Magia świąt i łatwa dopamina czyli biohacking marketingu? [PODCAST]
Świąteczne dekoracje, zapach pierników, dźwięk dzwoneczków – to wszystko nie jest przypadkowe. W rozmowie z dr Magdaleną Zubiel odkrywamy, jak marketerzy wykorzystują wiedzę o neurobiologii i psychologii, by wywołać w nas poczucie radości, nostalgii i… chęć zakupów.
Joanna Cieślak-Ospalska w najnowszym odcinku Strefy Podcastowej Uniwersytetów WSB Merito rozmawia z dr Magdaleną Zubiel, ekspertką w dziedzinie psychologii i komunikacji interpersonalnej. Tematem rozmowy jest fenomen świątecznej atmosfery, która zaczyna się coraz wcześniej i sprawia, że nasz mózg wchodzi w „tryb świąteczny” już od 1 listopada. Dlaczego tak łatwo ulegamy emocjom i marketingowym trikom? Jak działa biohacking w marketingu?
O czym porozmawiamy w tym odcinku?
Dlaczego nasz mózg tak szybko reaguje na świąteczne bodźce?
Biohacking marketingu – co to takiego?
Łatwa dopamina i mikronagrody
- Jak się bronić przed marketingowymi trikami?