Akademia menedżera sprzedaży – certyfikat Franklin University

Czego się nauczysz?

Akademia menedżera sprzedaży – certyfikat Franklin University, studia podyplomowe: studentka robiąca notatki
  • Dowiesz się jak wykorzystywać emocje, by osiągać sukces w sprzedaży i zarządzaniu zespołem.
  • Zrozumiesz wzorce komunikacyjne dzięki modelom Analizy Transakcyjnej i indywidualnej diagnozie.
  • Poznasz zasady inteligencji emocjonalnej, by budować relacje i otwartą komunikację w zespole.
  • Nauczysz się od praktyków m.in. planowania sprzedaży, wyznaczania celów i kontroli ich realizacji.
  • Przećwiczysz kluczowe aspekty rozmów handlowych, finalizacji sprzedaży i egzekwowania należności.
  • Zdobędziesz wiedzę o rekrutacji, kierowaniu zespołami, przywództwie i skutecznym motywowaniu.

Dofinansowanie z Bazy Usług Rozwojowych (BUR)

Akademia menedżera sprzedaży – certyfikat Franklin University, studia podyplomowe: Grafika Baza Usług Rozwojowych
  • Chcesz skorzystać z dofinansowania w ramach Bazy Usług Rozwojowych?
  • Sprawdź naszą ofertę dostępną w BUR
  • Wyszukiwarka usług – Baza Usług Rozwojowych – PARP
  • Nie możesz znaleźć interesującej Cię usługi? 
    Skontaktuj się z nami – dodamy ją specjalnie dla Ciebie!
  • Napisz do nas: [email protected]
5

bezpłatnych szkoleń realizowanych online

Praktyczny charakter studiów

 

  • Studia mają formę warsztatów i gier biznesowych, rozwijających kompetencje społeczne.
  • Uczestnicy biorą udział w dwudniowej grze strategicznej SALES SIMULATION.
92%

uczestników poleca studia podyplomowe.

 

Źródło: „Badanie satysfakcji ze studiów 2025”.

Microsoft 365

 

Nasi uczestnicy otrzymują darmową licencję A1, która obejmuje popularne aplikacje, takie jak Outlook, Teams, Word, PowerPoint, Excel, OneNote, SharePoint, Sway i Forms.

1

partner kierunku:

Akademia menedżera sprzedaży – certyfikat Franklin University, studia podyplomowe: logo Otawa Group

Kadra złożona z praktyków

 

Zajęcia prowadzą eksperci i pasjonaci swojej dziedziny, którzy mają realne doświadczenie.

Networking i rozwój kompetencji

 

Studia rozwijają kompetencje niezależnie od doświadczenia. Dzięki interaktywnym zajęciom i wymianie doświadczeń z innymi zyskasz wiedzę, umiejętności i cenne kontakty.

Program studiów

9

Liczba miesięcy nauki

176

Liczba godzin zajęć

12

Liczba zjazdów

2

Liczba semestrów

1. Komunikacja (16 godz.)

2. Analiza transakcyjna w praktyce menedżera (16 godz.)

  • podstawowe pojęcia analizy transakcyjnej – stany JA (Rodzic, Dorosły, Dziecko)
  • analiza wzorców transakcyjnych – ćwiczenia praktyczne
  • Drivery VS Stałe w pracy – świadome wykorzystanie swojego potencjału w kierowaniu ludźmi
  • analiza gier psychologicznych – gry władzy: tworzenie konstruktywnych wzorców funkcjonowania z innymi ludźmi / pracownikami
  • autodiagnoza własnego potencjału i kompetencji.

3. Dynamika grupy (10 godz.)

  • zewnętrzny i wewnętrzny proces grupowy
  • Imago grupy: zjawiska zachodzące w grupie, cele jawne i niejawne, normy grupowe
  • role w grupie: jawna i niejawna struktura grupy, interwencja i wpływ lidera na proces grupowy.

4. Psychologiczne aspekty zarządzania zmianą (8 godz.)

  • identyfikowanie przyczyn oporów własnych i podwładnych wobec zmian
  • uczestnictwo w zmianach i przystosowanie się do nowych wymagań
  • efektywna komunikacja w procesie zmiany
  • określenie celów wprowadzanych zmian
  • rozpoznawanie najczęstszych błędów w procesie zarządzania zmianą.

5. Konflikty w relacjach, jego źródła, dynamika i sposoby rozwiązywania (8 godz.)

  • czym jest konflikt – różne spojrzenia
  • przyczyny konfliktu
  • detektory konfliktu
  • dynamika rozwijania się sytuacji konfliktowej
  • cechy charakterystyczne w konflikcie
  • jak zabrać się do rozwiązywania konfliktu?
  • nasze przekonania towarzyszące rozwiązywaniu konfliktu
  • sposoby rozwiązywania konfliktów.

6. Umiejętności negocjacyjne – z certyfikatem Franklin University (12 godz.)

1. Emocje jako bezpośrednia przyczyna działania sprzedażowego (8 godz.)

2. Emocje w reklamie, procesie ofertowania, sprzedaży, obsłudze klienta (4 godz.)

3. Inteligentny emocjonalnie menedżer sprzedaży (4 godz.)

1. Praca z handlowcem w terenie / coaching handlowców (8 godz.)

  • planowanie coachingu w terenie
  • coaching w sprzedaży - na ile ma być "coachingowy" a na ile "dyrektywny"
  • jak się przełączyć z roli szefa na rolę coacha
  • cele coachingu
  • zasady wspólnej pracy u klientów (jak powinien się zachowywać szef)

2. Narzędzia w coachingu handlowym (8 godz.)

  • standard wizyty handlowej, standard pracy coachingowej - kontrakt, formularz obserwacji, model grow w sprzedaży + podstawowe narzędzia coachingowe (pytania, zmiana perspektywy, "chińskie menu")
  • coaching w praktyce – ćwiczenia
  • błędy w coachingu sprzedażowym
  • coaching sprzedażowy jako system w firmie
  • przekładanie targetów liczbowych na konkretne działania sprzedażowe.

3. Gra strategiczna SALES SIMULATION (16 godz.)

Uczestnicy na zmianę wchodzą w role handlowców i klientów. Jako handlowcy walczą o zdobycie jak największego udziału w rynku. Zadania jakie zostają przed nimi postawione, to znaleźć najlepszy, najefektywniejszy sposób dotarcia do klienta i sfinalizowanie jak największej ilości transakcji. Klienci są bardzo wymagający, mają czas na wybór i z całą pewnością wybiorą handlowca, który najbardziej przekonał ich ofertą oraz podejściem do Klienta. Gracze mogą stosować różne strategie.

4. Finansowe aspekty sprzedaży (16 godz.)

  • podstawowe pojęcia finansowe (marża, narzut, P&L, bilans) jako elementarna wiedza menedżerów sprzedaży
  • rentowność klientów, CLV
  • mechanizmy zarządzania ceną: tworzenie cenników, obniżki i podwyżki cen i ich implikacje finansowe
  • finansowe konsekwencje zmian w strukturze sprzedaży (struktura klientów i produktów)
  • strategie cenowe, negocjacje cenowe, matematyka finansowa (co menedżer sprzedaży powinien umieć wyliczyć)
  • sprzedażowo-finansowe KPI
  • dystrybucja czyli wybór modelu i specyfika zarządzania poszczególnymi modelami od strony sprzedaży, dystrybucja bezpośrednia, mieszana, pośrednia, numeryczna, sposób budowania dystrybucji.

1. Dobór członków zespołu handlowego – rekrutacja i selekcja oraz narzędzia oceny kandydatów (8 godz.)

  • proces rekrutacji w sprzedaży
  • rola działu personalnego i jego wsparcie w procesie rekrutacji
  • analiza i opis stanowiska pracy oraz budowa profilu kandydata do pracy w sprzedaży
  • metody, techniki oraz narzędzia selekcji
  • zatrudnienie oraz adaptacja na stanowisku pracy.

2. Budowa zespołu sprzedaży (8 godz.)

  • definiowanie oczekiwanego potencjału zespołu
  • role zespołowe a dobór członków zespołu
  • typologie pracowników ze względu na ich osobowość
  • synergia i współpraca w zespole.

3. Zarządzanie zespołem sprzedaży (8 godz.)

  • menedżer zespołu jego liderem – efektywne kształtowanie przywództwa
  • przywództwo sytuacyjne a etapy rozwoju zespołu i jego jednostek
  • organizacja pracy zespołowej
  • style zarządzania oraz style komunikacji lidera
  • narzędzia rozwojowe pracowników – od wykładu po mentoring, coaching i wymianę doświadczeń
  • ewaluacja, kontrola i rozliczanie pracowników zespołu
  • zarządzanie zmianą i konfliktami w zespole.

4. Motywacyjne systemy wynagrodzeń sprzedawców (8 godz.)

  • rola lidera w motywowaniu
  • źródła motywacji oraz hierarchia potrzeb jednostki
  • dynamika zespołu a sposoby motywowania
  • osobowość a motywacja
  • motywacja a zaangażowanie
  • systemy motywacyjne i programy wynagrodzeń.

5. Rozliczanie pracy sprzedawcy na bieżąco oraz rola systemu ocen okresowych (8 godz.)

  • bieżąca ocena pracy, czyli informacja zwrotna oraz stała ocena potencjału pracowników
  • znaczenie systemu ocen pracowniczych
  • organizacja procesu oceny
  • wykorzystanie wyników oceny a rozwój pracownika w kontekście jego ścieżki kariery.

Test sprawdzający wiedzę po I semestrze i test sprawdzający wiedzę po II semestrze.

Partner programu

Studia z certyfikatem Franklin University

Akademia menedżera sprzedaży – certyfikat Franklin University, studia podyplomowe: Logo partnera franklin university- Uniwersytet WSB Merito Chorzów
  • W trakcie studiów moduł Umiejętności negocjacyjne prowadzony jest według materiałów dydaktycznych i metodologii Franklin University, z wykorzystaniem case study i ćwiczeń z rynku amerykańskiego.
  • Moduł kończy się zaliczeniem testu sprawdzającego.
  • Uczestnicy mają możliwość wykupienia certyfikatu potwierdzającego zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności dostosowanych zarówno do rynku polskiego, jak i zagranicznego. Opłata za certyfikat wynosi 490 zł.

Zapisy na studia: online, szybko i wygodnie

  • Proces rekrutacji przejdziesz online.

  • Dołączysz dokumenty, podpiszesz umowę z dowolnego miejsca za pośrednictwem Internetu.

  • W każdej chwili sprawdzisz status rekrutacji oraz historię zapisów.

  • W dowolnym momencie możesz dokończyć przerwany proces uzupełniania formularza rekrutacyjnego.

Zasady rekrutacji

  • Studentem studiów II stopnia (magisterskich) z podyplomowymi na Uniwersytecie WSB Merito możesz zostać po ukończeniu studiów I stopnia (licencjackich lub inżynierskich). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz złożenie kompletu dokumentów i spełnienie wymogów wynikających z zasad rekrutacji.

Stypendia i zniżki

  • Możesz otrzymać te same stypendia, co studenci uczelni publicznych, w tym naukowe, sportowe, socjalne i zapomogi.
  • Dodatkowo, elastyczny system opłat pozwala Ci wybrać, w ilu ratach chcesz opłacać czesne.
  • Oszczędzasz otrzymując 2 dyplomy w 2 lata
Pobierz stronę do PDF Pobierz stronę do PDF

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

Już wiesz, co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji