Sowa Klejna
Dominika Sowa-Klejna

Opiekun merytoryczny studiów, psycholog, psychotraumatolog certyfikowany przez CIP w Monachium

Absolwentka studiów podyplomowych „Seksuologia kliniczna” na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w  Poznaniu, trener „Szkoły dla Rodziców”, członek zespołów interdyscyplinarnych ds. przeciwdziałania przemocy domowej; aktualnie pracuje jako kierownik Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej w PCPR w Kartuzach, prowadzi indywidualne konsultacje psychologiczne dla klientów ośrodków pomocy społecznej; prowadzi szkolenia i superwizje dla pracowników socjalnych, koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej oraz szkolenia dla rodzin zastępczych; współorganizuje konferencje międzynarodowe oraz szkolenia dla przedstawicieli służb społecznych; bierze udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych takich jak program rozwoju pieczy zastępczej w powiecie czy program przeciwdziałania przemocy; współautorka programu do szkolenia kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej pt. „Nasze dzieci” akredytowanego przez Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej. Prowadzi terapię psychologiczną indywidualną i par oraz terapię traumy w ramach praktyki prywatnej.

dr Lech Kalita

Psycholog, psychoterapeuta i superwizor. Konsultuje pracę wielu publicznych placówek opieki zdrowotnej i opieki społecznej, jest także autorem i tłumaczem licznych publikacji poświęconych psychoterapii. Szczególne obszary jego klinicznych zainteresowań i kompetencji to głębokie zaburzenia osobowości, stany psychotyczne oraz głębokie, chroniczne depresje. W pracy klinicznej, organizacyjnej i naukowej opiera się na współczesnych koncepcjach psychoanalitycznych, poszukując jednocześnie wiarygodnych, pragmatycznych i skutecznych rozwiązań. Jest współzałożycielem i członkiem zarządu Centrum Terapii Depresji. Oragnizuje pracę ambulatoryjnej placówki klinicznej, oferującej wyspecjalizowane usługi z zakresu zdrowia psychicznego. Wspólnie z współpracownikami tworz instytucję opartą o wartości pracy zespołowej, wrażliwości społecznej, dostępności usług, pragmatyzmu i profesjonalizmu. Szczególną cechą Centrum jest zaangażowanie w działalność charytatywną oraz w realizację projektów pomocy niskopłatnej i bezpłatnej z zakresu zdrowia psychicznego. Współpracuje superwizyjnie z licznymi insytucjami publicznymi oraz prywatnymi gabinetami. Od lat konsultuje pracę Zespołu Placówek Specjalistycznych w Gdyni (psychoterapeutów, psychologów, pedagogów i socjoterapeutów), a także zespołu Centrum Zdrowia Psychicznego w Kościerzynie, pełniąc rolę superwizora Oddziału Psychiatrycznego i Punktu Zgłoszeniowo-Konsultacyjnego. Konsultuje zespoły placówek klinicznych m.in. w Krakowie (oddział psychiatryczny) Warszawie (młodzieżowy ośrodek psychoterapii) i Przasnyszu (poradnia dla dzieci i młodzieży), zaś w przeszłości superwizowałem pracę placówek publicznych m.in. w Gdańsku, Gdyni, Kartuzach i Pucku. Prowadzi indywidualną praktykę psychoterapeutyczną, przyjmując głównie pacjentów dorosłych i młodzież od 14 roku życia. Nieustający rozwój zawodowy obok bezpośredniej pracy psychoterapeutycznej realizuje między innymi poprzez przygotowywanie seminariów dla praktyków: od 2018 roku prowadzi autorskie seminarium pt. "Wczesne stany umysłu", poświęcone klasycznym i współczesnym sposobom pracy klinicznej z pacjentami doświadczającymi poważnych trudności psychicznych.
Autor publikacji – książka „Rytmy otchłani. Rozważania o wczesnych stanach umysłu. Warszawa: Oficyna Fundament 2022, artykuły w czasopismach naukowych i rozdziały w monografiach
•  Kalita, L., Janasiewicz-Nowak, K., Pułjan-Laudańska, A., Wołodko, K., Zapał, K. (2022). Współczesne, somatycznie zorientowane techniki psychodynamiczne w pracy z pacjentami doświadczającymi trudności mentalizacyjnych. Psychoterapia 1(200):47-62
•  Kalita, L. (2021). Czy psychoterapia psychodynamiczna ma zastosowanie w leczeniu choroby afektywnej dwubiegunowej? Wyniki badań, aktualizacja techniki, przykłady kliniczne. Psychiatria Polska 55(1): 145–170
•  Kalita, L., Bittner-Jakubowska, A., Buzun, E., Dworczyk, P., Giza, M. Henzel-Korzeniowska, A., Kitrasiewicz, J., Mędrzejewska, A., Szmalec, M., Witkowska, M., Zboińska, J. (2021). Kompetencje potrzebne do prowadzenia terapii psychoanalitycznych i psychodynamicznych w Polsce. Psychoterapia, 2(197), 67-78
 •  Dembińska-Krajewska, D., Prot-Klinger, K., Kalita, L., Groth, J. (2021). Enduring the chaos. Psychoanalytical psychotherapy in Poland, Psychoanalytic Psychotherapy, 35:2, 141-159.
•  Kalita, L. (2020). Deep listening: Explorations on the musical edge of therapeutic dialogue. Psychoanalytic Psychology, 37(4), 282–293
•  Kalita, L. (2019). Szczegółowy opis relacyjno-integracyjnego modelu superwizji, Psychoterapia 2 (189)
•  Kalita, L., Chrzan-Dętkoś, M. (2019) Rola superwizji w profilaktyce krzywdzenia dzieci. Dziecko Krzywdzone 2/2019
•  Chrzan-Dętkoś, M., Kalita, L. (2019) Rola wczesnej interwencji psychologicznej w profilaktyce i terapii depresji poporodowej. Psychoterapia 1(188)
•  Kalita, L., Chrzan-Dętkoś, M. (2018). Program stażowy jako skuteczne i opłacalne narzędzie zwiększania dostępności psychoterapii. Psychoterapia 3(186)
•  Kalita, L. (2018). Długoterminowa psychoterapia psychoanalityczna jako skuteczna metoda leczenia głębokiej depresji – krótki przegląd współczesnej literatury i przykład kliniczny. Psychoterapia 2(185)
•  Kalita, L. (2017). Bezkresny dron w e-moll. Audiosfera. Koncepcje-badania-praktyki. 2 (6)
•  Kalita, L., Chrzan-Dętkoś, M. (2017). Skuteczność psychoterapii psychoanalitycznych. Psychoterapia 4(183)
•  Kalita, L, Lewandowska-Walter, A. (2015). Świat wewnętrzny adolescenta w rodzinie alkoholowej: raport z badań. w: W. Radziwiłłowicz (red.) Adolescencja : wybrane zagadnienia kliniczne i terapeutyczne, wyd. Polskie Towarzystwo Psychoterapii Psychodynamicznej
• Kalita, L., Faber, A. (2014). Siblings in psychotherapy – a report from a preliminary psychoanalytic research project. W: B. Maciejewska, K.Skrzypek, Z.Stadnicka-Dmitriew (red.) Siblings: Envy and Rivalry - Coexistence and Concern, 2014, wyd. Karnac
•  Kalita, L. (2008). Oblicza przemocy domowej w praktyce klinicznej. W: M. Dębski (red.) Przemoc w rodzinie. Między teorią a praktyką, 2008, wyd. Stowarzyszenie AGAPE

 

Ana Petrovic-Chojnacka

Certyfikowana psychoterapeutka psychoanalityczna pracująca w Warszawie na Starym Mokotowie. Jako psychoterapeuta pracuje od 2010 r. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako psycholog oraz psychoterapeuta indywidualny i grupowy na całodobowym oddziale Kliniki Psychiatrii, Stresu Bojowego i Psychotraumatologii Wojskowego Instytutu Medycznego. Pracowałam również w Poradni Psychoonkologii Centrum Onkologii – Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie. Przez kilka lat współpracowała z Ośrodkiem Zdrowia Psychicznego i Problemów Rodzinnych Synapsis oraz Ośrodkiem Psychoterapii i Psychiatrii Psyche Plus. Odbywała również staże zawodowe, w rożnych ośrodkach klinicznych, między innymi w Instytucie Psychiatrii i Neurologii. Obecnie od kilku lat skupia się na prowadzeniu praktyki prywatnej oraz pracy edukacyjnej prowadząc wykłady i seminaria z zakresu psychoterapii.

Joanna Chmarzyńska-Golińska

Certyfikowana psychoterapeutka psychoanalityczna (certyfikat nr 143), superwizorka i terapeutka treningowa Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej ( certyfikat nr 147); specjalistka psychotraumatolożka (certyfikat nr 83) oraz superwizorka Polskiego Towarzystwa Psychotraumatologicznego (certyfikat nr 85); wykładowczyni w Psychoanalitycznej Szkole Psychoterapii PTPP w Trójmieście oraz w Instytucie Psychotraumatologii Triada. Posiada przeszło 20 letnie doświadczenie jako psychoterapeutka psychoanalityczna. Mieszka i pracuje w Gdańsku.

Tomasz Kwiatkowski

Psycholog, psychoterapeuta, członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej. Pracuje w gabinecie prywatnym z osobami dorosłymi, młodzieżą i dziećmi - nurt psychoanalityczny oraz jako psycholog w Gdańskich Domach dla Dzieci. Od wielu lat rozwija się w prowadzeniu psychoterapii grupowej i indywidualnej w placówkach służby zdrowia min. w zakresie  psychoz oraz pomocy osobom uzależnionym od środków zmieniających świadomość i ich rodzinom. Superwizuje i szkoli opiekunów zastępczych, wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych.