Program studiów
Program studiów
MODUŁ 1. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(8 godz.)
- Megatrendy ekonomiczne i trendy rynku pracy
- Budowanie skutecznych modeli biznesowych i strategii rozwoju przedsiębiorstwa
- Analizy otoczenia konkurencyjnego i analizy portfelowe (SWOT, 5 sił konkurencji, PESTEL, Okno produktu, BCG, GE, Marakon Associates)
- Fuzje i przejęcia oraz strategie marketingowe
MODUŁ 2. ZARZĄDZANIE TALENTAMI I KAPITAŁEM LUDZKIM
(8 godz.)
- Megatrendy HR
- Procesy zarządzania kapitałem ludzkim
- Umiejetności menedżerskie i interpersonalne w zarządzaniu zespołami
- Jak znaleźć i oszlifować diament – czyli talenty organizacji
MODUŁ 3. ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI ROZPROSZONYMI
(16 godz.)
- Teoria dotyczącą zarządzania zespołami zdalnymi - historia i jej wpływ na współczesność
- Zespoły stacjonarne vs Zespoły rozproszone jako naturalny element biznesowej rzeczywistości
- Świat twoim biurem i zestaw praktyk do wykorzystania w funkcjach zarządczych
- Narzędzia zarządzania zespołami rozproszonymi i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu operacyjnych, taktycznym i strategicznym
- Zarządzanie zespołami rozproszonymi elementem przewagi konkurencyjnej
MODUŁ 4. ZARZĄDZANIE ZWINNE
(8 godz.)
- Zwinność jako antidotum na świat VUCA
- Każdy musi być Agile
- Narzędzia zwinnego zarządzania
- Agile jako wsparcie w zmianie
MODUŁ 5. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
(16 godz.)
- Czym jest zarządzanie zmianą
- Zwrot z inwestycji w zarządzanie zmianą
- Modele zarządzania zmianą
-
- model Kurta Lewina
- model 7s McKinsey
- model Johna Kottera
- ADKAR® – Prosci
- Diversity and Inclusion – zarządzanie zespołem międzykulturowym
- Zarządzanie różnorodnością
MODUŁ 6. ZARZĄDZANIE TURKUSOWE
(8 godz.)
- Czym jest zarządzanie turkusowe – wprowadzenie
- Zmieniające się paradygmaty: minione i obecne modele organizacyjne wg. Federica Laloux
- Organizacje turkusowe w praktyce
MODUŁ 7. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ I ESG
(16 godz.)
- Zrównoważony rozwój i jego wpływ na rozwój organizacji
- Czynniki ESG oraz praktyki CSR
- Zrównoważone finansowanie
- Rezyliencja sposobem przezwyciężania kryzysów i zarządzanie ryzykiem niefinansowym
MODUŁ 8. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(8 godz.)
- Ryzyko – definicja, charakterystyka i podział ryzyk w działalności przedsiębiorstwa
- Kompensacja ryzyka i transfer ryzyka
- Zarządzanie organizacjami w sytuacjach kryzysowych (Typologia kryzysów oraz ich przebieg i dynamika)
- Ryzyko w relacjach międzyorganizacyjnych (asymetria informacji, wywiad gospodarczy, źródła danych o wiarygodności finansowej i ekonomicznej oraz ratingach podmiotów gospodarczych)
- Przedsięwzięcia zwiększonego ryzyka i rachunek opłacalności (m.in. Venture Capital)
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
- Ryzyko w globalnej gospodarce
MODUŁ 9. DESIGN THINKING
(8 godz.)
- Wprowadzenie do Design Thinking: czym jest, kiedy stosować, jak połączyć z innymi procesami w firmie?
- Empatia: czym jest empatia, empatia w procesie Design Thinking, narzędzia służące zrozumieniu użytkowników (wywiady, ankiety, obserwacje, User stories, mapa potrzeb)
- Generowanie pomysłów: etapy procesu generowania pomysłów (Metoda 6-3-5, Analiza zebranych pomysłów: Matryca Now-How-Wow)
- Prototypowanie: wprowadzenie, rodzaje prototypów, sens prototypowania i testowania (stworzenie pierwszego prototypu wybranego rozwiązania)
- Testowanie: Prezentacje prototypów i zbieranie feedbacku, wprowadzenie do testowania i zbierania informacji zwrotnej, metody zbierania informacji zwrotnej, rodzaje testów i testerów, jak można to zrobić w swojej praktyce zawodowej?)
- Planowanie procesu DT dla wybranego zagadnienia w oparciu o model DT
MODUŁ 10. NEGOCJACJE I KOMUNIKACJA XXI WIEKU
(16 godz.)
- Niezbędne techniki negocjacyjne w świecie biznesu
- Mediator – człowiek środka w konflikcie
- Najnowsze formy komunikacji oraz Great Conversation, czyli feedback wszystkich ze wszystkimi tu i teraz
- Techniki mediacyjne w prewencji i rozwiązywaniu konfliktów w codziennym życiu managera
MODUŁ 11. MARKA OSOBISTA LIDERA
(16 godz.)
- Marka osobista lidera - odpowiedź na możliwości i oczekiwania biznesu w szybko zmieniającym się świecie
- Etapy budowania marki osobistej
- Dlaczego Why ma znaczenie?
- Personal code vs dress code, czyli o odwadze i pewności siebie w wyrażaniu swojej osobowości
- Kanały ekspozycji marki osobistej - budowanie widoczności i wpływu
MODUŁ 12. PRZYWÓDZTWO I MENTORING
(16 godz.)
- Kluczowe aspekty i umiejętności przywódcze wyróżniające liderów w dobie zarządzania 4.0
- Empowerment w zespole
- Świadomość własnego stylu zarządzania a wartości i kultura organizacji
- Mentoring jako wzmocnienie autorytetu i zaufania do lidera
MODUŁ 13. PRAWO GOSPODARCZE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ MENEDŻERSKA
(8 godz.)
- Odpowiedzialność członków zarządów oraz członków organów nadzorczych spółek oraz możliwości jej zabezpieczenia oraz ubezpieczenia
- Odpowiedzialność menedżerska w relacjach między współpracującymi podmiotami gospodarczymi
- Zabezpieczenie interesu własnego i dobra prowadzonego biznesu
- Ścieżka sądowa na wypadek sporu oraz zasady działania sądów arbitrażowych
SEMINARIUM
(8 godz.)
Seminariun
Forma zaliczenia
Projekt grupowy i jego obrona.