Opis kierunku

Studia w formule online
 

Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez Internet, w czasie rzeczywistym:

  • min. 90 % godzin jest realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w formie synchronicznej  w stosunku do wszystkich godzin przewidzianych 
    w programie studiów.
realizacja online

Ponad 68% konsumentów w Unii Europejskiej rozpoczyna swoje zakupy od wyszukiwarki. To liczba, która wzrosła czterokrotnie w ciągu ostatnich 3 lat. Nie ma chyba branży, która nie próbuje zaistnieć w Internecie – wykorzystując do tego lepiej lub gorzej dostępne narzędzia.

Ostatni kryzys związany z pandemią udowodnił, że ci, którzy reagują szybko i mądrze, mają szansę wygrać. E-biznes i e-commerce to naturalna droga dla nowoczesnych firm. Trzeba jednak poznać dobrze filozofię prowadzenia biznesu w sieci oraz rozgryźć z praktykami narzędzia, z których warto korzystać. Media społecznościowe, SEO, SEM, marketing automation, Big Data – wszystko to sprawia, że można sprzedawać i promować lepiej. Problem polega jednak na tym, że same narzędzia nie wystarczą. 

Potrzebna jest przede wszystkim praktyka, doświadczenie i wiedza ekspertów, którzy pomogą lepiej wykorzystać szanse, jakie daje Internet w promocji i sprzedaży produktów, usług, czy nawet idei. Kierunek "E-marketing i e-commerce. Biznes w Internecie" powstał po to, by nie tylko dowiedzieć się jakie są narzędzia, ale przede wszystkim – od praktyków – dowiedzieć się, jak je wykorzystywać i jak mądrze wybierać. 

SP_GDA

Cel:

Celem kierunku jest wykształcenie najwyższej klasy specjalistów marketingu internetowego i specjalistów od e-handlu i e-usług, którzy będą wsparciem dla działów sprzedaży i marketingu lub będą mogli samodzielnie tworzyć sklepy internetowe i promować skutecznie swoje produkty i usługi w internecie

Co zyskujesz?

Sprawdzona wiedza i najlepsze praktyki z pierwszej ręki można zdobyć w jeden sposób - od ludzi, którzy pracują w e-commerce i e-marketingu od lat, tworząc strategie, analizując i sprzedając lepiej. Studia pozwolą Ci na wykształcenie wysoko cenionych na rynku umiejętności, niezbędnych do prawidłowej i efektywnej pracy, mającej związek z wykorzystaniem Internetu w handlu oraz obejmującą takie obszary jak m.in.:

  • wykorzystanie Internetu w działalności handlowej i marketingowej,
  • zarządzanie projektami typu e-commerce w Internecie,
  • określanie i pomiar skuteczności i efektywności działań handlowych w Internecie,
  • znajomość aspektów finansowo-prawnych działalności handlowej w Internecie,
  • umiejętnego promowania działań handlowych w Internecie,
  • zarządzanie procesami, w tym logistyką w e-commerce,
  • skuteczne wykorzystanie social commerce.

Poznasz też najnowsze taktyki związane z rozwijająca się ekonomią subskrypcji (modele subskrypcyjne sprzedaży).

Dla kogo?

Dla pracowników działów marketingu i sprzedaży w dużych firmach, a także dla pracujących dla MŚP i freelancerów, którzy chcą poprawić swoją świadomość i wzmocnić kompetencje. Studia najlepiej sprawdzą się jako dodatkowa wiedza dla:

  • kierowników i dyrektorów działów handlowych,
  • przedsiębiorców (MŚP), którzy chcą wykorzystać Internet jako kanał sprzedaży,
  • specjalistów ds. marketingu i handlu,
  • twórców nowych przedsięwzięć stricte e-biznesowych,
  • wszystkich, którzy zamierzają wykorzystać potencjał Internetu w takich obszarach jak: obsługa klienta, promocja sprzedaży, komunikowanie się z klientem, poszukiwanie innowacyjnych pomysłów na rozwój swojej działalności handlowej, czy szeroko rozumiane wsparcie procesów biznesowych.
Katarzyna Kempa

Kierunek E-marketing i E-commerce przeznaczony jest dla osób, które chcą sprzedawać za pomocą internetu. Czy to będzie mały sklepik, czy przeniesienie biznesu stacjonarnego do świata cyfrowego, czy rozrastający się biznes z potencjałem, czy może dystrybucja usług – wielkość e-commerce nie ma tu znaczenia, bo uczymy się praktycznych mechanizmów, które pomogą odnaleźć się w każdej rzeczywistości.  

Jak to na Uniwersytecie Merito, stawiamy przede wszystkim na praktykę, a więc wykładowcy to praktycy z bogatym doświadczeniem w pracy z topowymi markami. Absolwenci naszego kierunku będą mieli podstawy biznesowe, brandingowe, logistyczne, prawne i analityczne do tego, żeby zbudować silną markę, prowadzić sklep internetowy i skutecznie skalować biznes, osiągając finansowe sukcesy.

Katarzyna Kempa

wykładowca

Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku E-marketing i e-commerce. Biznes w internecie 

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 178
Liczba zjazdów: 11
Liczba semestrów: 2
Zobacz program studiów

Wykładowcy

Piotr Bucki
Ela Szymanek
Katarzyna Majchrzak  wsb
Piotr Bucki

od 18 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuro-naukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i Polsce....

Elżbieta Szymanek

Prawniczka, założycielka kancelarii Peace & Law wspierającej prawnie ludzi biznesu, sztuki i internetu. Mówi o sobie prawniczka hipiska ze względu na daleki od tradycyjnego sposób prowadzenia kancelarii i obsługi klientów. 

Nowoczesne podejście do prawa, skupionego na polubownym...

Katarzyna Majchrzak

Certyfikowana specjalistka Google Analytics i Google Ads. Związana z branżą marketingu internetowego od ponad dziesięciu lat. Bibliotekarka z wykształcenia, marketerka z wyboru i zamiłowania. Doświadczenie marketingowe zdobywała pracując w krakowskich agencjach interaktywnych. Obecnie...

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online
Pobierz stronę do PDF