Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku edukacja włączająca.

Liczba miesięcy nauki: 15
Liczba godzin: 375 + 120 godz. praktyk
Liczba zjazdów: 15
Liczba semestrów: 3
PROGRAM STUDIÓW
  • Teorie edukacji włączającej i integracyjnej 
  • Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych i opracowanie indywidualnych programów edukacyjnych 
  • Metodyka kształcenia w grupach zróżnicowanych 
  • Programy wychowawcze w edukacji integracyjnej i włączającej 
  • Organizacja edukacji włączającej 
  • Praktyki zawodowe 
MODUŁ PRZYGOTOWANIA W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA KIERUNKOWEGO
(180 godz.)
  • Psychologia rozwojowa
  • Psychologia kliniczna
  • Edukacja ucznia z uszkodzonym wzrokiem
  • Edukacja ucznia z wadą słuchu
  • Edukacja ucznia ze spektrum autyzmu
  • Edukacja ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
  • Edukacja ucznia z zaburzeniami zachowania
  • Podstawy dydaktyki
  • Dydaktyka specjalna w praktyce
  • Diagnoza pedagogiczna
  • Podstawy diagnostyki psychologicznej
MODUŁ PRZYGOTOWANIA W ZAKRESIE EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ
(195 godz.)
  • Teoretyczne podstawy edukacji włączającej
  • Teoretyczne podstawy edukacji integracyjnej
  • Rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych
  • Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami
  • Prawne  aspekty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Metodyka pracy z uczniem zdolnym
  • Metodyka pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się
  • Metodyka pracy z grupą
  • Metoda projektu w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Praca z dzieckiem z doświadczeniem migracji
  • Edukacja ku twórczości ucznia
  • Socjoterapia w pracy edukacyjnej
MODUŁ PRAKTYK
(120 godz.)
  • Nie musisz się martwić, jeśli nie wiesz, gdzie możesz zrealizować praktyki – współpracujemy z najlepszymi firmami i instytucjami związanymi z obszarem tego kierunku.

FORMA ZALICZENIA:

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa jest obecność na zajęciach, uzyskanie zaliczeń z przedmiotów przewidzianym planem studiów, opracowanie studium przypadku oraz uzyskanie pozytywnych ocen praktyk pedagogicznych.