ABC studenta

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Opole: Grafika główna: WSB Merito Opole, dla nowych studentów, czwórka studentów idzie przez starówkę w Opolu

Witamy na Uniwersytecie WSB Merito Opole!

Dziękujemy za zaufanie i wybór naszej uczelni. Przed rozpoczęciem zajęć zapoznaj się z najważniejszymi informacjami organizacyjnymi, które ułatwią Ci start.

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Opole: Grafika główna: Opole_osiągnięcia naukowe_dziewczyna siedzi przy stoliku w kawiarni

Bądź na bieżąco

Dołącz i bądź na bieżąco!

Kluczowe działy

 

 

 

 

A jeśli masz więcej pytań:

Ważne informacje na start

Extranet 24/7

Intuicyjny portal, który zapewnia stały kontakt z uczelnią. Znajdziesz tam plany zajęć, oceny, aktualności i informacje o płatnościach.

Logowanie

  1. Wejdź na stronę Extranetu w języku polskim lub angielskim:
    1. Extranet PL
    2. Extranet ANG
  2. Użyj loginu przesłanego w wiadomości e-mail po rozpoczęciu studiów.
  3. Wpisz hasło, które ustawiłeś przy pierwszym logowaniu.

Masz problem?

Skontaktuj się: [email protected]

Dla absolwentów: Jeśli kontynuujesz naukę na studiach II stopnia, Twój login i sposób logowania pozostają bez zmian.

 

Microsoft 365

Każdy student otrzymuje darmową licencję A3, obejmującą aplikacje: Outlook, Teams, Word, PowerPoint, Excel, OneNote, SharePoint, Sway i Forms.

Logowanie

  1. Przejdź na portal Office 365.
  2. Kliknij "Zaloguj się".
  3. Wpisz login w formacie:

[email protected]

(login znajdziesz w Extranecie: Mój profil → Moje dane → Login do usługi MS365).

  1. Zaloguj się danymi do Extranetu Uniwersytetu WSB Merito.

Uwaga: Logowanie do wszystkich aplikacji Office (w tym Teams) oraz portalu Office365 wymaga uczelnianego konta MS365.

Aktywacja kont: Konta będą dostępne od drugiej połowy września.

W razie pytań lub problemów skontaktuj się: [email protected]

 

Moodle

Na platformie e-learningowej Moodle zamieszczamy materiały zarówno te niezbędne na zajęciach, jak i te, które rozwiną Twoje kompetencje w sposób dodatkowy. Ponieważ masz do niej nieprzerwany dostęp, pomoże Ci w zdobywaniu wiedzy i rozwoju umiejętności, niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz.

Logowanie

Zaloguj się do Extranetu i kliknij w górnym menu "Moodle", zostaniesz przekierowany do platformy. Możesz też będąc zalogowanym do Extranetu przejść do Moodle przez stronę.

Odbiór legitymacji:

Z uwagi na zmianę przepisów prawnych dotyczących legitymacji studenckich, zamiast tradycyjnej legitymacji plastikowej otrzymasz mLegitymację – bezpłatny dokument online dostępny w aplikacji mObywatel na Twoim smartfonie.

Jeżeli mimo to, potrzebna będzie tradycyjna, plastikowa legitymacja, będziesz można ją zamówić po rozpoczęciu studiów. O tym, w jaki sposób to zrobić i jak uiścić opłatę za plastikową legitymację, poinformujemy Cię w późniejszym czasie.

 

Przedłużanie legitymacji dla absolwentów:

  • Szczegóły dotyczące przedłużania legitymacji dostępne są w zakładce Mój profil -> Informacje dla I roku w Extranecie.
  • Absolwenci Wydziału Ekonomicznego w Opolu oraz wolni słuchacze zachowują numer albumu, ale ich numery kont bankowych zostaną zmienione. Nowe numery będą dostępne w Extranecie.

     

mLegitymacja – Elektroniczna Legitymacja Studencka:

  • Elektroniczną wersję legitymacji można uzyskać w aplikacji mObywatel.
  • Instrukcja aktywacji dostępna jest w Extranecie w zakładce Mój profil → mLegitymacja.

     

Zastąp tradycyjną legitymację elektroniczną i miej ją zawsze pod ręką!

Studiując u nas, możesz ubiegać się o:

  • stypendium socjalne,
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych,
  • stypendium rektora za wyróżniające wyniki w nauce,
  • stypendium rektora za osiągnięcia naukowe,
  • stypendium rektora za osiągnięcia sportowe,
  • stypendium rektora za osiągnięcia artystyczne,
  • zapomogę.

 

Dowiedz się więcej o stypendiach

 

Chcesz uzyskać informacje o terminach składania wniosków? Skontaktuj się z Działem Obsługi Finansowej Studenta

Harmonogram zjazdów

Plan weekendów, podczas których odbywają się zjazdy, znajdziesz w Extranecie w zakładce Organizacja toku studiów->Harmonogram roku akademickiego.

 

Plan zajęć

Szczegółowy plan zajęć dostępny będzie najwcześniej tydzień przed rozpoczęciem zajęć w Extranecie w zakładce Plan zajęć → Mój plan.

 

  • Studenci stacjonarni: zajęcia rozpoczynają się w połowie października.
  • Studenci niestacjonarni: zajęcia rozpoczynają się w połowie października.

     

Jeśli plan nie będzie widoczny na kilka dni przed rozpoczęciem zajęć, skontaktuj się z Dziekanatem.

 

Podział na grupy

W harmonogramie zajęć znajdziesz przypisanie do konkretnej grupy. W wyjątkowych sytuacjach możliwa jest zmiana grupy – w tym celu skontaktuj się z Dziekanatem za pośrednictwem e-maila.

Ubezpieczenie zdrowotne NFZ i NNW

Szczegółowe informacje dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego znajdują się w Extranecie w zakładce: Informacje dla I roku - > Ubezpieczenie zdrowotne

Istnieje również możliwość ubezpieczenia NNW. Informacje na ten temat znajdują się w Extranecie w zakładce: Informacje dla I roku - > Ubezpieczenie NNW
 

Informacje dla studentów zagranicznych

Ubezpieczenie zdrowotne jest obowiązkowe przez cały pobyt w Polsce i wymagane przy:

  • Wjeździe do kraju.
  • Ubieganie się o zezwolenie na pobyt czasowy.

     

Jeśli nie masz obywatelstwa UE/EFTA:

Musisz samodzielnie ubezpieczyć się w NFZ lub innej instytucji. 

 

Uwaga

Brak ubezpieczenia może skutkować cofnięciem zezwolenia na pobyt i koniecznością opuszczenia Polski.

Ubezpieczenie w innych instytucjach niż NFZ musi obejmować hospitalizację. W takim przypadku pokrywasz koszty leczenia, a ubezpieczyciel zwraca wydatki (w NFZ rozliczenie jest bezgotówkowe).

 

Pamiętaj

Dbaj o ważność swojego ubezpieczenia, aby uniknąć problemów z legalnym pobytem w Polsce.

Zaświadczenie potwierdzające status studenta dostępne jest po rozpoczęciu zajęć (wzór znajdziesz w Extranecie). Możesz odebrać je osobiście w dziekanacie lub pobrać e-zaświadczenie z Extranetu w zakładce: Mój profil → E-zaświadczenia.

Zaświadczenie 

Zaświadczenie potwierdzające status studenta dostępne jest po rozpoczęciu zajęć, w trakcie roku akademickiego zapotrzebowanie można również przesłać na adres mailowy osoby wskazanej w Extranecie w zakładce Kontakty. Możesz odebrać je osobiście w dziekanacie lub pobrać e-zaświadczenie z Extranetu w zakładce: Mój profil → E-zaświadczenia.

Pierwsza płatność

Każdy student ma osobisty numer konta do wpłat czesnego. Szczegóły i terminy swoich płatności znajdziesz w Extranecie w zakładce: Mój profil → Płatności i wpłaty. Pierwszą ratę i opłatę za legitymację należy wpłacić do 30.09.2024 r. Ten termin zmienia się tylko w przypadku osób przyjętych po 15.09.2024 r. Wykonaj dwa przelewy: czesne na konto „czesne”, 22 zł za legitymację na konto „inne”.

 

Faktura VAT

Druki wniosków o fakturę są dostępne na naszej stronie internetowej oraz w Extranecie. Możesz również poprosić o wzór dokumentu, kontaktując się z dziekanatem lub Biurem Rekrutacji.

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Opole: Grupa rozmawiających studentów
Kontynuuj naukę na Uniwersytecie WSB Merito

Planujesz zdobyć tytuł magistra? A może interesują Cię studia podyplomowe, menedżerskie MBA lub kursy i szkolenia specjalistyczne? U nas znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz do dalszego rozwoju.

Jako nasz absolwent zyskujesz więcej – czekają na Ciebie specjalne zniżki i wsparcie w realizacji Twoich planów edukacyjnych. Dołącz do grona tych, którzy inwestują w swoją przyszłość!

Dołącz do grupy na Facebooku

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Opole: Dwie dziewczyny robiące selfie

Jesteś studentem Uniwersytetu WSB Merito Opole lub niedługo nim zostaniesz? Ta grupa jest dla Ciebie!

Znajdziesz w niej bieżące i oficjalne informacje organizacyjne dotyczące funkcjonowania uczelni. Zarówno pierwszoroczni jak i już doświadczeni studenci znajdą tutaj szereg przydatnych informacji, które ułatwią studiowanie na naszej uczelni.

Skontaktuj się z nami

ABC studenta | Uniwersytet WSB Merito Opole: Uniwersytet WSB Merito Opole
ul. Augustyna Kośnego 72, 45-372, Opole
niedziela: 7:30-13:30
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek: 8:00-16:00
środa: 10:00-18:00
czwartek: 8:00-12:00
piątek: 8:00-16:00
sobota: 7:30-13:30
pokój 107
ul. Augustyna Kośnego 72, 45-372, Opole
niedziela: Zamknięte
poniedziałek: 8:00-16:00
wtorek: 8:00-16:00
środa: 10:00-18:00
czwartek: 8:00-12:00
piątek: 8:00-16:00
sobota: 8:00-16:00

Formularz kontaktowy

Podaj numer albumu jeśli jesteś naszym studentem lub absolwentem. Przyśpieszy to realizację Twojego zgłoszenia

KTO JEST ADMINISTRATOREM TWOICH DANYCH OSOBOWYCH I JAK MOŻESZ SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu przy ul. Fabrycznej 29-31.
Jeśli masz pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci praw, skontaktuj się z naszym Inspektorem Ochrony Danych: [email protected].

W JAKICH CELACH, NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ I PRZEZ JAKI CZAS PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Cele marketingowe
W celach marketingowych Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody przez 5 lat liczonych od 1 stycznia roku następującego po dacie wyrażenia zgody. Dzięki tej zgodzie będziemy mogli przesyłać Ci informacje na temat naszej oferty, wydarzeń przez nas organizowanych i promocji, które dla Ciebie przygotowaliśmy.
Realizacja usług edukacyjnych i archiwizacja danych po zrealizowaniu usługi
W celach realizacji usług edukacyjnych oraz archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi Twoje dane będziemy przetwarzali na podstawie zawartej umowy oraz ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Twoje dane będą przechowywane przez:
- 50 lat zgodnie z par. 15 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 roku w sprawie studiów,
- 25 lat, jeśli dokumentacja dotyczy studiów podyplomowych oraz MBA,
- okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa w przypadku innych usług edukacyjnych (np. szkoleń),
- 6 miesięcy od zakończenia rekrutacji, jeśli nie podejmiesz u nas studiów.

KOMU UDOSTĘPNIAMY TWOJE DANE OSOBOWE?
Jako uczelnia na co dzień korzystamy z usług firm, dzięki którym zapewniamy Ci najwyższy standard obsługi. Twoje dane osobowe mogą zostać im przekazane do przetwarzania na nasze zlecenie. Dzieje się tak najczęściej w przypadku współpracy z konkretnym usługodawcą (np. dostawcą usług przechowywania danych) lub podwykonawcą (np. agencją marketingową). W takiej sytuacji przekazanie danych nie uprawnia innych podmiotów do dowolnego ich przetwarzania, a jedynie do korzystania z nich w celach wyraźnie przez nas wskazanych. W żadnym przypadku przekazanie danych nie zwalnia nas jako Administratora Danych Osobowych z odpowiedzialności za ich przetwarzanie.
Twoje dane mogą być też przekazywane organom publicznym, ale tylko gdy upoważniają ich do tego obowiązujące przepisy.

JAKIE SĄ TWOJE PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM PRZEZ NAS TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Masz prawo:
• dostępu do treści Twoich danych,
• do sprostowania Twoich danych,
• do usunięcia Twoich danych, jeżeli:
- wycofasz Twoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- Twoje dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celach marketingowych,
- wniesiesz sprzeciw wobec wykorzystywania Twoich danych w celu dostosowania naszych usług do Twoich preferencji,
- Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
• do ograniczenia przetwarzania Twoich danych,
• do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
• do przenoszenia danych,
• do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez nas przed jej cofnięciem.
Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych i w celu badania losów absolwentów jest dobrowolne.
Podanie danych w celach realizacji usług edukacyjnych i archiwizacji danych po zrealizowaniu usługi jest wymagane ustawowo lub jest niezbędne do zawarcia umowy. Jeżeli odmówisz podania swoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, nie będziemy mogli zrealizować dla Ciebie usługi.

W JAKI SPOSÓB DOPASOWUJEMY USŁUGI DO TWOICH ZAINTERESOWAŃ I PREFERENCJI?
Dane osobowe zebrane w celach marketingowych będziemy przetwarzać w sposób zautomatyzowany, w formie profilowania. Oznacza to, że dzięki analizie podanych przez Ciebie danych przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez uniwersytet w celu przetwarzania informacji handlowych dotyczących usług, promocji i wydarzeń związanych z uniwersytetem. Zgoda obejmuje przesłanie informacji za pośrednictwem:

Masz wątpliwości?

Nie wiesz, który kierunek jest dla Ciebie?

Już wiesz, co chcesz studiować?

Wypełnij krótki formularz i rozpocznij proces rekrutacji