Program studiów

Program studiów podyplomowych dla kierunku akademia innowatora edukacji.

Liczba miesięcy nauki: 9
Liczba godzin: 170
Liczba zjazdów: 10
Liczba semestrów: 2
Zwiększenie efektywności osobistej innowatora edukacji:
(72 godz.)

1.Rozwój osobisty z elementami coachingu (20 godz.) 

  • Doskonalenie efektywnej komunikacji z samym sobą, swoimi wartościami i emocjami. 
  • Doskonalenie inteligencji emocjonalnej i asertywności.  
  • Kształtowanie poczucia sprawstwa, postawy proaktywnej i gotowości do zmiany ograniczających przekonań. 
  • Zabezpieczenie efektywności procesu zmian. Zmiany punktów widzenia z Points of You. 
  • Wyzwania edukatora, zapobieganie wypaleniu zawodowemu. 
  • Określenie priorytetów życiowych i zawodowych.  

2. Ścieżka kariery innowatora edukacji (16 godz.) 

  • Kim jest innowator edukacji? Etat i jego alternatywy. 
  • Wyznaczanie celów za pomocą narzędzi coachingowych -marzenia a cele. 
  • Doskonalenie zarządzania sobą w czasie, w tym wykorzystanie AI. 
  • Coaching życiowy i coaching kariery a planowanie rozwoju zawodowego innowatora. 

3. Efektywna komunikacja ze sobą i światem z elementami coachingu (18 godz.) 

  • Zasady efektywnej komunikacji, budowanie relacji. 
  • Budowanie autorytetu na podstawie mocnych stron – narzędzia coachingowe. Storytelling. 
  • Zwiększenie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie w roli innowatora. 
  • Doskonalenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych. 
  • Zarządzanie sobą w obliczu presji, sposoby radzenia sobie ze stresem. Dobrostan. 
  • Elastyczne reagowanie na zmiany w systemie edukacji - praktyczne rozwiązania. 

4. Budowanie marki osobistej. Public Relations. Komunikacja NVC. Negocjacje (18 godz.) 

  • Świadome budowanie marki osobistej, w tym w mediach społecznościowych. 
  • Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji i osiągania celów. 
  • Komunikacja - szanse i zagrożenia. Negocjacje. 
  • Public relations w służbie budowania pozycji eksperta. 
  • Komunikacja z wykorzystaniem modelu NVC. Mapa empatii. 
  • Budowanie relacji ze środowiskiem lokalnym oraz sieci interesariuszy. 
Zwiększenie efektywności procesu edukacyjnego:
(98 godz.)
  • 1. Efektywna realizacja celów edukacyjnych. Psychologia w edukacji (44 godz.) 
  • Modelowanie procesu edukacyjnego dzięki podstawowej wiedzy z zakresu psychologii w celu rozpoznania problemów uczniów i współpracy z odpowiednimi instytucjami (współczesne uzależnienia, regulacja emocji w profilaktyce i psychoterapii dzieci i młodzieży, zaburzenia zachowania, patologia osobowości w adolescencji, trauma itd.). 
  • Potrzeby edukacyjne różnych grup wiekowych a indywidualne style uczenia się, kompetencje kluczowe i kompetencje przyszłości. Neuroróżnorodność, edukacja włączająca/ inkluzywna. 
  • Budowanie mostów zamiast murów z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami dzięki wiedzy o budowaniu zespołów. Pokolenia w edukacji: X, Y, Z i Alfa.   
  • Efektywne ocenianie i ewaluacja w kontekście neurodydaktyki i nowych perspektyw. Mnemotechniki. 
  • Prawa i obowiązki nauczyciela i ucznia. 
  • 2. Nowoczesne trendy w edukacji (30 godz.) 
  • Kreatywność, innowacyjność, eksperymentowanie a proces edukacyjny. 
  • Wybrane metody budujące autonomię i odpowiedzialność uczniów- EduScrum, STEAM, grywalizacja. 
  • 3. Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela (16 godz.)

1) Rola nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela: 

  • analiza wymagań i oczekiwań względem kompetencji cyfrowych w odniesieniu do ram kompetencji cyfrowych nauczycieli wypracowane przez UE, autorefleksja i wstęp do wytyczenia ścieżki kariery.

2) Technologie jako wsparcie nauczyciela w zadaniach administracyjnych: 

  • praca z chmurą Microsoft 365 w kontekście zadań administracyjnych, praktyczne warsztaty na temat wykorzystania OneDrive, Forms, Sway itd. 

3) Narzędzia online do aktywizacji uczniów podczas zajęć: 

  • narzędzia webowe możliwe do wykorzystywania w dydaktyce, tj. Quizizz, Canva, Mentimeter itd. 

4) Wprowadzenie do narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję: 

  • sztuczna inteligencja (AI) i jej wpływ na prace nauczyciela, podstawowe koncepcje i narzędzia, tworzenie materiałów z wykorzystaniem narzędzi AI. 

5) Bezpieczeństwo w sieci z perspektywy nauczyciela i ucznia: 

  • strategie i sposoby bezpiecznej pracy w sieci.
  • 4. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o zarządzaniu zmianą w procesie edukacyjnym (8 godz.) 
  • Praktyczne wykorzystanie poznanych metod i narzędzi w edukacji – egzamin. 

 

Forma zaliczenia
Testy
Test z wybranych zagadnień programowych
Egzamin praktyczny – przygotowanie scenariusza i poprowadzenie fragmentu zajęć