Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku E-Commerce Academy

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 188
Liczba zjazdów: 14
Liczba semestrów: 2
SESJA INTEGRACYJNA
(8 godz.)
  • Integracja z grupą; wejście w interakcje z pozostałymi słuchaczami 
  • Autoprezentacja słuchaczy 
  • Team building – warsztaty I 
  • Team building – warsztaty II 
TRENDY E-COMMERCE
(4 godz.)
  • Przegląd kluczowych trendów we współczesnej sprzedaży 
  • Trendy przyszłości w e-commerce 
  • Kontrowersje i szanse  
 
DIGITAL BUSINESS. STRATEGIE I MODELE
(8 godz.)
  • Strategia e-biznesu (misja firmy, cele strategiczne, USP, modele pozycjonowania, propozycja wartości) 
  • Modele e-biznesu (wykaz modeli wg różnych metodologii, wybór odpowiedniego modelu, sprzedaż wielokanałowa, analiza kosztowa) 
  • Analiza otoczenia biznesowego (analiza rynku i konkurencji, analiza grupy docelowej, segmentacja konsumentów) 
  • Strategie sprzedaży (strategie cenowe, programy lojalnościowe, personalizacja oferty, cross- i up-selling, rabaty progowe i kumulacyjne, marketing automation) 
  • Warsztaty – e-biznes plan (opracowanie strategii dla e-biznesu na podstawie szablonu modelu biznesowego) 
DIGITAL MARKETING. STRATEGIE I MODELE
(8 godz.)
  • Aktualne i antycypowane trendy e-marketingu 
  • Zrozumienie roli i działania strategii marketingowej w e-commerce 
  • Budowanie strategii marketingowej opartej o lejki sprzedażowe  
  • Elementy składowe strategii e-marketingowej oraz ich wpływ na konwersje  
  • Narzędzia marketingu internetowego wspierające strategie sprzedaży 
  • Metody i narzędzia prowadzenia analiz konkurencji  
  • Mapowanie ścieżki klientów w budowaniu strategii marketingowej 
 
 
SYSTEMY CMS. BUDOWA SKLEPU I STRONY INTERNETOWEJ
(8 godz.)
  • Środowisko technologiczne w obszarze e-commerce 
  • Podstawy projektowania serwisów e-commerce w podejściu Customer Centered Design 
  • User Experience, Customer Experience, Holistic Customer Experience – wzajemne powiązania i zależności 
  • Podstawy zarządzania marką e-commerce w środowisku omnichannelowym 
  • Proces projektowania oraz wytwarzania oprogramowania w modelu Agile Project Management 
  • Narzędzia wspomagające projektowanie serwisów internetowych 
  • Poznanie i zrozumienie działania najbardziej popularnych platform sklepowych (silników e-commerce) 
  • Zależności pomiędzy technologią a możliwościami skalowania biznesu z wykorzystaniem platformy e-commerce 
  • Poznanie i zrozumienie działania rozwiązań technologicznych wspierających sprzedaż w internecie (systemy ERP / MES, systemy marketing automation, marketplace, serwisy dedykowane) 
  • Zależności pomiędzy technologią, CX oraz marketingiem w e-commerce 
  • Kluczowe KPI w e-commerce 
  • Podstawowe metody pozyskiwania oraz obróbki danych analitycznych na potrzeby działań e-commerce 
 
 
CONVERSION RATE OPTIMIZATION (CRO)
(8 godz.)
  • Istota Conversion Rate Optimization (CRO) 
  • Proces warsztatowy w zakresie projektowania serwisów e-commerce (Discovery Workshop) 
  • Metody zbierania i analizy danych na potrzeby optymalizacji konwersji w e-commerce 
  • Psychologia działań użytkownika w ramach platformy e-commerce 
  • Metody i systemy umożliwiające prowadzenie działań analitycznych w ramach e-commerce 
  • Istota Design Systemu i jego wpływ na optymalizację konwersji w e-commerce 
  • Holistic Customer Experience w e-commerce. Podsumowanie 
 
 
USER EXPERIENCE (UX) W E-COMMERCE
(8 godz.)
  • Rodzaje zachowań użytkowników w sieci 
  • Znaczenie lojalności i powracalności klienta w budowie oraz projektowaniu strategii e-commerce 
  • Profilowanie i targetowanie na podstawie danych. Metody i podejścia do profilowania odbiorców 
  • Budowa Customer Journey Map. Narzędzia 
  • Marketing Automation – scenariusze wpływające na budowanie lojalności klienta 
  • Pojęcie persony. Skuteczne narzędzia do tworzenia person 
 
STORYTELLING W E-COMMERCE
(8 godz.)
  • Budowanie historii 
  • Rola emocji w storytellingu 
  • Historie, które sprzedają 
 
CONTENT MARKETING W E-COMMERCE
(8 godz.)
  • Znaczenie współczesnego content marketingu w działaniach e-marketingowych 
  • Narzędzia wykorzystywane w content marketingu. Zasady działania i możliwości praktycznego wykorzystania 
  • Specyfika percepcji treści znajdujących się w sieci i jej wpływ na działania content marketingowe 
  • Proces budowania wizerunku na drodze content marketingu 
  • Warsztat budowy contentu (przygotowanie contentu i jego dystrybucji oraz zaznajomienie z narzędziami pozwalającymi zdefiniować potrzeby i zainteresowania odbiorców treści oraz optymalizującymi proces tworzenia treści) 
  • Metody ewaluacji i KPI pozwalające mierzyć efektywność działań prowadzonych za pomocą content marketingu 
  • Podmiotowość internauty i znaczenie personalizacji treści 
 
 
 
LINKEDIN MARKETING & SOCIAL SELLING
(8 godz.)
  • LinkedIn Marketing  
  • Social Selling – koncepcja i narzędzia 
  • Marka osobista i firmowa na Linkedin 
  • Efektywna sieć kontaktów na Linkedin 
  • Aktywność na Linkedin 
EO I SEM. ORGANICZNE I PŁATNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE
(8 godz.)
  • Co to jest SEO? 
  • Co to jest SEM? 
  • Usługi SEO i SEM – podstawowe różnice i kryteria wyboru 
  • Marketing SEO – istota słów kluczowych 
  • Content marketing w usługach SEO i SEM 
  • Link building w marketingu SEO 
  • Audyt SEO/SEM 
 
 
WARSZTAT GOOGLE ADS (PRZYGOTOWANIE DO CERTYFIKACJI)
(8 godz.)
  • Wprowadzenie do Google Ads 
  • Reklama w sieci wyszukiwania 
  • Reklama w sieci reklamowej 
  • Reklama produktowa 
  • Reklama wideo 
  • Kampania Performance Max 
  • Pozostałe kampanie Google Ads 
  • SEO – Promocja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania 
  • Dodatkowe narzędzia  
 
 
INBOUND MARKETING W E-COMMERCE
(8 godz.)
  • Pojęcie landing page 
  • Różnice między klasyczną stroną internetową a landing page’em 
  • Elementy struktury landing page 
  • Użycie różnych typów stron docelowych. Case studies 
  • Testy A/B/x  
  • Mikrokonwersja 
  • Strona docelowa w procesie sprzedaży 
  • Metody analizy danych oraz analizy rentowności działań promocyjnych prowadzonych w oparciu o strony docelowe 
OMNICHANNEL & CROSS-BORDER
(8 godz.)
 
 
  • Aktualne trendy w tworzeniu segmentacji klientów – personalizacja czy segmentacja? 
  • Kto jest/będzie omnikanałowym klientem danego przedsiębiorstwa? 
  • Kanały komunikacji i kryteria podejmowania decyzji jak dana firma będzie się komunikować  
  • Dotarcie do informacji z jakich kanałów sprzedaży korzystają klienci omnikanałowi  
  • Charakterystyka rynku sprzedaży transgranicznej (Cross-border) 
  • Przesłanki decydujące o uruchomieniu internetowego kanału sprzedaży za granicą 
  • Kryteria wyboru rynku e-eksportowego 
  • Grupa docelowa i potencjalni klienci Cross-border 
  • Dotarcie do klientów na różnych rynkach z uwzględnieniem znajomości zachowań w Internecie, przykłady: Niemcy, Francja, Węgry, Rumunia, Czechy, Ukraina, Włochy, Holandia oraz Hiszpania 
  • Budowanie strategii rozwoju e-eksportu 

 

SPRZEDAŻ NA MARKET PLACE. WARSZTATY AMAZON
(8 godz.)
 
 
  • Amazon – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych? 
  • Formalne wymogi wejścia na Amazon  
  • Obsługa serwisu 
  • Content marketing, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na Amazon 
  • Pozycjonowanie na Amazon  

 

SPRZEDAŻ NA MARKET PLACE. WARSZTATY ALLEGRO
(8 godz.)
  • Allegro – co wyróżnia go na tle innych platform sprzedażowych? 
  • Formalne wymogi wejścia na Allegro   
  • Obsługa serwisu 
  • Content marketing, czyli budowanie profesjonalnego wizerunku sprzedawcy na Allegro   
  • Pozycjonowanie na Allegro   
  • Funkcjonowanie e-commerce w Polsce i za granicą w oparciu o doświadczenia użytkowników i ekonomię behawioralną (na przykładzie Allegro) 
 
 
WDROŻENIE I INTEGRACJA E-COMMERCE
(8 godz.)
 
 
  • Składowe kosztu wdrożenia sklepu internetowego 
  • Przygotowanie briefu 
  • Wady i zalety SaaS / open source / systemów dedykowanych 
  • Sposoby integracji pomiędzy systemami 
  • Najczęstsze schematy połączeń i procesów w e-commerce 
WARSZTATY AUTOMATYZACJI MARKETINGU I OBSŁUGI KLIENTA SALESMANAGO
(8 godz.)
 
 
  • Pojęcie marketing automation  
  • Rola automatyzacji i sztucznej inteligencji we wsparciu sprzedaży  
  • Marketing automation, a mechanizmy sprzedażowe  
  • Marketing automation, a wartość z punktu widzenia klienta 
  • „Wyróżniki sukcesu” – co stanowi przewagę w rozwiązaniach user oriented, usabillity, customer experience 
  • Trendy we współczesnych kampaniach marketing automation 
  • Analiza kampanii marketing automation prowadzonych za pośrednictwem narzędzia SALESmanago. Case studies 
SUPPLY CHAIN MANAGEMENT (SCM) W E-COMMERCE
(8 godz.)
 
 
  • Proces logistyczny: przepływ towarów, pracy, danych, wartości 
  • Nowoczesne podejście do Supply Chain Management  
  • Podmioty procesu logistycznego 
  • Technologie i oprogramowanie 
  • Najczęstsze błędy 
PŁATNOŚCI W E-COMMERCE
(8 godz.)
 
  • Rodzaje płatności w e-commerce 
  • Systemy płatności w e-commerce – porównanie 
  • Bramki płatności 
  • Warsztat PayU 
PRAWO E-COMMERCE
(8 godz.)
 
  • Własność intelektualna w internecie 
  • Dyrektywa Omnibus 
  • Formy prezentowania i oferowania usług w internecie 
  • Regulaminy świadczenia usług drogą elektroniczną (w tym sklepów internetowych), polityk prywatności, polityk bezpieczeństwa, informacji o cookies 
  • Wzory zgód i klauzul dotyczących ochrony danych osobowych  
  • Wzory formularzy reklamacji i odstąpienia od umowy zawartej na odległość 
  • Wzory pouczeń o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość 
  • Formułowanie checkboxów 
WARSZTATY SPRZEDAŻOWE BIZSPACE
(4 godz.)
  • Integralne funkcjonalności CRM 
  • Wyszukiwanie potencjalnych Klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) 
  • Ocena potencjału rynku za pomocą BizSpace 
  • BizSpace – generowanie leadów sprzedażowych 
  • Generowanie baz z potencjalnymi klientami na podsatwie sales suggestions 
MODEL SUBSKRYPCJI CYFROWYCH W E-COMMERCE
(8 godz.)
  • Netflix, Spotify, The New York Times - chwilowy zachwyt czy najlepszy model biznesowy?  
  • Sprzedaż subskrypcyjna jako model biznesowy 
  • Charakterystyka sprzedaży subskrypcyjnej 
  • Dlaczego klienci wybierają subskrypcje? 
  • Sprzedaż subskrypcyjna czy model lojalnościowy? 
  • Sprzedaż subskrypcyjna w Polsce i na świecie 
  • Trendy w sprzedaży subskrypcyjnej  
  • Nowoczesne technologie w sprzedaży abonamentowej 
  • Sprzedaż subskrypcyjna w usługach cyfrowych (platformy streamingowe i prenumeraty) 
  • Case studies – Netflix, Spotify, The New York Times, GW
DOBRE PRAKTYKI E-COMMERCE
(8 godz.)
  • Kubota
  • MODIVO
  • Melissa
  • Future Mind
E-COMMERCE W BIZNESIE
(2 godz.)
  • Certyfikat PARP
SEMINARIUM DYPLOMOWE
(2 godz.)
  • Konsultacje projektowe
Forma zaliczenia
Testy
Test wiedzy po I semestrze
Projekt
Praca dyplomowa w formie projektu grupowego
Dyplom
Egzamin końcowy w formie obrony projektu grupowego