Strefa Podcastowa Uniwersytetów WSB Merito: Magia świąt i łatwa dopamina czyli biohacking marketingu? Mózg w trybie świątecznym od 1 listopada
Świąteczne dekoracje, zapach pierników, dźwięk dzwoneczków – to wszystko nie jest przypadkowe. W rozmowie z dr Magdaleną Zubiel odkrywamy, jak marketerzy wykorzystują wiedzę o neurobiologii i psychologii, by wywołać w nas poczucie radości, nostalgii i… chęć zakupów.
Joanna Cieślak-Ospalska w najnowszym podcaście Uniwersytetu WSB Merito rozmawia z dr Magdaleną Zubiel, ekspertką w dziedzinie psychologii i komunikacji interpersonalnej. Tematem rozmowy jest fenomen świątecznej atmosfery, która zaczyna się coraz wcześniej i sprawia, że nasz mózg wchodzi w „tryb świąteczny” już od 1 listopada. Dlaczego tak łatwo ulegamy emocjom i marketingowym trikom? Jak działa biohacking w marketingu?
O czym porozmawiamy w tym odcinku?
Dlaczego nasz mózg tak szybko reaguje na świąteczne bodźce?
Biohacking marketingu – co to takiego?
Łatwa dopamina i mikronagrody
Jak się bronić przed marketingowymi trikami?
Posłuchaj podcastu:
Sprawdź nasz podcast, a dowiesz się, czy konieczna jest rezygnacja ze świątecznej radości. Miłego słuchania!
Inne rozmowy w naszej strefie podcastowej:
Ewolucja kobiecości: perspektywy, stereotypy i oczekiwania
Czy przedsiębiorcza kobieta żadnej pracy się nie boi
Jak język odzwierciedla nasz świat, czyli o słowie na „F”
Co zrobić, aby wesprzeć dziecko w nauce języka obcego?
Zakupowy szał przedświąteczny. O pułapkach, które czyhają na konsumentów
Trudne rozmowy przy rodzinnym stole, czyli jak unikać konfliktów i zbudować lepsze relacje w święta
Święta a społeczne normy i oczekiwania: presja doskonałości w rodzinnych obchodach
Świąteczne zakupy online: wygoda czy ryzyko? Jak zadbać o bezpieczeństwo w cyfrowym świecie
Miłość wczoraj i dziś – między romantycznym uczuciem a realiami XXI wieku
Trzy lata wojny w Ukrainie – jak zmieniło się nasze bezpieczeństwo?
Dzień Kobiet. Piękna tradycja? Czy relikt przeszłości? O równości płci i innych mitach
Kobiety: od emancypantek do liderek XXI wieku. O motywach walki o prawa
Marka osobista: Jak zrobić dobre wrażenie na rynku pracy?
Obywatele przy urnie: obowiązek, przywilej, a może zbędny wysiłek?
Wybory prezydenckie 2025: rola, kompetencje i wyzwania prezydenta. Co warto wiedzieć?
Cyfrowa transformacja szkoły – jak zmienia się rola nauczyciela w świecie technologii?