Jakie wyzwania stawia przed szkołą cyfrowa transformacja? Jak zmienia się rola nauczyciela w świecie nowych technologii i sztucznej inteligencji? Posłuchaj rozmowy o edukacji przyszłości, w której relacje, krytyczne myślenie i mądre korzystanie z technologii stają się kluczem do sukcesu.

 

Cyfrowa transformacja edukacji to nie przyszłość – to rzeczywistość, w której szkoła już funkcjonuje. Nowe technologie, sztuczna inteligencja, dynamiczne zmiany pokoleniowe – wszystko to redefiniuje rolę nauczyciela, który dziś musi być nie tylko ekspertem w swojej dziedzinie, ale także przewodnikiem i mentorem dla młodego człowieka w cyfrowym świecie.

 

Czy polska szkoła jest na to gotowa? Jak nauczyciele mogą odnaleźć się w tej zmianie i dlaczego cyfrowe kompetencje to dziś podstawa ich codziennej pracy?

 

 

 

W najnowszym odcinku Strefy Podcastowej Joanna Cieślak-Ospalska rozmawia z Jolantą Serocką-Kondej – innowatorką edukacji, trenerką, wykładowczynią Uniwersytetów WSB Merito oraz praktykiem, który od lat wspiera nauczycieli w rozwoju.


O czym porozmawiamy w tym odcinku? 


W tym odcinku podcastu Jolanta Serocka-Kondej opowiada o kluczowych kompetencjach nauczyciela XXI wieku – od zarządzania emocjami i otwartości na zmiany, po biegłość w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii i sztucznej inteligencji w edukacji.

 

Poruszamy również temat wyzwań systemowych: nierównego dostępu szkół do nowoczesnego sprzętu, konieczności wprowadzenia nowych ról w szkołach, takich jak szkolny koordynator edukacji cyfrowej, a także zmian w podstawach programowych.

 

W rozmowie nie zabrakło także refleksji o potrzebie wspierania zdrowia psychicznego uczniów, roli rodziców w budowaniu relacji offline oraz o znaczeniu krytycznego myślenia w świecie pełnym dezinformacji i cyberzagrożeń.

 

Ekspertka podkreśla, że cyfrowa transformacja to nie chwilowa moda – to proces, który wymaga od nauczycieli gotowości do ciągłego uczenia się i budowania autentycznych relacji z uczniami.

Kliknij tutaj, aby posłuchać

 

Ta rozmowa pomoże Ci zrozumieć, dlaczego szkoła przyszłości to szkoła relacji, współpracy i świadomego korzystania z technologii – zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów.


Inne rozmowy w naszej strefie podcastowej: 

Czytaj więcej