Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Zarządzania Strategicznego i Marketingu w czasach VUCA.

 
 
Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 168
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
WPROWADZENIE DO KIERUNKU, ROLA I ZNACZENIE STRATEGICZNEGO PODEJŚCIA DO PLANOWANIA ROZWOJU FIRMY, MARKETINGU I SPRZEDAŻY
(8 godz.)
  • Rola i znaczenie zarządzania strategicznego i marketingu w czasach dużej zmienności i niepewności (VUCA) 
  • Wprowadzenie do kierunku - nakreślenie kluczowych obszarów podlegających kształceniu 
  • Lidership w zarządzaniu strategicznym, marketingu, budowaniu propozycji wartości 
 
KLUCZOWE KOMPETENCJE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM I BUDOWANIU PROPOZYCJI WARTOŚCI
(8 godz.)
  • Predyspozycje i osobowość menedżera – diagnoza i trening umiejętności społecznych  
  • Testy predyspozycji zawodowych wraz informacją zwrotną 
  • Analiza mocnych stron i obszarów do rozwoju 
 
ANALIZA STRATEGICZNA ORGANIZACJI I OTOCZENIA
(16 godz.)
  • Jak wyprzedzać trendy? 
  • Analiza strategiczna organizacji – po co i jak to robić? 
  • Narzędzia do analiz strategicznych – PEST, SWOT, BCG, analiza konkurencji, BSC, zintegrowane metody analizy 
  • Mapowanie procesów w przedsiębiorstwie 
  • Benchmarking 
  • Określanie potrzeby i celów zmian w przedsiębiorstwie
 
MODELE BIZNESOWE – KANWA MODELU OSTERWALDERA
(16 godz.)
  • Idea i powstanie modelu  
  • Poszczególne elementy modelu  
  • Całościowy model i powiązania między elementami  
  • Tworzenie propozycji wartości w centrum uwagi modelu  
  • Definiowania propozycji wartości – praktyczne wykorzystanie  
  • Dostarczanie korzyści i uśmierzanie bólu klientów 
  • Budowanie całościowego modelu dla swojej firmy  
  • Ocena modelu – pomocne pytania 
 
DESIGN THINKING – TWORZENIE NOWYCH PRODUKTÓW I INNOWACYJNYCH ROZWIĄZAŃ, PROJEKTOWANIE INNOWACJI WARTOŚCI
(16 godz.)
  • Metodyka Design Thinking w aspekcie budowania propozycji wartości 
  • Wykorzystanie narzędzi DT do tworzenia produktów i nowych rozwiązań 
  • Czynnik ludzki w DT 
  • Etapy generowania pomysłów i ich testowanie 
  • Użyteczność rozwiązań i innowacji dla końcowych odbiorców jako czynnik sukcesu 
  • Analiza case study
 
BŁĘKITNY OCEAN – PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE NARZĘDZI DO TWORZENIA INNOWACJI
(8 godz.)
  • Idea Blue Ocean, historia i przykłady wdrożeń 
  • Narzędzia Błękitnego Oceanu 
  • Kanwa strategii 
  • Diagram 4 działań  
  • Cykl wrażeń nabywcy  
  • Nie-klienci – desegmentacja rynku 
 
PROJEKTOWANIE DOŚWIADCZEŃ KLIENTA A DOSTARCZANIE WARTOŚCI
(8 godz.)
  • Innowacja wartości w kształtowaniu satysfakcji klienta 
  • Czym są doświadczenia klienta  
  • Punkty styku klienta z usługą/produktem   
  • Dostarczanie wartości na ścieżce doświadczeń klienta 
  • Projektowanie doświadczeń klienta  
  • Podróż klienta – krótka i długa  
  • Mapa podróży klienta – analiza  
  • Plan działania na podstawie mapy podróży  
 
PRICING
(16 godz.)
  • Czym jest pricing?  
  • Elementy pricingu  
  • Wpływ ceny na zysk firmy  
  • Ocena atrakcyjności klientów 
  • Polityka udzielania rabatów  
  • Ocena efektywności działań  
  • Parabola cen – konstruowanie cenników 
 
NEUROMARKETING A POTRZEBY KLIENTÓW
(16 godz.)
  • Zastosowanie neuronauk w praktyce marketingowej 
  • Co lubi mózg klienta / odbiorcy / konsumenta 
  • Mechanizmy podejmowania decyzji i przywiązania w aspekcie neuronauk 
  • Neuromarketing – 7 kluczowych zasad skuteczności 
  • Przegląd dobrych praktyk z zakresu neuromarketingu 
 
STRATEGIA KOMUNIKACJI – EFEKTYWNE ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE KOMUNIKACJI Z ODBIORCAMI
(16 godz.)
  • Sztuka komunikacji z perspektywy oddziaływania na innych. 
  • Zrozumienie oczekiwań odbiorcy z perspektywy czynników psychologicznych 
  • Wizerunek menedżera z perspektywy komunikowania się z innymi  
  • Autoprezentacja jako świadome manipulowanie wrażeniem podczas komunikowania się 
  • Komunikacja informacyjna i perswazyjna 
  • Komunikacja niewerbalna z perspektywy oddziaływania na odbiorców  
  • Strategie komunikacji z perspektywy prezentacji produktów/usług. Techniki prezentacji. (warsztaty z kamerą) 
 
STRATEGIA MARKI – MARKETING ONLINE
(8 godz.)
  • Fundament silnej marki 
  • Strategia marki 
  • Jak wykorzystać silną markę w procesie sprzedaży 
  • Media społecznościowe 
  • Część praktyczna: zaplanowanie działań online wspierających proces sprzedaży
 
AUTOMATYZACJA PROCESÓW KOMUNIKACJI
(8 godz.)
  • Metody automatyzacji komunikacji i procesów sprzedaży 
  • Badanie zachowań, preferencji, potrzeb użytkownika 
  • Zależność między aktywnościami odbiorcy, a jego przyszłymi decyzjami 
  • Dopasowanie przekazu do odbiorcy 
  • Automatyzacja komunikacji w praktyce – case study 
 
VIDEO MARKETING – NOWOCZESNE FORMY KOMUNIKACJI Z RYNKIEM
(8 godz.)
  • Dlaczego video marketing jest ważny? 
  • Wady i zalety marketingu wideo 
  • Jakie korzyści może przynieść wideo marketing Twojej firmie? 
  • Czy moja firma potrzebuje wideo marketingu? Dlaczego? 
  • Wideo marketing z perspektywy oddziaływania na odbiorcę  
  • Budowa relacji z klientami i własnego wizerunku nadawcy 
  • Formy video marketingu, typy i treści wideo 
  • Case Studies – case studies – omówienie przykładowych materiałów video klientów, których działania przełożyły się na realny sukces 
  • Warsztaty z zakresu opracowywania materiałów  
 
WDRAŻANIE INNOWACJI WARTOŚCI W PRAKTYCE
(16 godz.)
  • Wdrażanie innowacji wartości jako projekt 
  • Kluczowe aspekty wdrażania innowacji 
  • Analiza interesariuszy i planowanie działań 
  • Monitoring realizacji strategii 
  • Czynniki sukcesu i czynniki krytyczne we wdrażaniu 
  • Mierzenie wymiernych efektów  
  • Angażowanie interesariuszy w proces zmian
 
SEMINARIUM
(8 godz.)
  • Konsultacje w zakresie przygotowania projektu zaliczeniowego 
     
 
Forma zaliczenia
Testy
test półroczny
Projekt
praca dyplomowa w formie projektu
grupowa obrona projektu