aleksandra sadowska-krajewska
Aleksandra Sadowska-Krajewska

Opiekun merytoryczny kierunków studiów podyplomowych: logopedia, neurologopedia

Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku filologia polska na UMK w Toruniu. Absolwentka Studiów Podyplomowych: dziennikarstwo, logopedia, oligofrenopedagogika, neurologopedia, wspomaganie rozwoju i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Zespołem Aspergera. Współzałożycielka Fundacji „Iskra Pomocy”, nauczyciel w KPSOSW w Toruniu. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie WSB Merito, UMK w Toruniu oraz w AKP w Bydgoszczy. Organizuje szkolenia dla nauczycieli, terapeutów, współpracuje z Przychodnią „Nasz Lekarz” w Toruniu.

 

W ramach terapii pracuje z pacjentami z opóźnionym rozwojem mowy, dziećmi mającymi zaburzenia komunikacji (spektrum autyzmu), wady wrodzone centralnego układu nerwowego. Terapią obejmuje również zaburzenia komunikacji o typie afazji u dzieci i dorosłych, zaburzenia dyzartryczne u dzieci i dorosłych, niepełnosprawności sprzężone i choroby neurodegeneracyjne.

RSobocinska.jpg
mgr Róża Sobocińska

Mgr pedagogiki UMK w Toruniu, logopeda (UG w Gdańsku), neurologopeda, specjalista w zakresie terapii osób jąkających się, emisji i higieny głosu, wczesnej interwencji logopedycznej oraz terapeuta trudności w czytaniu i pisaniu. Posiada II stopień specjalizacji logopedycznej oraz II stopień Alternatywnych sposobów porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych; I stopień Kursu - Terapia - Dotyk dla zdrowia (2009 r.). Doświadczenie zawodowe: 32 lata pracuje jako logopeda. Pracowała  
z osobami jąkającymi na Oddziale Foniatrycznym Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego 
w Toruniu. Prowadziła terapię logopedyczna w szkole, w przedszkolu i w Specjalistycznej Przychodni Lekarskiej OLK- Med w Toruniu. Od 28 lat prowadzi swój gabinet logopedyczny. Współuczestniczyła w organizacji Podyplomowego Studium Logopedycznego - UMK w Toruniu (14 lat była wykładowcą) oraz Logopedii WSB w Toruniu i jest opiekunem tego Kierunku, i też promotorem licznych prac dyplomowych studentów.  Praktykowało u niej wielu studentów i absolwentów Logopedii w gabinecie logopedycznym oraz na turnusach rehabilitacyjnych podczas grupowej, rodzinnej terapii osób z jąkaniem.  Prowadzi zajęcia dla studentów z przedmiotów z obszaru diagnozy i terapii logopedycznej i pedagogicznej. Od 1988 roku pracuje z dziećmi i młodzieżą jąkającą się. Od 1993 r. społecznie pomagała osobom jąkającym w ramach Klubu J w Toruniu i posiada 25-letni staż pracy jako terapeuta na turnusach rehabilitacyjnych dla osób z jąkaniem. Sherborn’e w szkole dla dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz teatr dziecięcy.

Monia.jpg
Monika Masłowska

Neurologopeda, oligofrenopedagog. Ukończyła szereg kursów i szkoleń a także Studia Podyplomowe z zakresu edukacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera, Psychogeriatrii , Terapii zajęciowej, Felinoterapii. Na co dzień pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi prowadząc terapię logopedyczną z zakresu wczesnej interwencji logopedycznej, treningu jedzenia, afazji. W swojej pracy wykorzystuje metody wspomagające terapię takie jak elektrostymulacja, suche igłowanie, elementy metody krakowskiej oraz werbo - tonalnej.

jakaś marzenka.png
dr Marta Zawichrowska

Specjalizuje się w terapii manualnej pacjentów o zaburzonym napięciu mięśniowym w sferze orofacjalnej (warg, języka, podniebienia miękkiego, żuchwy). Podejmowane przez nią działania palpacyjne obejmują także mięśnie szyi i krtani, wpływając pozytywnie na proces przełykania pokarmów oraz wspierając komunikację werbalną.

W 2017 roku wraz z Uniwersytetem Gdańskim roku współrealizowała projekt naukowy pt. „Uwarunkowania poznawcze efektywnej komunikacji Pacjenta z dystrofia mięśniową Duchenne’a z

użyciem metody C-eye”.

 

Z racji władania językami obcymi interesuje ją także zjawisko bilingwizmu oraz kompetencje wielojęzycznych neurologopedów w krajach europejskich.

 

  • Członek Stowarzyszenia Opieki Hospicyjnej w Kościerzynie
  • Laureatka plebiscytu Orły Medycyny (w 2018 roku [ocena 9.1/10] i w 2020 roku [10/10])
dr hab. Agnieszka Kamyk-Wawryszuk

Logopeda w Katedrze Pedagogiki Specjalnej i Logopedii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz w zakładzie opiekuńczo-leczniczym. Absolwentka pedagogiki, specjalność edukacja ustawiczna (studia magisterskie) oraz etnologii (studia licencjackie) na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia podyplomowe z surdopedagogiki na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, pedagogiki przedszkolnej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz tyflopedagogiki, oligofrenopedagogiki, diagnozy i terapii pedagogicznej i logopedii.

 

Laureatka grantu w ramach konkursu MINIATURA 7 Narodowego Centrum Nauki, wyjazd konsultacyjny do Trinity College Dublin na temat: „Rodzicielskie sposoby radzenia sobie z pogorszeniem stanu zdrowia dziecka z wentylacją mechaniczną (LTV) i niepełnosprawnością rzadką” oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Republiki Kazachstanu w ramach projektu „On approval of the plan of distribution of the number of foreign scientists to engage in teaching activities in higher and postgraduate educational institutions” (profesor wizytujący). Autorka 47 publikacji.

dr Dominika Dymalska
dr Dominika Dymalska

Absolwentka Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie, którą ukończyła w 2009 roku. Staż podyplomowy odbywała w Toruniu. Od 2011 roku prowadzi prywatny gabinet stomatologiczny. W latach 2013-2018 odbywała szkolenie specjalizacyjne z zakresu ortodoncji w  Szczecinie. Po zdaniu Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie ortodoncji. W swojej praktyce prowadzi zarówno profilaktykę kilkulatków ,jak i skomplikowane przypadki ortodontyczno-chirurgiczne pacjentów dorosłych.