ABC studenta

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Chorzów: Grafika główna: WSB Merito Chorzów, student w dziekanacie

Witamy na Uniwersytecie WSB Merito Chorzów!

Dziękujemy za zaufanie i wybór naszej uczelni. Przed rozpoczęciem zajęć zapoznaj się z najważniejszymi informacjami organizacyjnymi, które ułatwią Ci start.

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Chorzów: Studenci UWS Merito w czasie przerwy

Bądź z nami na bieżąco

Dołącz i bądź na bieżąco!

Kluczowe działy

Poznaj nas i sprawdź, w czym możemy pomóc

  • Dziekanat
  • Biuro Obsługi Studenta
  • Biblioteka
  • Biuro Karier

 

A jeśli masz więcej pytań:

Ważne informacje na start

Extranet 24/7

Intuicyjny portal, który zapewnia stały kontakt z uczelnią. Znajdziesz tam plany zajęć, oceny, aktualności i informacje o płatnościach.

 

Logowanie

  1. Wejdź na stronę Extranetu w języku polskim lub angielskim:
  2. Użyj loginu przesłanego w wiadomości e-mail po rozpoczęciu studiów.
  3. Wpisz hasło, które ustawiłeś przy pierwszym logowaniu.

 

Masz problem?

Skontaktuj się: [email protected]

 

Dla absolwentów: Jeśli kontynuujesz naukę na studiach II stopnia, Twój login i sposób logowania pozostają bez zmian.

 

Microsoft 365

Każdy student otrzymuje darmową licencję A3, obejmującą aplikacje: Outlook, Teams, Word, PowerPoint, Excel, OneNote, SharePoint, Sway i Forms.

 

Logowanie

  1. Przejdź na portal Office 365.
  2. Kliknij "Zaloguj się".
  3. Wpisz login w formacie:

[email protected]

(login znajdziesz w Extranecie: Mój profil → Moje dane → Login do usługi MS365).

  1. Zaloguj się danymi do Extranetu Uniwersytetu WSB Merito.

 

Uwaga: Logowanie do wszystkich aplikacji Office (w tym Teams) oraz portalu Office365 wymaga uczelnianego konta MS365.

 

Aktywacja kont: Konta będą dostępne od drugiej połowy września.

 

W razie pytań lub problemów prosimy o kontakt z dziekanatem.

 

Moodle

Na platformie e-learningowej Moodle zamieszczamy materiały zarówno te niezbędne na zajęciach, jak i te, które rozwiną Twoje kompetencje w sposób dodatkowy. Ponieważ masz do niej nieprzerwany dostęp, pomoże Ci w zdobywaniu wiedzy i rozwoju umiejętności, niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz.

 

Logowanie

Zaloguj się do Extranetu i kliknij w górnym menu "Moodle", zostaniesz przekierowany do platformy. Możesz też będąc zalogowanym do Extranetu przejść do Moodle przez stronę.

Odbiór legitymacji:

Przypominamy, że od 1 października 2025 głównym dokumentem studenckim jest mLegitymacja. Wygodna, elektroniczna legitymacja dla każdego. Dodaj do mObywatela i korzystaj! Od teraz zawsze w Twoim telefonie. Jeśli jednak wolisz tradycyjną, plastikową legitymację - dziekanat może ją przygotować. W tym celu napisz wiadomość e-mail na: [email protected], podaj swoje imię, nazwisko oraz numer albumu. Zamówione wcześniej legitymacje możesz odebrać w Dziekanacie w godzinach jego pracy.

 

Przedłużanie legitymacji dla studentów II i III roku oraz studiów magisterskich:

  • w celu przedłużenia legitymacji w wersji plastikowej, należy podejść do Dziekanatu w godzinach jego pracy.

 

mLegitymacja – Elektroniczna Legitymacja Studencka:

  • Elektroniczną wersję legitymacji można uzyskać w aplikacji mObywatel.
  • Instrukcja aktywacji dostępna jest w Extranecie w zakładce Mój profil → mLegitymacja

Zastąp tradycyjną legitymację elektroniczną i miej ją zawsze pod ręką!

Studiując u nas, możesz ubiegać się o:

  • stypendium socjalne,
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych,
  • stypendium rektora za wyróżniające wyniki w nauce,
  • stypendium rektora za osiągnięcia naukowe,
  • stypendium rektora za osiągnięcia sportowe,
  • stypendium rektora za osiągnięcia artystyczne,
  • zapomogę dla osób znajdujących się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej.

 

Chcesz uzyskać informacje o terminach składania wniosków? Skontaktuj się z Działem Płatności i Stypendiów

 

Dowiedz się więcej

Harmonogram zjazdów

Plan weekendów, podczas których odbywają się zjazdy, znajdziesz w Extranecie w zakładce Organizacja toku studiów→ Harmonogram roku akademickiego

 

Plan zajęć

Szczegółowy plan zajęć dostępny będzie najwcześniej tydzień przed rozpoczęciem zajęć w Extranecie w zakładce Plan zajęć → Mój plan.

  • Studenci stacjonarni: zajęcia rozpoczynają się na początku października.
  • Studenci niestacjonarni: zajęcia rozpoczynają się w połowie października.

Jeśli plan nie będzie widoczny na kilka dni przed rozpoczęciem zajęć, skontaktuj się z Dziekanatem.

Informacje o ubezpieczeniu zdrowotnym i NNW

Szczegóły dotyczące ubezpieczeń zdrowotnych znajdziesz:

  • W Extranecie: zakładka „Organizacja toku studiów” -> „Ubezpieczenie studentów”.
  • Na naszej stronie zakładka: „Information for new students”
  • Extranecie anglojęzycznym w zakładce „Dean’s Office -> Bulletin Board”. w sekcji „Information for new students”.

Ubezpieczenie NNW

Informacje dostępne w Extranecie: zakładka „Dziekanat -> Ubezpieczenie NNW”.

Chcesz ubezpieczyć się przez uczelnię?

Skontaktuj się z Nami!

 

Informacje dla studentów zagranicznych

Ubezpieczenie zdrowotne jest obowiązkowe przez cały pobyt w Polsce i wymagane przy:

  • Wjeździe do kraju.
  • Ubieganie się o zezwolenie na pobyt czasowy.

Jeśli nie masz obywatelstwa UE/EFTA:

Musisz samodzielnie ubezpieczyć się w NFZ lub innej instytucji. W tym celu:

  • Pobierz zaświadczenie o statusie studenta z Dziekanatu.
  • Złóż wniosek w Centrum Obsługi Ubezpieczonych NFZ:

Adres: Stanisława Kossutha 13, 40-844 Katowice

Tel.: 800 190 590

Uwaga

Brak ubezpieczenia może skutkować cofnięciem zezwolenia na pobyt i koniecznością opuszczenia Polski.

Ubezpieczenie w innych instytucjach niż NFZ musi obejmować hospitalizację. W takim przypadku pokrywasz koszty leczenia, a ubezpieczyciel zwraca wydatki (w NFZ rozliczenie jest bezgotówkowe).

Pamiętaj

Dbaj o ważność swojego ubezpieczenia, aby uniknąć problemów z legalnym pobytem w Polsce.

Zaświadczenie dostępne jest po rozpoczęciu zajęć, do 3 dni roboczych od złożenia zapotrzebowania (wzór znajdziesz w Extranecie). Możesz odebrać je osobiście w dziekanacie lub pobrać e-zaświadczenie z Extranetu w zakładce: Mój profil → E-zaświadczenia.

 

Pierwsza płatność

Każdy student ma osobisty numer konta do wpłat czesnego. Szczegóły i terminy swoich płatności znajdziesz w Extranecie w zakładce: Mój profil → Płatności i wpłaty. 

  • Jeśli zaczynasz studia w październiku to pierwszą ratę i opłatę za legitymację należy wpłacić do 30 września.
  • Jeśli zaczynasz studia w marcu to pierwszą ratę i opłatę za legitymację należy wpłacić do 30 marca.

*Ten termin zmienia się tylko w przypadku osób przyjętych po 15 września/marca. 

 

Wykonaj dwa przelewy: czesne na konto ,,czesne", 22 zł za legitymację (jeśli złożyłeś wniosek o legitymację plastikową) na konto ,,inne".

 

Faktura VAT

Druki wniosków o fakturę są dostępne na naszej stronie internetowej oraz w Extranecie. Możesz również poprosić o wzór dokumentu, kontaktując się z Dziekanatem lub Biurem Rekrutacji.

Gdzie nas znajdziesz

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Chorzów: Grafika_Chorzów_wpływ_społeczny1
  • Chorzów, ul. Sportowa 29 – tutaj odbywają się studia I i II stopnia oraz mieszczą główne działy obsługi studenta, jak Dziekanat, Biblioteka czy Biuro Karier i Praktyk
  • Chorzów, ul. Armii Krajowej 10 i 12 – w tych budynkach również mają zajęcia nasi studenci I i II stopnia trybu niestacjonarnego oraz uczestnicy studiów podyplomowych i programu MBA.
  • Katowice, ul. Wyszyńskiego 7 – w sercu Górnego Śląska znajduje się Dział Studiów Podyplomowych, a podczas weekendów odbywają się zjazdy dla uczestników.

Dzięki dogodnej lokalizacji w pobliżu Drogowej Trasy Średnicowej, bez problemu dojedziesz do nas różnymi środkami komunikacji:

  • komunikacją ZTM: w najbliższej okolicy uczelni znajdziesz przystanki:
    • autobusowe: Klimzowiec Racławicka, Klimzowiec Kościół,
    • tramwajowe: Chorzów Batory Piekarska, Chorzów Racławicka,
  • Pociągiem - od dworca kolejowego Chorzów Batory spacerem dojdziesz w 15 minut.

Zaplanuj podróż na chorzow.jakdojade.pl, gdzie sprawdzisz jakie linie kursują w pobliżu naszego uniwersytetu.

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Chorzów: Mapa parkingu przy uniwersytecie

Możesz skorzystać także z własnych środków transportu:

  • na zmotoryzowanych czeka parking z tyłu budynku (zachęcamy do jeżdżenia wspólnie ze znajomymi z roku),
  • rowerem: własny możesz przypiąć do stojaka obok wejścia do budynku lub wypożyczony z systemu Metrorowerów na stacji, która znajduje się na rogu ulicy Sportowej z Racławicką,
  • hulajnogą, którą również przypniesz do stojaka przy uczelni lub wypożyczoną z aplikacji Bolt.

Skontaktuj się z nami

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Chorzów: Uniwersytet WSB Merito Chorzów
pokój 123, ul. Sportowa 29, 41-506, Chorzów
niedziela: 9:00-14:00
poniedziałek: Zamknięte
wtorek: 9:00-15:00
środa: 9:00-15:00
czwartek: 10:00-19:00
piątek: Zamknięte
sobota: Zamknięte
W okresie świąteczno-noworocznym BR będzie NIECZYNNE w dniach 23-28.12.2025, 31.12.2025-04.01.2026, 06.01.2026
ul. Sportowa 29, 41-506, Chorzów
niedziela: Zamknięte
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek: 8:00-16:00
środa: 8:00-16:00
czwartek: 8:00-16:00
piątek: 8:00-16:00
sobota: Zamknięte

Formularz kontaktowy

Podaj numer albumu jeśli jesteś naszym studentem lub absolwentem. Przyśpieszy to realizację Twojego zgłoszenia

KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu przy ul. Powstańców Wielkopolskich 5.
Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: [email protected].

W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Cele marketingowe
W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
Realizacja usług edukacyjnych i archiwizacja danych po zrealizowaniu usługi
W celach realizacji usług edukacyjnych oraz archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie zawartej umowy oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Twoje dane będą przechowywane przez:
- 50 lat zgodnie z par. 15 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku w sprawie studiów,
- 25 lat, jeśli dokumentacja dotyczy studiów podyplomowych oraz MBA,
- okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa w przypadku innych usług edukacyjnych (np. szkoleń),
- 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji, jeśli nie podejmiesz u nas studiów.

KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Jako uczelnia na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. Twoje dane osobowe mogą zostać im przekazane do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych) lub podwykonawcą (np. agencją marketingową). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
Twoje dane mogą być też przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Masz prawo:
• dostępu do treści Twoich danych,
• do sprostowania Twoich danych,
• do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
- wycofasz Twoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- Twoje dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu dostosowania naszych usług do Twoich preferencji,
- Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
• do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
• do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
• do przenoszenia danych,
• do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.
Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych i w celu badania losów absolwentów jest dobrowolne.
Podanie danych w celach realizacji usług edukacyjnych i archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi jest wymagane ustawowo lub jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli odmówisz podania swoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi.

W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?
Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez uniwersytet w celu przetwarzania informacji handlowych dotyczących usług, promocji i wydarzeń związanych z uniwersytetem. Zgoda obejmuje przesłanie informacji za pośrednictwem:

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

Już wiesz, co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji