Opis szkolenia
Power Query jest to dodatek do MS Excel odpowiedzialny
za tworzenie modelu danych, na podstawie którego tworzymy potem
raport przy pomocy tabeli przestawnej.
W innym dodatku - Power Pivot możemy importować dane z Power Query
i różnorodnych źródeł (zachowując relację pomiędzy poszczególnymi tabelami),
wykonywać zaawansowane analizy poprzez tworzenie nowych kolumn oraz miar
(z wykorzystaniem języka DAX – Data Analysis Expressions).
Przez wiele osób tworzących raporty w programie Excel wprowadzenie
dodatków Power Query i Power Pivot zostało uznane za rewolucję w Excelu,
dlatego warto zapoznać się szczegółowo z jego możliwościami.
Jego główne zalety to:
- Możliwość pracy na zbiorach danych > 1 000 000 wierszy
(omija ograniczenie ilości danych w arkuszu Excel). - Transformacja i import danych z wielu różnych źródeł.
- Powtarzalność i automatyzacja aktualizacji źródeł danych.
- Tworzenie zaawansowanych kalkulacji za pomocą języka DAX.
- Budowa modelu danych wewnątrz Excela.
- Szybka praca z dużymi zbiorami danych dzięki technologii in-memory
(dane do przetwarzania są przechowywane w pamięci RAM).
Dlaczego warto?
- Nabycie umiejętności automatyzacji procesów
analizy danych pochodzących z wielu źródeł informacji. - Zadania, które dotychczas zajmowały czasami kilka dni będzie
można wykonać w kilka minut, co przełoży się na efektywniejszą pracę. - Nabycie umiejętności posługiwania się potężnymi narzędziami Excel.
- Wymiana doświadczeń i problemów z innymi uczestnikami szkolenia.
- Zdobycie praktycznych rozwiązań gotowych do wykorzystania w codziennej pracy.
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatów, gdzie stawiamy nacisk nie tylko na wykorzystanie
i poznanie samych narzędzi, ale w szczególności prezentujemy możliwości wykorzystania ich w praktyce.
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności przetwarzania i importu danych z zastosowaniem najnowszych narzędzi przetwarzania i wizualizacji danych – Power Map i Power Query (View, Power Pivot).
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla menedżerów, analityków, księgowych, kosztorysantów, wszystkich osób, które w zakresie wykonywanych zadań dokonują obliczeń, tworzenia statystyk, czy tworzą oferty i kalkulacje.
Do udziału w tym szkoleniu wymagana jest znajomość programu MS Excel przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym.
Jak szkolimy?
- 16 h dydaktycznych szkolenia prowadzonego przez wykwalifikowanego praktyka.
- Stawiamy na praktykę, dlatego cały kurs zostanie przeprowadzony w sali komputerowej.
- Otrzymasz materiały szkoleniowe w formie online.
- Na koniec kursu otrzymasz certyfikat.