KFR

VI edycja Kongresu Firm Rodzinnych

Tematem wiodącym kongresu jest hasło „Znaleźć energię”.

Data i miejsce
6 czerwca 2023 r. we Wrocławiu

Wrocławskie Centrum Kongresowe

O Kongresie

Kongres Firm Rodzinnych jest wspólnym dziełem środowiska biznesowego, samorządowego i akademickiego, jedynym i pierwszym na Dolnym Śląsku wydarzeniem o tej skali i wadze merytorycznej adresowanym do osób prowadzących firmy rodzinne, przyszłych sukcesorów oraz pracowników tych firm i wszystkich zainteresowanych tematyką firm rodzinnych.


Do udziału w Kongresie Firm Rodzinnych zapraszamy:

  • firmy rodzinne, właścicielskie, rzemieślnicze
  • sukcesorów i sukcesorki,
  • pracowników i managerów zatrudnionych w firmach rodzinnych.


Ideą kongresu jest dzielenie się doświadczeniami i unikalnym know how, wiedzą specjalistów reprezentujących instytucje dostarczające rozwiązania dla biznesu rodzinnego oraz inspirowanie do rozwoju firmy. Chcemy być również platformą to nawiązywania kontaktów biznesowych.

Program

„Znaleźć energię” to hasło VI Kongresu Firm Rodzinnych. W tym roku będziemy mówić o najważniejszych wyzwaniach dla firm rodzinnych i właścicielskich związanych głównie z poszukiwaniem energii do działania i niekonwencjonalnej energii zasilającej. Przedstawimy najnowsze trendy rozwojowe, nowatorskie rozwiązania sukcesyjne, nowe rozwiązania i przykłady profesjonalizacji biznesu rodzinnego. Omówimy zastosowanie alternatywnych źródeł energii prezentując technologiczne i finansowe rozwiązania dla małych i średnich biznesów. Kongres Firm Rodzinnych to inspirujące panele, znakomici mówcy, fascynujące historie firm, aktualne tematy, spotkania networkingowe.

 

Wkrótce przedstawimy więcej szczegółów dotyczących programu VI Kongresu Firm Rodzinnych.

Dyskusje kongresowe

dr hab. Krzysztof Safin

Szósta edycja kongresu będzie się odbywać pod hasłem "Znaleźć energię". Będziemy chcieli zwrócić uwagę uczestników, że splot niekorzystnych uwarunkowań związanych z pandemią, wojną w Ukrainie, kryzysem energetycznym, inflacją, itp. może powodować nie tylko strach przed przyszłością, ale również zniechęcenie i unikanie nowych wyzwań. Strategie aktywności i przedsiębiorczości mogą ustąpić strategii hibernacji. Czas wychodzenia z takiego stanu przebudzenia może być zbyt długi i kosztowny. Nie możemy sobie na to pozwolić. Jednym z podstawowych wyzwań roku 2023 będzie więc umiejętność znalezienia energii do działania, nowych możliwości i inspiracji. Będziemy zachęcać do wspólnego poszukiwania nowej energii, poprzez inspiracje, przykłady, nowe rozwiązania technologiczne, organizacyjne i finansowe. W haśle tym mieści się również poszukiwanie par excellence nowych lub stosowanie alternatywnych źródeł energii. To wyzwanie nie mniej ważne. Poświęcimy mu osobną sesję tematyczną i zaprezentujemy możliwe technologicznie i finansowo rozwiązania, przystające do potrzeb i możliwość i małych i średnich biznesów. Pokażemy miejsca, w których one się sprawdzają, pozwalają oszczędzać koszty i środowisko. Przedstawimy tych, którzy wiedzą jak i z kim przygotować takie rozwiązania. Zapraszamy na wspólne poszukiwania w ramach VI Kongresu Firm Rodzinnych.

dr hab. Krzysztof Safin, prof. Uniwersytetu WSB Merito

Inicjator i twórca Kongresu Firm Rodzinnych | Kierownik Zespołu Badawczego Przedsiębiorczości i Zarządzania | Dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego w Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu.

Konkurs Promotor Przedsiębiorczości Rodzinnej

Przedsiębiorstwa rodzinne mają w sobie potencjał długowieczności, który może umożliwić im przetrwanie zawirowań historii, przemian ustrojowych oraz społecznych. Większość współcześnie działających polskich przedsiębiorstw już od 30 lat utrwala swoją pozycję w gospodarce i świadomości społecznej. Jest to proces długotrwały a szczególną rolę odgrywają w nim ludzie i instytucje, dla których biznes rodzinny jest czymś więcej niż formą prowadzenia działalności gospodarczej. Symbolicznym dostrzeżeniem ich roli w pracy na rzecz biznesu rodzinnego jest Nagroda Promotor Przedsiębiorczości Rodzinnej, którą ustanowiono dla uhonorowania osób, firm i instytucji wyróżniających się w działalności na rzecz promocji, wspierania i rozwoju przedsiębiorczości rodzinnej w Polsce.
 

Kapituła konkursowa wyłania laureatów Konkursu Promotor Przedsiębiorczości Rodzinnej w II kategoriach:

  1. działalność (ludzi/instytucji) na rzecz rozwoju i wspierania przedsiębiorczości rodzinnej,
  2. system promocji rodzinnego charakteru własnej firmy.

Nabór wniosków trwa do 21 kwietnia 2023 roku.

W przypadku kategorii I zgłoszeń dokonują członkowie Kapituły, a w przypadku kategorii II, zgłoszenia mogą dokonywać przedstawiciele firm rodzinnych. Należy dokonywać tego z pomocą formularza zgłoszeniowego do konkursu. Do zgłoszenia należy dołączyć krótki opis działań podejmowanych przez firmę promujących jej rodzinny charakter wraz z dokumentacją tych działań (zdjęcia, pliki pdf, prezentacje PPT, itp.)

 

Każde przedsiębiorstwo rodzinne zgłoszone do konkursu w kategorii II zostanie poddane procesowi weryfikacji przez firmę Grant Thornton, która pełni funkcję Audytora Konkursu.

Szczegółowe informacje i Regulamin udostępniamy na stronie Konkursowej.

Kongres w liczbach

5

Pierwsza edycja KFR odbyła się w 2018 roku.

5
edycji
1850

Uczestnikami kongresu byli właściciele firm rodzinnych oraz przedstawiciele środowiska gospodarczego i naukowego.

1850
uczestników
31

Ilość paneli dyskusyjnych od I edycji kongresu w 2018 r.

31
paneli
176

W gronie mówców znaleźli się właściciele uznanych w Polsce i za granicą firm rodzinnych, eksperci branżowi, konsulowie oraz przedstawiciele środowiska biznesowego.

176
mówców
47

Poświęconych tematom prawa, mediacji, sukcesji, marketingu, innowacyjności, finansów i zarządzania.

47
godzin warsztatów

Poprzednie edycje

Relacje z V edycji

Kontakt

Sprawy organizacyjne związane z Kongresem Firm Rodzinnych

Centrum Biznesu Rodzinnego
Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu
tel. +71 376 23 76
e-mail: cbr@wroclaw.merito.pl

 

Kontakt dla mediów

Katarzyna Saranek
tel.: +48 602 615 415
e-mail: katarzyna.saranek@wroclaw.merito.pl

 

Zapraszamy do śledzenia nas w mediach społecznościowych:

Facebook

YouTube