Badania i projekty
Przykłady naszej współpracy z otoczeniem
Programy edukacyjne SOFT-CLIL
Oparte na zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym, programy opracowane na podstawie badań dr Barbary Muszyńskiej. Zawierają scenariusze zajęć, koncentrują się na wspieraniu rozwoju kompetencji językowych dzieci i młodzieży.
Zestawy dydaktyczne Mindtoyness
Projekt koncentruje się na badaniu możliwości rozwojowych osób z niepełnosprawnościami poprzez wykorzystanie specjalistycznych zabawek i materiałów edukacyjnych. Analizowane są m.in. uwaga, spostrzegawczość i wrażliwość przestrzenna. Z narzędzi tych korzysta się w pracy zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi.
Innowacyjne gry kooperacyjne GameIT
Projekt realizowany na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu we współpracy z uczelniami z Rumunii, Norwegii i Słowenii w latach 2017-2020. Jego celem była poprawa metod dydaktycznych poprzez tworzenie gier kooperacyjnych rozwijających umiejętności językowe. W ramach projektu powstały dwie gry: Planet Hexagon i Polonia Misteriosa oraz e-book z materiałami szkoleniowymi. Dzięki współpracy z firmą Board and Dice wykorzystano nowoczesne narzędzia edukacyjne.
Lifelong learning
Promocja uczenia się przez całe życie oraz uznawanie efektów nauki poza edukacją formalną to kluczowe elementy polityki edukacyjnej w Polsce. Tylko 4,39% dorosłych uczestniczy w formalnym kształceniu, co wskazuje na potrzebę większego zaangażowania w naukę. Badania Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW wspierają rozwój polityki lifelong learning, tworząc modelowe podejście do potwierdzania efektów uczenia się pozaformalnego.
Słowniki angielskich wyrażeń potocznych
Słowniki autorstwa prof. Macieja Widawskiego i dr Małgorzaty Kowalczyk to pierwsze w Polsce publikacje poświęcone codziennym wyrażeniom w języku angielskim (brytyjskim i amerykańskim). Zawierają 500 haseł oraz 1700 przykładów z informacjami gramatycznymi i ich polskimi odpowiednikami. Słowniki wspierają edukację, tłumaczenie i praktykę zawodową, poprawiając znajomość żywego języka.