Program studiów
Program studiów podyplomowych na kierunku prawo nowych technologii w biznesie
Wprowadzenie do nowych technologii
(4 godz.)
- Gospodarcze i społeczne uwarunkowania prawa nowoczesnych technologii
- Prawo nowych technologii – nowa dziedzina prawa
- Organizacyjne aspekty tworzenia i wdrażania nowych technologii (konsorcja, joint-ventures,start-up, spin-off)
Własność przemysłowa
(20 godz.)
- Wynalazki i nowe technologii ze szczególnym uwzględnieniem strategii i ochrony w ramach sektora IT, life-science oraz biotechnologicznego
- Ochrona znaków towarowych i oznaczeń, firmy, znaki towarowe w Internecie, ochrona domen internetowych
- Wzory przemysłowe i ich ochrona ze szczególnym uwzględnieniem wzornictwa w branży nowych technologii (w tym gaming oraz interfejsy)
- Komercjalizacja własności przemysłowej
Prawo autorskie
(20 godz.)
- Utwór i jego ochrona
- Ochronna nowych kategorii utworów
- Prawo autorskie w Internecie
- Komercjalizacja praw autorskich
Bazy danych
(6 godz.)
- Przedmiot i zakres ochrony
- BIG DATA
Programy komputerowe, IT
(14 godz.)
- Podstawy prawne zagadnienia
- Gaming
- Patentowanie w IT
- Zarządzanie projektami IT
Nieuczciwa konkurencja
(18 godz.)
- Podstawy prawne zagadnienia
- Czyny nieuczciwej konkurencji
- Tajemnica przedsiębiorstwa i ochrona know-how
- Podstawy i zasady cywilnoprawnej ochrony przed nieuczciwą konkurencją w Internecie
- Dobra osobiste w Internecie
Zamówienia publiczne
(9 godz.)
- Cyfryzacja zamówień publicznych
- Reguły wejścia na rynek zamówień publicznych
- Start-upy w zamówieniach publicznych
E-commerce
(18 godz.)
- Regulacja handlu elektronicznego (umowy zawierane na odległość, wzorce umowne, ochrona konsumenta)
- Platformy internetowe
- Prowadzenie działalności reklamowej, marketingowej i promocyjnej w Internecie
- Tworzenia regulaminów i wzorców stosowane w e-commerce
- Handel elektroniczny z perspektywy prawa niemieckiego i europejskiego
- Opodatkowanie e-commerce
Sztuczna Inteligencja
(12 godz.)
- Prawa człowieka, a odpowiedzialność korporacyjna
- Odpowiedzialność za AI
- Ochrona konsumenta wobec rozwoju AI
- Marketing przy wykorzystaniu AI
Ochrona danych osobowych
(12 godz.)
- Podstawy prawne zagadnienia
- Marketing a RODO
- Wpływ projektów rozporządzenia e-Privacy oraz ustawy Prawo komunikacji elektronicznej na ochronę danych osobowych
Opodatkowanie działalności w branży nowych technologii
(9 godz.)
- Zarys opodatkowania działalności gospodarczej w tym spółek
- IP BOX
- Ulga na badania i rozwój
Cyberprzestępczość
(4 godz.)
- Odpowiedzialność i ściganie cyberprzestępczości
Forma zaliczenia
przedstawienie rozwiązania wybranego studium przypadku
zaliczenie wszystkich zajęć