Opis panelu
Polskie przedsiębiorstwa, w tym biznesy rodzinne od chwili wejścia Polski do Unii Europejskiej stanęły przed wyzwaniem konkurowania na zglobalizowanym rynku. Dla wielu z nich aktywne uczestniczenie w obrocie międzynarodowym jest więc oczywistym elementem zachowań rynkowych. Jednakże dla większości jest to ciągle nierozpoznana droga rozwoju. Wiążę się z lękiem, złym doświadczeniem, wysokimi kosztami, niedostrzeganiem korzyści i koniecznością konkurowania z zagranicznymi rywalami na rynku krajowym.
Wraz z właścicielami firm i partnerami panelu prześledzimy ich drogę od pomysłu do realizacji, poprzez poszczególne etapy zwracając uwagę na kluczowe zagrożenia i problemy, na czynniki sukcesu, sposoby rozwiązywania problemów, budowania zespołów po analizę korzyści. Te przykłady będą podstawą do wskazania na zagrożenia i sposoby przeciwdziałania (co zrobić, aby szansa przerodziła się w sukces).
Partnerzy panelu
Partnerami panelu dyskusyjnego Internacjonalizacja biznesu rodzinnego. Jak osiągnąć sukces na rynku globalnym są:
Poznaj uczestników panelu
Wprowadzenie:
- Joanna Mularczyk - Ekspert ds. Sprzedaży finansowania handlu, Bank Gospodarstwa Krajowego
- Jacek Zezula - Dyrektor Regionalnego Biura Sprzedaży KUKE S.A
Moderator:
- Ewa Nowak-Iskra - Dyrektor Regionu, Bank Gospodarstwa Krajowego
- dr Agnieszka Turyńska - Ekspert ds. Transferu Technologii, Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechnika Wrocławska
Uczestnicy:
- Ewelina Narożna-Domska, Waldemar Domski – Oleowita
- Daniel Janusz – Prezes Zarządu, Feerum S.A.
Internacjonalizacja
Aktywne wchodzenie na rynki międzynarodowe to:
- zwiększenie liczby odbiorców, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży i dochodów,
- „ucieczka” z rynków nasyconych,
- wykorzystanie nowych możliwości reinwestowania zysków,
- wzmocnienie własnych kompetencji poprzez współpracę z partnerami za granicą,
- poprawa własnego wizerunku na rynku krajowym poprzez sukces zagraniczny.