ABC studenta

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: studenci

Witamy na Uniwersytecie WSB Merito w Warszawie

Dziękujemy za zaufanie i wybór naszej uczelni. Przed rozpoczęciem zajęć zapoznaj się z najważniejszymi informacjami organizacyjnymi, które ułatwią Ci start.

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: studenci

Bądź z nami na bieżąco

Dołącz i bądź na bieżąco!

Kluczowe działy

Poznaj nas i sprawdź, w czym możemy pomóc

 

A jeśli masz więcej pytań:

Ważne informacje na start

 

Na Uniwersytecie WSB Merito Warszawa korzystamy z nowoczesnego systemu kolejkowego, który pozwoli Ci uniknąć długiego czekania. Wystarczy, że umówisz się na dogodny termin wizyty w jednym z naszych działów: Biuro Rekrutacji, Dziekanat, Dział Obsługi Finansów Studenta, Biuro Karier i Praktyk, Dział Współpracy z Zagranicą, Dział Studiów 

Podyplomowych i Szkoleń oraz MBA. 

 

Wybór terminu jest prosty – zarezerwuj bilet na jeden z trzech sposobów:

  1. Przez system rezerwacji online pod adresem: bezkolejki.eu/merito-warszawa
  2. Korzystając z aplikacji QMS.EVERYWHERE
  3. W biletomacie stacjonarnym przy głównym wejściu
     

Dodatkowo, system QMS umożliwia umawianie się na konsultacje online z pracownikami Dziekanatu.

Extranet 24/7

Intuicyjny portal, który zapewnia stały kontakt z uczelnią. Znajdziesz tam plany zajęć, oceny, aktualności i informacje o płatnościach.
 

Logowanie

  1. Wejdź na stronę Extranetu w języku polskim lub angielskim:
    • Extranet PL
    • Extranet ANG
  2. Użyj loginu przesłanego w wiadomości e-mail po rozpoczęciu studiów.
  3. Wpisz hasło, które ustawiłeś przy pierwszym logowaniu.

 

Masz problem?

Skontaktuj się: [email protected]
 

Dla absolwentów: 
Jeśli kontynuujesz naukę na studiach II stopnia, Twój login i sposób logowania pozostają bez zmian.

 

Microsoft 365

Każdy student otrzymuje darmową licencję, dzięki której może korzystać z pakietu Office online, bądź zainstalować go na swoim urządzeniu.


Logowanie

  1. Przejdź na portal Office 365.
  2. Kliknij "Zaloguj się".
  3. Wpisz login w formacie: [email protected]

(login znajdziesz w Extranecie: Mój profil → Moje dane → Login do usługi MS365).

  1. Zaloguj się danymi do Extranetu Uniwersytetu WSB Merito.

     

Uwaga
Logowanie do wszystkich aplikacji Office (w tym Teams) oraz portalu Office365 wymaga uczelnianego konta MS365. Jeśli masz z czymś problemy lub pytania dotyczące instalacji, prosimy o kontakt: [email protected]
 

 

Moodle

Na platformie e-learningowej Moodle zamieszczamy materiały zarówno te niezbędne na zajęciach, jak i te, które rozwiną Twoje kompetencje w sposób dodatkowy. Ponieważ masz do niej nieprzerwany dostęp, pomoże Ci w zdobywaniu wiedzy i rozwoju umiejętności, niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz.
 

Logowanie

Zaloguj się do Extranetu i kliknij w górnym menu "Moodle", zostaniesz przekierowany do platformy. Możesz też będąc zalogowanym do Extranetu przejść do Moodle przez stronę.

Przypominamy, że od 1 października 2025 głównym dokumentem studenckim jest mLegitymacja. Wygodna, elektroniczna legitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.  Od teraz zawsze w Twoim telefonie. Jeśli jednak wolisz tradycyjną, plastikową legitymację - dziekanat może ją przygotować

 

Zamówienie legitymacji

  • Złóż wniosek o wydanie legitymacji studenckiej przez formularz w Extranecie: Dziekanat -> Sprawy studenckie.
     

Przedłużanie legitymacji dla absolwentów:

  • Informacje dotyczące przedłużania legitymacji dla absolwentów naszej uczelni będą przekazane w zakładce Dziekanat w Extranecie.

     

Od 1 października 2025 r. w dziekanatach można składać zapotrzebowanie na zaświadczenie potwierdzające status studenta w wersji papierowej lub skorzystać z możliwości pobrania e-zaświadczenia w Extranecie w zakładce: Mój profil → Moje podania oraz Mój profil → e-zaświadczenie

 

Harmonogram zjazdów

  • Znajdziesz oo zalogowaniu się do Extranetu, w zakładce Organizacja roku studiów → Harmonogram roku akademickiego.
     

Plan zajęć

  • Plan zajęć znajdziesz na tydzień przed ich rozpoczęciem w Extranecie w zakładce Plan zajęć → Mój plan.

 

Podział na grupy

  • W planie zajęć znajdziesz przypisanie do konkretnej grupy. W wyjątkowych sytuacjach możliwa jest zmiana grupy – w tym celu skontaktuj się z Dziekanatem.

 

Studiując u nas, możesz ubiegać się o:
 

  • stypendium socjalne,
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych,
  • stypendium rektora za wyróżniające wyniki w nauce,
  • stypendium rektora za osiągnięcia naukowe,
  • stypendium rektora za osiągnięcia sportowe,
  • stypendium rektora za osiągnięcia artystyczne,
  • zapomogę.
     

Dowiedz się więcej o stypendiach

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami: tel.: 22 256 23 30, e-mail: [email protected]

 

Zobacz więcej 

Druki wniosków na fakturę dostępne są w Extranecie w zakładce: Druki do pobrania → Dziekanat → Zamówienie na fakturę

  • Jeśli opłacasz sam studia, pobierz wniosek → Zamówienie na fakturę student.
  • Jeśli studia opłaca pracodawca, pobierz wniosek → Zamówienie na fakturę firma.

     

Wypełniony i podpisany wniosek należy przesłać na adres [email protected].

Do ubezpieczenia zdrowotnego może zostać zgłoszony Student, który:
 

  • ukończył 26 lat i nie podlega obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu,
  • nie ukończył 26 lat, a żaden z członków rodziny (rodzice, dziadkowie, małżonek) nie podlega obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego

Formularz znajdziesz pod linkiem oraz po zalogowaniu się do Extranetu w zakładce: druki do pobrania – wnioski i podania – Wniosek o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym (link).
 

Ważne informacje o ubezpieczeniu dla Cudzoziemców!
 

Ubezpieczenie zdrowotne lub potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia wymagane jest nie tylko podczas wjazdu i ubiegania się o zezwolenie na pobyt czasowy, lecz także w czasie całego pobytu cudzoziemca w Polsce.

Jeżeli nie posiadasz obywatelstwa państwa członkowskiego krajów UE/EFTA, ani prawa legalnego zamieszkiwania na terytorium innego niż RP państwa UE/EFTA, ani nie podlegasz obowiązkowemu ubezpieczeniu zdrowotnemu na terenie RP lub w innym państwie członkowskim UE/EFTA (np. obowiązkowe ubezpieczenie dla osoby zatrudnionej, prawo do zgłoszenia jako członek rodziny ubezpieczonego, itp.), możesz ubezpieczyć się dobrowolnie samodzielnie np. w Narodowym Funduszu Zdrowotnym (NFZ). Będziesz potrzebować zaświadczenia o statusie studenta, które otrzymasz w dziekanacie.

Szczegółowe informacje dotyczące ubezpieczenia znajdziesz w Extranecie.

Każdy student otrzymuje indywidualny, osobisty numer konta bankowego, na który należy wpłacać czesne. Numer konta bankowego, terminy płatności oraz  wysokość czesnego znajdują się w Extranecie: Mój profi l → Płatności i wpłaty
 

Pierwszą płatność dokonaj do 28 lutego 2026 r. Za datę wpłaty uważa się dzień zaksięgowania jej na koncie uczelni.

Wykonaj dwa osobne przelewy:

  • Pierwsza rata czesnego – konto o nazwie „czesne”
  • Opłata za legitymację 22 zł – konto o nazwie „inne”
     

Wysokość czesnego znajdziesz w podpisanej umowie edukacyjnej, jak również w Extranecie po otrzymaniu dostępu.

Na studiach w formie stacjonarne:

  • Zajęcia realizowane w ciągu tygodnia - zwyczajowo są to 3 lub 4 dni w tygodniu,
  • Wykłady odbywają się online zaś ćwiczenia w salach. W jeden dzień zajęcia odbywają się tylko w sali, a w inny dzień tylko online - wykorzystując metody i techniki kształcenia na odległość,
  • Z wykładowcą oraz koleżankami i kolegami z grupy spotykasz się w salach wykładowych,
  • Wszystkie egzaminy w sesji odbywają się stacjonarnie w sali.

 

Na studiach w formie niestacjonarnej: 

  • Zajęcia realizowane w soboty i niedziele, średnio raz na dwa tygodnie.
  • Wykłady odbywają się online zaś ćwiczenia w salach. W jeden dzień zajęcia odbywają się tylko w sali, a w inny dzień tylko online - wykorzystując metody i techniki kształcenia na odległość,
  • Z wykładowcą oraz koleżankami i kolegami z grupy spotykasz się w salach wykładowych,
  • Wszystkie egzaminy w sesji odbywają się stacjonarnie w sali.


Na studiach online asynchronicznie:

  • Studiujesz z dowolnego miejsca na świecie, w wybranym przez siebie czasie (asynchronicznie). Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki materiałom zamieszczanym na platformie Moodle, która zapewnia dostęp 24 h, 7 dni w tygodniu do wykładów, materiałów edukacyjnych i ćwiczeń opracowanych przez zespół wykładowców – praktyków.
  • Dwa, trzy razy w ciągu semestru spotykasz się z kolegami i koleżankami na zajęciach, które odbywają się stacjonarnie na uczelni, udział w tych zajęciach jest obowiązkowy.
  • Zaliczenia i egzaminy odbywają w określonym terminie (mogą się odbywać w siedzibie uczelni lub na platformie Moodle).
  • Wszystkie egzaminy semestralne odbywają się w formie stacjonarnej w budynku Uniwersytetu WSB Merito, udział w egzaminach jest obowiązkowy.

Informacje na dobry początek

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: studenci

Aby ułatwić Ci wejście w nowy rok akademicki, przygotowaliśmy zestaw najważniejszych informacji pomocnych na starcie studiów. 

Skorzystaj z praktycznych materiałów:

Karta informacyjna

Dostęp tylko dla studentów Uniwersytetu WSB Merito Warszawa
ABC Student

Słowniczek

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: dwie kobiety analizujące notatki zapisane na kolorowych karteczkach

 

 

Dopiero zaczynasz studia i nie wiesz, czym różni się dziekanat od sekretariatu, a wykłady od ćwiczeń? Sprawdź nasz słowniczek najważniejszych pojęć akademickich, takich jak kolokwium, zaliczenie, sesja czy „dziekanka”, i poznaj podstawy życia studenckiego.

Skontaktuj się z nami

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Warszawa: Kampusy Uniwersytetu WSB Merito Warszawa, Mokotów i Targówek
INFOLINIA pon. – czw. 7:30 – 16:00, pt. 7:30 – 19:00 weekend 7:00 – 19:00.
Łabiszyńska 25, 03-204, Warszawa
niedziela: Zamknięte
poniedziałek: 10:00-18:00
wtorek: 9:00-14:00
środa: 9:00-14:00
czwartek: 10:00-18:00
piątek: Zamknięte
sobota: 9:00-14:00
INFOLINIA pon. – czw. 7:30 – 16:00, pt. 7:30 – 19:00 weekend 7:00 – 19:00.
pokój 9
Domaniewska 50 , 02-672, Warszawa
niedziela: Zamknięte
poniedziałek: 10:00-18:00
wtorek: 9:00-14:00
środa: 9:00-14:00
czwartek: 10:00-18:00
piątek: Zamknięte
sobota: 9:00-14:00
INFOLINIA pon. – czw. 7:30 – 16:00, pt. 7:30 – 19:00 weekend 7:00 – 19:00
Pokój 012
Łabiszyńska 25, 03-204, Warszawa
niedziela: Zamknięte
poniedziałek: 10:00-14:00
wtorek: 10:00-14:00
środa: 12:00-18:00
czwartek: 10:00-14:00
piątek: Zamknięte
sobota: 9:00-14:00
Obsługa zdalna od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-16:00 i soboty w godz. 09:00-15:00.
Pokój 004
Łabiszyńska 25, 03-204, Warszawa
niedziela: Zamknięte
poniedziałek: 8:00-12:00
wtorek: 8:00-15:45
środa: 10:00-17:45
czwartek: 8:00-15:45
piątek: 8:00-12:00
sobota: 9:00-14:00

Formularz kontaktowy

Podaj numer albumu jeśli jesteś naszym studentem lub absolwentem. Przyśpieszy to realizację Twojego zgłoszenia

KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu przy ul. Powstańców Wielkopolskich 5.
Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: [email protected].

W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Cele marketingowe
W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
Realizacja usług edukacyjnych i archiwizacja danych po zrealizowaniu usługi
W celach realizacji usług edukacyjnych oraz archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie zawartej umowy oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Twoje dane będą przechowywane przez:
- 50 lat zgodnie z par. 15 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku w sprawie studiów,
- 25 lat, jeśli dokumentacja dotyczy studiów podyplomowych oraz MBA,
- okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa w przypadku innych usług edukacyjnych (np. szkoleń),
- 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji, jeśli nie podejmiesz u nas studiów.

KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Jako uczelnia na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. Twoje dane osobowe mogą zostać im przekazane do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych) lub podwykonawcą (np. agencją marketingową). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
Twoje dane mogą być też przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Masz prawo:
• dostępu do treści Twoich danych,
• do sprostowania Twoich danych,
• do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
- wycofasz Twoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- Twoje dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu dostosowania naszych usług do Twoich preferencji,
- Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
• do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
• do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
• do przenoszenia danych,
• do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.
Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych i w celu badania losów absolwentów jest dobrowolne.
Podanie danych w celach realizacji usług edukacyjnych i archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi jest wymagane ustawowo lub jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli odmówisz podania swoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi.

W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?
Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez uniwersytet w celu przetwarzania informacji handlowych dotyczących usług, promocji i wydarzeń związanych z uniwersytetem. Zgoda obejmuje przesłanie informacji za pośrednictwem:

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

Już wiesz, co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji