Opis kierunku

Studia w formule hybrydowej.


Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym w formie hybrydowej. Część zajęć będzie odbywać się w formie tradycyjnej w salach wykładowych, a część w formie online na platformie MS Teams. W zajęciach uczestniczysz zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.

 

hybryda

Lata pandemii przyniosły ogrom trudności w funkcjonowaniu ludzi na świecie. Już dziś zmagamy się z szeregiem konsekwencji izolacji dzieci, braku normalnych interakcji, działania w dynamice grupy i wielu innych czynników. Utrwalają się nienormatywne wzorce zachowań. Grupa dzieci i młodzieży została tymi problemami doświadczona szczególnie dotkliwie – zaburzony został proces socjalizacji, często połączony z brakiem wydolności wychowawczej opiekunów.  Dlatego dziś tak ważna dla całego społeczeństwa i jego przyszłości jest praca terapeutów dzieci i młodzieży. Od ich skuteczności zależy bardzo wiele. 

Studia podyplomowe na kierunku „Terapia dzieci i młodzieży” przygotowują nauczycieli do rozpoznawania i nazywania trudności w obszarze funkcjonowania ich podopiecznych. Uczą stawiania fachowej diagnozy i dobierania odpowiednich metod pracy wsparciowej z wychowankami. Studia dają także przestrzeń do poznania własnego potencjału terapeutycznego i korzystania z superwizji. Bardzo ważny dla skuteczności nauki jest fakt, że zajęcia, warsztaty i ćwiczenia prowadzą terapeuci, psychoterapeuci, terapeuci uzależnień na co dzień pracujący z dziećmi i młodzieżą. 

sp_sesjalato_65

Jeśli jesteś zainteresowany studiami podyplomowymi i chcesz dowiedzieć się więcej zostaw do siebie kontakt!
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.

 

Zostaw kontakt

kontakt

Cel studiów

  • Rozwój wiedzy i kompetencji w zakresie prowadzenia działań terapeutycznych, psychoedukacyjnych i wychowawczych w stosunku do dzieci i młodzieży oraz ich rodzin, umożliwiających rozumienie i rozwiązywanie problemów pacjenta z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi, w tym problemów osób w wieku rozwojowym i ich rodzin.  
  • Rozwijanie wysokich standardów funkcjonowania zawodowego (etyka zawodowa) w relacji z pacjentem, jego rodziną oraz we współpracy z przedstawicielami innych profesji zajmujących się udzielaniem wsparcia dzieciom i młodzieży z problemami psychicznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi, w tym dzieciom i młodzieży oraz ich rodzinom. 

Korzyści

Uzyskane kompetencje zawodowe: 

  • planowanie strategii ukierunkowanych na redukcję czynników ryzyka rozwoju zaburzeń psychicznych i emocjonalnych oraz ich powikłań, 
  • ocena skuteczności wprowadzonych metod postępowania terapeutycznego, 
  • konceptualizacja problemu pacjenta z uwzględnieniem kontekstu środowiskowego, w tym w szczególności rodzinnego, 
  • budowanie autentycznej, pełnej akceptacji relacji z dzieckiem, z nastolatkiem jako fundamentu pod stworzenie warunków niezbędnych do wprowadzenia pożądanej zmiany, 
  • kompetencje w zakresie superwizowania pracy z podopiecznymi. 

Uzyskane umiejętności

  • diagnozowanie normatywnych i nienormatywnych aspektów rozwoju dzieci i młodzieży, 
  • rozpoznawanie czynników ryzyka nieprawidłowego rozwoju, 
  • wiedza na temat wpływu środowiska na powstawania zaburzeń zdrowia oraz na przebieg i trwałość wyników oddziaływań psychoedukacyjnych i terapeutycznych 
  • dobór formy i metody terapii w leczeniu, w szczególności dzieci i młodzieży, 
  • holistyczne ujmowanie problemów dziecka/nastolatka i rozumienia ich jako sposobu adaptacji do środowiska społecznego, 
  • projektowanie działań interwencyjnych, 
  • budowanie sieci wsparcia,  
  • wzmacnianie potencjału rozwojowego dziecka/nastolatka. 

Dla kogo?

Studia adresowane są do wychowawców i nauczycieli II i III etapu edukacyjnego (klasy IV–VIII oraz szkół ponadpodstawowych) pragnących poszerzyć swoje kompetencje w zakresie pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą.

Opinie

dr Marta Małecka

Ostatnie dwa lata były szczególnie trudne dla funkcjonowania ludzi na świecie, pandemia niosła i niesie za sobą szereg konsekwencji w postaci nowych nienormatywnych, ale utrwalanych wzorców zachowań. Zachowania owe widoczne są w każdych grupach wiekowych a szczególnie wśród dzieci i młodzieży, gdzie znacznie zaburzony został proces socjalizacji.  Studia w zakresie terapii dzieci i młodzieży mają za zadanie przygotować nauczycieli do rozpoznawania i nazywania trudności w obszarze funkcjonowania podopiecznych. Na bazie fachowo zrobionej diagnozy słuchacze będą mogli dobierać odpowiednie metody pracy wsparciowej z wychowankami. Studia dadzą również przestrzeń do poznania własnego potencjału terapeutycznego oraz poznanie metod wsparcia dla siebie samego poprzez między innymi udział w zajęciach z zakresu superwizji. Zajęcia na naszych studiach prowadzą praktycy – terapeuci, psychoterapeuci, terapeuci uzależnień na co dzień pracujący z dziećmi i młodzieżą.  

Polecam gorąco!

dr Marta Małecka

psychoterapeuta psychodynamiczny, seksuolog

Nie czekaj, zapisz się online. Pierwsi korzystają najwięcej!

do 27 maja
czesne już od
271 zł
237 zł
miesięcznie

Zapisując się do 27 maja, zyskujesz 1200 zł, dzięki: 

  • 800 zł zniżki w czesnym rozliczanej przez cały okres studiów, proporcjonalnie do wybranego systemu ratalnego, 

  • 400 zł dzięki zwolnieniu z opłaty wpisowej. 

Jeśli jesteś naszym absolwentem, zyskasz jeszcze więcej 1400 zł: 

  • 1000 zł zniżki w czesnym rozliczanej przez cały okres studiów, proporcjonalnie do wybranego systemu ratalnego, 

  • 400 zł dzięki zwolnieniu z opłaty wpisowej. 

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 237 zł/mies. 

Program studiów

Program studiów podyplomowych na kierunku Terapia dzieci i młodzieży.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 160
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zobacz program studiów

Wykładowcy

dr Marta Małecka
Katarzyna Szafrańska-Lejman
Joanna Wiśniewska
dr Marta Małecka

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, menadżer kierunku pedagogika na studiach I i II stopnia w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu oraz w Bydgoszczy oraz jednolitych studiów magisterskich – pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Posiada długoletnie doświadczenie w roli...

Kornel Jarzębiński

Właściciel firmy Studio Rozwoju Personalnego „Progress Line”, psychoterapeuta systemowy, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień, pedagog, edukator rodzinny, coach, trener rozwoju osobistego, trener personalny, wykładowca współpracujący z uczelniami wyższymi i...

mgr Katarzyna Szafrańska-Lejman

Certyfikowana terapeutka TSR (przy PSTTSR), psycholog, absolwentka Akademii Bydgoskiej. W trakcie certyfikacji w kierunku specjalisty psychoterapii uzależnień. Umiejętności i doświadczenie psychoterapeutyczne zdobywa również w Polskim Instytucie Ericksonowskim (Kurs Psychoterapii...

Joanna Wiśniewska

Psycholog społeczny, psycholog wojskowy. Wykładowca na kierunku pedagogika oraz psychologia w WSB w Toruniu. Autorka artykułów i publikacji oraz prelegentka branżowych konferencji z zakresu psychologii społecznej. Psycholog-praktyk z bogatym doświadczeniem zawodowym. Prowadzi szkolenia z...

Poznaj innych wykładowców
Hand icon

Jeśli wiesz już, co chcesz studiować

Zapisz się online

Kontakt

Na Twoje pytania odpowie Biuro Rekrutacji - studia podyplomowe, studia MBA

Budynek A, pokój nr 005
Młodzieżowa 31A 87-100 Toruń
87-100 Toruń

E-mail: studia SP anna.adamczyk@wsb.torun.pl; studia MBA kinga.kolodziej@wsb.torun.pl
Tel.: studia podyplomowe +48 538 688 806

Godziny otwarcia:
  • pn: 08:00 - 16:00
  • wt: 10:00 - 17:00
  • śr: 08:00 - 16:00
  • cz: 10:00 - 16:00
  • pt: 08:00 - 15:00
Pobierz stronę do PDF