Warsztat pracy nauczyciela-wychowawcy

Ucz się jednocześnie na studiach II stopnia i wybranych studiach podyplomowych

Warsztat pracy nauczyciela-wychowawcy, studia podyplomowe: Dwie ścieżki rozwoju, jedna decyzja!
  • Dwa dyplomy w dwa lata – zdobądź dyplom magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w jednym czasie.
  • Oszczędzasz czas – program studiów podyplomowych realizujesz równolegle z magisterskim.
  • Oszczędzasz pieniądze – płacisz jedno, niższe czesne zamiast dwóch osobnych.
  • Zdobądź dodatkowe kompetencje – połączenie dwóch ścieżek kształcenia to więcej umiejętności cenionych przez pracodawców.
  • Wzbogacisz swoje CV – pokażesz nastawienie na rozwój, co zwiększy Twoje szanse na rynku pracy.

Czego się nauczysz?

Warsztat pracy nauczyciela-wychowawcy, studia podyplomowe: Kobieta siedząca w bibliotece
  • Rozwiniesz swoje kompetencje pedagogiczne, by skuteczniej prowadzić proces wychowawczy.
  • Poznasz techniki arteterapii, muzykoterapii czy biblioterapii wspierające rozwój uczniów.
  • Nauczysz się stosować metody socjoterapii w pracy z emocjami i trudnymi sytuacjami w grupie.
  • Zdobędziesz umiejętności prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych i budowania relacji.
  • Dowiesz się, jak wykorzystać nowoczesne, twórcze metody do aktywizowania i motywowania wychowanków.
  • Przećwiczysz praktyczne narzędzia w symulacjach zajęć, by lepiej radzić sobie w pracy dydaktycznej.

To kierunek dla osób, które:

Warsztat pracy nauczyciela-wychowawcy, studia podyplomowe: Kobieta zapisująca notatki
  • są pedagogami
  • chcą rozwijać swój warsztat dydaktyczny i wychowawczy w codziennej pracy,
  • pragną poznać nowoczesne metody wspierania rozwoju uczniów i wychowanków,
  • myślą o wzbogaceniu kompetencji w obszarze arteterapii, socjoterapii i TUS,
  • szukają praktycznych narzędzi, by skuteczniej radzić sobie w pracy z grupą,
  • chcą podnieść swoje kwalifikacje i zwiększyć atrakcyjność na rynku pracy.
92%

uczestników poleca studia podyplomowe

Źródło: „Badanie satysfakcji ze studiów 2025”.

Praktyczny charakter studiów:

  • zaliczenie aktywne/praktyczne; przeprowadzenie warsztatu.
91%

pracodawców ocenia bardzo dobrze lub dobrze współpracę z naszymi uniwersytetami

Źródło: „Badanie opinii pracodawców, 2024”

Program studiów

Program obejmuje rozwój kompetencji w trzech obszarach: arteterapia, socjoterapia oraz trening umiejętności społecznych.

Nowoczesne metody w pracy pedagoga

Studia przygotują pedagogów do prowadzenia zajęć w zmieniającym się środowisku edukacyjnym i wdrażania metod angażujących wychowanków w ich rozwój.

Networking i rozwój kompetencji

Studia rozwijają kompetencje niezależnie od doświadczenia. Dzięki interaktywnym zajęciom i wymianie doświadczeń z innymi zyskasz wiedzę, umiejętności i cenne kontakty.

Kadra złożona z praktyków 

Zajęcia prowadzą eksperci i pasjonaci swojej dziedziny, którzy mają realne doświadczenie.

Program

9

Liczba miesięcy nauki

120

Liczba godzin zajęć

8

Liczba zjazdów

2

Liczba semestrów

Techniki plastyczne w arteterapii (10 godz.)

  • Malowanie intuicyjne jako metoda wyrażania emocji
  • Techniki kolażu i ich zastosowanie w terapii

Muzykoterapia w pracy pedagoga (10 godz.)

  • Rola dźwięku w procesie terapeutycznym
  • Techniki muzykoterapeutyczne – śpiew, rytm, improwizacja

Teatroterapia i choreoterapia w pracy pedagoga (10 godz.)

  • Elementy choreoterapii – ruch i ekspresja w muzyce
  • Tworzenie własnych instrumentów i ich wykorzystanie w zajęciach
  • Techniki pracy z ciałem i głosem
  • Symulacja zajęć dramowych w grupach

Biblioterapia w pracy pedagoga (10 godz.)

  • Metody biblioterapii: czytanie kierowane, dramoterapia, bajkoterapia, narratoterapia
  • Pisanie ekspresyjne, praca z poezją

Gry, zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój społeczny (10 godz.)

  • Metody aktywizujące i ich zastosowanie
  • Tworzenie własnych scenariuszy zajęć

Praca z emocjami i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w grupie socjoterapeutycznej (10 godz.)

  • Trening relaksacyjny i techniki radzenia sobie ze stresem
  • Ćwiczenia odgrywania ról

Metody twórcze w socjoterapii (10 godz.)

  • Praca z rekwizytami (maski, lalki)
  • Ćwiczenia pobudzające wyobraźnię i kreatywność

Projektowanie i prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych (10 godz.)

  • Zasady pracy socjoterapeutycznej
  • Procesy grupowe i ich dynamika
  • Symulacja sesji socjoterapeutycznej – praca w grupach
  • Symulacja zajęć – prowadzenie sesji

TUS – diagnoza i planowanie (10 godz.)

  • Analiza przypadków (studia przypadków dzieci, młodzieży, dorosłych)

Komunikacja interpersonalna i asertywność w TUS (10 godz.)

  • Ćwiczenia symulacyjne – analiza komunikacji uczestników
  • Ćwiczenia z aktywnego słuchania (parafrazowanie, odzwierciedlanie)
  • Trening asertywności – ćwiczenie scenek sytuacyjnych

Współpraca i budowanie relacji w grupie (10 godz.)

  • Ćwiczenia na rozpoznawanie ról grupowych i ich wpływu na dynamikę zespołu

Regulacja emocji, stres i konflikty (10 godz.)

  • Radzenie sobie ze stresem w interakcjach społecznych
  • Trening relaksacyjny – techniki oddechowe i wizualizacje
  • Analiza sytuacji stresowych – strategie radzenia sobie z napięciem
  • Trening „języka bez przemocy” w trudnych sytuacjach
  • Konflikty i sposoby ich konstruktywnego rozwiązywania
  • Ćwiczenia w rozpoznawaniu źródeł konfliktu
  • Trening mediacji – rozwiązywanie konfliktów w grupie, symulacje negocjacji i mediacji
Pobierz stronę do PDF Pobierz stronę do PDF

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

Już wiesz, co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji