Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku prawo nowych technologii w biznesie

 
Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 146
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Wprowadzenie do nowych technologii
(4 godz.)
  • Gospodarcze i społeczne uwarunkowania prawa nowoczesnych technologii 
  • Prawo nowych technologii – nowa dziedzina prawa
  • Organizacyjne aspekty tworzenia i wdrażania nowych technologii (konsorcja, joint-ventures,start-up, spin-off)
 
Własność przemysłowa
(20 godz.)
  • Wynalazki i nowe technologii ze szczególnym uwzględnieniem strategii i ochrony w ramach sektora IT, life-science oraz biotechnologicznego
  • Ochrona znaków towarowych i oznaczeń, firmy, znaki towarowe w Internecie, ochrona domen internetowych
  • Wzory przemysłowe i ich ochrona ze szczególnym uwzględnieniem wzornictwa w branży nowych technologii (w tym gaming oraz interfejsy)
  • Komercjalizacja własności przemysłowej
 
Prawo autorskie
(20 godz.)
  • Utwór i jego ochrona
  • Ochronna nowych kategorii utworów
  • Prawo autorskie w Internecie
  • Komercjalizacja praw autorskich
 
Bazy danych
(6 godz.)
  • Przedmiot i zakres ochrony 
  • BIG DATA
 
Programy komputerowe, IT
(14 godz.)
  • Podstawy prawne zagadnienia
  • Gaming 
  • Patentowanie w IT
  • Zarządzanie projektami IT
 
Nieuczciwa konkurencja
(18 godz.)
  • Podstawy prawne zagadnienia
  • Czyny nieuczciwej konkurencji
  • Tajemnica przedsiębiorstwa i ochrona know-how
  • Podstawy i zasady cywilnoprawnej ochrony przed nieuczciwą konkurencją w Internecie 
  • Dobra osobiste w Internecie 
 
Zamówienia publiczne
(9 godz.)
  • Cyfryzacja zamówień publicznych
  • Reguły wejścia na rynek zamówień publicznych
  • Start-upy w zamówieniach publicznych
 
E-commerce
(18 godz.)
  • Regulacja handlu elektronicznego (umowy zawierane na odległość, wzorce umowne, ochrona konsumenta)
  • Platformy internetowe
  • Prowadzenie działalności reklamowej, marketingowej i promocyjnej w Internecie
  • Tworzenia regulaminów i wzorców stosowane w e-commerce
  • Handel elektroniczny z perspektywy prawa niemieckiego i europejskiego
  • Opodatkowanie e-commerce
 
Sztuczna Inteligencja
(12 godz.)
  • Prawa człowieka, a odpowiedzialność korporacyjna 
  • Odpowiedzialność za AI 
  • Ochrona konsumenta wobec rozwoju AI
  • Marketing przy wykorzystaniu AI
 
Ochrona danych osobowych
(12 godz.)
  • Podstawy prawne zagadnienia
  • Marketing a RODO
  • Wpływ projektów rozporządzenia e-Privacy oraz ustawy Prawo komunikacji elektronicznej na ochronę danych osobowych
 
Opodatkowanie działalności w branży nowych technologii
(9 godz.)
  • Zarys opodatkowania działalności gospodarczej w tym spółek
  • IP BOX 
  • Ulga na badania i rozwój
 
Cyberprzestępczość
(4 godz.)
  • Odpowiedzialność i ściganie cyberprzestępczości
 
Forma zaliczenia
przedstawienie rozwiązania wybranego studium przypadku
Książki
zaliczenie wszystkich zajęć