Program studiów
Program studiów podyplomowych dla kierunku akademia innowatora edukacji.
Zwiększenie efektywności osobistej innowatora edukacji:
(72 godz.)
1.Rozwój osobisty z elementami coachingu (20 godz.)
- Doskonalenie efektywnej komunikacji z samym sobą, swoimi wartościami i emocjami.
- Doskonalenie inteligencji emocjonalnej i asertywności.
- Kształtowanie poczucia sprawstwa, postawy proaktywnej i gotowości do zmiany ograniczających przekonań.
- Zabezpieczenie efektywności procesu zmian. Zmiany punktów widzenia z Points of You.
- Wyzwania edukatora, zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
- Określenie priorytetów życiowych i zawodowych.
2. Ścieżka kariery innowatora edukacji (16 godz.)
- Kim jest innowator edukacji? Etat i jego alternatywy.
- Wyznaczanie celów za pomocą narzędzi coachingowych -marzenia a cele.
- Doskonalenie zarządzania sobą w czasie, w tym wykorzystanie AI.
- Coaching życiowy i coaching kariery a planowanie rozwoju zawodowego innowatora.
3. Efektywna komunikacja ze sobą i światem z elementami coachingu (18 godz.)
- Zasady efektywnej komunikacji, budowanie relacji.
- Budowanie autorytetu na podstawie mocnych stron – narzędzia coachingowe. Storytelling.
- Zwiększenie poczucia własnej wartości oraz pewności siebie w roli innowatora.
- Doskonalenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych.
- Zarządzanie sobą w obliczu presji, sposoby radzenia sobie ze stresem. Dobrostan.
- Elastyczne reagowanie na zmiany w systemie edukacji - praktyczne rozwiązania.
4. Budowanie marki osobistej. Public Relations. Komunikacja NVC. Negocjacje (18 godz.)
- Świadome budowanie marki osobistej, w tym w mediach społecznościowych.
- Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji i osiągania celów.
- Komunikacja - szanse i zagrożenia. Negocjacje.
- Public relations w służbie budowania pozycji eksperta.
- Komunikacja z wykorzystaniem modelu NVC. Mapa empatii.
- Budowanie relacji ze środowiskiem lokalnym oraz sieci interesariuszy.
Zwiększenie efektywności procesu edukacyjnego:
(98 godz.)
- 1. Efektywna realizacja celów edukacyjnych. Psychologia w edukacji (44 godz.)
- Modelowanie procesu edukacyjnego dzięki podstawowej wiedzy z zakresu psychologii w celu rozpoznania problemów uczniów i współpracy z odpowiednimi instytucjami (współczesne uzależnienia, regulacja emocji w profilaktyce i psychoterapii dzieci i młodzieży, zaburzenia zachowania, patologia osobowości w adolescencji, trauma itd.).
- Potrzeby edukacyjne różnych grup wiekowych a indywidualne style uczenia się, kompetencje kluczowe i kompetencje przyszłości. Neuroróżnorodność, edukacja włączająca/ inkluzywna.
- Budowanie mostów zamiast murów z gronem pedagogicznym, uczniami i rodzicami dzięki wiedzy o budowaniu zespołów. Pokolenia w edukacji: X, Y, Z i Alfa.
- Efektywne ocenianie i ewaluacja w kontekście neurodydaktyki i nowych perspektyw. Mnemotechniki.
- Prawa i obowiązki nauczyciela i ucznia.
- 2. Nowoczesne trendy w edukacji (30 godz.)
- Kreatywność, innowacyjność, eksperymentowanie a proces edukacyjny.
- Wybrane metody budujące autonomię i odpowiedzialność uczniów- EduScrum, STEAM, grywalizacja.
- 3. Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela (16 godz.)
1) Rola nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela:
- analiza wymagań i oczekiwań względem kompetencji cyfrowych w odniesieniu do ram kompetencji cyfrowych nauczycieli wypracowane przez UE, autorefleksja i wstęp do wytyczenia ścieżki kariery.
2) Technologie jako wsparcie nauczyciela w zadaniach administracyjnych:
- praca z chmurą Microsoft 365 w kontekście zadań administracyjnych, praktyczne warsztaty na temat wykorzystania OneDrive, Forms, Sway itd.
3) Narzędzia online do aktywizacji uczniów podczas zajęć:
- narzędzia webowe możliwe do wykorzystywania w dydaktyce, tj. Quizizz, Canva, Mentimeter itd.
4) Wprowadzenie do narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję:
- sztuczna inteligencja (AI) i jej wpływ na prace nauczyciela, podstawowe koncepcje i narzędzia, tworzenie materiałów z wykorzystaniem narzędzi AI.
5) Bezpieczeństwo w sieci z perspektywy nauczyciela i ucznia:
- strategie i sposoby bezpiecznej pracy w sieci.
- 4. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o zarządzaniu zmianą w procesie edukacyjnym (8 godz.)
- Praktyczne wykorzystanie poznanych metod i narzędzi w edukacji – egzamin.
Forma zaliczenia

Test z wybranych zagadnień programowych

Egzamin praktyczny – przygotowanie scenariusza i poprowadzenie fragmentu zajęć