Psychologia edukacyjna

To kierunek dla osób, które:

Psychologia edukacyjna, studia podyplomowe: uczestnicy studiów podyplomowych na zajęciach z psychologii
  • pracują z dziećmi i młodzieżą i chcą lepiej rozumieć ich potrzeby i emocje,
  • chcą wspierać rozwój uczniów także w trudnych sytuacjach wychowawczych,
  • planują rozwijać kompetencje psychologiczne potrzebne w edukacji,
  • szukają praktycznej wiedzy o zdrowiu psychicznym w środowisku szkolnym,
  • chcą budować lepsze relacje z uczniami, rodzicami i gronem pedagogicznym.

Czego się nauczysz?

Psychologia edukacyjna, studia podyplomowe: uczestniczka studiów podyplomowych używająca laptopa
  • Nauczysz się rozpoznawać potrzeby emocjonalne i społeczne dzieci i młodzieży
  • Zdobędziesz wiedzę o trudnościach rozwojowych, kryzysach i ich wpływie na ucznia
  • Dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem w stresie i budować z nim zaufanie
  • Poznasz zasady wspierania ucznia z depresją, ADHD, spektrum autyzmu czy lękami
  • Opanujesz techniki komunikacji, które ułatwiają współpracę z rodzicami i nauczycielami
  • Nauczysz się, jak w praktyce tworzyć bezpieczne i wspierające środowisko szkolne
4

bezpłatne szkolenia.

Praktyczny charakter studiów:

  • na zajęciach dominują warsztaty, ćwiczenia i case studies,
  • prace projektowe przygotowywane są zespołowo.
92%

uczestników poleca studia podyplomowe.

 

Źródło: „Badanie satysfakcji ze studiów 2025”.

Dostęp online

 

Wysoka jakość kształcenia. Wszystkie materiały dydaktyczne będą dostępne dla Ciebie online.

91%

pracodawców ocenia bardzo dobrze lub dobrze współpracę z naszymi uniwersytetami.

 

Źródło: "Badanie opinii pracodawców, 2024"

Kadra złożona z praktyków 

 

Zajęcia prowadzą eksperci i pasjonaci swojej dziedziny, którzy mają realne doświadczenie.

Networking i rozwój kompetencji

 

Studia rozwijają kompetencje niezależnie od doświadczenia. Dzięki interaktywnym zajęciom i wymianie doświadczeń z innymi zyskasz wiedzę, umiejętności i cenne kontakty.

9

Liczba miesięcy nauki

144

Liczba godzin zajęć

2

Liczba semestrów
  • Profilaktyka wypalenia zawodowego (4 godziny)
  • Metody wspierania rozwoju emocjonalnego i społecznego (4 godziny)
  • Techniki zarządzania stresem w celu zapobiegania wypaleniu zawodowemu (4 godziny)
  • Budowanie odporności psychicznej w środowisku pracy (4 godziny)
  • Podstawy diagnozy psychologicznej, definicje i cele (2 godziny)
  • Diagnoza specjalistycznych potrzeb edukacyjnych – wybrane zaburzenia, dysleksja rozwojowa, ADHD, spektrum autyzmu, niepełnosprawność intelektualna (6 godzin)
  • Procedury diagnostyczne i trudności w diagnozie specjalistycznych potrzeb edukacyjnych (4 godziny)
  • Diagnozowanie inteligencji (4 godziny)
  • Metoda wspierania rozwoju emocjonalnego i społecznego (4 godziny)
  • Terapia z zabawą (4 godziny)
  • Współpraca i budowanie relacji z rodzicami (4 godziny)
  • Współpraca z rodzicami i nauczycielami (4 godziny)
  • Zdrowie psychiczne w środowisku szkolnym (4 godziny)
  • Zaburzenia psychiczne i wsparcie uczniów w okresie dorastania (4 godziny)
  • Promocja i wsparcie zdrowia psychicznego w środowisku szkolnym (4 godziny)
  • Zdrowie psychiczne w edukacji (4 godziny)
  • Kreatywność i innowacje w edukacji (3 godziny)
  • Sposoby nauczania i style uczenia się (3 godziny)
  • Metody nauczania a kreatywne myślenie (4 godziny)
  • Procesy poznawcze a kreatywność (3 godziny)
  • Kreatywne narzędzia w edukacji (3 godziny)
  • Tendencje rozwoju współczesnej edukacji i kompetencji (4 godziny)
  • Teoretyczne podstawy przygotowania nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (4 godziny)
  • Wykorzystanie technologii komunikacyjnych w pracy nauczyciela (4 godziny)
  • Sztuczna inteligencja w nauczaniu dzieci i młodzieży (4 godziny)
  • Rola samoświadomości i samorefleksji w rozwoju osobistym i zawodowym (4 godziny)
  • Awans zawodowy nauczyciela i dyrektora (4 godziny)
  • Stanowisko mentora (4 godziny)
  • Nauczyciel przyszłości, profesjonalny rozwój (4 godziny)
  • Efektywna komunikacja w edukacji (4 godziny)
  • Przekazywanie informacji (4 godziny)
  • Psychologia dla nauczycieli (4 godziny)
  • Prowadzenie debat i dyskusji (4 godziny)
  • Wprowadzenie do prawa w psychologii edukacji (4 godziny)
  • Prawo oświatowe i polityka edukacyjna w Polsce (4 godziny)
  • Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach (4 godziny)
  • Tożsamość zawodowa psychologa (4 godziny)
  • egzamin w formie testu na platformie Moodle
  • zadania praktyczne realizowane w 9 modułach
Pobierz stronę do PDF Pobierz stronę do PDF

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

Już wiesz, co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji