Program szkolenia
- Sumowanie, uśrednianie, zliczanie danych z wielu arkuszy oraz plików.
- Ćwiczenie obliczanie listy płac w Excelu i pełnych kosztów zatrudnienia – formuły z blokadą adresu i definiowanie nazw zakresów komórek z różnych arkuszy.
- Operacje wykonywane jednocześnie w wielu arkuszach.
- Tworzenie rozwijanych list wyboru. Ograniczenie wprowadzania danych.
- Narzędzie formularz w Excelu – ułatwienie wprowadzania i kontrola danych.
- Filtrowanie i sortowanie danych. Formanty.
- Sortowanie danych wg własnej kolejności na liście.
- Ograniczenie uprawnień do edycji konkretnych komórek, arkuszy.
- Szyfrowanie dokumentu, podpis elektroniczny dokumentu.
- Mechanizm aktualnych kursów walut pobieranych automatycznie ze strony NBP.
- Sprawdzenie czy dokument występuje w tabeli w innym pliku.
- Sprawdzenie występowania duplikatów dokumentów. Usuwanie / filtrowanie duplikatów.
- Linkowanie dokumentów PDF i innych do rekordu tabeli – faktur, listów przewozowych, WZ, dokumentacji technicznej, karty produktu (podwiązanie dokumentu źródłowego).
- Generowanie aktywnych linków do plików PDF na podstawie numeru dokumentu.
- Masowa generacja dokumentów PDF z indywidualną nazwą pliku lub ich wysyłka e-mail na podstawie danych w tabeli – przykład wezwanie do zapłaty dla poszczególnych kontrahentów z tabeli.
- Agregacja danych: Sumowanie danych z raportów cząstkowych przygotowanych przez oddziały w osobnych plikach umieszczonych we wspólnym katalogu.
- Tworzenie raportów: tabela przestawna. Tworzenie schematów prognozy wyników finansowych dla danych tabeli przestawnej.
- Tworzenie różnych scenariuszy dla danych finansowych przedsiębiorstwa i ich analiza.
- Wyliczanie wskaźników płynności finansowej: wskaźnik płynności bieżącej, wskaźnik szybki, wskaźnik płynności gotówkowej, wskaźnik upłynniania.
- Wskaźniki rentowności: ROE, ROA, ROS.
- Wizualizacja graficzna danych – wykresy – linia trendu, prognoza na podstawie trendu, równanie liniowe i współczynnik korelacji. Wykres hierarchii geograficznej.
- Grupowanie zapisów wg nr konta, kontrahenta, kartoteki i sumowanie grup zapisów.
- Funkcje finansowe: wyliczanie wartości końcowej inwestycji (Future Value), obecnej wartości inwestycji (Present Value), wyliczanie wysokości raty, wysokość stopy procentowej, efektywnej rocznej stopy procentowej, minimalnej rocznej stopy procentowej.
- Funkcje wyszukujące i dobierające właściwe dane do obliczeń.
- Przeszukiwanie dwukierunkowe słownika – przykład rozliczenia prowizji akwizytorów mających różne prowizje w każdym z oddziałów.
- Funkcje statystyczne: zliczanie, sumowanie, uśrednianie danych spełniających określone kryteria.
- Funkcje tekstowe: formatowanie daty, własny format danych, łączenie i dzielenie tekstów w komórkach, zamiana fragmentu tekstu, zmiana wielkości liter, wyciąganie z tekstu daty oraz liczb.
- Zapoznanie z narzędziem Solver – metody statystyczne programowania liniowego.
- Korzystanie z funkcji słownie() – generowanie tekstu kwoty zł na podstawie liczb.