Program studiów
Program studiów podyplomowych dla kierunku Integracja sensoryczna .
Neurorozwojowe metody terapii, a terapia SI. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami rozwojowymi
(145 godz.)
* Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej 8h
• Diagnoza zaburzeń SI w aspekcie małego dziecka 10h
• Diagnoza zaburzeń SI w aspekcie zaburzeń regulacji u dzieci z FAS 10 h
• Diagnoza zaburzeń SI u dzieci urodzonych przedwcześnie 15 h
• Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi 20 h
• Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego a postawa. Wykorzystanie narzędzi do diagnozy prawidłowej postawy. 15h
• Konstruowanie planów terapii Integracji Sensorycznej 10 h
• Rozwój procesów integracji sensorycznej 7 h
• Podstawowe założenia terapii SI a dieta sensoryczna 10 h
• Wzrok w integracji sensorycznej – diagnoza i terapia 20 h
• Zaburzenia posturalne – terapia tańcem 20 h
Neuropsychologia oraz psychologia kliniczna dziecka
(105 godz.)
- Psychologia rozwojowa dziecka w wieku 0-4 rok życia. 10 h
- Psychologia kliniczna dziecka. 10 h
- Diagnoza różnicowa zaburzeń rozwoju. 57 h
- Rozwój psycho-ruchowy dziecka 0-36 w oparciu o MFDR, Program Insite, Program Oregoński. 8 h
- Neurologia dziecięca. 10 h
- Neuroanatomia – budowa i funkcje układu nerwowego. 10 h
Przegląd metod stosowanych w usprawnianiu psychoruchowym dzieci. Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami
(115 godz.)
- Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dzieci z zaburzeniami sensorycznymi. 40 h
- Terapia logopedyczna a zaburzenia sensoryczne.10 h
- Stymulacje oralne a praca logopedyczna w integracji sensorycznej. 10 h
- Terapie wspomagające sensomotoryczny rozwój dziecka, w tym metoda Knilla, Sherborne, INPP, bilateralna terapia, terapia proprioceptywna, przetwarzania słuchowego. 25 h
- Niepełnosprawność intelektualna oraz niepełnosprawność sprzężona w aspekcie wspomagania procesów sensorycznych. 10 h
- Psychologiczne problemy rodzin dzieci z zaburzeniami sensorycznymi – jak ich wspomagać 10 h
- Księgowe ABC – zakładam gabinet i co dalej. 10 h
Praktyki
(120 godz.)
- Praktyki (wliczają się w nie wyjazdy studyjne oraz praca z dzieckiem na zajęciach)
Forma zaliczenia:
-
Obecność na zajęciach,
-
Przeprowadzenie oceny obserwacji klinicznej dziecka oraz przeprowadzenie testów.
Dodatkowo każdy uczestnik w trakcie studiów może wziąć udział w szkoleniach:
- Terapia ręki plus,
- Nordic Walking,
- Masaż Shantala Special Care,
- Dyspraksja w edukacji.
Szkolenia poprowadzi dr Jacek Szmalec.