Justyna Marjanska
mgr Justyna Marjańska-Potakowska

menedżer kierunku Zarządzanie. Absolwentka kierunku stosunki międzynarodowe, specjalizacja handel zagraniczny, obecnie pracuje nad ukończeniem rozprawy doktorskiej.

Autorka i współautorka wielu publikacji w czasopismach naukowych i monografiach, a także współorganizatorka kilkunastu konferencji naukowych. W pracy naukowej podejmuje tematykę funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, wyzwań, jakie stoją przed współczesnymi firmami rodzinnymi, kultury organizacji i rozwoju zawodowego. Jako menedżer odpowiada także za rozwój działań dydaktycznych oraz organizację studiów. Wieloletni nauczyciel akademicki, który uwielbia pracę ze studentami. Opiekun samorządu studenckiego.

 

andrzej marjański
dr Andrzej Marjański

Doktor nauk o zarządzaniu. Jego zainteresowania naukowe i badawcze oraz działalność ekspercka związane są z przedsiębiorczością rodzinną, zarządzaniem małymi i średnimi przedsiębiorstwami, strategiami rozwoju przedsiębiorstw oraz bezpieczeństwem i zarządzaniem kryzysowym.

Jest autorem, współautorem oraz redaktorem ponad 100 publikacji poświęconych zarządzaniu, sukcesji i strategii rozwoju w biznesach rodzinnych, zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami, oraz bezpieczeństwu i zarządzaniu kryzysowemu, w tym książki „Firmy rodzinne - jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń” (Poltext, 2009,2011). Był koordynatorem naukowym w projekcie badawczym Pentora dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz wiceprzewodniczącym Rady Programowej i ekspertem Projektu Szkoleniowo-Doradczego Firmy Rodzinne PARP-IFR. Realizował międzynarodowy cykl: „Business Transfer Programme” dla firm rodzinnych przechodzących proces sukcesji. Ekspert w projekcie „Przewodnik po sukcesji w Firmach Rodzinnych”. Doradza przedsiębiorstwom rodzinnym w zakresie wdrażania strategii rozwoju i przeprowadzenia sukcesji. Aktywnie uczestniczy w życiu naukowym, biorąc czynny udział w konferencjach naukowych i szkoleniach. Był członkiem rad programowych wielu konferencji naukowych oraz recenzentem i członkiem kilku rad redakcyjnych czasopism naukowych. Kierownik oraz wykonawca w kilkunastu projektach badawczych i komercyjnych. Członek IFERA - International Family Enterprise Research Academy, International Atlantic Economic Society (USA), Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Krajowej Rady Przedsiębiorczości przy Ministrze Gospodarki (2013-2015) i FaBerRNET – Family Business Research Network, Polska.

Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu zarządzania, strategii, przedsiębiorczości oraz zarządzania kryzysowego i ratownictwa. Jest promotorem wielu prac dyplomowych i magisterskich. Jako promotor pomocniczym wypromował jednego doktora.

Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe jako praktyk biznesu. Prowadzi przedsiębiorstwo rodzinne „Dremar” oraz jest członkiem rady nadzorczej Powiatowego Centrum Zdrowia sp. z o.o. w Brzezinach. W obszarze bezpieczeństwa narodowego posiada doświadczenie zdobyte w czasie służby w Ochotniczej Straży Pożarnej w Jeżowie oraz jako wiceprezes Zarządu Oddziału Powiatowego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Brzezinach oraz w Łódzkim Towarzystwie Strzeleckim „Bractwo Kurkowe”.

jackiewicz
Andrzej Jackiewicz

Opiekun merytoryczny kierunku studiów podyplomowych "Rachunkowość finansowa i podatki" w WSB w Łodzi, wieloletni kierownik studiów podyplomowych „Rachunkowość finansowa i podatkowa” w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi. Do 2022 r. prowadził wykłady z rachunkowości finansowej, podatków VAT, CIT, PIT oraz ordynacji podatkowej. Występował jako biegły w sprawach sądowych w procesach karnych gospodarczych z zakresu rachunkowości. Prowadził własną firmę - świadczył usługi w zakresie edukacji ekonomiczno-księgowej. Jedna kadencja: radny Gminy, członek Komisji Finansów i Komisji Rewizyjnej. Autor i współautor wielu publikacji, m.in. dotyczących prowadzenia ksiąg rachunkowych, rozliczeń VAT, odpowiedzialności karnej członków zarządu S.A. za zadłużenie spółki. Promotor wielu prac licencjackich i magisterskich o tematyce rachunkowości podatkowej (VAT, CIT, PIT) i rachunkowości finansowej w aspekcie rzetelnego prowadzenia ksiąg podatkowych.

katarzyna staniszewska
Katarzyna Staniszewska

Absolwentka Politechniki Łódzkiej. Obecnie pracuje nad ukończeniem rozprawy doktorskiej z zakresu, małych i średnich firm rodzinnych w Polsce. W 2018 roku ukończyła studia podyplomowe z Pedagogiki. Nauczyciel akademicki z wieloletnim stażem. Autorka i współautorka kilkunastu recenzowanych publikacji, a także współorganizatorka ponad 15 konferencji naukowych. W swoich badaniach i pracy dydaktycznej podejmuje tematy związane m.in. z organizacją i zarządzaniem, społeczną odpowiedzialnością biznesu, zarządzaniem procesami i strategicznym, empoyer brandingiem, logistyką produkcji czy planowaniem nowych przedsięwzięć. Prywatnie miłośniczka kulinariów.

 
dr hab. Edyta Dworak

Profesor Uniwersytetu Łódzkiego w Katedrze Gospodarki Światowej i Integracji Europejskiej Uniwersytetu Łódzkiego. Autorka kilku monografii i kilkudziesięciu artykułów z dziedziny ekonomii, procesów innowacyjnych i gospodarki opartej na wiedzy, której publikacje prezentowane były podczas licznych konferencji krajowych i zagranicznych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z mikroekonomii, makroekonomii, ekonomii menedżerskiej, również w języku niemieckim i angielskim, a także seminaria licencjackie, magisterskie i doktorskie.

zalewska
dr Elżbieta Zalewska

doświadczenie zawodowe zdobyte jako adiunkt na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym w Katedrze Metod Statystycznych na UŁ, statystyk medyczny w Instytucie „Centrum Zdrowia Matki Polki", wykładowca w Wyższej Szkole Biznesu i Nauk o Zdrowiu oraz wykładowca na Uniwersytecie WSB Merito w Łodzi. Praca doktorska pt. Ciągłe Doskonalenie Jakości w procesie kształcenia studentów, napisana pod kierunkiem: prof. zw dr hab. Czesława Domańskiego. Liczne publikacje naukowe w języku polskim i angielskim.

staszewska
dr Anna Staszewska

Wykładowca, szkoleniowiec i trener, głównie w zakresie zarządzania strategicznego oraz kapitałem i potencjałem ludzkim, budowania wizerunku oraz rozwoju organizacji w zmiennym otoczeniu. Współtwórca programów kształcenia dla szkół wyższych oraz strategii rozwoju organizacji. Współpracuje z organizacjami sektora publicznego i prywatnego w zakresie szkoleń, doradztwa biznesowego oraz jako ekspert merytoryczny w projektach krajowych i międzynarodowych, głównie w zakresie innowacyjnego podejścia do doskonalenia kapitału ludzkiego, przywództwa  (uwzględniając podejście uczenia się przez całe życie), rozwoju działalności biznesowej w zmiennym otoczeniu. Członek Zespołu Interdyscyplinarnego wspierającego rozwój Regionalnej Polityki Społecznej w Łodzi, przy RCPS. Projektu InterDoktorMen, pierwszych w Polsce studiów doktoranckich dla menedżerów ochrony zdrowia.

 

Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Laureatka Konkursu Nagrody Marszałka Województwa Łódzkiego za najlepsze prace doktorskie (Zarządzanie ryzykiem zdarzeń niepożądanych na przykładzie klinicznego szpitala w Łodzi). 

 

Praca z ludźmi i organizacjami stały się bodźcem do uruchomienia własnej działalności biznesowej, firmy doradczo-szkoleniowej Fractal Natura, wspierającej naturalny rozwój organizacji i ludzi w sektorze publicznym i prywatnym.

Trzcińska
Kamila Trzcińska

adiunkt w Katedrze Metod Statystycznych Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła studia na kierunku Matematyka na Wydziale Matematyki i Informatyki oraz Fizyka na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej. Studia doktoranckie o specjalności fizyka teoretyczna ukończyła na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej w 2017 r. Tytuł rozprawa doktorskiej to „Superaktywacja nierówności Svetlichnego w układach wielocząstkowych”. Autor wielu publikacji naukowych w czasopismach międzynarodowych. Główne obszary zainteresowań badawczych to mechanika kwantowa, analiza rozkładów dochodów i wydatków gospodarstw domowych, pomiar poziomu nierówności ekonomicznych, modelowanie rozkładów, ubóstwo, jakość życia. W badaniach opinii studentów uzyskuje wysokie oceny prowadzonych zajęć dydaktycznych.

Agnieszka Dorożyńska

doktor ekonomii. Na dorobek naukowy składa się kilkadziesiąt recenzowanych pozycji. Zainteresowania naukowe obejmują m.in. ekonomię i biznes międzynarodowy, w tym umiędzynarodowienie i finansowanie przedsiębiorstw. Kierowała i była wykonawcą wielu projektów krajowych i międzynarodowych o charakterze dydaktycznym i naukowym. Otrzymała nagrodę Rektora Uniwersytetu Łódzkiego za przygotowanie i wdrożenie interdyscyplinarnych programów kształcenia dla studentów zagranicznych pt. „International Business” oraz „Business and the Environment” w Uniwersytecie Łódzkim wraz z kompletem podręczników w języku angielskim. Była ekspertem i konsultantem w kilku projektach międzynarodowych (np. COSME, Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji, Erasmus), w grantach NBP oraz programie norweskim (EEA / Norway Grant). Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu funduszami europejskimi np. Urząd Marszałkowski WŁ oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Małgorzata Nowastowska
dr Małgorzata Nowastowska

Doktor, dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: nauki socjologiczne. Aktywność naukowa oraz publikacyjna mieści się w dziedzinie nauk społecznych oraz nauk o zarządzaniu zasobami ludzkimi. Tematyka prowadzonych badań empirycznych jak i literaturowych koncentruje się na problematyce: socjologii Internetu, zagadnień dotyczących komunikacji i autoprezentacji, metodach badań społecznych oraz zagadnień dotyczących

problemów społecznych, w tym nowych form patologii społecznej: ze szczególnym uwzględnieniem zjawiska agresji i przemocy cyfrowej, kradzieży tożsamości czy psychospołecznych konsekwencji nadbudowywania alter ego (oszustwa i kradzieże tożsamości). Obszar zainteresowań naukowych koncentruje się również na zjawisku ekskluzji społecznej wynikającej z niedostosowania społecznego oraz wsparciu grup marginalizowanych, dotkniętych

uzależnieniem i wykluczonych społecznie. Aktywność naukowa i publikacyjna z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oscyluje wokół zagadnień związanych z miękkim zarządzaniem w tym przede wszystkim obiektem zainteresowań są elementy związane z funkcjonowaniem człowieka w organizacji, motywacją pracowniczą, budowaniem wizerunku, zjawiskiem przewodzenia i rozwijania potencjału pracowniczego oraz przemianami sposobu wykonywania pracy, ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii.