dr Marta Małecka
dr Marta Małecka

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, menadżer kierunku pedagogika na studiach I i II stopnia w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu oraz w Bydgoszczy oraz jednolitych studiów magisterskich – pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Posiada długoletnie doświadczenie w roli wykładowcy akademickiego, autorka licznych artykułów naukowych oraz dwóch publikacji książkowych w tematyce pracy z młodzieżą. Studia z zakresu seksuologii klinicznej ukończyła na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Swoją wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia terapii problemów o podłożu seksualnym pogłębiała w Centrum Terapii Lew-Starowicz. Obecnie kształci się w nurcie psychodynamicznym w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym w Krakowie. Szkolenie rekomendowane jest przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Swoją pracę terapeutyczną opiera na wieloletnim doświadczeniu zdobywanym w ośrodkach wsparcia oraz pracy indywidualnej z pacjentami. Ukończyła staż kliniczny w zakresie seksuologii klinicznej w Poznańskim Centrum Psychodynamicznym. Podnosi swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w szkoleniach, konferencjach i warsztatach z zakresu psychoterapii i seksuologii. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Regularnie superwizuje swoją pracę.

dr Katarzyna Wiśniewska-Borysiak

Wieloletni nauczyciel akademicki o specjalnościach: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, metody komputerowe w edukacji oraz edukacja ustawiczna. Certyfikowany tutor. Samodzielnie tworzy edukacyjne programy internetowe (EPI) oraz edukacyjne programy sieciowe (EPS) do wspomagania nauczania różnych przedmiotów w szkole na wszystkich szczeblach kształcenia, a także do diagnozy i terapii pedagogicznej. Jest autorem wielu artykułów oraz monografii naukowej, pt. "Komputer we wspomaganiu logicznego myślenia".

dr Katarzyna Smulska

Doktor nauk humanistycznych z zakresu pedagogiki. Magister filologii angielskiej. Nauczycielka w szkołach ogólnokształcących na wszystkich szczeblach edukacji. Od 2012 roku Pełnomocnik Rektora ds. Metodyki Kształcenia w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu, zajmująca się wspomaganiem i koordynacją działań systemu zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uczelni oraz inicjowaniem i organizowaniem szkoleń dla nauczycieli akademickich WSB rozwijających ich warsztat metodyczny. Zainteresowania badawcze z zakresu rozwiązań wprowadzanych w systemach edukacji służących i nakierowanych na uczącego się oraz jego otoczenie – zindywidualizowanie procesu edukacji (edukacja spersonalizowana) oraz wdrażanie nowoczesnej dydaktyki na różnych etapach edukacji z zastosowaniem szerokiego wachlarza metod dydaktycznych. Czerpanie dobrych rozwiązań ze sprzecznych ze sobą z założenia elementów gospodarczo-polityczno-społecznych w różnych systemach i poszukiwanie trzeciego paradygmatu próbującego nadać nowy, adekwatny do zapotrzebowania dzisiejszych czasów, wymiar systemu edukacji i jego powiązań ze sferami: polityki, gospodarki i społeczeństwa.

dr Agnieszka Uniewska

Posiada blisko 4-letnie doświadczenie związane z pracą na stanowisku nauczyciela – wychowawcy w Gimnazjum i Liceum Anny i Aleksandra Nalaskowskich w Toruniu i związane z tym działania w zakresie planowania pracy wychowawczej, określania podstaw aksjologicznych i formułowania celów wychowania, doboru adekwatnych metod i technik wychowawczych, diagnozowania błędów i trudności wychowawczych oraz postrzegania procesu wychowania w szerszej perspektywie społeczno – kulturowej.

Autorka programu i planu przygotowania zawodowego nauczycieli na studiach podyplomowych, aktywnie zaangażowana w proces akademickiego i pozaakademickiego kształcenia, doskonalenia i dokształcania nauczycieli. 

Badania i publikacje naukowe związane z problematyką prowadzonych zajęć.
Kilkunastoletnie doświadczenie dydaktyczne w zakresie prowadzenia zajęć akademickich z danej tematyki dla studentów i słuchaczy studiów stacjonarnych, niestacjonarnych, podyplomowych i kursów kwalifikacyjnych i doskonalących. Dyrektor niepublicznego terapeutycznego punktu przedszkolnego, w którym edukacją przedszkolną i terapią objęte są dzieci w wieku 2.5 – 9 lat z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

dr Hanna Rudomska

Profesor oświaty z 30-letnim stażem pracy pedagogicznej, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, magister pedagogiki specjalnej (specjalność: resocjalizacja). Dorobek naukowy koncentruje się wokół pedagogiki specjalnej, uwarunkowań funkcjonowania osób głuchoniewidomych, edukacji włączającej oraz inkluzji społecznej. Wzięła czynny udział w kilkunastu konferencjach naukowych zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Uczestniczka wyjazdów studyjnych w ramach programu ERASMUS+ oraz licznych szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe. Ekspert w dziedzinie pedagogiki specjalnej – członek Zespołu Pedagogiki Specjalnej KNP PAN od września 2016–2020 i na lata 2020-2024. Długoletnie doświadczenie w pracy pedagoga szkolnego na poziomie szkoły podstawowej. Długoletnie doświadczenie na stanowisku nauczyciela w Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Głuchoniewidomej: autorka indywidualnych programów edukacyjnych opartych na diagnozie funkcjonalnej dziecka głuchoniewidomego z dodatkowymi sprzężeniami. Od ponad 20 lat pracuje w K-P SOSW nr 1 im. L. Braille'a w Bydgoszczy z dziećmi z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, prowadząc zajęcia w oparciu o założenia stymulacji bazalnej oraz biofeedback z dziećmi i młodzieżą niewidomą lub słabowidzącą.

dr Alicja Szostkiewicz

Absolwentka Pedagogiki o specjalizacji Edukacja dorosłych na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK, Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz studiów podyplomowych z Doradztwa Zawodowego i Coachingu Kariery w WSB w Toruniu. Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Nauk Społecznych i Humanistycznych w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Rozprawę doktorską obroniła w 2017 roku na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK w Toruniu pt: Uczenie się w średniej dorosłości i jego uwarunkowania. Redaktor naukowa publikacji pt: Uczenie się przez całe życie. Rozwój – Kariera – Partycypacja społeczna (Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2014), autorka publikacji: Uczenie się w średniej dorosłości (Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2019). Współzałożycielka Stowarzyszenia Gildia Superbohaterów działającego od maja 2020 roku. Ściśle łączy zainteresowania badawcze z obszarem praktycznym. Te dwa światy kręcą się nieustannie wokół uczenia się osób dorosłych, doradztwa zawodowego i personalnego oraz szeroko pojętej Ekonomii Społecznej. Jest wszędzie tam, gdzie pojawiają się potrzeby: wskazania kierunku zawodowego, rozwojowego bądź wsparcia. Trener, Coach kariery, doradca zawodowy, członek Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Prywatnie podróżniczka oraz miłośniczka polskich Tatr.

dr Tomasz Marcysiak

Socjolog, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Bydgoszczy. Ekspert w zakresie badań przemian zachodzących na obszarach wiejskich. Metodami socjologii jakościowej bada postawy przedsiębiorcze mieszkańców wsi, kulturę ludową oraz strategie zawodowe i aspiracje edukacyjne młodzieży i dzieci. Organizator licznych obozów naukowych i projektów badawczych dla studentów. Mówi o sobie, że jest tak zwanym socjologiem zaangażowanym lepiej czującym się w terenie niż w gabinecie. Zainteresowania naukowe: socjologia wsi, socjologia miast, przemiany społeczne, badania jakościowe.

Jolanta Gruchlik

pedagog, nauczyciel, wykładowca. Od 2004 r. starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy. Ukończone liczne studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne m. in: z zakresu zarządzania oświatą, nadzoru pedagogicznego, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, pedagogiki zdolności i twórczości, oligofrenopedagogiki. Ekspert w zakresie awansu zawodowego nauczycieli, trener kompetencji kluczowych oraz „Jak uczyć uczniów uczenia się”, ewaluator, koordynator wypoczynku dzieci i młodzieży, edukator NOWA SZKOŁA. Współpracuje z organami prowadzącymi, stowarzyszeniami i fundacjami na rzecz dzieci i młodzieży. Autorka publikacji zwartych oraz artykułów opublikowanych w czasopismach oświatowych. Brała udział w wielu projektach i badaniach dotyczących zagadnień oświaty. Współzałożycielka, wiceprezes, obecnie członek honorowy Toruńskiego Stowarzyszenia Twórczego Nauczyciela w Edukacji Wczesnoszkolnej, współautorka programu w zakresie edukacji wczesnoszkolnej zatwierdzonego przez MEN. Wykładowca od 2004 r. dla studentów I i II stopnia, dla słuchaczy, dyrektorów szkół/placówek. W swej praktyce dydaktycznej prowadzi wykłady i ćwiczenia z licznych przedmiotów związanych z zarządzaniem i pedagogiką. Promotor prac licencjackich i dyplomowych.

Joanna Wiśniewska
Joanna Wiśniewska

Psycholog społeczny, psycholog wojskowy. Wykładowca na kierunku pedagogika oraz psychologia w WSB w Toruniu. Autorka artykułów i publikacji oraz prelegentka branżowych konferencji z zakresu psychologii społecznej. Psycholog-praktyk z bogatym doświadczeniem zawodowym. Prowadzi szkolenia z zakresu psychologii społecznej i psychologii stresu. Ekspert medialny Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Sekretarz Toruńskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Na co dzień pracuje jako psycholog w resorcie obrony narodowej. Jest wykładowcą na kierunku pedagogika w WSB w Toruniu i w Bydgoszczy. Współpracuje m.in. z Ośrodkiem Środowiskowej Pomocy Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży. Inicjatorka i współautorka lokalnych inicjatyw w zakresie kultury i psychoedukacji.

Ziemowit Socha

socjolog, wykładowca i pracownik branży badań rynku i opinii. Na WSB pracuje od 2011 roku i uczył socjologicznych przedmiotów na takich kierunkach, jak socjologia, pedagogika, bezpieczeństwo narodowe oraz zarządzanie (w tym dla studentów anglojęzycznych). Pracuje jako adiunkt w Instytucie Badań Edukacyjnych, gdzie na co dzień zajmuje się wdrażaniem ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, której zadaniem jest poprawa komunikacji pomiędzy sektorem szeroko pojętej edukacji a rynkiem pracy. Współpracuje z sektorem produkcji przemysłowej, motoryzacji oraz jednostkami samorządu terytorialnego Ponadto jest ekspertem Fundacji Platforma Przyszłości Przemysłu. Jednak od dłuższego czasu (ok. 15 lat) głównie zajmuje się uczestnictwem w badaniach empirycznych. Uczestniczył w ponad 150 projektach badawczych jako analityk, moderator oraz koordynator zespołów badawczych i autor raportów. W ramach pracy dla sektora publicznego badał edukację, sektor kultury, polityki społecznej oraz przedsiębiorczość. Natomiast w sektorze prywatnym wspierał badawczo branżę farmaceutyczną, motoryzacyjną, bankową, FMCG oraz ubezpieczeniową. Ostatnio coraz częściej pod własnym szyldem t(x): Empiria. Pracę doktorską napisał w 2017 roku w obszarze socjologii muzyki, o której prowadzi  jedynego w Polsce bloga: Muzyka/dźwięk, społeczeństwo/kultura. 

aleksandra sadowska-krajewska
Aleksandra Sadowska-Krajewska

Opiekun merytoryczny kierunku Logopedia

Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia polska na UMK w Toruniu. Absolwentka Studiów Podyplomowych: dziennikarstwo, logopedia, oligofrenopedagogika, neurologopedia, wspomagania rozwoju i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera. Współzałożycielka Fundacji „Iskra Pomocy”, nauczyciel w KPSOSW w Toruniu. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie WSB Merito, UMK w Toruniu oraz w AKP w Bydgoszczy. Organizuje szkolenia dla nauczycieli, terapeutów, współpracuje z Przychodnią „Nasz Lekarz” w Toruniu.

 

W ramach terapii pracuje z pacjentami z opóźnionym rozwojem mowy, dziećmi mającymi zaburzenia komunikacji (spektrum autyzmu), wady wrodzone centralnego układu nerwowego. Terapią obejmuje również zaburzenia komunikacji o typie afazji u dzieci i dorosłych, zaburzenia dyzartryczne u dzieci i dorosłych, niepełnosprawności sprzężone i choroby neurodegeneracyjne.

Monika Grabowska
Monika Grabowska

Absolwentka UAM w Poznaniu, całe zawodowe życie związana z szeroko rozumianą pomocą społeczną, obecnie kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzelnie – codziennie przekuwa teorię w praktykę. Przewodnicząca Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Karolina Gołębiowska.jpg
dr Karolina Gołębiowska

Doktor nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa, obecnie metodyk e-learningu w Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania Uniwersytetu WSB Merito w Toruniu. Członkini Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego. Wykładowczyni akademicka przedmiotów z zakresu dydaktyki. Wizytatorka w ramach projektu „Dydaktyka literatury i języka polskiego w świetle nowej podstawy programowej”. Uczestniczka warsztatów i szkoleń z zakresu podnoszenia efektywności dydaktyki (Grywalizacja w edukacji wyższej, Projektowanie zgamifikowanego procesu edukacyjnego, Kurs Efektywnej Nauki) oraz wykorzystania narzędzi AI w przestrzeni akademickiej (Jak zastosować sztuczną inteligencję i ChatGPT w dydaktyce i metodologii uczelni wyższych?, Wykorzystanie ChatGPT i innych narzędzi gen-AI w pracy naukowo-dydaktycznej, konferencja Ewaluacja studentów czasach AI).