Program studiów

Program studiów

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 152
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
MODUŁ 1. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(8 godz.)
  • Megatrendy ekonomiczne i trendy rynku pracy
  •   Budowanie skutecznych modeli biznesowych i strategii rozwoju przedsiębiorstwa
  •   Analizy otoczenia konkurencyjnego i analizy portfelowe (SWOT, 5 sił konkurencji, PESTEL, Okno produktu, BCG, GE, Marakon Associates)
  •   Fuzje i przejęcia oraz strategie marketingowe
MODUŁ 2. ZARZĄDZANIE TALENTAMI I KAPITAŁEM LUDZKIM
(8 godz.)
  •  Megatrendy HR
  •   Procesy zarządzania kapitałem ludzkim
  •   Umiejetności menedżerskie i interpersonalne w zarządzaniu zespołami
  •   Jak znaleźć i oszlifować diament – czyli talenty organizacji
MODUŁ 3. ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI ROZPROSZONYMI
(16 godz.)
  •  Teoria dotyczącą zarządzania zespołami zdalnymi - historia i jej wpływ na współczesność
  •   Zespoły stacjonarne vs Zespoły rozproszone jako naturalny element biznesowej rzeczywistości
  •   Świat twoim biurem i zestaw praktyk do wykorzystania w funkcjach zarządczych
  •   Narzędzia zarządzania zespołami rozproszonymi i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu operacyjnych, taktycznym i strategicznym
  •   Zarządzanie zespołami rozproszonymi elementem przewagi konkurencyjnej
MODUŁ 4. ZARZĄDZANIE ZWINNE
(8 godz.)
  • Zwinność jako antidotum na świat VUCA
  •   Każdy musi być Agile
  •   Narzędzia zwinnego zarządzania
  •   Agile jako wsparcie w zmianie
MODUŁ 5. ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
(16 godz.)
  •   Czym jest zarządzanie zmianą
  •   Zwrot z inwestycji w zarządzanie zmianą
  •   Modele zarządzania zmianą
  • - model Kurta Lewina

    - model 7s McKinsey

    - model Johna Kottera

    - ADKAR® – Prosci

  •   Diversity and Inclusion – zarządzanie zespołem międzykulturowym
  •   Zarządzanie różnorodnością
MODUŁ 6. ZARZĄDZANIE TURKUSOWE
(8 godz.)
  •   Czym jest zarządzanie turkusowe – wprowadzenie
  •   Zmieniające się paradygmaty: minione i obecne modele organizacyjne wg. Federica Laloux
  •   Organizacje turkusowe w praktyce
MODUŁ 7. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ I ESG
(16 godz.)
  •   Zrównoważony rozwój i jego wpływ na rozwój organizacji
  •   Czynniki ESG oraz praktyki CSR
  •   Zrównoważone finansowanie
  •   Rezyliencja sposobem przezwyciężania kryzysów i zarządzanie ryzykiem niefinansowym
MODUŁ 8. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(8 godz.)
  • Ryzyko – definicja, charakterystyka i podział ryzyk w działalności przedsiębiorstwa
  • Kompensacja ryzyka i transfer ryzyka
  • Zarządzanie organizacjami w sytuacjach kryzysowych (Typologia kryzysów oraz ich przebieg i dynamika)
  • Ryzyko w relacjach międzyorganizacyjnych (asymetria informacji, wywiad gospodarczy, źródła danych o wiarygodności finansowej i ekonomicznej oraz ratingach podmiotów gospodarczych)
  • Przedsięwzięcia zwiększonego ryzyka i rachunek opłacalności (m.in. Venture Capital)
  • Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • Ryzyko w globalnej gospodarce
MODUŁ 9. DESIGN THINKING
(8 godz.)
  • Wprowadzenie do Design Thinking: czym jest, kiedy stosować, jak połączyć z innymi procesami w firmie?
  • Empatia: czym jest empatia, empatia w procesie Design Thinking, narzędzia służące zrozumieniu użytkowników (wywiady, ankiety, obserwacje, User stories, mapa potrzeb)
  • Generowanie pomysłów: etapy procesu generowania pomysłów (Metoda 6-3-5, Analiza zebranych pomysłów: Matryca Now-How-Wow)
  • Prototypowanie: wprowadzenie, rodzaje prototypów, sens prototypowania i testowania (stworzenie pierwszego prototypu wybranego rozwiązania)
  • Testowanie: Prezentacje prototypów i zbieranie feedbacku, wprowadzenie do testowania i zbierania informacji zwrotnej, metody zbierania informacji zwrotnej, rodzaje testów i testerów, jak można to zrobić w swojej praktyce zawodowej?)
  • Planowanie procesu DT dla wybranego zagadnienia w oparciu o model DT
MODUŁ 10. NEGOCJACJE I KOMUNIKACJA XXI WIEKU
(16 godz.)
  •  Niezbędne techniki negocjacyjne w świecie biznesu
  •   Mediator – człowiek środka w konflikcie
  •   Najnowsze formy komunikacji oraz Great Conversation, czyli feedback wszystkich ze wszystkimi tu i teraz
  •   Techniki mediacyjne w prewencji i rozwiązywaniu konfliktów w codziennym życiu managera
MODUŁ 11. MARKA OSOBISTA LIDERA
(16 godz.)
  •  Marka osobista lidera - odpowiedź na możliwości i oczekiwania biznesu w szybko zmieniającym się świecie
  •   Etapy budowania marki osobistej
  •   Dlaczego Why ma znaczenie?
  •   Personal code vs dress code, czyli o odwadze i pewności siebie w wyrażaniu swojej osobowości
  •   Kanały ekspozycji marki osobistej - budowanie widoczności i wpływu
MODUŁ 12. PRZYWÓDZTWO I MENTORING
(16 godz.)
  •   Kluczowe aspekty i umiejętności przywódcze wyróżniające liderów w dobie zarządzania 4.0
  •   Empowerment w zespole
  •   Świadomość własnego stylu zarządzania a wartości i kultura organizacji
  •   Mentoring jako wzmocnienie autorytetu i zaufania do lidera
MODUŁ 13. PRAWO GOSPODARCZE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ MENEDŻERSKA
(8 godz.)
  •   Odpowiedzialność członków zarządów oraz członków organów nadzorczych spółek oraz możliwości jej zabezpieczenia oraz ubezpieczenia
  •   Odpowiedzialność menedżerska w relacjach między współpracującymi podmiotami gospodarczymi
  •   Zabezpieczenie interesu własnego i dobra prowadzonego biznesu
  •   Ścieżka sądowa na wypadek sporu oraz zasady działania sądów arbitrażowych
SEMINARIUM
(8 godz.)

Seminariun

Forma zaliczenia
Projekt grupowy i jego obrona.