga planowania strategicznego, opracowania propozycji wartości atrakcyjnej dla klienta, a następnie skutecznej komunikacji z odbiorcami z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów dotarcia. Ze względu na dużą zmienność otoczenia (VUCA) na znaczeniu nabiera zadanie obserwacji trendów, często wyprzedzania ich, projektowania innowacyjnych produktów i usług, które są dopasowane do potrzeb odbiorców. Istotne jest dopasowanie procesów zmian modyfikujących organizacje do realiów dynamicznie zmieniającego się rynku, dzięki którym firma będzie generować zyski i rozwijać się.

 

Potrzeba strategicznego podejścia do zarządzania jest bardzo duża. Szczególnie na średnich i wyższych szczeblach menedżerskich. Na kierunku Zarządzanie strategiczne i marketing w czasach VUCA uczestnicy intensywnie przygotowują się do procesu opracowywania strategii działania oraz strategii marketingu, co w realny sposób poniesie ich wartość na rynku pracy.

 
Opis kierunku

Celem studiów jest przygotowanie absolwenta, który skutecznie spełni swoją rolę jako osoba podejmująca strategiczne decyzje lub mająca na nie wpływ, opracowująca strategie marketingowe lub je modyfikująca, skutecznie wdrażająca zaplanowane zmiany w przedsiębiorstwie w czasach dużej zmienności i niepewności oraz niejednoznaczności sytuacji (VUCA). Cel ten zostanie zrealizowany poprzez rozwój i wzmocnienie kluczowych kompetencji poprzez nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania strategicznego i marketingu. Studia dostarczą wiedzy potrzebnej do analizy strategicznej, opracowania strategii działania, strategii marketingowych, strategii komunikacji, strategii marki, a także zapoznają ze sposobami tworzenia modeli biznesowych, innowacji w biznesie. Absolwenci zdobędą także umiejętności budowania propozycji wartości dla klientów, poznają nowoczesne formy komunikacji z odbiorcami oraz zarządzania cenami. 

 
Opis kierunku

Jeśli zainteresował Cię ten kierunek i chcesz dowiedzieć się więcej w kwestiach rekrutacji (np. ilość dostępnych miejsc czy terminy składania dokumentów) skontaktuj się z naszym Biurem Rekrutacji:

 
skontaktuj sie

Korzyści

  • Uczestnicy poznają proces opracowywania strategii działania oraz strategii marketingu, na który składa się m.in.: analiza strategiczna, tworzenie modeli biznesowych, ocena wypracowanych modeli, tworzenie propozycji wartości, a następnie skuteczna komunikacja z odbiorcami przy pomocy nowoczesnych narzędzi marketingowych.
  • Uczestnicy studiów zdobędą praktyczne umiejętności i poznają przydatne narzędzia przy opracowywaniu innowacji wartości dla klienta, modeli biznesowych, strategii komunikacji, wdrażania innowacji w praktyce.
  • Wartością dodaną studiów jest możliwość uczenia się od praktyków – osób zajmujących się w swojej pracy zarówno opracowywaniem strategii, analiz strategicznych, jak również wspieraniem realizacji celów strategicznych poprzez zintegrowaną komunikację z odbiorcami, kształtowanie wizerunku firm, produktów, marek, wydarzeń i osób. Zajęcia będą prowadzić osoby, które na co dzień opracowują i wdrażają strategie działania, marki, komunikacji. Wykładowcy łączą codzienną aktywność biznesową z prowadzeniem wykładów i warsztatów, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem ze studentami studiów podyplomowych. Przytaczane case study pochodzą z ich praktyki biznesowej. Jednym z wykładowców jest znany mówca i twórca marek – Paweł Tkaczyk, znany w branży i biegły w nowoczesnym marketingu.  

 

Dla kogo?

Studia są przeznaczone dla obecnej i przyszłej kadry zaangażowanej w budowę strategii działania, strategii sprzedaży, strategii marketingowej oraz pracowników odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż w organizacjach niezależnie od ich wielkości. Dla właścicieli, członków zarządu, średniej i wyższej kadry menedżerskiej oraz osób aspirujących do tych stanowisk. 

Ukończenie studiów może stanowić wsparcie w ścieżce rozwoju zawodowego oraz awansu w organizacji dla osób, które mają aspiracje pracy na stanowiskach menedżerskich w obszarze marketingu i sprzedaży. Poruszane podczas studiów zagadnienia przygotowują również do planowania strategicznego właścicieli firm oraz zarządy. 

 

Co zyskujesz?

W trakcie studiów ich absolwent zdobywa następujące umiejętności i wiedzę:

wiedza 

  • wykazuje się wiedzą na temat metod i narzędzi analizy strategicznej 
  • nabywa wiedzę z zakresu budowania modeli biznesowych 
  • nabywa wiedzę z zakresu różnych alternatywnych metod budowania propozycji wartości dla klienta 
  • nabywa wiedzę z zakresu budowania strategii marki 
  • nabywa wiedzę z zakresu zarządzania ceną 
  • nabywa wiedzę, czym jest wideo marketing i jakie są typy treści wideo 
  • poznaje mechanizmy podejmowania decyzji przez klientów w oparciu o neronaukę 

umiejętności  

  • przeprowadza z wykorzystaniem narzędzi poznanych na studiach analizę strategiczną 
  • opracowuje modele biznesowe i potrafi przeprowadzić ich ocenę 
  • potrafi zbudować mapę empatii i personę klienta 
  • zna narzędzia i potrafi je wykorzystać do budowy propozycji wartości dla klienta 
  • potrafi opracować i wdrożyć strategię komunikacji z odbiorcami 
  • potrafi wykorzystać w praktyce narzędzia do tworzenia innowacji 
  • potrafi zaplanować dostarczanie wartości na ścieżce doświadczeń klienta 
  • potrafi zaplanować działania online wspierające sprzedaż 
  • potrafi ocenić, czy jego firma potrzebuje marketingu wideo 
  • potrafi wdrożyć innowacje wartości w praktyce 

kompetencje społeczne 

  • potrafi obserwować trendy i prowadzić analizy strategiczne 
  • potrafi pracować samodzielnie i w zespole nad budową strategii działania, strategii marketingowej 
  • jest świadomy swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju, jest otwarty na doskonalenie swoich kompetencji 
 
dr Małgorzata Kośmicka

Świat zwariował. Pędzi do przodu z prędkością niespotykaną do tej pory, nie zatrzymują go żadne przeszkody. To co było aktualne nie wczoraj, ale godzinę temu, może być zupełnie bezużyteczne.

 

Czy taką zmiennością można zarządzać?

Co zrobić, aby nie wypaść z toru i skutecznie działać?

Trzymać się planu, czy zmieniać go codziennie?

Obserwować rynek i to, co się na nim dzieje, czy samemu ustanawiać trendy?

Co jest dla odbiorcy ważne? Co zapewni przewagę i da szanse na rozwój?
 

Aby skutecznie rozwijać biznes w zmiennym i trudno przewidywalnym otoczeniu potrzebna jest aktualizacja podejścia do zarządzania strategicznego, znajomość najnowszych narzędzi analizy strategicznej, metod pomocnych przy opracowywaniu innowacyjnych produktów i usług, poszukiwaniu i dostarczaniu wartości dla odbiorców. Aktywne wpływanie na swój biznes i otoczenie daje dużo satysfakcji. Właśnie takim podejściem chcielibyśmy zainspirować uczestników studiów dostarczając im konkretnych narzędzi do pracy sprawdzonych w swoich działaniach przez praktyków prowadzących zajęcia.

 

dr Małgorzata Kośmicka

wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu

Partnerzy kierunku

Współpracujemy z wieloma firmami, dzięki czemu na bieżąco dostosowujemy program nauczania do wymagań danej branży.

Nie czekaj, zapisz się online. Pierwsi korzystają najwięcej!

do 27 maja
czesne już od
230 zł
185 zł
miesięcznie

Zapisując się do 27 maja, zyskujesz 1200 zł, dzięki: 

  • 800 zł zniżki w czesnym rozliczanej przez cały okres studiów, proporcjonalnie do wybranego systemu ratalnego, 

  • 400 zł dzięki zwolnieniu z opłaty wpisowej. 

Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej 1400  zł: 

  • 1000 zł zniżki w czesnym rozliczanej przez cały okres studiów, proporcjonalnie do wybranego systemu ratalnego, 

  • 400 zł dzięki zwolnieniu z opłaty wpisowej. 

Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Zarządzania Strategicznego i Marketingu w czasach VUCA.

 
 
Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 168
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zobacz program studiów

Wykładowcy

dr Małgorzata Kośmicka.jpg
Hanna Łowicka.jpg
Sławomir Kośmicki.jpg
Paweł Tkaczyk.jpg
Sebastian Drobczyński.jpg
Joanna Bogielczyk.png
Daria Wiśniewska.png
Filip Karpiński.jpg
Dr Małgorzata Kośmicka

Dr nauk ekonomicznych – praktyk biznesu, trener, wykładowca, konsultantka oraz coach z wieloletnim doświadczeniem. Certyfikowany trener/ facylitator DISC.
Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia i doradztwo w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania strategicznego, zarządzania...

Hanna Łowicka

Doradca biznesowy dla startupów oraz firm w trakcie procesu zmiany, wdrażania innowacji oraz wdrażania strategii, w tym strategii marketingowych, twórca i współtwórca wielu badań ewaluacyjnych i diagnoz na temat możliwości wprowadzania zmian, nowych pomysłów czy projektów, otrzymana...

Sławomir Kośmicki

Praktyk biznesu, od 20 lat prowadzi firmę Nawigator Doradztwo Gospodarcze. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń, coachingu i doradztwa.
Absolwent Politechniki Poznańskiej, MBA na AE i Georgia States University, ukończył Psychologię w Zarządzaniu na UAM Poznań.
Zajmuje się kompetencjami...

Paweł Tkaczyk

Pomaga swoim Klientom w opowiedzeniu ich historii. Jego firma – MIDEA – zajmuje się budowaniem silnych marek. Pracował m.in. z Agorą, Grupą Allegro, Diners Club International… Głęboko wierzy, że dobra marka to świetnie opowiedziana historia. Dlatego najczęściej pisze dla...

Sebastian Drobczyński

Ekspert ds. wizerunku i komunikacji kryzysowej Praktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze kreowania wizerunku osób, firm, podmiotów państwowych i samorządowych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi skuteczne kampanie wizerunkowe, media relations, rozwiązuje sytuacje...

Joanna Bogielczyk

Trener biznesu, coach, właścicielka firmy „EKSPERT” Bogielczyk. Jest praktykiem z ponad 10-letnim doświadczeniem w budowaniu wizerunku eksperta. Pomaga w tworzeniu silnych marek, w promocji i w zwiększaniu sprzedaży. Uczy, jak skalować i automatyzować biznes za pomocą mediów...

Daria Wiśniewska

Strategy Director w agencji komunikacji zintegrowanej dotrelations, gdzie kieruje zespołem tworzącym strategie marketingowe łączące działania PR, social media i szeroko pojęty digital marketing. W zakresie jej obowiązków leży m.in. zarządzanie zespołem strategicznym, tworzenie i...

Filip Karpiński

W swojej pracy łączy produkcję filmową z rozwiązaniami IT szukając najbardziej efektywnych i zoptymalizowanych kierunków promocji. Od 10 lat doradza firmom jak przenieść swój biznes do świata internetu. Współpracuje z firmami z różnych branż od usługowej, po handlową i...

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online
Pobierz stronę do PDF